Kerst 🎄🎄

10-11-2015 08:38 150 berichten
Ik ben gister de hele middag bezig geweest op zolder, kerst spullen uitzoeken lampjes uit elkaar halen dat is elk jaar weer een bezigheidje. Ik heb de kerst spullen beneden vandaag zet ik alles op. Zijn jullie ook al met kerst bezig? Kerst is mijn favoriete thema 🎄
quote:dolfje schreef op 10 november 2015 @ 09:16:

[...]





Ja dat weet ik maar om de een of andere reden lukt me dat met kerst niet echt. En het is ook niet dat ik niks wil doen,wil best naar schoonouders (of zij hier)maar dan op de dag dat zwager en vrouw met de kinderen er niet zijn. Als ze er wel zijn zitten man en ik er voor spek en bonen bij. Dat is mijn gevoel,man heeft er niet zo'n last van maar die vind alles best.

En mijn familie is helemaal een toneelstuk. Een grote klucht van schijnheiligheid.

Maar ik heb dit jaar nog niemand gehoord dus moet nog niet gaan stressen Snel zelf alleen je schoonouders uitnodigen! En dan de 2e dag lekker met het gezin
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er trouwens wel weer aan te denken om ook weer eens een echte boom te halen. Om de zoveel jaar doe ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook morgen eerst sint maarten (nu hangen/staan mijn halloween spulletjes nog) zaterdag komt de sint versiering er te hangen/staan en samen voor de tv met wat lekkers de intocht kijken.

En dan het weekend na sinterklaas begin ik vaak pas met de kerst spullen neer te zetten, boom vaak een week voor kerst (heb nu mijn zinnen gezet op een witte, moet dus nog even op pad )
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 10 november 2015 @ 09:16:

[...]



Dat waren de paastakken is wel leuk idee voor de kerstboom ook haha!Verrek, dat is ook zo. Leuk waren die takken. Enig.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Vorig jaar kon ik niet wachten om de boom op te zetten. 1 december heb ik hem opgetuigd. Kon wel zeggen dat tegen de tijd dat het kerst was ik er al helemaal flauw van was dus dit jaar wacht ik denk ik tot een week voor kerst. Altijd rood en goud in de boom. We hebben echt een mega grote kunstboom die de halve hoek in beslag neem maar wel altijd heel strak. Als het aan man ligt word heel het huis omgetoverd in en ware kerststal maar helaas, een boom is voldoende voor mij.
quote:Desperate_Housewive schreef op 10 november 2015 @ 09:19:

[...]



Snel zelf alleen je schoonouders uitnodigen! En dan de 2e dag lekker met het gezin



Ha, ja dat zou je kunnen doen. Maar misschien valt dat niet goed?

Ik zou zoiets wel proberen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind kerst ook altijd zo leuk!

Gezellig alles versieren, de boom opzetten echt gezellig.

Ik zet altijd alles op 1 december op, vind begin/halverwege november echt nog te vroeg voor een kerstboom.

Ieder z'n ding natuurlijk!
Leef & laat leven!
quote:Goede-Fee schreef op 10 november 2015 @ 08:43:

[...]





Van wie mag dat pas vanaf 1 december?



Is er een kerstboomwet? Dan bel ik de politie! Twee deuren verderop staat de boom al een paar weken
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 10 november 2015 @ 09:09:

Voor mij is kerst midwinter, dus de versieringen/lichtjes dienen om de donkerste tijd van het jaar te overbruggen. Daar hangt voor mij dus ook geen datum aan qua na andere feestdagen die ik zelf uberhaupt niet vier. Aan st. Maarten wordt in deze regio niet eens gedaan, dus die tel ik sowieso niet mee.



Heb vorige week 2 mini kerstboompjes (echte) gekocht die nu bij mijn voordeur staan met verlichting op zonne-energie er in. Die branden dus 's avonds al. Denk dat ik van de week m'n verlichting ook al in m'n grotere spar buiten hang en het tegen 't eind van de maand zet ik binnen ook de boom.Wat leuk, waar heb je die zonne-energie lichtjes vandaan?
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 november 2015 @ 09:29:

[...]





Verrek, dat is ook zo. Leuk waren die takken. Enig.Dank je vond ze zelf ook heel leuk! Leverde wel wat zere vingers op van het lijmpistool, maar het resultaat mocht er zijn!
Wij zetten hem nooit zo vroeg want ik ben zo'n boom in huis al snel zat. Ik doe ook niet aan te veel frutseltjes want ik hou niet van kitsch. Zoon is ook al bijna 23 dus voor hem hoeft het ook niet meer zo. Man en zoon zetten wel de boom want wij hebben een Feyenoordboom. Dat vind ik dan wel weer grappig. Het lijkt wel of sommige mensen het elk jaar bonter gaan maken , ook met lichtjes en versieringen buiten. De Coca-Cola reclame is er niks bij.

ST. Maarten kennen wij hier niet.
Alle reacties Link kopieren
mijn boom, die ik pas na sinterklaas zet, is een souvenirboom. Van heel veel vakanties wat meegenomen, zodat er nu naast een duits engeltje , dat blauwe Turkse oog hangt, en een gebedssnoer uit Marokko en een klokje uit een Aziatisch land
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Bij mij ligt het eraan wanneer ik mijn kerstspullen krijg. De boom mag wel groter dan vorig jaar, maar ik moet vriend overtuigen!



Ik houd van kerst en wil het liefst alles al op gaan zetten!
quote:nlies schreef op 10 november 2015 @ 10:07:

mijn boom, die ik pas na sinterklaas zet, is een souvenirboom. Van heel veel vakanties wat meegenomen, zodat er nu naast een duits engeltje , dat blauwe Turkse oog hangt, en een gebedssnoer uit Marokko en een klokje uit een Aziatisch landGebedsnoer hoe ziet dat eruit
Misschien een rozenkrans Emma?
Alle reacties Link kopieren
Idd heerlijk die lampjes Enzo. Moet helaas wachten tot 6 december. En heb een hekel aan op en aftuigen. Maar als alles staat, hangt ben ik weer blij. Hier altijd wit, zilver en rood.
Ik hou het Amerikaanse model aan, dus na Thanksgiving ga ik los. Wel ben ik nu alvast wat aan het prutsen en uitproberen, want ik ben dit jaar verhuisd. Dus druk aan het uitvogelen welke kerstversiering waar komt. Ook nog aan het twijfelen tussen een echte en een nepboom.
Alle reacties Link kopieren
Heb ook een beetje een gat in mijn hand, wil altijd wat decor kopen. Maar heb geen plaats meer op den duur
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 10 november 2015 @ 09:59:

Wij zetten hem nooit zo vroeg want ik ben zo'n boom in huis al snel zat......



......Man en zoon zetten wel de boom want wij hebben een Feyenoordboom.Een Feyenoordboom zou ik ook heel snel zat zijn
Oh nee, ik houd echt van Kerst maar ik vind het nu toch nog echt te vroeg. Hier in het dorp houden de ondernemers binnenkort al een Kerstmarkt, in het weekend van de Sinterklaasintocht. Het rijmt gewoon niet met elkaar, vind ik. Maar goed, dat is buiten en dan trekt me dat meer aan dan wanneer de buurvrouw de Kerstboom al zet. Laat de kinderen eerst van Sinterklaas genieten en in december mag van mij de versiering wel komen (zo dacht ik al voordat ik zelf kinderen kreeg).



We gaan wel in december al buiten lichtjes ophangen, maar de boom komt pas 6 december. Lekker op een zondag dit jaar dus kan ik ook op mijn gemak de boom inrichten. Die maar simpel van kunststof is met idem ballen erin vanwege onze kat en een dreumes.



Als #2 geboren is en die uit de gevarenleeftijd is van alles in de mond steken komt er wel weer wat nieuws.
Ik vind de Feyenoordboom wel leuk en grappig hoor. Het is rood met zilver met verschillende Kerstballen met het logo erop, een Feyenoordpiek en beertjes met het logo.
Alle reacties Link kopieren
Heb net de adventskalenders klaar, voor 5 kinderen en man. En we hebben lootjes getrokken.... De boom komt uit het bos en die komt het weekend voor de kerst, en blijft tot 6 januari..... En omdat we toch hopen dat we sneeuw krijgen zijn de skies klaar en heeft iedereen zijn uitrusting kompleet. We wonen in Zwitserland.
Alle reacties Link kopieren
quote:EmmaSwan86 schreef op 10 november 2015 @ 10:18:

[...]





Gebedsnoer hoe ziet dat eruitGewoon zo'n kralensnoer waar Moslimmannen de hele dag mee in hun hand lopen te spelen als ze niks anders te doen hebben
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 10 november 2015 @ 11:55:

[...]





Gewoon zo'n kralensnoer waar Moslimmannen de hele dag mee in hun hand lopen te spelen als ze niks anders te doen hebben
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
Ik verheug me er ook zo op

Ik doe het net als mijn moeder. Eerst Sinterklaas en dan kerst. De boom blijft staan tot Driekoningen. Aan mini-boompjes doe ik niet, ik hou van groot!!



Vriend doet altijd de boom en de lampjes en ik doe de rest. Mijn kerstballen zijn zwart (mat en glanzend) en lichtgrijs met horizontale zilveren glitterstrepen. Erg mooi! Wel kunststof vanwege de kat. Vorig jaar had hij ook de kerstboom onthoofd en omgegooid en ik was heel erg blij met mijn onbreekbare ballen. En heb twee (onbreekbare) pieken zodat ik af kan wisselen! Zilverkleur en zilverkleur met glitters.



Heb ook nog andere hele mooie zwarte ballen (mat en glanzend, met zilveren lijnen en strepen) en de oude zilveren kerstspullen van mijn ouders maar dat is allemaal glas dus daar begin ik niet meer aan.



De slingers voor in de boom zijn zwart, zilver en wit. Heb ook een bus spuitsneeuw voor de toppen van de takken en een heel mooi hagelwit kerstboomkleed.



Verder een zwart kersttafelkleed gekocht en bijbehorende placemats! Heb ook witte. Voor het kerstontbijt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven