Hoeveel geef jij uit aan een dekbedovertrek?

30-08-2013 11:53 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben van plan om in de komende tijd een paar nieuwe dekbedovertrekken te kopen. Ik heb tot dusver altijd van die hele goedkope dekbedovertrekken gekocht maar daar ben ik niet zo blij mee (kwaliteit en het voelt niet zo lekker). Wat is een beetje een normale prijs voor normale kwaliteit? En is dat dan voor een 1-persoons of 2-persoons? De stof maakt geloof ik ook wat uit, wat is aan te raden?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, ik had precies hetzelfde kunnen schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele aangename van de Hema, maar ik weet de prijs niet meer. Het is meer glad katoen/satijn, niet zo ruw als standaard.

Maar gegeven dat het van de Hema kwam, kan het niet zo duur geweest zijn (ik gok iets van een 50euro? voor een tweepersoons).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon IKEA, slaapt heerlijk! Al hebben die ook verschil in kwaliteit. Kijk even naar de weving op het label. Geloof dat ik nu de witte Dvala heb 240x220 voor 20 of 25 euro. Heerlijk zacht.



Ter vergelijking: ik heb er ook 2 van Auping, don't get me wrong, ze slapen goddelijk. Zeker in de winter kan ik echt mijn bed niet uit komen. Maar ze zijn zo zacht dat mijn dekbed er steeds uit floept zodat je eerst een hele lap stof hebt, en dan pas dekbed. Ook als ik het dekbed aan de overtrek vast knoop, blijft dit gebeuren.

Geen ramp, als je om de paar dagen even opnieuw je dekbed in de overtrek klopt. Maar voor de (geloof ik 75 euro in de aanbieding) prijs vind ik het een beetje een tegenvaller.
Oh, er zijn nog niet zoveel antwoorden, dus ik moet ook maar meelezen De laatste keer had ik voor mijn dekbed (240 x 220) de hotelkwaliteit van Hema gekocht, volgens mij rond de 50 euro. Ik heb ook wel eens besloten een overtrek van ruim 100 euro niet te kopen, maar volgens mij ben ik redelijk vrekkig in dat soort niet per se noodzakelijke uitgaven. Voor de eenpersoonsovertrekken voor de kinderen geef ik tussen de 25 en 50 uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop altijd van die satijn-katoenen en die zijn heerlijk zacht en blijven superlang mooi. Ik koop ze vaak van Essenza of van Dijck (als ik het goed schrijf). Zijn wel vaak rond de 60/70 euro voor een enkele hoes (vriend en ik hebben ieder eigen deken) dus x2, maar in mijn stad had je daar een outlet van en kocht ik de prachtigste voor 30 euro per stuk. Ik sla ook vaak mijn slag bij de Bijenkorf opruimingsrondes, zelfde principe en zelfde en nog meer merken daar. Misschien ben je nu nog niet te laat deze ronde. Succes!

Ik vind het de investering meer dan waard, omdat het mooier staat op het bed, lekkerder aanvoelt en je minder vaak nieuwe hoeft te kopen. Mijn motto: goedkoop, duurkoop en alle waar naar zn geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop altijd Cinderella, of Bedding House maar dan in de uitverkoop.

Heb ook een paar goedkope overtrekken maar die zijn heel snel verwassen en lelijk, gekreukt en vervormd.



Cinderella is flink aan de prijs, zo rond de EUR 150 voor lits jumeaux maat, vandaar dat ik ze in de uitverkoop koop, betaal je er nog zo rond de EUR 80 voor maar je hebt er wel jarenlang plezier van.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze van de ikea en ik vind de kwaliteit prima. Sommigen zijn al meer dan 10 jaar oud ofzo en nog prima.



Ik heb ook overtrekken van de markt en die zijn heel lelijk geworden. Pluizig en vaal.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Ohja, verder ben ik ook tevreden van de goedkope katoenen van de Ikea. Ze zijn niet zo zacht als de satijn-katoenen, maar dat stoort mij dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
p.s. en ik heb vergeleken met bijv Hema en Ikea.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er twee, lits jumeax formaat, van katoen. Heel zacht, de print is nog steeds mooi. Ze komen van een beddenzaak en we hebben ze inmiddels al 5 jaar.

Ze waren geloof ik iets van ¤100- ¤150,00.
Ik heb mijn duurdere dekbedovertrekken allemaal in de opruiming gekocht. Goed om je heen kijken en naar bijvoorbeeld opheffingsuitverkopen gaan. Zo heb ik mijn Cinderella-dekbed voor 35 euro gekocht i.p.v 150 euro.



En je hoeft ze natuurlijk niet allemaal tegelijk te vervangen he. Gewoon rondkijken en zien wat je tegenkomt.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop mijn dekbedovertrekken bij de H&M (website) . Gaat heel lang mee en na elke keer wassen ziet het er nog steeds uit als nieuw.
Egyptisch katoen, rond de 100 per set. Heerlijk zacht en gaan lang mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 2 van de markt, een gebroken witte en paarse, ze waren EUR 15,=. Ze hebben een satijnen streepje. Ze blijven prachtig en ik was ze toch iedere week en droog ze in de droger.

Dus goedkoop hoeft niet altijd mindere kwaliteit te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van Essenza, katoen/satijnen overtrekken. Ze zijn zacht, maar niet glibberig, hou ik niet van. Ze blijven heel mooi en in goede vorm. Ik koop ze altijd bij een budget-shop voor 35/40 Euro per stuk (lits-jumeax). Je hebt niet de allernieuwste sets, maar gewoon nieuwe en gaan lang mee. Ik heb ook een overtrek van Esprit, die blijft ook mooi.
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Thx voor de vele reacties al. Ik dacht aan deze maand een twee-persoons dekbedovertrek van 80 euro te kopen voor katoen-satijn. Maar ja, eerder kocht ik voor 35 euro dus dat is wel een prijsverschil maar ik wil dat ze langer mee gaan en mooi blijven én dat het een beetje zacht aan voelt. Voor zoveel wensen moet je dan wat meer uitgeven, toch?
Alle reacties Link kopieren
De uitverkoop en budgetshops moet ik zo te zien wel even in de gaten houden ...
Alle reacties Link kopieren
Ik had eerst alleen dekbedovertrekken (alles 2x voor een persoon) van ikea en leen bakker en vorig jaar voor sinterklaas er een van essenza (uitverkoop) gekregen. Tjsa hoewel die goedkopere prima liggen merk je wel dat de duurdere van essenza een betere kwaliteit hebben. De stof is fijner en blijft langer mooi.



Ik heb redelijk vet haar en de goedkope kussenslopen kreeg ik nooit echt mooi schoon (ook niet bij 60 graden) en die van essenza wel (bij lage temperaturen). Volgens mij worden die van essenza ook niet zo vettig van mijn haar.
Ik heb laatst deze gekocht bij Ikea en hij voelt zo fijn en zacht aan. Echt een fijne dekbedovertrek



Alle reacties Link kopieren
Het is zeker de moeite om wat meer uit te geven aan een hoes van fijn katoen. Je geniet er elke dag weer van. En zo'n hoes gaat misschien wel tien jaar mee. Ik heb ook goedkope hoezen en die zijn lang niet zo fijn als de dure (uit de sale).
.
Alle reacties Link kopieren
De duurdere Ikea-overtrekken zijn heel goed. Ik moet ze hier helaas na twee of drie jaar weggooien ivm ziekte van man, maar dan zijn ze eigenlijk nog zo goed als nieuw.
Alle reacties Link kopieren
quote:silhouette schreef op 30 augustus 2013 @ 12:09:

De uitverkoop en budgetshops moet ik zo te zien wel even in de gaten houden ...In woonwinkels staan vaak bakken met mooi afgeprijsd beddegoed. En soms bij V&D. Daar kun je ook nog 20% korting krijgen met airmiles.
.
Wat impala zegt. Ik heb sommige sets al 20 jaar en die zijn nog even comfortabel en mooi. Ideaal is 3 sets, 1 in de was, 1 in de kast en 1 op het bed. Katoen moest rusten tussen gebruik en wassen door, dan blijft het langer mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een heleboel, ik vind het leuk om beddengoed af te wisselen. Ik heb de "merk-" overtrekken in de uitverkoop, maar ook uitverkoopjes van h&m, bonaparte. Eigenlijk betaal ik nooit de volle mep voor beddengoed, bedenk ik me nu . Ik heb er ook een van de markt, maar die is niet mooi gebleven, dat doe ik niet nog eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven