Niet tevreden over poetsvrouw

22-03-2015 16:07 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds kort een nieuwe poetsvrouw. Dit voor 2 dagen in de week, 7 uren per dag.



Nooit komt ze met haar taken rond. Ze beweert zelfs haar pauze niet te kunnen nemen in z'n geheel.

Vraag me echt af wat ze allemaal doet dan als ik er niet ben.



Op een dag heb ik graag dat ze alle was bij elkaar verzamelt in het hele huis, dit sorteert en wast. Wat in de droger kan, moet in de droger en erna opgevouwen in een mand stoppen en de badhanddoeken en washanden terug in de kast leggen.



De beddelakens moeten gewassen worden en na het drogen terug de beddes opdekken. ( 4 bedden)



De living, keuken en gang moet opgeruimd worden. Ontstoft, gekuist en dweilen met speciale zeep voor die specifieke vloer. De ontbijttafel moet afgeruimd worden en de vaatwas opzetten en weer uitladen.



Het toilet aanleunend aan de gang moet grondig gekuisd worden. Alle blinkende oppervlakken moeten plekvrij gemaakt worden en opgeblonken worden. Alsook het kindertoilet moet gedaan worden



De trap moet gestofzuigd worden tot het derde verdiep en met nat met speciaal product voor deze vloer.



Onze badkamer moet opgeruimd en gekuist worden. Alsook de aansluitende slaapkamer moet gekuist en gedweild worden.



1 of 2 kinderkamers moeten opgeruimd en gekuist worden.



Dan heb ik nog een wisselend taakje voor erbij, zoals bijvoorbeeld schoenkasten uitkuisen en de schoenen poetsen ofwel ramen lappen buiten of onze terrassen schrobben oftewel de kinder badkamer kuisen, ofwel mijn bureau poetsen of andere zaken.



Ze zegt door te werken, maar ik heb m'n twijfels. Wat denken jullie voor 7 uur?
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 22 maart 2015 @ 18:01:

Hallo, dit topic is klaar hoor!!!In minder dan zeven uur, wij zijn superpoetsen!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Ik mis nog net het met een tandenborstel boenen van de dakpannen en de 4-5 auto's van binnen en buiten kuisen, kan er best nog bij in die 2 keer 7 uurtjes hoor .



Geen wonder dat er al 7 weggehold zijn, de volgende 7 lopen net zo hard weg, mens, doe zelf eens wat en ruim je eigen zooi eens op of mankeer je behalve aan je instelling ook nog eens wat aan je handen, verzorg je je kinderen wel zelf of heb je daar ook een slaaf voor?

Met je "poetsvrouw", hoe neerbuigend, kakmadam .
Alle reacties Link kopieren
Een oprechte vraag: Heb je zelf deze taken al eens in huis gedaan? Dan zou je zelf toch ongeveer een realistisch beeld moeten hebben hoeveel er gedaan kan worden in die 7uur?



Het is hier moeilijk in te schatten omdat wij niet weten hoe groot jouw huis is.

Wanneer dit de 7e huishoudelijke hulp is die de boel niet aan de kant krijgt, zou ik toch even naar het taken pakket kijken of de uren aanpassen.



En een tip, gebruik niet dezelfde denigrerende toon naar je werknemer als dat je hier gebruikt. Als er iets demotiverend werkt is dat het wel! Je verheven voelen boven je huishoudelijk hulp creëert geen respect. Als je wilt dat ze een stapje extra voor je doen, dan moet je dat niet afdwingen maar verdienen en ik denk dat je nu wel al hebt gemerkt dat dit daarvoor niet de juiste weg is.
Echt een hilarisch topic
Alle reacties Link kopieren
Whaahahaha, is dit serieus? Of is dit de nieuwe vijftig tinten grijs way of living, haha. Veeeeel teveel werk voor zeven uur, tenzij je als een idioot wil rennen, badend in het zweet. En dan nog is het zeker niet grondig gedaan.



Ik ben nakomeling van drie generaties schoonmaakvrouwen, mijn overgrootmoeder was nog zoveelste 'meisje' in de huishouding bij rijke mensen thuis inwonend. Mijn oma poetste in de oorlog voor haar broodwinning en die van anderen. En mijn moeder is lange tijd werkster geweest. Ik weet wel iets over dit onderwerp, zeg maar.



Een van de redenen dat ik geen werkster in mijn huis wil zelf is trouwens, die weten meer over je priveleven dan je denkt en mijn moeder deed niet aan spioneren en speuren. Maar als mensen alles ongegeneerd laten liggen, kom je vanzelf achter dingen die je liever niet wil weten. Bovendien kan ik prima mijn eigen troep opruimen. Vind ik ook prettiger persoonlijk.



Ik heb zelf ook nooit gewerkt als werkster. Ook omdat mijn moeder na tien jaar trouwe dienst zelf maar eens, na mijn aandringen, om een loonsverhoging vroeg. Ze kreeg niet eens inflatiecorrectie!! Tja, moet je maar niet zwart werken en blijkbaar niet erg assertief zijn en niet weten hoe de wereld werkt. Zucht. Ze kreeg de loonsverhoging. Nou, mijn respect waren ze allang verloren, ook na de verhoging. En nog bedankt dat je mijn moeder jaren genaaid hebt he!



Maar ik heb wel schoongemaakt voor mijn brood, prachtig, veeeeel te ondergewaardeerd werk wat ik bijna therapeutisch vind. Zo prettig dat alles schoon wordt met een veeg van een dweil. Kon je lelijkheid bij mensen van binnen maar wegpoetsen. Maar doe mij maar een baas en een contract dan iemand zoals u, als u echt bent.



Mijn oma had een leuke truuk voor slavendrijfachtige praktijken. Die zette soms een pot boenwas op de kachel en ging dan lunchen in de stad met haar vriendinnen. Want dan rook het hele huis naar boenwas en dacht de vrouwe des huizes dat alles geboend was, hahaha.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
en de meubels in de lak zetten, de lederen bankstel en stoelen voorzien van nieuw lederwax. plintjes afnemen, maar wel op de knietjes en geen plintenladder gebruiken. de voegen in de badkamer met de tandenborstel en met een wattenstokje wat bleek aantippen.
quote:Rubber_Ducky schreef op 22 maart 2015 @ 19:08:

Echt een hilarisch topic







Sommige mensen vergeten dat elke baan die bestaat er niet voor niets is en net zo belangrijk, anders bestonden die banen niet want welk werk ook, het moet gedaan worden, of je nou een CEO of een toiletjuffrouw bent, alleen vindt de één zich belangrijker dan de ander.



Zegt de kakker tegen een schoffelaar: "ik ben heel belangrijk want ik heb 200 mensen onder me". Waarop de schoffelaar zegt: "is dat alles? Ik heb 3000 mensen onder me, ik werk op een begraafplaats"

Ik bedoel maar
Zijn we klaar?

Time flies when you're having fun

Die 7 uurtjes zijn omgevlogen.



Iemand iets drinken?
oh, moet ze niet het zilver en koper poesten of doen jullie dat dan wel
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 22 maart 2015 @ 19:11:

Whaahahaha, is dit serieus? Of is dit de nieuwe vijftig tinten grijs way of living, haha. Veeeeel teveel werk voor zeven uur, tenzij je als een idioot wil rennen, badend in het zweet. En dan nog is het zeker niet grondig gedaan.



Ik ben nakomeling van drie generaties schoonmaakvrouwen, mijn overgrootmoeder was nog zoveelste 'meisje' in de huishouding bij rijke mensen thuis inwonend. Mijn oma poetste in de oorlog voor haar broodwinning en die van anderen. En mijn moeder is lange tijd werkster geweest. Ik weet wel iets over dit onderwerp, zeg maar.



Een van de redenen dat ik geen werkster in mijn huis wil zelf is trouwens, die weten meer over je priveleven dan je denkt en mijn moeder deed niet aan spioneren en speuren. Maar als mensen alles ongegeneerd laten liggen, kom je vanzelf achter dingen die je liever niet wil weten. Bovendien kan ik prima mijn eigen troep opruimen. Vind ik ook prettiger persoonlijk.



Ik heb zelf ook nooit gewerkt als werkster. Ook omdat mijn moeder na tien jaar trouwe dienst zelf maar eens, na mijn aandringen, om een loonsverhoging vroeg. Ze kreeg niet eens inflatiecorrectie!! Tja, moet je maar niet zwart werken en blijkbaar niet erg assertief zijn en niet weten hoe de wereld werkt. Zucht. Ze kreeg de loonsverhoging. Nou, mijn respect waren ze allang verloren, ook na de verhoging. En nog bedankt dat je mijn moeder jaren genaaid hebt he!



Maar ik heb wel schoongemaakt voor mijn brood, prachtig, veeeeel te ondergewaardeerd werk wat ik bijna therapeutisch vind. Zo prettig dat alles schoon wordt met een veeg van een dweil. Kon je lelijkheid bij mensen van binnen maar wegpoetsen. Maar doe mij maar een baas en een contract dan iemand zoals u, als u echt bent.



Mijn oma had een leuke truuk voor slavendrijfachtige praktijken. Die zette soms een pot boenwas op de kachel en ging dan lunchen in de stad met haar vriendinnen. Want dan rook het hele huis naar boenwas en dacht de vrouwe des huizes dat alles geboend was, hahaha.



quote:gladoortje74 schreef op 22 maart 2015 @ 19:11:

Whaahahaha, is dit serieus? Of is dit de nieuwe vijftig tinten grijs way of living, haha. Veeeeel teveel werk voor zeven uur, tenzij je als een idioot wil rennen, badend in het zweet. En dan nog is het zeker niet grondig gedaan.



Ik ben nakomeling van drie generaties schoonmaakvrouwen, mijn overgrootmoeder was nog zoveelste 'meisje' in de huishouding bij rijke mensen thuis inwonend. Mijn oma poetste in de oorlog voor haar broodwinning en die van anderen. En mijn moeder is lange tijd werkster geweest. Ik weet wel iets over dit onderwerp, zeg maar.



Een van de redenen dat ik geen werkster in mijn huis wil zelf is trouwens, die weten meer over je priveleven dan je denkt en mijn moeder deed niet aan spioneren en speuren. Maar als mensen alles ongegeneerd laten liggen, kom je vanzelf achter dingen die je liever niet wil weten. Bovendien kan ik prima mijn eigen troep opruimen. Vind ik ook prettiger persoonlijk.



Ik heb zelf ook nooit gewerkt als werkster. Ook omdat mijn moeder na tien jaar trouwe dienst zelf maar eens, na mijn aandringen, om een loonsverhoging vroeg. Ze kreeg niet eens inflatiecorrectie!! Tja, moet je maar niet zwart werken en blijkbaar niet erg assertief zijn en niet weten hoe de wereld werkt. Zucht. Ze kreeg de loonsverhoging. Nou, mijn respect waren ze allang verloren, ook na de verhoging. En nog bedankt dat je mijn moeder jaren genaaid hebt he!



Maar ik heb wel schoongemaakt voor mijn brood, prachtig, veeeeel te ondergewaardeerd werk wat ik bijna therapeutisch vind. Zo prettig dat alles schoon wordt met een veeg van een dweil. Kon je lelijkheid bij mensen van binnen maar wegpoetsen. Maar doe mij maar een baas en een contract dan iemand zoals u, als u echt bent.



Mijn oma had een leuke truuk voor slavendrijfachtige praktijken. Die zette soms een pot boenwas op de kachel en ging dan lunchen in de stad met haar vriendinnen. Want dan rook het hele huis naar boenwas en dacht de vrouwe des huizes dat alles geboend was, hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit in een ver verleden ook huishoudelijk hulp gedaan bij een alleenstaande man.



Op een dag sprak hij mij aan dat ik iedere keer vergat zijn kolfset af te stoffen.

Ik dacht huh?... Kolfset??

Wat moet die man in vredesnaam kolven



En waar staat dat dan?

De beste man wilde het wel even aanwezen en nam mij meer naar de zolder, en ja hoor.

Daar stond in een hoekje idd een miniatuur...GOLFset( je)

Als moeder met toen een baby verstond gewoon iets waar ik meer mee bekend was
Gladioortje.....slimme oma!

Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Colorado schreef op 22 maart 2015 @ 18:36:

Tijdens het lezen van dit topic moest ik ineens aan een ander topic denken, waarin iemand beschreef hoe ze bij iemand thuis een drol in een onderbroek aan de lamp in de hal zag hangen. Zie TO helemaal haar kinderen aanmoedigen, de poetsvrouw ruimt het wel op hoor!



Maar goed, de lijst van klussen is best lang, het schoonmaakgedeelte zou in 7 uur moeten lukken maar qua wasprogramma tijden red je de was bij lange na niet. Tenzij het beddengoed enkel gespoeld wordt. Maar dat is ook niet fris.



Verder vind ik jouw houding naar de poetshulp toe niet bijster vriendelijk. Jouw reacties in dit topic vind ik ook niet vriendelijk. Mensen nemen de tijd om te reageren en jij zegt dat het topic verwijdert mag worden. Ben je naar de poetshulp toe ook zo ondankbaar?En ik denk nu al de hele tijd "Heeft dat mens dan maar voor ieder bed 1 setje beddengoed?"
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 22 maart 2015 @ 19:27:

Ik heb ooit in een ver verleden ook huishoudelijk hulp gedaan bij een alleenstaande man.



Op een dag sprak hij mij aan dat ik iedere keer vergat zijn kolfset af te stoffen.

Ik dacht huh?... Kolfset??

Wat moet die man in vredesnaam kolven



En waar staat dat dan?

De beste man wilde het wel even aanwezen en nam mij meer naar de zolder, en ja hoor.

Daar stond in een hoekje idd een miniatuur...GOLFset( je)

Als moeder met toen een baby verstond gewoon iets waar ik meer mee bekend was moest jij dan ook de bergzolder stoffen?
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:thaorchid schreef op 22 maart 2015 @ 19:14:

[...]









Sommige mensen vergeten dat elke baan die bestaat er niet voor niets is en net zo belangrijk, anders bestonden die banen niet want welk werk ook, het moet gedaan worden, of je nou een CEO of een toiletjuffrouw bent, alleen vindt de één zich belangrijker dan de ander.



Zegt de kakker tegen een schoffelaar: "ik ben heel belangrijk want ik heb 200 mensen onder me". Waarop de schoffelaar zegt: "is dat alles? Ik heb 3000 mensen onder me, ik werk op een begraafplaats"

Ik bedoel maar Het verloop van het topic vind ik hilarisch. Eerst een heel bizarre ongeloofwaardige OP, dat wordt doorzien en vervolgens nog wel even terugkomen en zeggen dat het topic gesloten mag worden.
quote:lemoos2 schreef op 22 maart 2015 @ 19:30:

[...]





En ik denk nu al de hele tijd "Heeft dat mens dan maar voor ieder bed 1 setje beddengoed?" Daar dacht ik nou net ook aan, wat een zielige armoetent daar
Alle reacties Link kopieren
quote:thaorchid schreef op 22 maart 2015 @ 19:33:

[...]

Daar dacht ik nou net ook aan, wat een zielige armoetent daar Toch hoop ik dat wel voor de hulp, want een gewassen laken terug op het bed doen is minder werk dan een ánder laken op het bed leggen en het vorige opvouwen en opruimen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 22 maart 2015 @ 19:31:

[...]





moest jij dan ook de bergzolder stoffen?Kennelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Lariba schreef op 22 maart 2015 @ 19:36:

[...]



Toch hoop ik dat wel voor de hulp, want een gewassen laken terug op het bed doen is minder werk dan een ánder laken op het bed leggen en het vorige opvouwen en opruimen.En dat 2x per week... Goede nieuws is dat je na drie maanden er doorheen kunt kijken en in maand vier heb je alleen nog wat rafels over. Scheelt wel in het vouwen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me doodschamen als mijn ontbijttroep nog op tafel stond als mijn schoonmaakster kwam en zij de was uit het hele huis moest verzamelen! Zelfs mijn oma van 85 zorgt dat haar po-stoel schoongemaakt weg gezet is en de boel is opgeruimd als de thuiszorg komt om schoon te maken, ze heeft namelijk iets dat Trots heet.
quote:lemoos2 schreef op 22 maart 2015 @ 19:30:

[...]





En ik denk nu al de hele tijd "Heeft dat mens dan maar voor ieder bed 1 setje beddengoed?" Dat maakt niet uit toch? Ook al doe je er een andere set op, dan nog moeten de "smerige" sets gewassen en gedroogd worden. Dan telt nog steeds dezelfde lengte van de was- en droog programma's.
quote:chinchilla schreef op 22 maart 2015 @ 18:42:

ondankbaar is ze niet, de poetsvrouw mag immers drinken nemen als ze dat wil, eten mag nietdan maar hopen dat er wat in huis is
Ik was samen met mijntoenmslige 'valse nicht' ooit werkster bij een redelijk jonge vrouw die wij heel glamour-achtig vonden.

Dus wij gingen vaak samen, namen eerst haar nieuwe aankopen qua kleding en schoenen door en haar handgeschreven dagboek lag gewoon op haar bed.

Het te verschonen beddengoed onderstreepte zeg maar de geweldige avonturen die ze daarin beschreef.

Wij vonden het reuze spannend allemaal en heel jammer toen ze naar een andere stad verhuisde (ook wat betreft open einde beschreven liefdesleven en vetes met collega's etc)

Ik durf dus qua karma geen werkster te nemen
quote:Bromelia schreef op 22 maart 2015 @ 19:56:

[...]



dan maar hopen dat er wat in huis isNou je het zegt? Wie doet daar in hemelsnaam dan de boodschappen? De butler?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven