Nespresso machines

27-06-2016 09:57 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het overwegen een nespresso koffieapparaat aan te schaffen, zonder cappuccino.



Nu is mijn vraag, moet je daar perse die originele nespresso cups voor gebruiken of kun je ook de varianten van bijv de Ah of de Lidl gebruiken?



Is dat slecht voor de machine of maakt het niet uit?



Ik hoor graag jullie ervaringen/meningen
Het ligt eraan.



Die van mij (ouder model) kan het allemaal makkelijk aan, maar de koffie van de Lidl vind ik niet te drinken. Ik gebruik de Douwe Egberts L'or cups.



Die van mijn zus gaf bij lungo koffie halve kopjes en liep 'vast'. Dat was een nieuwer model. Bij de nespresso cups gaf hij gewoon de normale hoeveelheid.



Gewoon proberen dus.
Je hebt inmiddels allerlei alternatieven, maar ik hou het bij de originele. Nu drink ik ook niet dagelijks espresso, dus het loopt ook niet zo in de papieren. Gewoon eens wat uitproberen, op het pak staat of het in een N-apparaat past.
Ik gebruik al jaren ander merk cups in mijn nespresso apparaat. Maakt echt niks uit voor de machine.
Die van mijn ouders ging lekken door een ander merk. Het plastic van de cups was net iets dikker en drukte de machine stuk.

Ik denk dat mijn machine het wel aan zou kunnen, maar ik drink niet zoveel koffie en dus maakt het mij financieel gezien niet zoveel uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook cups van de supermarkt maar bij sommige loopt het apparaat vast. Vervelend. Het is een beetje kijken welke cups wel kunnen. Ik ga gewoon voor de Nespresso cups, drink toch niet zoveel koffie.
It's 5 o'clock somewhere
Alle reacties Link kopieren
Mijn apparaat kan het prima aan. Ik koop zakken met 24 stuks bij de Jumbo, met name omdat ik een zakje om elk cupje echt zo'n onzin vind (en irritant want steeds de schaar pakken).
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken ook alleen de originele cups.

Bij het aanschaffen werd ook gezegd dat je garantie verviel als je andere merken gebruikt.

Die bevatten namelijk plastic en van nespresso is het een soort folie.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat er L'Or van Douwe Egberts in als we zijn vergeten om cups te bestellen. Gaat prima. Maar liever de echte Nespresso.
Lungo van de Aldi vinden wij echt prima, al gaat er niets boven de echte Nespresso..

Zo af en toe halen we een stuk of 10 bij de Nespresso winkel. Verschillende soorten. Is inderdaad wel prijzig, maar dan heb je ook een super lekker bakkie.

Die van DE gaat hier ook niet zo geweldig, maar die van de Aldi, geen enkel probleem.
Ik heb gek genoeg vaker problemen met de originele cups dan met die van Lidl.

Gebruik ze dus allebei.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens andere geprobeerd maar had het idee dat mijn apparaat er dan toch meer moeite mee had dan met de originele cups. Zou het erg zonde vinden als mijn machine daardoor kapot zou gaan, dus gebruik nu alleen maar nespresso.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik alle cups, heb toevallig net een aanbieding van de Groupon besteld iets van 400 cups.
De namaak zijn van een ander materiaal. Vaak plastic. Wat kan gebeuren als je meerdere kopjes achter elkaar maakt is dat het plastic smelt en je apparaat naar de kloten is. Kán. Je kunt het gokken. Maar ik vind de nepperts minder fijn en minder lekker. Ik heb ze weleens in huis hoor, als reserve, maar ik gebruik liever de echte.
Alle reacties Link kopieren
Mijn airfryer en kitchenaid zijn al met elkaar aan het concurreren om een beschikbare plek op het aanrecht dus een nespresso kan er niet bij. Anders had ik dat lidl-apparaat wel gekocht om te proberen. Helemaal naar de bijkeuken voor koffie of naar de logeerkamer daar heb ik ook geen zin in. En daar staat hij ook in de weg.



Toch blijf ik erover prakkizeren en dat levert keuzestress op.



30 cm hoog is ie en bijna even diep.



PS: er moet gemalen koffie in en hij kan melk opschuimen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wij hebben sinds een maand of twee een nespresso machine.

En ik merkte al vrijwel meteen dat de ah cupjes soms blijven steken.

Bovendien vind ik de echte nespresso veel lekkerder.

We gebruiken de nespresso overigens naast een gewone koffiezetter, dus echt voor als we zin hebben in een lekker kopje espresso.

Hier dus alleen maar orginele cups. Duur ja, maar erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook alle soorten cups omdat er steeds meer merken op de markt kwamen en dus kon vergelijken.

Meeste drink ik Hema. Geen probleem met geen enkele cups maar eerlijk is eerlijk, ik vind dat ik veel afval produceer en ze zijn niet goedkoop!!

Ik spaar voor een bonenmachine. Iedereen mag over mij heen vallen en denken dat de nespresso de lekkerste koffie geeft maar vers gemalen is het meest puur en lekker!. En in eerste aanschaf lijkt het duurder. Tel ik de kosten van de cups op dan zijn de Nespresso,s echt wel duurdere kopjes.
Hier ook een oud machientje van een jaar of 10 dat alles accepteert en vrolijk koffie brouwt. In tegenstelling tot het dure inbouwapparaat van kennis dat al vaker gerepareerd moest worden en enkel echte nespressocups blieft
Alle reacties Link kopieren
Heb een ouder Pixie model en gebruik alleen de echte Nespresso cupjes.

Bij een ander weleens huismerk of DE gehad maar persoonlijk vind ik Nespresso gewoon de lekkerste.

Duurder ja maar drink liefst iets lekkers.

(Heb een melkopschuimer van Senseo ernaast staan voor lekkere latte's en cappuccino's ook lekker op zijn tijd!)
Alle reacties Link kopieren
quote:byhzy schreef op 27 juni 2016 @ 11:27:

Ik gebruik ook alle soorten cups omdat er steeds meer merken op de markt kwamen en dus kon vergelijken.

Meeste drink ik Hema. Geen probleem met geen enkele cups maar eerlijk is eerlijk, ik vind dat ik veel afval produceer en ze zijn niet goedkoop!!

Ik spaar voor een bonenmachine. Iedereen mag over mij heen vallen en denken dat de nespresso de lekkerste koffie geeft maar vers gemalen is het meest puur en lekker!. En in eerste aanschaf lijkt het duurder. Tel ik de kosten van de cups op dan zijn de Nespresso,s echt wel duurdere kopjes.



Had op vakantie een nespresso.... Kwam erachter dat mijn dure bonen dan niet zo duur waren en vind het eigenlijk lekkerder, dus nee ruil mijn bonenapparaat niet in voor nespresso

Maar vond de nespresso wel veel beter dan Senseo
Alle reacties Link kopieren
Er is wel een verschil tussen de nieuwe machines en de oude. (Test consumentenbond) De cups worden middels een 'mesje' geperforeerd. De originele cups hebben een aluminiumfolie, waar de mesjes heel makkelijk door heen gaan. Sommige alternatieve merken hebben een plasticfolie. De nieuwere mesjes zijn 'botter' en komen er soms minder goed doorheen. Daarom zijn sommige alternatieve cups voor geperforeerd en worden per stuk verpakt.



Ik hoor in mijn omgeving wisselende ervaringen. Sommige zeggen dat de machine meer moeite heeft met de alternatieve merken, terwijl ik ook klachten heb gehoord over de originelen. Bij mij thuis staat de Magimix Pixie. Deze wordt gebruikt met cups van de Jumbo. Qua gebruik lijken ze het net zo goed te doen als de originelen. Hiervoor zijn ook cups gebruikt van de Aldi en Nespresso. Gekozen voor de Jumbo omdat deze als lekkerste worden gezien, maar dat is dan wel de lungo! Mijn moeder gebruikte de cups van de Plus en heeft hier ook geen klachten over.



Met betrekking tot het vervallen van de garantie:

Let wel op: Nespresso geeft aan dat de garantie vervalt als je alternatieve capsules gebruikt. Maar de risico's van het gebruik van alternatieve capsules vallen mee. Volgens de fabrikanten van de alternatieve capsules en Nespresso leidt het nauwelijks tot technische problemen. Capsules die al geperforeerd zijn en verpakt in een luchtdichte folie zijn het minst gevoelig voor problemen.

(bron: consumentenbond)



Daarnaast moeten ze nog even bewijzen dat het door de alternatieve cups komt. Ook is het zo als je veel koffie drink, je al vrij snel genoeg geld bespaard met de alternatieve cups om een nieuwe pixie te kopen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 27 juni 2016 @ 11:19:

Mijn airfryer en kitchenaid zijn al met elkaar aan het concurreren om een beschikbare plek op het aanrecht dus een nespresso kan er niet bij. Anders had ik dat lidl-apparaat wel gekocht om te proberen. Helemaal naar de bijkeuken voor koffie of naar de logeerkamer daar heb ik ook geen zin in. En daar staat hij ook in de weg.



Toch blijf ik erover prakkizeren en dat levert keuzestress op.



30 cm hoog is ie en bijna even diep.



PS: er moet gemalen koffie in en hij kan melk opschuimen.Ik zeg, nieuwe keuken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 27 juni 2016 @ 11:56:

[...]



Ik zeg, nieuwe keuken. Ik denk al een poosje over een klein aanrechtje (open kastje) extra waar dan de airfryer en het espresso-apparaat kunnen staan. De Kitchenaid kan dan weer op zijn oorspronkelijk plek op het aanrecht. Ik denk hier al een poos over maar nu komt dat weer boven borrelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Onze machine heeft moeite met de alternatieve merken, en ik moet zeggen: ik vind Nespresso ook echt met afstand het lekkerst. En we hebben veel geprobeerd (ah, Hema, Laplace o.a.).

Wij hebben trouwens een apparaat met melkopschuimer eraan vast, echt een heel fijn ding.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 27 juni 2016 @ 12:12:

[...]



Ik denk al een poosje over een klein aanrechtje (open kastje) extra waar dan de airfryer en het espresso-apparaat kunnen staan. De Kitchenaid kan dan weer op zijn oorspronkelijk plek op het aanrecht. Ik denk hier al een poos over maar nu komt dat weer boven borrelen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven