Ik mis mijn kat

17-11-2013 21:37 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_171308 wijzigde dit bericht op 26-02-2014 22:27
Reden: -
% gewijzigd
quote:phoebeisback schreef op 21 november 2013 @ 10:45:



Denk dat het overbodig is, maar ik zeg het toch: heb je aan Amivedie gedacht?



Ja, dat staat namelijk in het begin van het topic.



Ik kom ook steeds even checken, hoop nog steeds op een goede afloop!
Alle reacties Link kopieren
Balen dit! Ik kan me de onzekerheid zo goed voorstellen! Maar inderdaad; vaak komen ze terug op het moment dat je het niet verwacht. Katten zijn erg slim en kunnen feilloos de weg naar huis terug vinden. De kat van een vriend is regelmatig lang weg, 1 keer zelfs 3 maanden!



En aan alle kattenbezitters; laat je kat alsjeblieft chippen!!
Alle reacties Link kopieren
/
anoniem_171308 wijzigde dit bericht op 26-02-2014 22:32
Reden: 7
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO, ik voel ontzettend met je mee. Ikzelf heb tot 2 keer toe een kat, die duidelijk verdwaald was meee naar binnen genomen. De eerste had gelukkig een bandje met de naam van de eigenaar, die was dolblij, ze was al weken weg. De 2e heb ik overal aangemeld en na een tijdje werd ik door het asiel gebeld, dat ze mogelijk de eigenaar hadden gevonden en of deze mevrouw mocht komen kijken of het inderdaad de hare was. Ik heb zelden een mens en een kat zo blij gezien dat ze elkaar zagen. Ik denk écht, dat er vaker een goede afloop is dan een slechte, maar of je daar blijer van wordt, weet ik niet. Niet opgeven meid, ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_171308 wijzigde dit bericht op 26-02-2014 22:33
Reden: -
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_171308 wijzigde dit bericht op 26-02-2014 22:33
Reden: -
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tjezes, dat is echt bezopen! waarom zou iemand dat doen????? Er zijn katten bij de vleet verkrijgbaar, dus waarom die van iemand anders meenemen???



Om die reden durf ik dus nooit mijn hond voor de winkel vast te binden als ik naar binnen ga. Dan laat ik hem liever thuis. Ik ben als de dood dat andere mensen hem meenemen of iets aan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:janna1986 schreef op 21 november 2013 @ 20:30:

Net een tip gekregen van iemand die vermoed dat hij hem mee heeft vervoerd met de auto 20 km verderop...En, ben je er al heen geweest?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_171308 wijzigde dit bericht op 26-02-2014 22:33
Reden: -
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De kans is groot dat het jouw kat was. Ik zou morgen of het weekend daar meteen flyeren en briefjes ophangen in de supermarkten. Bij het asiel daar nog even melden dat er een grote kans is dat jouw kat ergens in de buurt loopt.



Hoop als je daar door de buurt loopt dat je hem vindt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Tjee, wat erg! Maar wel goed dat je nu weet waar je ergens moet zoeken. En je moet ook het asiel daar op de hoogte brengen.



Het is namelijk zo dat instanties zoals de dierenambulance, het asiel en de amevedi onderling geen informatie uitwisselen en allemaal naast elkaar heen werken. Echt belachelijk en oerdom, maar het is zo.



Bel dus de drie instanties daar:

- dierenambulance, (wel even uitzoeken onder welke regio dierenambulance die plaats valt)

- het asiel

- laat ook nog eventueel een advertentie zetten in het plaatselijke krantje dat wekelijks voor niets rond wordt gebracht, met foto.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_171308 wijzigde dit bericht op 26-02-2014 22:33
Reden: -
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:janna1986 schreef op 21 november 2013 @ 23:28:

Weet je wat zo raar is aan dit verhaal: dit zou afgelopen maandag zijn gebeurt. Maar toen was mijn kat al een week vermist. Het lijkt mij sterk dat hij dan na 1 week eerst nog even bij de buurman in de auto gaat zitten, in plaats van naar binnen... Dat klopt toch niet? Hij was ook altijd voorzichtig met auto's, ging er alleen wel eens onder zitten. Ik weet het niet. Het is wel zo dat alle katten verhalen nu aan ons gelinkt worden door de briefjes etc.



Ja wat ik al eerder zei, zet een advertentie in het zondagskrantje.



Over het verhaal, misschien wist de buurman toen nog niet dat jouw kat vermist was, of vergist hij zich in de datum.



Verder beter dat veel mensen erop letten of ze jouw kat zien dan dat niemand er erg in heeft en dat straks het beestje per ongeluk is opgesloten in een schuur.



Tevens zou ik echt vaker het asiel en ambulance bellen en even een foto mailen, telefonisch uitleggen hoe de kat eruit ziet, werkt niet altijd kan ik je vertellen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Oh TO wat erg voor je . Ik zou inderdaad een advertentie in het plaatselijke krantje plaatsen, wat Mylene Valerie ook zegt. Mijn ouders hebben zo tot tweemaal toe hun kat (dezelfde kat... Hij heeft er inmiddels wel van geleerd ) teruggevonden, één keer zelfs na drie weken. Hij was dan waarschijnlijk opgejaagd en vervolgens gaan zwerven omdat hij de weg terug niet kon vinden.



Een Cyperse kat is wel opvallend dus dat zou moeten schelen voor de herkenbaarheid.



Ik denk aan je TO en hoop met je mee, ik weet wat een verdriet je er van kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_171308 wijzigde dit bericht op 26-02-2014 22:33
Reden: -
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
twee weken al, wat stresserend
Alle reacties Link kopieren
verschrikkelijk dat ze nog steeds niet terug is. zo te lezen heb je echt gedaan wat je kon doen. goed van je.

wat wil je nog meer doen? je hebt volgens mij je rust hard nodig. ik was na 2 dagen kat zoeken al uitgeput. laat staan 2 weken!

ik denk dat nu de manier om te vinden is, is toeval, amivedi of een chip. misschien volgende week nog posters ophangen?

maar het blijft gek dat een kat ineens spoorloos is. die moet toch ergens zijn?!

doe vooral wat voor jou het beste voelt. sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tip maar leef wel met je mee.

Hoop dat ie snel terug komt!



Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_171308 wijzigde dit bericht op 26-02-2014 22:33
Reden: -
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren


Echt waardeloos dit.

Hoop toch zo dat hij opeens voor de deur staat.
Alle reacties Link kopieren
We hebben een kattenluik, hij kan er dus gelukkig altijd in.
Alle reacties Link kopieren
Hè verdorie ik hoopte zo dat ie terug zou zijn....

Arme Janna, ik heb met je te doen
Alle reacties Link kopieren
Nog nieuws?! Dikke knuf voor jou.. leef vanaf een afstand heel erg met je mee!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven