Kat poept op de wc.

28-08-2015 17:16 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn vandaag met de andere kat bij de dierenarts geweest.

Wou deze vraag stellen maar ben het vergeten. En er nou om terug te gaan.



Onze kat doet zijn behoefde op de wc.

Hoe dit komt weten we niet. Hij deed het al toen we hem in huis namen.

(Heb eerst een week lang vriend de schuld gegeven dat hij niet doorspoelde. )



Is niet echt smakelijk als je naar de wc gaat en de voorganger heeft niet door gespoeld. Maken wij dus dagelijks mee!



Als we verjaardagen hebben dan gaat de kat vaak uit logeren. Is ons al iets te vaak gebeurd dat visite een verassing op de wc vond. En ja die kat maakt veel gebruik van het toilet.



Hij krabt aan de deur als hij naar het toilet moet. Gaat de deur niet open dan doet hij zijn behoefte pal voor de deur.

Deur moet dus altijd openstaan. Tenzij je poep wil scheppen.



Iemand een idee hoe we hem kunnen leren op de kattenbak te gaan?

We hebben een kattenbak naar daar maakt hij dus (nog) geen gebruik van.
Kattenbak op de wc zetten. Bril omlaag en bak er dus op. Na een tijdje bak op de grond, dan bak buiten de deur en klaar.
Alle reacties Link kopieren
wel handig zeg.. even doortrekken en je bent klaar..



misschien hem leren ook door te trekken
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Kan je de kat niet leren door te trekken?



Sorry, ik vind het heel komisch maar snap dat het niet zo prettig is als er bv visite komt.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet stiekem eerlijk bekennen dus ik wilde dat mijn katten netjes hun behoefte op de wc doen. Misschien kan je hem leren hoe hij moet doorspoelen? Gaat hij naar buiten? Misschien kan hij leren zijn behoeften buiten te doen.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 28 augustus 2015 @ 17:20:

Kattenbak op de wc zetten. Bril omlaag en bak er dus op. Na een tijdje bak op de grond, dan bak buiten de deur en klaar.

Zoiets wilde ik ook voorstellen. Moest wel lachen om je probleem hoor.

Kun je visite niet waarschuwen dat er mogelijk poep in de wc ligt en dat de kat de schuldige is?

Er zijn ook automatische doorspoelsystemen, maar dat gaat misschien wat ver.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Zo hé, da's eh... Opmerkelijk zeg! Maar hij poept dus ook rondom de WC of eigenlijk altijd er in?

Verder geen tips overigens, maar denk wel dat die van DH wel eens de oplossing kan zijn.



Poept hij ook wel eens buiten of dan ook alleen binnen?
Alle reacties Link kopieren
Geweldige oplossing DH. 🌷
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een kattenluikje in de deur maken. Ik wou dat mijn kat dat kon! Is het alleen het poepen, of lukt plassen ook?
Een waarschuwing op de deur van de WC plakken dat jullie kat nog niet heeft leren doortrekken maar jullie hiervoor in training zijn? Ik vind het eigenlijk prachtig, maar ik heb geen katten.
quote:streepjessokken schreef op 28 augustus 2015 @ 17:24:

[...]



Zoiets wilde ik ook voorstellen. Moest wel lachen om je probleem hoor.

Kun je visite niet waarschuwen dat er mogelijk poep in de wc ligt en dat de kat de schuldige is?

Er zijn ook automatische doorspoelsystemen, maar dat gaat misschien wat ver.

Briefje ophangen



Ziet u poep in het toilet?

De schuld is aan Minet.



Of zo iets.
Alle reacties Link kopieren
Prachtig toch? Mijn oma had ook een kat die het deed. Het zijn de uitzonderingen. Bijzonder. En idd hoe makkelijk haha...



Echt ik denk dat een kat die dat doet het nooit meer af leert...
Alle reacties Link kopieren
Dat is nou eigenlijk gewoon een te slimme kat die het afgekeken heeft van het baasje ...
Ik zou de kat leren doortrekken, lijkt me ideaal!!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heerlijk een kat die op de wc zijn behoefte doet.

Een stuk frisser dan de kattenbak.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet waarom jullie een kattenbak wíllen schoonmaken! Ik zou echt blij zijn als ik alleen even een wc hoefde door te trekken. Maar ik kan snappen dat het niet het prettigste is. Inderdaad de kattenbak op de wc zetten, dat zou kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
Hij doet al zijn behoefte op de wc.

Nooit er naast tenzij je dus de deur niet voor hem open doet.



Zal het met de kattenbak proberen.



Hoe leren we hem doortrekken is dan natuurlijk vraag 2. Moeten we hem eigenlijk ook leren remsporen weg te halen.



Buiten komt hij niet behalve op ons dakterras. En ik bedank er voor om daar steeds poep te moeten zoeken.

Helemaal naar buiten kan niet. Wij wonen in een centrum aan een drukke weg. Hij word dan gestolen of word aangereden.
Alle reacties Link kopieren
Haha, wat grappig! Er zijn speciale trainingen om je kat dit te leren volgens mij, heb zoiets ooit eens gezien. Ik weet alleen niet of het doorspoelen dan ook aan bod komt ;) Ik zou het een stuk beter vinden dan een kattenbak en het wel prima vinden.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Alle reacties Link kopieren
Kun je geen kattenbak neerzetten voor de gasten?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik zou ervoor tekenen.
quote:Doreia schreef op 28 augustus 2015 @ 17:24:

Een waarschuwing op de deur van de WC plakken dat jullie kat nog niet heeft leren doortrekken maar jullie hiervoor in training zijn? Ik vind het eigenlijk prachtig, maar ik heb geen katten.



+1



ga je 'm volgens mij nooit meer afleren.

maar ik vind het juist fantastisch!
Alle reacties Link kopieren
Het doortrekken zit niet bij de cursus



http://blog.proteqdierenzorg.nl/weg-met-de-kattenbak/



Misschien moet je deze cursus precies andersom doen!
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 28 augustus 2015 @ 17:30:

Kun je geen kattenbak neerzetten voor de gasten? 'Het gebruik van ons water closet is voorbehouden aan de kat. Gelieve gebruik te maken van deze bak en het schepje te gebruiken wanneer u klaar bent.'
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
Zet ik een kattenbak voor de gasten neer gaat de andere daar even lekker op zitten poepen. Is niet echt een optie. Dan zullen ze ook poep vinden.



In het begin hebben wij er ook om gelachen. Is grappig tot je dagelijks poep vind.

Weet niet hoe hij het presteert maar echt elke keer als ik de wc schoon maak moet meneer meteen erna even poepen. Je zou zeggen die kat moet toch wel eens leeg zijn.



Laatst ook Appte zoon mij een foto.

Met als onderschrift: wow hij heeft echt zijn best gedaan.

Wat een bult! Dat dat uit die kat kan komen! Zoon liet het aan vriend zien. Zijn reactie Zo die moet een last gehad hebben! Verder alles goed met hem?



Voor de rest vind ik het dus niet meer grappig.



In het begin moest hij ook elke keer nadat vriend geplast had plassen. Denk iets met geur markering. Doet hij nu gelukkig minder. Bij vreemden wil hij het nog wel eens doen. En dan alleen bij mannen.
Alle reacties Link kopieren
quote:infinity schreef op 28 augustus 2015 @ 17:38:

[...]





'Het gebruik van ons water closet is voorbehouden aan de kat. Gelieve gebruik te maken van deze bak en het schepje te gebruiken wanneer u klaar bent.'



Haha die is grappig!

Zie hem al voor mij! Moeten we de kat even een keer betrappen en een foto maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven