Oops! voel opeens kittens bij mijn poes?

16-04-2015 20:18 3049 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, even kijken waar ik ga beginnen...

Onze lieve poes van bijna 5 is toen ze 6 maanden was geholpen...

Ze speelt dan ook vrolijk buiten en niks aan de hand...

tot zo ver.....



De laatste tijd viel het ons al op dat ze toch echt wel heel veel dikker werd, echt zo'n drachtige buik.

Aangezien ze een aantal jaar geleden geholpen is dachten we dat dat echt uitgesloten was.

Maar toen ze vanavond op haar rug lag (doet ze normaal ook niet) kon ik toch echt niet om die buik heen.. Heb mijn hand erop gelegd en ik voel duidelijk beweging van binnen!! op meerdere plekken ook !!

Meteen mijn man erbij geroepen en jaaa hoor die voelt het ook, overduidelijk.



Oke even relaxt.... morgen de dierenarts bellen denk ik maar.

Maar goed om me zo snel mogelijk toch even in te lezen wat info opzoeken op internet. Daar lees ik dat je kittens kunt voelen vanaf 7 weken en dat een kat ongeveer 8 weken drachtig is..

Dus om alvast zoveel mogelijk info te verzamelen, voor het geval dat..... Wie voelde er duidelijk kittens bij de poes en hoelang daarna beviel ze?

Wat kan ik ala minuut nog regelen en wat moet ik echt in huis hebben of weten (mocht het opeens toch beginnen)



Ik hoop dat iemand me hier een beetje op weg kan helpen zodat ik iniedergeval met een gerust hart kan gaan slapen vannacht.



Dankzij een tip; hieronder de linkjes naar de filmpjes met dagelijkse updates van ons leven met 9 pups, 4 kittens en 3 kinderen



Geboorte kitten nummer 3

Geboorte kitten nummer 4

Mauw met haar kittens + nieuwtje!

Update 1# Met Bo lopen en de kittens zijn aan het spelen

Update 2# Nieuw plekje voor Mauw en Bo heeft er moeite mee

Update 3# Kittens wegen Bo is onrustig en over de bevalling van Mauw

Update 4# Fase 1 van Bo haar bevalling

Update 5# Fase 2 van de bevalling van Bo van 9 pups

Update 6# Kittens puppies Kittens Puppies Kittens Puppies

Update 7# Kwispelende staartjes en valse noten

Update 8# Puppies wegen naar de markt en nog meer

Update 9# Kittens goed bekijken en slapende puppys

Update 10# Moederdag met 9 puppies 4 kittens en 3 kinderen + wat ik van ze kreeg

Update 11# Nieuw huisje voor donderstraaltje en de keuzes uit de pups

Update 12# Knuffelen in pyjama's en wankelende puppy's

Update 13# Bambi's onder de puppy's

Update 14# Pups ontworming geven en meer

Update 15# Kittens aan de wandel + geboortegewicht vs gewicht nu

Update 16# Pups en kittens beter bekijken

Update 17# even kort voorstellen

Update 18# Een definitieve keuze

Update 19# Pups en kittens steeds actiever

Update 20# Change of plans en speelparadijs

Update 21# Een rustig dagje

Update 22# Puppy meets kitten

Update 23# Hier wordt ik blij van na slecht nieuws

Update 24# Playtime

Update 25# Pups en kittens ontwormen en stiekem naar de overkant

Update 26# Pups voor het eerst pap en kittens aan het spelen

Update 27# Weer terug

Update 28# Heerlijk genieten met al die spelende en slapende beestjes

Update 29# 3e keer ontwormen vast voedsel en kittens op onderzoek uit

Update 30# Naar de dierenarts uitslag puppytest en voor het eerst naar buiten
quote:Ginevra schreef op 25 april 2015 @ 00:24:

Wat geweldig dat een heel forum eens zonder bezwaard gemoed blij kan zijn om een nestje



Kittens zijn het leukste dat er is in deze wereld, maar het verstand vereist dat we geen nestjes laten gebeuren. Door deze speling van de natuur kunnen we eens zonder schuldgevoel zwelgen in katjesromantiek. Later als ik groot ben word ik kattenvrouwtje

Helemaal waar
Alle reacties Link kopieren
Mijn poes verkoos mijn bed, pontificaal in het midden 😃
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Haha Gladoortje, dan ga toch ook bij TO op kraambezoek?

Ik heb trouwens nog nooit kittens in een dierenwinkel gezien. Zou ze daar ook nooit kopen. Ik ben heel erg voorstander van het asiel en minder nestjes enzo, maar dit is zoals je zegt ongegeneerd genieten!

*edit: oh wacht dat zei Ginevra, excuse!

Poezen
Alle reacties Link kopieren
Nog altijd niks?? Inderdaad heerlijk, zo'n nestje waar zo van genoten kan worden. Onze poes is al heel lang geleden geholpen, dus hier gaat het vast niet gebeuren. Als ik dit allemaal lees toch bijna een beetje jammer.
Alle reacties Link kopieren
Verwacht niet dat poes haar koters op de door jou gekozen plek werpt.
verba volant, scripta manent.
Spannend TO! Stiekem ben ik al een tijdje aan het meelezen, maar ik word nu ook wel nieuwsgierig naar de kittens. Bijzonder dat ze dwars door de sterilisatie heen zwanger kon worden, goed dat je er zelf voor zorgt als je ze voor de zomer niet kwijt raakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op 25 april 2015 @ 12:12:

Mijn poes verkoos mijn bed, pontificaal in het midden 😃En toen? Want nestje verplaatsen is niet verstandig toch?
Alle reacties Link kopieren
Ohh dames wachten duurt zooo lang... nog altijd niks ! inmiddels een ruime week geleden dat we erachter kwamen.. wat worden we in spanning gehouden zeg... we zorgen dat ze niet op onze slaapkamer kan komen, of die van de kinderen.. en verder mag ze bevallen waar ze maar wil haha
Alle reacties Link kopieren
ter aanvulling: wel graag vandaag haha
quote:jadaiswa schreef op 25 april 2015 @ 15:11:

[...]





En toen? Want nestje verplaatsen is niet verstandig toch?



Want?



Mijn poes beviel onder mijn bed. Ik heb ze daarna in de (inbouw) kast gelegd. Was een mooie kraamtijd.
Ik zet in op Koningsdag! Ze komen vast maandag!



Spannend, dat wachten....
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 25 april 2015 @ 16:01:

[...]





Want?



Mijn poes beviel onder mijn bed. Ik heb ze daarna in de (inbouw) kast gelegd. Was een mooie kraamtijd.Mijn poes beviel op mijn schoot. Heel apart!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
ik heb nu pas het hele topic gelezen. Wat een ontzettend leuk filmpje van die bewegende katten. Jouw poes lijkt echt precies op die van ons. Ik liet de foto aan mijn vriend zien en die dacht dat dat onze poes was . Ik ben benieuwd wanneer de kleintjes komen
Alle reacties Link kopieren
TVP



Spannend!!!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een verhaal! Heb net het hele topic gelezen. Ik ben benieuwd! Succes bij de bevalling, vooral natuurlijk voor Mauw!
Time spent with a cat is never wasted
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 25 april 2015 @ 16:06:

[...]





Mijn poes beviel op mijn schoot. Heel apart!

Toen heb je het nestje zeker ook maar verplaatst?

(wel heel mooi trouwens!)
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 25 april 2015 @ 16:06:

[...]





Mijn poes beviel op mijn schoot. Heel apart!



En gewoon blijven zitten hé. Zeker tot ze een week of 3 zijn

Maar lijkt me geweldig om mee te maken.
och jeetje, nog steeds niks. Jammer hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:jadaiswa schreef op 25 april 2015 @ 15:11:

[...]





En toen? Want nestje verplaatsen is niet verstandig toch?Ik heb haar in een grote doos naast mijn bed gezet. Dat was prima, ze wilde alleen wel dat ik in de buurt bleef.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Wat duurt dat laaaaang! Weten we echt zéker dat het niet haar darmpjes zijn??
Stofmuis jouw avatar
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 25 april 2015 @ 17:19:

[...]



Toen heb je het nestje zeker ook maar verplaatst?

(wel heel mooi trouwens!)



Nee joh, drie weken blijven zitten!



Ja, gewoon verplaatst naar een krat met handdoeken wat al klaarstond. Ging prima.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Maandag gaan ze komen, koningsdagkittens



Ik gok op 3 stuks



Wie wil er nog meer een gokje wagen?
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Mijn moederpoes verplaatste het nest na een week ofzo naar de berging, achter allemaal dozen en een rol vloerbedekking. En niet op een comfortabel plekje maar in een hele smalle ruimte waar ze naast zat. Gek kind. Ik betrapte haar toen ze de laatste in haar bek droeg. Toen ben ik maar even achter haar aan gelopen. Echt helemaal in de achterste hoek. I



k ken dat ook wel van de nestjes vroeger, dat schijnt instinct te zijn. Ze zijn kwetsbaar voor roofdieren in de natuur als ze de hele kraamtijd op 1 plek blijven. Daarom verplaatsen ze het na een aantal dagen. Maar toen heb ik ze natuurlijk ook verplaatst. Toen heeft ze zong naar twee plekken gesleept voor het goed was, dichtbij de kachel.



Op die plek heb ik de grote hoge doos neergezet, na een week of drie gaan ze namelijk klimmen en klauteren en dat is gewoon niet altijd veilig. Dus ik had een doos van 50 cm hoog ofzo, waarvan ik een kant had losgesneden, zodat je die naar beneden kon vouwen. Als ik even geen toezicht kon houden, kon de moederpoes er wel uitspringen maar de kittens niet. Als kittens mobiel worden, komen ze echt overal, want ze zijn heel nieuwsgierig natuurlijk. Dus sluit alles goed af ed, zodat je er niet ineens eentje kwijt bent. Ze kruipen ook in gaten ed die eigenlijk wat te krap zijn, of vallen ergens in.



Ze kunnen dan wel lopen na drie weken ongeveer maar eigenlijk zijn het lopende baby's. Met veel te veel moed dan goed voor ze is. Ze kunnen ook in de gordijnen klimmen, of in de horgaasdeur, of in hangplanten, de kerstboom etc etc. Het kan niet gek genoeg. Pas op dat je niet op ze gaat staan, op een gegeven moment worden ze watervlug en zijn toch zo klein dat je goed naar je voeten moet blijven kijken als je loopt. En ze rennen snel achter je aan dus pas op voor je een deur dichttrekt ed. Nou ja, eigenlijk net als bij mensenbaby's en peuters, wees voorzichtig want ze zijn heel lief maar nog niet zo snugger. Wat ze natuurlijk ook juist erg schattig maakt!



Tik tok tik tok tik tok, wat duurt het lang, zucht Toch heb ik het idee dat het s nachts gaat gebeuren hoor.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Schaamteloze tvp



Ben dol op katten. Maar heb een vogel, man is allergisch, ik zou gek worden van alle haren en mijn meubels heb ik liever heel... maar anders...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven