Date vond ik niet leuk = jij bent te kritisch ??

05-05-2024 05:43 58 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We begonnen met een borrel en toen eten. Wat betreft komt er geen vervolg date. Aangegeven dat diegene een betaal verzoek mag sturen omdat ik er geen vervolg aan wil plakken.

De volgende opmerkingen waren voor mij redflags bij een eerste ontmoeting:
- de man vroeg op date 1 jij bent wel klaar om een gezin te stichten ? Jij toch ook al 30?
- gezien dat jij geen Nederlandse afkomst hebt (ik ben gewoon Nederlander overigens) had ik niet verwacht dat je dat kan wintersporten.

Als ik erop terug kijk vond ik de man gewoon niet prettig en kan ik geen enkele reden bedenken om weer met hem af te willen spreken. Vriendin vindt kieskeurig en maak ik mijzelf heel moeilijk…

Zijn jullie coulanter qua selectie voor een teeede date?
Alle reacties Link kopieren Quote
Coulanter? Eeehm nee hoor. Her gaat om de persoon waar je heel veel tijd mee gaat spenderen voor een hele lange tijd. Ala dat niet goed voelt dan ben je toch liever alleen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Daveotion schreef:
05-05-2024 13:38
Wat was er aantrekkelijk? Ik lees alleen maar onaantrekkelijke eigenschappen.
Qua uiterlijk vond ik het echt een dikke 10. Maargoed, zo zie je maar dat je karakter dat binnen een paar minuten kan verpesten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
05-05-2024 15:44
Had je het in de aanloop op de date niet met hem over gehad? Wat hij deed, waar zijn interesses lagen, etc. Waarschijnlijk had je je dan een kansloze date kunnen besparen. Jij staat immers heel anders in het leven.

En blowen, niets afmaken en onder invloed op de motor zitten: klinkt als een fijne vent :facepalm: .
Nee, ik houd niet zo van dat eeuwige appen, ik vind daten namelijk eigenlijk enorm spannend en als het te lang duurt voordat we afspreken ben ik geneigd te cancellen omdat ik dan iets idioots kleins vind om op af te knappen en lekker makkelijk die spanning uit de weg kan gaan.

Z’n profiel zag er leuk uit, inclusief ‘Sporten: vaak’. Dus we hebben heel even gekletst en ik heb bijna meteen gevraagd of ik ‘m mee mocht nemen naar het terras.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mensen vinden andere mensen vaak te kritisch, omdat we geneigd zijn te concretiseren waarom het niet goed voelde. En dat zijn dan zaken waar je je niet aan stoort bij iemand bij wie het wel goed voelt. Maar het zijn vooral symptomen van dat je gevoel gewoon niet goed zat, dus alsnog niet te kritisch. Gevoel is echt leidend, dus niks van aan trekken.

Wat jij in de OP noemt geeft mij het gevoel dat uit de date in het algemeen echt duidelijk op te maken viel dat jullie op een andere golflengte zitten qua toekomstbeeld, normen en waarden en communicatie (met die sturende vooringenomen vragen van hem). De punten die jij noemt als te kritisch wegzetten vind ik niet in de categorie vallen van 'overkomelijk als je hem echt leuk vindt'.

Enige keer wanneer ik vind dat je te kritisch kan zijn als het bijv. echt een patroon bij je is en waarschijnlijk ingegeven door onveilige hechting. Dus dat je bij iemand met wie het echt heel leuk is en je er dan door je coping toch tussenuit wil knijpen. Alleen daar zou ik toch professionele hulp voor zoeken en niet minder 'kritisch' daten.

Ik vraag me wel af waarom je vriendin je wegzet als te kritisch. Het is ook het miskennen van jouw gevoel en dat past mi niet bij een gezonde vriendschap. Dus ik zou eens doorvragen wat er achter zit. Wie weet zijn het puur haar persoonlijke issues omtrent alleen zijn en projecteert ze dat uit een soort van goede bedoelingen op jou.
Alle reacties Link kopieren Quote
MargjeM schreef:
05-05-2024 20:05
Mensen vinden andere mensen vaak te kritisch, omdat we geneigd zijn te concretiseren waarom het niet goed voelde. En dat zijn dan zaken waar je je niet aan stoort bij iemand bij wie het wel goed voelt. Maar het zijn vooral symptomen van dat je gevoel gewoon niet goed zat, dus alsnog niet te kritisch. Gevoel is echt leidend, dus niks van aan trekken.

Wat jij in de OP noemt geeft mij het gevoel dat uit de date in het algemeen echt duidelijk op te maken viel dat jullie op een andere golflengte zitten qua toekomstbeeld, normen en waarden en communicatie (met die sturende vooringenomen vragen van hem). De punten die jij noemt als te kritisch wegzetten vind ik niet in de categorie vallen van 'overkomelijk als je hem echt leuk vindt'.

Enige keer wanneer ik vind dat je te kritisch kan zijn als het bijv. echt een patroon bij je is en waarschijnlijk ingegeven door onveilige hechting. Dus dat je bij iemand met wie het echt heel leuk is en je er dan door je coping toch tussenuit wil knijpen. Alleen daar zou ik toch professionele hulp voor zoeken en niet minder 'kritisch' daten.

Ik vraag me wel af waarom je vriendin je wegzet als te kritisch. Het is ook het miskennen van jouw gevoel en dat past mi niet bij een gezonde vriendschap. Dus ik zou eens doorvragen wat er achter zit. Wie weet zijn het puur haar persoonlijke issues omtrent alleen zijn en projecteert ze dat uit een soort van goede bedoelingen op jou.

Precies dit! Of er is een goede klik en je wijst 'm af vanwege de kleur van z'n sokken of andere nutteloze zaken. Dat je echt OP ZOEK bent naar een afwijzing.

Bij mij ligt de lat ook hoog en vaak wil ik ook geen vervolg. Maar ik voel ook niet zo snel een klik met iemand. Vaak wel een vriendschappelijke, maar dan mist toch echt de aantrekkingskracht. Of vind ik z'n gedrag gewoon niet leuk. Afgelopen keer werd er een half uur aan een stuk doorgeluld over werk en al zn vorige functies. Hij vroeg ook weinig aan mij en niks door op dingen die ik vertelde. Ik voelde geen inspiratie om hem nog een keer te zien dus

Soms voel ik nog niet echt een klik, maar wil ik best een vervolg om te zien of het nog komt.

Ik luister echt naar m'n gevoel. Of ik nieuwsgierig ben of dat het toch echt een nee is.
Alle reacties Link kopieren Quote
1x is weer genoeg.
ladywhy wijzigde dit bericht op 07-05-2024 22:23
Reden: Dubbel
97.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Kitty30plus schreef:
06-05-2024 05:53
Precies dit! Of er is een goede klik en je wijst 'm af vanwege de kleur van z'n sokken of andere nutteloze zaken. Dat je echt OP ZOEK bent naar een afwijzing.

Bij mij ligt de lat ook hoog en vaak wil ik ook geen vervolg. Maar ik voel ook niet zo snel een klik met iemand. Vaak wel een vriendschappelijke, maar dan mist toch echt de aantrekkingskracht. Of vind ik z'n gedrag gewoon niet leuk. Afgelopen keer werd er een half uur aan een stuk doorgeluld over werk en al zn vorige functies. Hij vroeg ook weinig aan mij en niks door op dingen die ik vertelde. Ik voelde geen inspiratie om hem nog een keer te zien dus

Soms voel ik nog niet echt een klik, maar wil ik best een vervolg om te zien of het nog komt.

Ik luister echt naar m'n gevoel. Of ik nieuwsgierig ben of dat het toch echt een nee is.

Dit herken ik wel. Heel veel dingen die ik probleem vond bij een ander, vond ik bij mijn ex geen probleem omdat hij op andere vlakken zo leuk was en we gewoon klikte. Ik doe gevoel en beetje logisch denken. In de praktijk dus ook kijken van heb ik zin om een sportles voor jou te skippen of niet. Zo niet laat maar..
Alle reacties Link kopieren Quote
Als jij hem interessant genoeg vind en hem beter wilt leren kennen, lekker date 2 plannen.
Als je het hem niet ziet zitten en geen fijn gevoel bij hem hebt, date 2 skippen.

Alleen jij bepaalt wanneer je het daten een vervolg geeft, dat kan niemand voor jou bepalen. Zoiets voel je wel aan.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven