Hulp bij indeling huis

03-08-2016 10:04 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Ik zit een te brainstormen en kom er zelf niet uit.. Wij hebben een nieuw huis gekocht alleen is de indeling wat vreemd. De (open) keuken grenst aan de grootste ruimte van de benedenverdieping, voor veel mensen dan ook logisch om van die plek je huiskamer te maken. De bewoners nu hebben de eettafel helemaal voor in huis.. Ik heb geprobeerd de boel om te schuiven en de huiskamer in het kleine gedeelte voorin te doen, maar doordat er een openhaard in zit kan ik maar een hele kleine bank kwijt en dat is niet echt handig..



Op de platten grond staat niet de deur afgebeeld die van de hal naar het voorste gedeelte van het huis uitkomt (naast de trap). Er moet dus nog is ong 80 cm af van die muur.



Hebben jullie leuke ideeën? Als iemand dezelfde indeling heeft ergeren jullie je daaraan? Ik hoor het graag, alle hulp is welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:Isabeaud schreef op 03 augustus 2016 @ 10:31:

[...]





We hebben ongeveer 40.000 euro om te verbouwen haha denk niet dat we het daar met redden. Wel een top plan!Thanks, het ziet eruit als een prachtig huis, ook goed onderhouden, denk ik? Ik denk dat je met 40k echt wel een eind komt hoor. Misschien alleen de uitbouw naar de tuin voor een grotere woonkeuken anders?
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 03 augustus 2016 @ 10:10:

Of twee woongedeeltes. Een gezellig hoekje met twee mooie stoelen bij de open haard.

In het tussenstuk de eettafel als dat past en bij de keuken een ruimer zitgedeelte.Dit, maar dan bij de open haard niet 2 stoelen maar een zo lang mogelijke ondiepe bank en dan de TV naast de open haard. Eettafel in het middelste smalle stuk en een zithoek zonder TV naast de keuken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Isabeaud schreef op 03 augustus 2016 @ 10:35:

[...]





Onze adviseur zegt dat de haard weg halen waardevermindering is.. We hebben vaker visite maar wilde eigenlijk dat achter in het eetgedeelte gaan zitten en er een mooie grote tafel met comfi eetstoelen. Alleen die ruimte met die bank voorin maakt het allemaal zo moeilijk..



Waardevermindering vind ik in dit opzicht zo'n onzin. Of je moet het huis binnen een paar jaar weer willen verkopen. Dan maar een klein beetje waardevermindering, als me dat zoveel scheelt qua indeling van het huis.



Een grote eettafel met fijne stoelen zou ik zeker doen, wij zitten met vrienden of familie ook meestal aan de eettafel. En dan kun je de zithoek meer gebruiken als tv-hoek en om lekker te relaxen met een boek of zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 03 augustus 2016 @ 10:43:

[...]





Dit, maar dan bij de open haard niet 2 stoelen maar een zo lang mogelijke ondiepe bank en dan de TV naast de open haard. Eettafel in het middelste smalle stuk en een zithoek zonder TV naast de keuken.Tv naast de open haard zou ik echt nooit doen. Ten eerste is het lelijk en ten tweede kun je nooit de haard aandoen als je tv kijkt, dan kijk je er middenin.
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 03 augustus 2016 @ 10:42:

[...]





Thanks, het ziet eruit als een prachtig huis, ook goed onderhouden, denk ik? Ik denk dat je met 40k echt wel een eind komt hoor. Misschien alleen de uitbouw naar de tuin voor een grotere woonkeuken anders?Maar dan zit ze nog steeds met het probleem van de zithoek. De keuken met eetgedeelte is al groot genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt door die inbouwkasten toch ook niet zoveel grote kasten in huis nodig beneden? Ik zit nog eens naar die foto te kijken, maar als je waar nu die enorme bank en kast staat nu eens de kasten allemaal wegdenkt en de eettafel naar achter zet, dus zeg maar precies tussen de keuken en de inbouwkasten in, in de lengte, dan blijft er nog behoorlijk wat ruimte over om een soort zitje rondom de haard aan die kant te maken. Wat die mensen nu in het tussenstukje hebben gedaan, zeg maar.



En als je dan in het smalle gedeelte waar nu hun eettafel staat de televisie tegenover de haard hangt/zet, en dan een losse rechte bank onder het raam en daar tegenover twee mooie fauteuils of een klein bankje, dan heb je een zithoek waarbij je zowel tv kunt kijken als lekker met de haard aan kunt kletsen.



Ik zou zoiets eens proberen, het vertekent nu nogal doordat er heel veel grote kasten in die kamer staan.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 03 augustus 2016 @ 10:47:

[...]





Waardevermindering vind ik in dit opzicht zo'n onzin. Of je moet het huis binnen een paar jaar weer willen verkopen. Dan maar een klein beetje waardevermindering, als me dat zoveel scheelt qua indeling van het huis.



Een grote eettafel met fijne stoelen zou ik zeker doen, wij zitten met vrienden of familie ook meestal aan de eettafel. En dan kun je de zithoek meer gebruiken als tv-hoek en om lekker te relaxen met een boek of zo.Mee eens! Als het om een kleine waardevermindering gaat neem ik dat ook maar voor lief, als het een stuk makkelijker wordt om in te richten. Ik ga is bekijken wat het zou kosten die te verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 03 augustus 2016 @ 10:49:

[...]





Maar dan zit ze nog steeds met het probleem van de zithoek. De keuken met eetgedeelte is al groot genoeg.Nou ik zou er dan dus een woonkeuken van maken, met zowel eettafel als woonkamer met grote bank en dergelijke. De voorkamer zou ik dan gebruikeln voor een kleine zithoek zonder bank, met fijne leeslampen en een boekenkast bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik juist helemaal niet verbouwen, maar juist het geld gebruiken voor een hele mooie inrichting of misschien zelfs wel een stylist inschakelen. Het huis is namelijk groot genoeg zo te zien, en ook prima onderhouden. Het enige wat ik wel zou doen is in de tweede schouw weer een kachel inbouwen. Ik denk dat als je met goede meubels werkt je in de huidige indeling er een prachtig huis van kan maken. Maar dan moet je wel even los komen van die standaardmeubels die iedereen altijd heeft, zoals bijvoorbeeld die eeuwige hoekbank. Dit is echt zo'n huis waar je met een paar mooie designstukken echt een pracht van een kamer van kan maken.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 03 augustus 2016 @ 10:52:

[...]





Nou ik zou er dan dus een woonkeuken van maken, met zowel eettafel als woonkamer met grote bank en dergelijke. De voorkamer zou ik dan gebruikeln voor een kleine zithoek zonder bank, met fijne leeslampen en een boekenkast bijvoorbeeld.





Ik heb nu een beetje dit bedacht.



1. Ik ga eerst is kijken wat het kost de open haard te verwijderen

2. Dan naar de kosten om de doorgang recht door naar de keuken te doen

3. Kijken naar een uitbouw, aangezien het huis al erg groot is (en mijn vriend wat tegenstribbelt haha)
Alle reacties Link kopieren
quote:Isabeaud schreef op 03 augustus 2016 @ 11:02:

[...]





Ik heb nu een beetje dit bedacht.



1. Ik ga eerst is kijken wat het kost de open haard te verwijderen

2. Dan naar de kosten om de doorgang recht door naar de keuken te doen

3. Kijken naar een uitbouw, aangezien het huis al erg groot is (en mijn vriend wat tegenstribbelt haha)Dat zou ik echt niet doen, zonde van je geld. En zonde van die mooie haarden. Je hebt echt ruimte zat, je moet alleen even out of the box gaan denken om het zo maar te zeggen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 03 augustus 2016 @ 11:04:

[...]





Dat zou ik echt niet doen, zonde van je geld. En zonde van die mooie haarden. Je hebt echt ruimte zat, je moet alleen even out of the box gaan denken om het zo maar te zeggen.



Ojee wat een twijfels.. Net mijn vriend aan de telefoon en die is ook anti verbouwen. Die is van mening dat we een mooi huis hebben gekocht die groot genoeg is en we gewoon wat ruimdenkender moeten worden kwa inrichting.



Voorkamer idee



Dit is een beetje de stijl waar ik van hou. Ik wil het mooi knus gaan maken maar inderdaad misschien anders gaan denken kwa banken. Een kennis van ons is architect en heb hem net een appje gestuurd of die ons een beetje kan helpen.
quote:Isabeaud schreef op 03 augustus 2016 @ 10:35:

[...]

We hebben vaker visite maar wilde eigenlijk dat achter in het eetgedeelte gaan zitten en er een mooie grote tafel met comfi eetstoelen. Alleen die ruimte met die bank voorin maakt het allemaal zo moeilijk..

Met hoeveel mensen wil je dan voorin op de bank kunnen liggen en evt tv kunnen kijken?

Ik zou inderdaad ook een fijne grote eettafel met comfi stoelen in de woonkamer zetten om daar met visite te zitten, en dan een bank voor ons tweeën voorin. Gewoon een rechte bank, met een grote hocker.
Wat een prachtig huis! (Even tussendoor... )
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 03 augustus 2016 @ 11:09:

[...]



Met hoeveel mensen wil je dan voorin op de bank kunnen liggen en evt tv kunnen kijken?

Ik zou inderdaad ook een fijne grote eettafel met comfi stoelen in de woonkamer zetten om daar met visite te zitten, en dan een bank voor ons tweeën voorin. Gewoon een rechte bank, met een grote hocker.Ik denk ongeveer 4 tot 5 personen, ik ben nu zwanger van de eerste en hoop dus wel met mijn ouders op de bank te kunnen zitten. Daarom nu de gedachten een L bank te nemen die doorloop onder het raam. Als er visite is zitten we soms met 10, ik heb achter een mooie ruimte om een grote tafel met veel comfi stoelen neer te zetten. Zo krijg je toch een relaxte sfeer. Ik hoop het allemaal op te kunnen lossen zonder verbouwen aangezien mijn vriend het echt niet ziet zitten haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:Uncharted schreef op 03 augustus 2016 @ 11:11:

Wat een prachtig huis! (Even tussendoor... )Wat lief dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Isabeaud schreef op 03 augustus 2016 @ 11:09:

[...]





Ojee wat een twijfels.. Net mijn vriend aan de telefoon en die is ook anti verbouwen. Die is van mening dat we een mooi huis hebben gekocht die groot genoeg is en we gewoon wat ruimdenkender moeten worden kwa inrichting.



Voorkamer idee



Dit is een beetje de stijl waar ik van hou. Ik wil het mooi knus gaan maken maar inderdaad misschien anders gaan denken kwa banken. Een kennis van ons is architect en heb hem net een appje gestuurd of die ons een beetje kan helpen.





Ik ben het met je vriend eens. Het zou echt zonde zijn om zo'n grote verbouwing te doen, dan had je beter een klushuis kunnen kopen waar de prijs ook naar was. Dit huis is groot, prima onderhouden, heeft een mooie neutrale vloer en wanden dus je kan er alle kanten mee op en daar zal de prijs ook naar geweest zijn.



Als je toch zoveel spaargeld hebt, waarom investeer je dan niet in een interieurstylist of iets dergelijks? Dat kost je sowieso minder dan een verbouwing en brengt je wellicht op ideeën waar je zelf nooit aan gedacht zou hebben. Ik zie in ieder geval behoorlijk wat mooie mogelijkheden in deze ruimte, maar dan moet je inderdaad van die eeuwige standaardmeubels als grote buffetkasten en hoekbanken en dergelijke af.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn de afmetingen van het stuk voorin? Dus zonder dat tussenstuk?



Ik zou afhankelijk van de maten, denk ik ook voor het idee van fashionvictom gaan, gewoon de woonkamer zo houden en achterin een grote eettafel en zitje bij de haard maken. En voorin tv en bank.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, dat je ook zwanger bent. Want ik bedacht net ook allerlei mogelijkheden om een leuke hoek voor de kinderen in dat tussenstuk of in het eetgedeelte te maken en toen dacht ik, oh, misschien hebben ze geen kinderen.



Heb je trouwens achter de hoek van de bank die er nu staat een schuifdeur of openslaande deuren oid?
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 03 augustus 2016 @ 11:17:

[...]





Ik ben het met je vriend eens. Het zou echt zonde zijn om zo'n grote verbouwing te doen, dan had je beter een klushuis kunnen kopen waar de prijs ook naar was. Dit huis is groot, prima onderhouden, heeft een mooie neutrale vloer en wanden dus je kan er alle kanten mee op en daar zal de prijs ook naar geweest zijn.



Als je toch zoveel spaargeld hebt, waarom investeer je dan niet in een interieurstylist of iets dergelijks? Dat kost je sowieso minder dan een verbouwing en brengt je wellicht op ideeën waar je zelf nooit aan gedacht zou hebben. Ik zie in ieder geval behoorlijk wat mooie mogelijkheden in deze ruimte, maar dan moet je inderdaad van die eeuwige standaardmeubels als grote buffetkasten en hoekbanken en dergelijke af.Mee eens
Alle reacties Link kopieren
quote:Isabeaud schreef op 03 augustus 2016 @ 10:35:

[...]





Onze adviseur zegt dat de haard weg halen waardevermindering is.. We hebben vaker visite maar wilde eigenlijk dat achter in het eetgedeelte gaan zitten en er een mooie grote tafel met comfi eetstoelen. Alleen die ruimte met die bank voorin maakt het allemaal zo moeilijk..Ik zou in het smalle gedeelte in de lengte een uitschuifbare eettafel neerzetten met goede stoelen die je ook aan kunt schuiven in de zithoek(eventueel een bank tegen de muur). Vooraan een kleine zithoek met tv opstelling, achter een grote zithoek voor als je visite hebt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Pucker schreef op 03 augustus 2016 @ 11:17:

Wat zijn de afmetingen van het stuk voorin? Dus zonder dat tussenstuk?



Ik zou afhankelijk van de maten, denk ik ook voor het idee van fashionvictom gaan, gewoon de woonkamer zo houden en achterin een grote eettafel en zitje bij de haard maken. En voorin tv en bank.Ik heb de afmetingen opgevraagd bij de makelaar en krijg daar vandaag bericht van. Vond het ook nogal onduidelijk
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Isabeaud schreef op 03 augustus 2016 @ 11:27:

[...]





Ja haha leek mij ook leuk om een mooi gedeelte voor de kids te maken, ik dacht het eerste jaar in het dunne gedeelte een box te zetten. Zo mooi overzicht uit alle kanten van het huis. En daar later iets leuks van te maken voor de kinderen.



Een mooie eetruimte lijkt mij het mooist, ik ga zeker is goed rondkijken waar ik hulp kan krijgen van iemand.



Zelf had ik een beetje dit idee voor de eetkamer, kwa tafel en stoelen. Er gaat nog wel een andere vloer in het huis om het wat rustiger te maken. Beetje de kleur van de visgraat op deze foto



Eetkamer ideeDe ruimte waar de bank nu staat heeft openslaande deuren naar de tuin. Daar hebben zij dus de bank voor gezet. beetje zonde
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 03 augustus 2016 @ 11:19:

Grappig, dat je ook zwanger bent. Want ik bedacht net ook allerlei mogelijkheden om een leuke hoek voor de kinderen in dat tussenstuk of in het eetgedeelte te maken en toen dacht ik, oh, misschien hebben ze geen kinderen.



Heb je trouwens achter de hoek van de bank die er nu staat een schuifdeur of openslaande deuren oid?Ik heb niet zo goed met het forum, mijn onderste bericht is naar jou bedoeld haha ik druk steeds op het verkeerde knopje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven