Niet tevreden over poetsvrouw

22-03-2015 16:07 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds kort een nieuwe poetsvrouw. Dit voor 2 dagen in de week, 7 uren per dag.



Nooit komt ze met haar taken rond. Ze beweert zelfs haar pauze niet te kunnen nemen in z'n geheel.

Vraag me echt af wat ze allemaal doet dan als ik er niet ben.



Op een dag heb ik graag dat ze alle was bij elkaar verzamelt in het hele huis, dit sorteert en wast. Wat in de droger kan, moet in de droger en erna opgevouwen in een mand stoppen en de badhanddoeken en washanden terug in de kast leggen.



De beddelakens moeten gewassen worden en na het drogen terug de beddes opdekken. ( 4 bedden)



De living, keuken en gang moet opgeruimd worden. Ontstoft, gekuist en dweilen met speciale zeep voor die specifieke vloer. De ontbijttafel moet afgeruimd worden en de vaatwas opzetten en weer uitladen.



Het toilet aanleunend aan de gang moet grondig gekuisd worden. Alle blinkende oppervlakken moeten plekvrij gemaakt worden en opgeblonken worden. Alsook het kindertoilet moet gedaan worden



De trap moet gestofzuigd worden tot het derde verdiep en met nat met speciaal product voor deze vloer.



Onze badkamer moet opgeruimd en gekuist worden. Alsook de aansluitende slaapkamer moet gekuist en gedweild worden.



1 of 2 kinderkamers moeten opgeruimd en gekuist worden.



Dan heb ik nog een wisselend taakje voor erbij, zoals bijvoorbeeld schoenkasten uitkuisen en de schoenen poetsen ofwel ramen lappen buiten of onze terrassen schrobben oftewel de kinder badkamer kuisen, ofwel mijn bureau poetsen of andere zaken.



Ze zegt door te werken, maar ik heb m'n twijfels. Wat denken jullie voor 7 uur?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben best verwend van thuis uit maar hier gaan mijn oren ook van klapperen!!!!!



Ben ook erg benieuwd wat het uurloon is...
Alle reacties Link kopieren
Je hulp geeft aan dat ze haar taken niet af krijgt in de tijd die ze daarvoor (betaald) krijgt. Praat eens met haar en vraag haar zelf om oplossingen (meer tijd, minder taken, niet opruimen omdat jullie dat zelf doen, oppervlakkiger schoonmaken). Ik zou zelf te goeder trouw zijn en er niet van uitgaan dat ze niet hard werkt. Zeven uur op een dag huishoudwerk is ook best wel zwaar fysiek, misschien is het effectiever om haar 4 dagdelen te laten komen. Vraag haar naar haar eigen ideeën hierover.

Ik heb geen idee of 14 uur te weinig tijd is, maar de takenlijst is wel behoorlijk uitgebreid. Misschien heeft je hulp nog geen routine gevonden in jullie huis?

Verder ben ik van mening dat je zelf beslist of je het huishouden uitbesteed of niet> Je spreekt met je hulp tijden en tarieven af en wat dat betreft is het een zakelijke overeenkomst. Niemand hoeft zich te verantwoorden m.b.t. het wel of niet zelf doen van het huishouden.
quote:oranjetulpen schreef op 22 maart 2015 @ 17:04:

Je hulp geeft aan dat ze haar taken niet af krijgt in de tijd die ze daarvoor (betaald) krijgt. Praat eens met haar en vraag haar zelf om oplossingen (meer tijd, minder taken, niet opruimen omdat jullie dat zelf doen, oppervlakkiger schoonmaken). Ik zou zelf te goeder trouw zijn en er niet van uitgaan dat ze niet hard werkt. Zeven uur op een dag huishoudwerk is ook best wel zwaar fysiek, misschien is het effectiever om haar 4 dagdelen te laten komen. Vraag haar naar haar eigen ideeën hierover.

Ik heb geen idee of 14 uur te weinig tijd is, maar de takenlijst is wel behoorlijk uitgebreid. Misschien heeft je hulp nog geen routine gevonden in jullie huis?

Verder ben ik van mening dat je zelf beslist of je het huishouden uitbesteed of niet> Je spreekt met je hulp tijden en tarieven af en wat dat betreft is het een zakelijke overeenkomst. Niemand hoeft zich te verantwoorden m.b.t. het wel of niet zelf doen van het huishouden.Helemaal mee eens. TO, ik vind het een beetje vreemd dat je op een forum vraagt of jouw "werknemer" haar werk goed uitvoert. Stel je voor dat jouw werkgever dat doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 22 maart 2015 @ 17:00:

Was verzamelen,sorteren, wassen, in de droger en na drogen opvouwen in de kasten leggen.

1 tot anderhalf uur.



Klopt. Maar die tijd is dan ook nog heel inefficiënt verdeeld. Was verzamelen, sorteren en eerste lading erin: minstens een kwartier (nog exclusief het afhalen van de bedden). 2,5 uur later: Eerste lading de droger in, nieuwe lading in de wasmachine: 5 minuten. Uur later: Eerste was droog, half uur vouwen/opruimen. Weer een uur later tweede lading schoon, in de droger. Uur later: opnieuw een half uur vouwen.



En dan dus 'tussendoor' al die andere taken nog.

Onze hulp komt drie uur per week, doet géén bedden/was en alle harde vloeren met dezelfde allesreiniger. En we zorgen dat de boel van tevoren zoveel mogelijk opgeruimd is. En dan nog heb ik echt niet het idee dat ze loopt te lanterfanten.
dat is geen poetsvrouw, maar Assepoester. hoe oud is je huishoudelijke hulp? en ik vind jullie lui donders. zij doet 2x per week je huishouden, en de rest van de week, doen jullie dat of laten jullie dan alles liggen tot dat zij weer begin? dan is het geen wonder dat ze niet alles af krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Pffffff ik krijg al ME alleen van het lezen van die hele lijst.
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook kunnen proberen zelf efficiënter te zijn:

- op de dagen dat de zij komt buiten de deur kunnen gaan ontbijten

- je kleding op kleur dragen (dus ma/di alleen zwarte kleren, wo doet zij die zwarte was, dus wo/do alleen gekleurde kleren, etc.). Hoeft ze niet te sorteren.



quote:ikeaverslaafde schreef op 22 maart 2015 @ 16:34:

[...]





De overeenkomende factor in dit verhaal ben jij.



+1.



To als jij echt verwacht dat dit allemaal gedaan wordt door 1 enkele poetsvrouw in 7 uur ben je echt niet helemaal lekker.

Mijn suggestie is, probeer het zelf eens. Jij kent je eigen huis, dus bij jou duurt het daardoor ook nog eens minder lang dan bij de poetsvrouw. Als je echt zo graag al die taken binnen 7 uur gedaan wil krijgen, huur en dan 2 in.

Echt, dit kun je niet verlangen van een poetsvrouw. Lees eens die opsomming hier in de reacties van hoeveel uur je er ongeveer werkelijk voor nodig hebt. Je verwachtingen zijn niet realistisch. Huur 2 poetsvrouwen in of stop met zeuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 22 maart 2015 @ 16:25:

[...]





Echt wel Ik vind dat anders echt niet fris. Twee keer in de week is dan weer overdreven.Onzin, de meeste mensen gaan iedere dag onder de douche, dikwijls ook twee keer dus je gaat niet vies je bed in.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 22 maart 2015 @ 17:13:

[...]

Mijn suggestie is, probeer het zelf eens. Jij kent je eigen huis, dus bij jou duurt het daardoor ook nog eens minder lang dan bij de poetsvrouw.Ik vraag me af of TO al deze taken zelf weleens gedaan heeft. Misschien kennen die hulpen haar huis wat dat betreft beter dan zijzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lariba schreef op 22 maart 2015 @ 17:09:

[...]



Klopt. Maar die tijd is dan ook nog heel inefficiënt verdeeld. Was verzamelen, sorteren en eerste lading erin: minstens een kwartier (nog exclusief het afhalen van de bedden). 2,5 uur later: Eerste lading de droger in, nieuwe lading in de wasmachine: 5 minuten. Uur later: Eerste was droog, half uur vouwen/opruimen. Weer een uur later tweede lading schoon, in de droger. Uur later: opnieuw een half uur vouwen.



En dan dus 'tussendoor' al die andere taken nog.

Onze hulp komt drie uur per week, doet géén bedden/was en alle harde vloeren met dezelfde allesreiniger. En we zorgen dat de boel van tevoren zoveel mogelijk opgeruimd is. En dan nog heb ik echt niet het idee dat ze loopt te lanterfanten.



Ik heb ook geen idee hoe groot en snel de wasmachine en droger van to is.



Maar ik schat dat je van 4 mensen was en handdoeken al twee wasmachines moet draaien.

Ik krijg echt niet een groot tweepersoons dekbed overtrek met onderlakens plus twee eenpersoons beddengoed in 1 wasmachine gedraaid, dus dat zijn ook twee wassen om te draaien.

Er zou dus op de poetsdag 4 wassen gedraaid moeten worden, mijn wasmachine doet over een 30 graden was 1 uur en 20 minuten en een kookwas kost 1 uur en 40 minuten.

De wasmachine moet dus al 5 uur en 40 minuten wassen er alles schoon is.

Drogen in de droger, zeg dat hij twee keer aan moet kost ook 4 uur.

Dat is een behoorlijk race tegen de klok om alles gewassen, gedroogd en opgevouwen in de kast te hebben als het na 7 uur einde werktijd is.

Dan moet je idd tussen je andere werkzaamheden door goed op de was blijven letten.
Alle reacties Link kopieren
Maar ze werkt er nog maar net en moet ook eerst nog telkens die lijst lezen.

Dat kost ook bijna een uur voordat je daar doorheen bent.
Alle reacties Link kopieren
Die hele lijst 2 keer per week?? To je bent een gekkie
Alle reacties Link kopieren
Je woont in een paleis in noorwegen?




Dat is pas Het Luxe Leven TO, alles neerpleuren waar je staat

Ik wil je adviseren om nog meer op chique te gaan en een hovenier in te huren voor het terras, dat is wel zo netjes.



Ik zou het ook niet pikken, hoor. Jij maar hard werken en zij maar een beetje lanterfanten. Misschien een idee om camera's op te hangen en een keertje de dag met haar te doorlopen, kun je precies zien wanneer ze staat te treuzelen! Dat zal d'r leren, die zoveelste ongemotiveerde luiwammes .
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 22 maart 2015 @ 16:59:

[...]





Bende gij ok unne Brabander, Rosanna? wel geboren, maar getogen gelderse, wel net over de grens hoor, vanuit mijn achtertuin kan ik de provinciegrens zien
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:salinarosseno schreef op 22 maart 2015 @ 17:20:

Maar ze werkt er nog maar net en moet ook eerst nog telkens die lijst lezen.

Dat kost ook bijna een uur voordat je daar doorheen bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel tof dat ze drinken mag pakken.

Mag ze ook wat eten of vind je dat te gek worden?
Alle reacties Link kopieren
@Marianne en Doortje (en anderen): Zoals al eerder gezegd, hoe vaak TO haar spullen schoongemaakt wil hebben en door wie is haar eigen zaak. Ik vind twee keer per week het beddengoed vervangen ook overdreven (het slijt ook nog eens ontzettend van al dat gewas, zeker met die droger!) om nog maar te zwijgen van het twee keer per week dweilen van de ouderslaapkamer. Maar goed, moet zij weten.

Maar als haar (zevende!) werknemer aangeeft dat het allemaal niet gaat in de tijd die zij ervoor beschikbaar stelt, zal ze toch met die werknemer in gesprek moeten en keuzes moeten maken: minder taken, meer uren of meer mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 22 maart 2015 @ 17:20:

[...]





Onzin, de meeste mensen gaan iedere dag onder de douche, dikwijls ook twee keer dus je gaat niet vies je bed in.In sommige relaties gebeurd er ook weleens wat in bed hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:dube schreef op 22 maart 2015 @ 17:27:

[...]





In sommige relaties gebeurd er ook weleens wat in bed hoor.





Bij deze niet hoor. Daar is ze te lui voor.

Misschien moet de poets dat ook maar overnemen.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd wat je haar betaald. Niet dat het wat uitmaakt, want jouw eisen zijn belachelijk! Ik mag lijden dat deze poets morgen niet meer komt opdagen, net als de vorige zes. Wat een slavendrijver zeg!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ilse6 schreef op 22 maart 2015 @ 16:32:

dit is de 7e poetsvrouw. Ze dagen na een tijd niet meer op. Al ben ik vriendelijk tegen ze en mogen ze drinken nemen als ze willen. Zolang ze hun werk doen ben ik content. Maar blijkbaar zijn ze gewoon niet gemotiveerd genoeg.Je bent gewoon een super lui verwend nest en zo ben je ook je kinderen aan het opvoeden. Ik had vroeger een hulp in de huishouding, wij noemen iemand die in huis helpt geen poetsvrouw of werkster, opruimen hoorde niet tot haar taken, dat deden we zelf zodat ze haar gang kon gaan, ze zag zelf wel wat nodig was. Het is geen wonder dat de één na de ander wegloopt.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Geslaagde trol, chapeau!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, voor mij mag dit topic verwijderd worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven