Date vond ik niet leuk = jij bent te kritisch ??

05-05-2024 05:43 58 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We begonnen met een borrel en toen eten. Wat betreft komt er geen vervolg date. Aangegeven dat diegene een betaal verzoek mag sturen omdat ik er geen vervolg aan wil plakken.

De volgende opmerkingen waren voor mij redflags bij een eerste ontmoeting:
- de man vroeg op date 1 jij bent wel klaar om een gezin te stichten ? Jij toch ook al 30?
- gezien dat jij geen Nederlandse afkomst hebt (ik ben gewoon Nederlander overigens) had ik niet verwacht dat je dat kan wintersporten.

Als ik erop terug kijk vond ik de man gewoon niet prettig en kan ik geen enkele reden bedenken om weer met hem af te willen spreken. Vriendin vindt kieskeurig en maak ik mijzelf heel moeilijk…

Zijn jullie coulanter qua selectie voor een teeede date?
Alle reacties Link kopieren Quote
Eh nee. Je hoeft niet eens redenen te bedenken. Als het niet goed voelt, dan voelt het niet goed, klaar. Ook al voldoet iemand in theorie op alle fronten aan je eisen en was het een leuke date, op dit vlak met iemand verder willen is wat anders dan een sollicitatiegesprek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent nooit te kritisch als je iemand gewoon niet leuk vindt! Stel dat je jezelf nog jaren zou ergeren.
En ja, jullie zijn anders, maar als je jezelf op de eerste date al ergert, dan zijn er vast en zeker veel meer zaken waar je je aan zal ergeren.

En ik vind het ook een achterlijke opmerking dat je niet zou kunnen skien gebaseerd op je uiterlijk/ afkomst.

Neem alleen genoegen met iemand die je gewoon heel leuk vind. Dan kan je goed zijn voor elkaar.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren Quote
Het vissen naar huwelijk en gezin willen stichten vind ik ook ongemakkelijk op de eerste date, maar veel mannen doen het en zijn volgens mij in dat opzicht doelgericht en proberen vrouwen eruit te filteren die daar niet naar opzoek zijn. In ieder geval is dat mijn positieve uitleg. Mijn negatieve uitleg dat zij je een worst voor houden (ik ben echt serieus) zodat je sneller in bed duikt. In principe ga ik op date om iemand te leren kennen en niet om op de 1e date mijn toekomst zeker te stellen.

Voor wat betreft het niet kunnen wintersporten omdat je blijkbaar een kleurtje hebt: waarom denk je dat mannen als snorremans en Wilders zo populair zijn? Er is een leger van mannen met een lage intelligentie en conservatieve normen (jaren 50).

Dat je dat niet leuk vindt: prima.

Maar ik zou dan de helft van de date hebben betaald en aangeven: het was gezellig maar ik denk dat het hierbij blijft ipv stuur nog maar een betaalverzoek (dat mag). Op die manier vis je zelf namelijk naar vervolg contact.

In de spot regelen was wellicht wat ongemakkelijk geweest, zeker als de man aandringt.

Ik denk dat je opzoek bent naar iemand die wat ruimdenkender is en dat is prima.
Ik vraag mij weleens af of mannen uit zenuwen domme dingen zeggen. Ik heb weleens een man buiten het date circuit ontmoet in zijn natuurlijke omgeving en die bleek ineens veel leuker dan tijdens zo een opgeklopte date.

Ik snap dat tegen over elkaar zitten uren lang ook niet zo goed. Ga wandelen of een workshop volgen, of doe de 1e keer alleen een drankje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
05-05-2024 06:34
Ik denk dat je opzoek bent naar iemand die wat ruimdenkende is en dat is prima.
Ik vraag mij weleens af of mannen uit zenuwen domme dingen zeggen. Ik heb weleens een man buiten het date circuit ontmoet in zijn natuurlijke omgeving en die bleek ineens veel leuker dan tijdens zo een opgeklopte date.

Ik snap dat tegen over elkaar zitten uren lang ook niet zo goed. Ga wandelen of een workshop volgen, of doe de 1e keer alleen een drankje.
Dit zou ik ook doen. Ik ging toen ik nog aan het daten was ook meestal iets leuks doen samen. Dan is het toch vaak wat meer ontspannen en heb je sowieso een leuke middag of avond.

Ik vind overigens net als de rest al schrijft dat je prima kritisch mag zijn, en helemaal geen reden hoeft te hebben om niet opnieuw met iemand te daten. Iemand niet leuk genoeg vinden is een prima reden zonder verdere uitleg.

Overigens vond ik mijn man tijdens onze eerste date ook erg irritant. Ik vond hem wel gelijk interessant maar ook lomp en vervelend. Nu moet ik erbij zeggen dat wij elkaar tegen kwamen met uitgaan en hij al behoorlijk wat gedronken had terwijl ik nuchter bleef die avond.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan gaat je vriendin leuk met hem daten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee je bent niet kritisch, vind dat een rare opmerking van je vriendin. Het voelt voor jou niet goed, dat mag gewoon! Ik zou ook afknappen op zulke opmerkingen.

Zou van je vriendin in ieder geval niets aantrekken. Van niemand niet overigens.

Ik had laatst ook een date waarbij hij best negatief was en heeeel veel over werk praatte. En veel over vorige functies, zo saai, ik luisterde op gegeven moment niet meer. Ik voelde geen klik want ik voelde geen enkele behoefte om 'm nog eens te zien. Het is niet gek dat je wel iets moet voelen om er een vervolg aan te geven.
Alle reacties Link kopieren Quote
madamecannibale schreef:
05-05-2024 06:38
Dit zou ik ook doen. Ik ging toen ik nog aan het daten was ook meestal iets leuks doen samen. Dan is het toch vaak wat meer ontspannen en heb je sowieso een leuke middag of avond.

Ik vind overigens net als de rest al schrijft dat je prima kritisch mag zijn, en helemaal geen reden hoeft te hebben om niet opnieuw met iemand te daten. Iemand niet leuk genoeg vinden is een prima reden zonder verdere uitleg.

Overigens vond ik mijn man tijdens onze eerste date ook erg irritant. Ik vond hem wel gelijk interessant maar ook lomp en vervelend. Nu moet ik erbij zeggen dat wij elkaar tegen kwamen met uitgaan en hij al behoorlijk wat gedronken had terwijl ik nuchter bleef die avond.

Maar tijdens jullie eerste date was ie (nog steeds) lomp en vervelend of bedoel je dat ie dat was met drank op tijdens uitgaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Op een bepaalde leeftijd vind ik het niet gek dat er vrij snel gevraagd wordt wat iemands toekomstplannen zijn. Kan me echt wel voorstellen dat je geen tijd wilt verdoen met iemand die er heel anders in staat.
Die 2e opmerking vind ik wel gek.
Ik weet ook niet hoe de algemene tendens van de date was, maar als je je er niet lekker bij voelt, hoef je natuurlijk helemaal niets met die persoon.

Wat betreft wel/ niet kritisch in het algemeen: ik zie om me heen wel vaker dat iemand het best leuk heeft gehad, maar dan niet de romantische klik voelt en dan meteen stopt. Ik ben wel van mening dat zoiets ook kan groeien. In zo'n geval kan een paar extra dates misschien geen kwaad. Al is dat nog steeds een keuze natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou het slecht zijn om kritisch te zijn? Het gaat uiteindelijk om iemand met wie je veel tijd gaat doorbrengen. Volgens mij kun je daar niet kritisch genoeg over zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie een beetje twee kanten. Enerzijds kan je iemand inderdaad gewoon niet leuk vinden, anderzijds weet ik ook dat er mensen zijn die iemand direct om één "verkeerde" of onhandige vraag al afserveren. Of omdat hij gekke sokken aan had ofzo. Of omdat hij niet langer is dan 1.80m. Dan maak je het jezelf wel lastig, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
05-05-2024 08:25
Ik zie een beetje twee kanten. Enerzijds kan je iemand inderdaad gewoon niet leuk vinden, anderzijds weet ik ook dat er mensen zijn die iemand direct om één "verkeerde" of onhandige vraag al afserveren. Of omdat hij gekke sokken aan had ofzo. Of omdat hij niet langer is dan 1.80m. Dan maak je het jezelf wel lastig, lijkt me.
Nou meestal geef ik het een tweede kans, wat toch geen succes is de tweede keer. Deze had wel meerdere opmerkingen en toen dacht ik ga mijzelf dat echt niet aan doen .. En nee sokken lengte intereseert me niets. Het gaat om het gedrag.
Alle reacties Link kopieren Quote
1x is genoeg
ladywhy wijzigde dit bericht op 05-05-2024 08:36
Reden: Dubbel
96.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan te kritisch zijn. Je kan te weinig kritisch zijn. In dit geval denk ik dat jouw vriendin te weinig kritisch is.

Volg je gevoel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eh… als je iemand niet leuk vindt, dan houdt het op hè?
Alle reacties Link kopieren Quote
Niks mis met een beetje de lat beetje normaal houden.
Niet iedereen is bang om alleen te eindigen, sommige mannen en vrouwen (blijkbaar) snappen dat nog steeds niet.

En je hoeft helemaal niemand nog een kans te geven, lekker je eigen onderbuikgevoel volgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
05-05-2024 08:25
Ik zie een beetje twee kanten. Enerzijds kan je iemand inderdaad gewoon niet leuk vinden, anderzijds weet ik ook dat er mensen zijn die iemand direct om één "verkeerde" of onhandige vraag al afserveren. Of omdat hij gekke sokken aan had ofzo. Of omdat hij niet langer is dan 1.80m. Dan maak je het jezelf wel lastig, lijkt me.
Laatste 2 snap ik je wel, maar een gekke vraag kan heel vaak echt wel een goed indicator zijn voor hoe iemand de wereld ziet.
Zoals die eerste 'gekke' vraag in TO's voorbeeld.

Hij gaat er vanuit dat zij kinderen wil, niet iedere vrouw ziet gezin als hoogste vorm van leven. En benoemt ook nog even dat ze al oud is.. dus moet opschieten? Alles aan zo'n vraag is een rode vlag.
Net als de onhandige opmerking over wintersport en haar mogelijke afkomst.

Lekker afserveren zulke types. Zou ook nog zeggen waarom als er op mijn vriendelijk bedankt maar laat hierbij een rare opmerking komt.
lucifee2024 wijzigde dit bericht op 05-05-2024 09:16
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
05-05-2024 06:34

Ik vraag mij weleens af of mannen uit zenuwen domme dingen zeggen. Ik heb weleens een man buiten het date circuit ontmoet in zijn natuurlijke omgeving en die bleek ineens veel leuker dan tijdens zo een opgeklopte date.

Mensen zeggen echt niet uit zenuwen ineens iets racistisch als ze zo'n denkwijze niet hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, dan denk ik ook niet. Al heb ik zelf ook weleens iets stoms gezegd, wat echt helemaal verkeerd werd opgevat, maar dat was niet tijdens het daten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar komt deze opmerkingen van je vriendin vandaan? In deze situatie denk ik niet dat je te kritisch bent. Maar zou me wel voor kunnen stellen dat als je regelmatig date en en dit steeds uitloopt op niks dat zij deze gedachtes kan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
05-05-2024 08:25
Ik zie een beetje twee kanten. Enerzijds kan je iemand inderdaad gewoon niet leuk vinden, anderzijds weet ik ook dat er mensen zijn die iemand direct om één "verkeerde" of onhandige vraag al afserveren. Of omdat hij gekke sokken aan had ofzo. Of omdat hij niet langer is dan 1.80m. Dan maak je het jezelf wel lastig, lijkt me.
Het kan in dat laatste geval ook zijn dat ze diegene dan gewoon niet zo leuk vinden of er geen klik is, en dat er een reden bij wordt gezocht. En dat bij de juiste persoon die sokken ineens niet meer uitmaken.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
05-05-2024 08:25
Ik zie een beetje twee kanten. Enerzijds kan je iemand inderdaad gewoon niet leuk vinden, anderzijds weet ik ook dat er mensen zijn die iemand direct om één "verkeerde" of onhandige vraag al afserveren. Of omdat hij gekke sokken aan had ofzo. Of omdat hij niet langer is dan 1.80m. Dan maak je het jezelf wel lastig, lijkt me.
Dat komt toch op hetzelfde neer? Het enige verschil is dat sommige mensen een verklaring zoeken voor het feit dat ze iemand niet leuk vinden en dan komen die rare sokken op de proppen. Terwijl die sokken ze geen bal uit hadden gemaakt als ze de drager ervan wel leuk hadden gevonden.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nanouk schreef:
05-05-2024 09:12
Waar komt deze opmerkingen van je vriendin vandaan? In deze situatie denk ik niet dat je te kritisch bent. Maar zou me wel voor kunnen stellen dat als je regelmatig date en en dit steeds uitloopt op niks dat zij deze gedachtes kan hebben
Lekker laten hebben, TO moet er mee leven als ze mensen maar toch gaat daten omdat anderen wel eens het idee kan hebben dat ze kieskeurig is.

Je leeft voor jezelf en TO moet echt denken wow, dit persoon brengt mij zo veel leuks mee, die wil vaker in mijn al prima leven zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
05-05-2024 09:15
Lekker laten hebben, TO moet er mee leven als ze mensen maar toch gaat daten omdat anderen wel eens het idee kan hebben dat ze kieskeurig is.

Je leeft voor jezelf en TO moet echt denken wow, dit persoon brengt mij zo veel leuks mee, die wil vaker in mijn al prima leven zien.
Maar als je leven al prima is, dan ga je toch niet daten? Ik heb ook weleens gedate, vond er echt geen ruk aan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
05-05-2024 09:15
Lekker laten hebben, TO moet er mee leven als ze mensen maar toch gaat daten omdat anderen wel eens het idee kan hebben dat ze kieskeurig is.

Je leeft voor jezelf en TO moet echt denken wow, dit persoon brengt mij zo veel leuks mee, die wil vaker in mijn al prima leven zien.
Tuurlijk moet die vriendin lekker denken wat ze wil, zeker in dit geval. Maar zou het zelf kunnen waarderen als ik een bepaalde leeftijd zou hebben en het daten steeds op niks zou uitlopen een vriendin me een spiegel voor zou houden. Kritische zijn is niet erg maar soms lijken dingen op een eerste dat anders dan dat ze na een 2e date kunnen zijn bijv. Na 1 date meteen afschrijven is niet altijd nodig als je te kritisch kijkt.
Vandaar mijn vraag waar de reactie van die vriendin vandaan komt. Op basis van deze date vind ik de reactie ongepast en zou ik me er niks van aantrekken.
nanouk wijzigde dit bericht op 05-05-2024 09:36
11.51% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven