Niet tevreden over poetsvrouw

22-03-2015 16:07 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds kort een nieuwe poetsvrouw. Dit voor 2 dagen in de week, 7 uren per dag.



Nooit komt ze met haar taken rond. Ze beweert zelfs haar pauze niet te kunnen nemen in z'n geheel.

Vraag me echt af wat ze allemaal doet dan als ik er niet ben.



Op een dag heb ik graag dat ze alle was bij elkaar verzamelt in het hele huis, dit sorteert en wast. Wat in de droger kan, moet in de droger en erna opgevouwen in een mand stoppen en de badhanddoeken en washanden terug in de kast leggen.



De beddelakens moeten gewassen worden en na het drogen terug de beddes opdekken. ( 4 bedden)



De living, keuken en gang moet opgeruimd worden. Ontstoft, gekuist en dweilen met speciale zeep voor die specifieke vloer. De ontbijttafel moet afgeruimd worden en de vaatwas opzetten en weer uitladen.



Het toilet aanleunend aan de gang moet grondig gekuisd worden. Alle blinkende oppervlakken moeten plekvrij gemaakt worden en opgeblonken worden. Alsook het kindertoilet moet gedaan worden



De trap moet gestofzuigd worden tot het derde verdiep en met nat met speciaal product voor deze vloer.



Onze badkamer moet opgeruimd en gekuist worden. Alsook de aansluitende slaapkamer moet gekuist en gedweild worden.



1 of 2 kinderkamers moeten opgeruimd en gekuist worden.



Dan heb ik nog een wisselend taakje voor erbij, zoals bijvoorbeeld schoenkasten uitkuisen en de schoenen poetsen ofwel ramen lappen buiten of onze terrassen schrobben oftewel de kinder badkamer kuisen, ofwel mijn bureau poetsen of andere zaken.



Ze zegt door te werken, maar ik heb m'n twijfels. Wat denken jullie voor 7 uur?
Alle reacties Link kopieren
Prinsesje. Knettergek.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
waarom ruimen jullie zelf niet jullie zooi op? En bedden en zo moeten 2 x per week?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Hang er vanaf hoeveel troep jullie maken. Ik vind het wel veel, het klinkt alsof jullie helemaal niets zelf doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zelf al eens geprobeerd?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Heb je al die klussen zelf al eens gedaan in dezelfde tijd? Ik zou zeggen, probeer dat eens, dan zie je dat ze echt wel tijd tekort komt. Ik krijg overigens de indruk dat je zelf geen poot uitsteekt in huis.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Goh, wat een eensgezindheid.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Lukt het je zelf om al deze taken in dezelfde tijd te doen?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me wat veel, vooral door het opruimen van alles.

Verder eens met Fame.
Het zou te doen moeten zijn in 7 uur, maar je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat een nieuw 'project' altijd even wennen is voor een poets, al is ze nog zo ervaren. En waarom ben je niet tevreden? Omdat ze klaagt, of omdat het niet goed schoon is? En oh ja, wat bedoel je met 'was verzamelen'? Ligt de boel overal door de kamers te slingeren of zit het al netjes in de wasmanden?
Alle reacties Link kopieren
Oh, haha! Ik was niet de eerste en enige die dit dacht!
Laten jullie de ontbijtspullen de dagen dat ze niet komt staan ofzo?
Oh, moet ze ook opruimen? Tja, dat kost nou eenmaal enorm veel tijd. Ik heb ook wel eens de poets uitgehangen in een onopgeruimd huis. Voor ik daadwerkelijk aan het poetsen kon beginnen was ik zo een uur verder. Mij maakte dat niet zo veel uit natuurlijk, maar dan moeten ze niet verwachten dat ik in die 2,5 uur ook nog elke keer de tegeltjes en de plintjes doe.
Alle reacties Link kopieren
Ze moet de ontbijttafel opruimen? Serieus, zijn jullie nog te lui om jullie eigen borden en mokken even in de vaatwasser te zetten en het brood terug in de kast te leggen? Ongelooflijk



En het verschonen van de bedden kan best een weekje wachten, moet dat echt 2 keer in de week?n Bizar.
Alle reacties Link kopieren
2 dagen in de week, 7 uur per dag. Dus dit moet gebeuren in 14 uur? Kan makkelijk toch?
En niet vergeten om er met de centimeter, waterpas en stofdoek achterna te lopen! Tiran!!! Doe zelf ook eens wat!!!! Oh, en het is niet "moet gedaan worden" maar "zou je willen doen". Zorg dat het uurloon goed is. Dan heb je kans dat poetsvrouw (noem het ajb huishoudelijke hulp) haar best voor je doet.
Alle reacties Link kopieren
Op een dag heb ik graag dat ze alle was bij elkaar verzamelt in het hele huis, dit sorteert en wast. Wat in de droger kan, moet in de droger en erna opgevouwen in een mand stoppen en de badhanddoeken en washanden terug in de kast leggen.



Iedereen in jouw huishouden kan zijn of haar eigen was in de juiste wasmand leggen.



De beddelakens moeten gewassen worden en na het drogen terug de beddes opdekken. ( 4 bedden)



Bedden hoeven echt niet iedere week te worden verschoond, tenzij er een bedplasser is.



De living, keuken en gang moet opgeruimd worden. Ontstoft, gekuist en dweilen met speciale zeep voor die specifieke vloer. De ontbijttafel moet afgeruimd worden en de vaatwas opzetten en weer uitladen.



De ontbijtrommel kun je snel zelf afruimen en in de vaatwasser zetten.



Het toilet aanleunend aan de gang moet grondig gekuisd worden. Alle blinkende oppervlakken moeten plekvrij gemaakt worden en opgeblonken worden. Alsook het kindertoilet moet gedaan worden



Iedere dag even de borstel door de WC pot halen, dan is het grondig schoonmaken een fluitje van een cent.



De trap moet gestofzuigd worden tot het derde verdiep en met nat met speciaal product voor deze vloer.



Je hebt een te kwetsbare vloer, misschien kun je die beter vervangen.



Onze badkamer moet opgeruimd en gekuist worden. Alsook de aansluitende slaapkamer moet gekuist en gedweild worden.



Ben je nog wel in staat zelf het dopje op de tandpastatube te draaien?



1 of 2 kinderkamers moeten opgeruimd en gekuist worden.



Mankeren die kinderen iets aan hun handjes of heb je het over peuters?



Dan heb ik nog een wisselend taakje voor erbij, zoals bijvoorbeeld schoenkasten uitkuisen en de schoenen poetsen ofwel ramen lappen buiten of onze terrassen schrobben oftewel de kinder badkamer kuisen, ofwel mijn bureau poetsen of andere zaken.



Ramen lappen, daarvoor huur je een glazenwasser in. Schoenen poetsen kun je zelf, evenals je bureau opruimen en schoonmaken, je wilt toch niet dat alles waar je mee bezig bent door iemand anders wordt verplaatst?



Ze zegt door te werken, maar ik heb m'n twijfels. Wat denken jullie voor 7 uur?



Je bent geen werkgever maar een slavendrijver.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:jackie-olivia schreef op 22 maart 2015 @ 16:16:

2 dagen in de week, 7 uur per dag. Dus dit moet gebeuren in 14 uur? Kan makkelijk toch?



Nee. Dit moet 2x per week gebeuren. 3 verdiepingen kuisen, opruimen, stoffen, stofzuigen, dweilen, badkamer, meerdere toiletten, en alle was. O. En alle bedden verschonen.



2x per week!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Dus jullie hebben 14 uur per week hulp? In die tijd moet ze de taken wel kunnen doen, maar al die taken in 7 uur is echt teveel gevraagd.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
quote:jackie-olivia schreef op 22 maart 2015 @ 16:16:

2 dagen in de week, 7 uur per dag. Dus dit moet gebeuren in 14 uur? Kan makkelijk toch?Uit de laatste zin van de OP begreep ik dat al deze taken in 7 uur moeten gebeuren. In 14 uur zou dit idd wel moeten lukken.
Alle reacties Link kopieren
En dat moet allemaal in 14 uur per week, waarin sommige taken in die 14 uur twee keer gedaan moeten worden omdat ze twee keer 7 uur komt.



Serieus?

Jij verbaasd je dat ze die taken niet afgerond krijgt?
Ruim zelf je ontbijttroep op. Wat doe je er de overige 5 dagen zelf mee?
14 uur per week, 2 x 7 uur, begrijp ik dat goed? Volgens mijn man, die hier momenteel het huishouden doet, moet het als alles eenmaal op de rit is, te doen zijn. Tenzij jullie zelf helemaal niks, nada, noppes doen om het een beetje schoon en opgeruimd te houden. Eerlijk gezegd krijg ik die indruk namelijk wel.
Alle reacties Link kopieren
Naast het feit dat ik niet denk dat twee keer per week de vloeren allemaal gedweild moeten worden, denk ik dat het opzich te doen moet zijn. Maar het is wel flink door werken. Was doen kost ook veel tijd hoor, het sorteren, ophangen, opvouwen, dan de bedden opmaken..



Echt de enige manier om te weten of het kan is het zelf eens te doen. Dus doe dat dan ook eens een dag, dan heb je je antwoord.



En inderdaad het "opruimen" kan veel tijd kosten.



Verder vind ik ook lekker toevoegen dat ik dit redelijk belachelijk vind, bedden hoeven echt niet twee keer per week verschoond te worden en zelf de ontbijtspullen niet opruimen.. Leef je wel in een belachelijke wereld.
Alle reacties Link kopieren
En de extra taakjes , schoenen poetsen?

Een terras schrobben? Ramen zemen



Heb je enig idee wat je allemaal op je lijst hebt staan( waarbij ik ook lees dat er met speciale producten alles blinkend opgepoetst moet worden en extra taken erbij hoeveel werk dat is?



Is het je zelf allemaal weleens gelukt in die tijd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven