Op huizenjacht, wie nog meer?

15-07-2015 11:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend willen al een tijdje een koophuis, maar door mijn ZZP-bestaan was een hypotheek de afgelopen twee jaren geen optie (te kort bezig). Onlangs hebben we een positief gesprek gehad bij de bank en dat betekent vooralsnog groen licht. We plannen wel nog een aantal gesprekken bij andere verstrekkers. Dus nu begint het serieuze Funda-struinen, ritjes maken door leuke wijken en bezichtigingen plannen.



Wie is er nog meer op huizenjacht? Lijkt me leuk om te lezen hoe jullie het ervaren, wat voor soort huis je zoekt, welke prijsklasse, welke drempels zijn er, hoe gaan de bezichtigingen. En voor de mensen die onlangs iets hebben gekocht: hoe ging de zoektocht en hoe verliep de koop van je nieuwe huis? Moeilijkheden tegengekomen?

Wij zoeken een huis in een middelgrote stad buiten de Randstad met een budget van 225 (ruimte voor verbouwen) tot 325 (helemaal af). Voorwaarden: tuin, minstens 100 vierkante meter (of mogelijkheid tot uitbouw) en op max 10 min fietsen van stadscentrum.



Voor ons is de eerste teleurstelling er al: vrijdag een bezichtiging gepland, blijkt het huis alweer te zijn verkocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 21 april 2016 @ 11:59:

Klinkt mij als een smoes, die sleutel. Als ik de eigenaar was zou ik not amused zijn als de makelaar kijkers afbelt omdat ze de sleutel kwijt zijn (nog los van het boos zijn over het kwijtraken van een sleutel), en ik zou er alles aan doen om te zorgen dat de makelaar toch nog een sleutel heeft om de kijkers binnen te laten.

Denk eigenlijk dat er iets anders speelt.Dat heb ik ook overwogen, dat er wellicht iets anders speelt. Maar wat dat zou kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Derpina schreef op 21 april 2016 @ 12:10:

Ik zou dat wel willen weten hoor Toiletrol als ze mijn sleutel kwijt zijn. En als ze hem niet vinden zou ik andere sloten eisen.



Over sleutels gesproken vinden jullie dat geen raar idee dat er misschien ergens nog iemand een (vergeten) sleutel heeft?

Dat de vorige eigenaar de sleutel ooit aan iemand heeft gegeven en vergeet terug te vragen oid?



Ik zou het ook willen weten. Maar hoe kom ik aan contactgegevens van de eigenaar? Er woont nu niemand, omdat de vorige eigenaar is overleden. Zijn kinderen verkopen het huis.



Inderdaad vreemd idee dat anderen misschien nog een (vergeten of niet opgevraagde) sleutel hebben. Vaak handig om even bij buren na te vragen, want veel mensen geven een sleutel aan de buren.



Ik zou in ieder geval alle sloten veranderen in een nieuwe woning. Geen zin in onverwacht bezoek van vreemden.
Alle reacties Link kopieren
We kunnen maandag bezichtigen. Er loopt een spoorlijn achter het huis. Dit weekend eens bekijken hoe dicht die bij het huis zit. Elk kwartier een passerende trein hoef ik ook niet.
I learned long ago, never to wrestle with a pig. You get dirty, and besides, the pig likes it. Bernard Shaw
Alle reacties Link kopieren
Sjoes, spannend dat wachten. Misschien zijn ze gewoon heel hard aan het rekenen of ze het bod kunnen accepteren?



Derpina, wauw dat is snel! Veel succes met alle rompslomp eromheen en vooral veel plezier met shoppen en inspiratie op doen. Altijd leuk!

Zeker een raar idee dat er zomaar iemand naar binnen kan. Van ons huidige huis heeft nu niemand de sleutel. Maar we zijn met zijn tweetjes en hebben ieder een eigen sleutelbos. Gelukkig nog nooit problemen gehad waarbij het nodig was!
Alle reacties Link kopieren
Biebel80, over een spoorlijn zou ik wel ff goed nadenken. Hoe erg vind je het? Veel mensen hebben er problemen mee, maar ik heb altijd langs het spoor (en overgang) gewoond toen ik nog thuis woonde. Je went er wel snel aan hoor. Wij sliepen 's nachts prima door, logeetjes begrepen daar niks van ;) Ik zou in ieder geval vragen hoe vaak er een trein langskomt en of dat 's nachts ook zo is. En loopt het spoor achter je tuin? Dan zou ik ook goed kijken of het veilig is voor eventuele huisdieren/kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er morgen achteraanbellen Sjoes. Vind niet dat ze je zonder reactie het weekend in mogen laten gaan.
Derpina, gefeliciteerd!



Sjoes, vreemd dat je nog niets gehoord hebt, heeft de makelaar het wel doorgegeven? Spannend in elk geval.



Biebel, ik heb ook langs een spoorlijn gewoond en merkte daar vrij weinig van. Moet wel zeggen dat het toen een jongerenappartement was en dat ik niet echt een tuin had om in te zitten dus hoe het is als je in je tuin vertoeft weet ik niet. Scheelde bij mij ook dat het vlak bij een station was dus de treinen hadden niet zoveel vaart in het voorbij gaan. Dat kan ook schelen. Toch kiezen we er nu bewust voor om niet langs de spoorlijn te gaan wonen. Er staat namelijk bij ons ook een ontzettend leuk huisje te koop maar de spoorlijn loopt vlak achter de tuin en het station is een stuk verderop dus die treinen razen daar wel langs. Inmiddels staat het huis ook al lange tijd te koop en is behoorlijk in prijs gezakt. Het is inderdaad een beste afweging.



Toiletrol, sleutel kwijt wat slordig. En dan nog, overleg dat even met de erfgenamen als makelaar zijnde en regel asap een andere sleutel. Volgende bezichtiging kans pas volgende week, ik zou als verkoper not amused zijn.



Wij gaan morgen twee bezichtigingen doen, morgenmiddag bij een huis dat al een jaar te koop staat en een veel te hoge bieden vanaf prijs hanteerde. Vorige week zag ik dat het bieden vanaf los gelaten is en ze een paar duizend gezakt zijn. Nog te hoog maar ik wil toch even kijken. Toen we belden met de makelaar voor een bezichtiging zeiden ze dat er net een enthousiaste bezichtiging is geweest en dat ze zouden bellen mocht er een bieding volgen. Tuurlijk Op de dag dat ze gezakt zijn in prijs heel toevallig een enthousiaste kijker gehad na al die tijd. Uiteraard hebben we niks gehoord dus we gaan toch kijken morgen.

Huis 2 gaan we morgenochtend heen. Die kregen we in de mail van een makelaar nog voordat ie op Funda stond en meteen gebeld. Locatie is top, huis is leuk maar uit mijn geboortejaar dus gedateerd Nou ja, badkamer en toilet waar sinds de oplevering niks aan veranderd is en een vloer met bruine tegels en van dat beukengele laminaat en een functionele keuken zoals ze dat mooi noemen..Maar de tuin is leuk en ruim aan het water met terrassen, hoop groen en een megaboom (vind ik leuk) op het Z-O. Er staat ook een echte haard in, vind ik ook leuke bijkomstigheid. Boven ruime en veel slpk met vaste kasten. De prijs is er in elk geval wel naar, ruim onder ons budget en ruimte voor een bouwdepot. Dit soort huizen komt maar weinig vrij en zeker in deze prijsklasse dus we wilden wel de eersten zijn. En nu maar hopen dat het ook goed voelt. Zou dan eindelijk onze tijd gekomen zijn? We hadden de moed inmiddels wel een beetje verloren.
Alle reacties Link kopieren
Wow, even niet gekeken en zoveel reacties



@Toiletrol: Ik vind het ook wel erg raar. Een makelaar die een sleutel kwijtaakt... je zou de verkoper maar zijn! Ik kan me je drang om de eigenaren in te lichten wel voorstellen hoor. Maar je mag toch hopen dat de makelaar de eigenaren dit eerlijk zegt. Maar ja, "eerlijk" en "makelaar" past niet altijd even goed...



@Derpina: Die gedachte over wie allemaal een sleutel heeft spookt mij ook wel eens door het hoofd. Hoe weet ik nou hoeveel sleutels er van zo'n huis in omloop zijn? Aan de andere kant vind ik alle sloten verwisselen ook weer zoiets... Lastig!



@Biebel: Veel plezier met bezichtigen! Wij hebben ook al eens een huis laten gaan vanwege de spoorlijn achter de tuin, ook al was het huis verder echt te gek. Onze overweging was enerzijds de overlast maar ook hoe courant dat huis is, mocht je het straks weer zelf gaan verkopen... maar wie weet valt het jullie heel erg mee!



@heytan: Tja, dat hopen we maar, dat ze er heel hard over denken :D Aan de andere kant is het huis volgens mij al zeker zo goed als vrij van hypotheek... Ik heb echt geen idee wat er in hun hoofden omgaat. Maar ik denk wel: als je het echt een belachelijk bod zou vinden, wijs je het dan niet direct af?



@Moosey: Het bod is geldig t/m morgenmiddag 13.00. We zijn van plan om, als we tegen de middag nog steeds niets gehoord hebben, te bellen. Maar ja wat zeg je dan? Ik bedoel, zo'n eindtijd is natuurlijk hartstikke leuk, maar als ze nog ff moeten denken vinden we dat prima (want we zijn wel gek van het huis). Aan de andere kant wil ik ook niet aan het lijntje gehouden worden of een wekenlange koehandel ingaan... Plus je moet denk ik een beetje druk zetten, anders denken ze dat we wel heel graag willen misschien? Pfff lastig allemaal ;)



@Stimpy: Jij ook veel plezier! Al klinkt dat laatste huis al geweldig, heerlijk zo'n fijne woning die je naar smaak kunt inrichten. Ben benieuwd hoe je het vindt!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips ivm huis aan spoorlijn. Station ligt 1 km verderop. Spoorlijn ligt ook hoger dan het huis. Dus trein passeert ter hoogte van 1ste - 2de verdiep. Mijn ouders doen de verkenningen voor ons. ik ben.benieuwd. ook een ander huis op het oog. Precies nog wel werk aan: keuken en badkamer plaatsen.
I learned long ago, never to wrestle with a pig. You get dirty, and besides, the pig likes it. Bernard Shaw
Alle reacties Link kopieren
@Biebel Mijn tante woont bij een spoorlijn ik hoorde dat altijd wel maar zij horen dat niet daar raak je aan gewend.



@Sjoes hopelijk hoor je iets vandaag!

Wij vervangen alleen de cilinder van de voor en achter deur straks .
Ook goedemorgen, huis 2 bezichtigd en heel positief. Wel een projectje maar het voelde goed, huis was zelfs nog ruimer dan onze verwachting en we zagen mogelijkheden genoeg. Zojuist een bod neergelegd.Bieden vanaf dus we hebben de vanaf prijs geboden. Benieuwd waar ze mee terug komen. Wel wat snel maar dit soort huizen zijn zo weg en komen amper vrij dus we gaan er maar bovenop zitten. De makelaar herkende ons nog van een vorige bezichtiging :-dSpannend allemaal weer, vorige keer liep het helemaal verkeerd af dus duim dat het nu wat voorspoediger loopt.

Vanmiddag huis 1 bekijken. Die laten we gewoon door gaan voor je weet maar nooit mocht huis 2 niks worden.
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend Stimpy!

Je zegt dat het een project is... moet er heel veel aan gebeuren?



Ik hoop voor jullie dat het voorspoedig zal gaan!
Toiletrol, badkamer moet echt vervangen, geen kwestie van smaak maar net zo oud als het huis en geen ventilatie, die rook ook wat muffig. Ook het toilet beneden heeft z'n langste tijd gehad. Verder kozijnenwerk en gevelhout waarvan een paar planken verrot zijn. De keuken komt ook op de lijst, die kan op zich wel maar er staat nu geen vaatwasser in en ik weiger om weer te moeten afwassen maar daarvoor moet een radiator en vensterbank eruit anders lukt het niet. Er zijn maar vier groepen in de meterkast, daar moeten er meer bij. Buiten de cosmetische aanpassingen om (vloer, muren, tuin met veel wildgroei) want de bewoners hebben niet bepaald een showroom van het huis gemaakt voor de verkoop. Duidelijk nooit meer geschilderd, eea afgewerkt na hun eigen aankoop. What you see is what you get zeg maar. Maar wij vinden het leuk genoeg. Hopelijk schrikt het anderen wel af
Dat ging snel, we hebben een huis! Zo kan het dus ook
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Stimpy, dat was wel heel snel he!



Onze makelaar heeft vandaag een bod gedaan voor ons. En net werden we gebeld met een tegenbod.

Onze makelaar gaf ons het advies om er nu eerst het weekend over na te denken, wat wij het huis waard vinden.

Hij weet niet dat we het tegenbod al goed genoeg vinden haha. Maar volgens hem is dat te veel en moeten we ons niet gek laten maken.

Maar van de andere kant vinden we het huis wel echt mooi plus de opleveringsdatum kon al heel snel zodat wij eerst rustig over kunnen voordat we hieruit moeten.



Ik zit zelf nu te denken aan eerst nog 1 tegenbod, er tussenin. Dan zit er nog 5000 verschil tussen. Als ze dan niet akkoord gaan maar met nog een tegenbod komen, kunnen we dat wellicht accepteren als ze bijvoorbeeld alle gordijnen en raambekleding laten hangen ofzo, iets anders ter overname?



Gelukkig hebben we het weekend nog om erover na te denken
Alle reacties Link kopieren
Spannend heytan!
I learned long ago, never to wrestle with a pig. You get dirty, and besides, the pig likes it. Bernard Shaw
Alle reacties Link kopieren
@Stimpy: Zo, dat ging snel! Gefeliciteerd!



@heytan: Wow, dat zijn nog eens lekkere onderhandelingen ;) Het lijkt me dat zaken ter overname zeker bespreekbaar zijn, al zou ik die liever niet ín de vraagprijs opnemen. Dus ik zou zeggen probeer die 5000 eraf en spreek daarna iets leuks af over gordijnen etc voor een losse prijs



Hier nog geen nieuws. Makelaar was niet bereikbaar vanmiddag. Morgen is hij geopend dus morgen bellen we opnieuw.
Alle reacties Link kopieren
@Stimpy Wauw gefeliciteerd dat is snel gegaan!



@Heytan luister naar de verkoopmakelaar wij hadden ook al eerder een bod geaccepteerd anders verkoopmakelaar zei vast houden aan dit bod wat dus werd geaccepteerd. Scheelt toch weer een paar duizend euro . Wij hadden dat andere bod ook prima gevonden.

Misschien duidelijk vermelden dat dit jullie eind bod is?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning Stimpy! Wat leuk dat het gelukt is!

Het lijkt me zo leuk om zeker te weten dat het van jullie is en alle plannen die jullie met het huis hebben te gaan vormgeven, maar nu vanuit het weten dat het echt gaat gebeuren.



Heytan, wat een prettige positie om vanuit te onderhandelen. Fijn dat je al weet dat het zou moeten gaan lukken nu.
Alle reacties Link kopieren
Hier gebeld met de makelaar, die had gisteren een spoesgeval en wilde ons nét bellen... Lang verhaal kort: het bod was veel te laag dus er komt geen tegenbod. Dit lag natuurlijk in de lijn der verwachting. Een hele riedel over dat de eigenaar best wilde zakken (wel drie keer herhaald) maar dit was teveel van het goede. En dat we niet alle verbouwingskosten van de vraagprijs af moesten halen (hij had het over keuken en badkamer, maar hij vergeet de asbest, het dak, de ketel en al het andere haha). Meneer Sjoes is kalm gebleven en heeft gezegd het jammer te vinden dat er geen tegenbod komt, en de makelaar bedankt voor de genomen moeite. Verder niks. Dit leek niet compleet de verwachting van makelaar want die herhaalde nog een paar keer dat ook de eigenaren het bod niet begrepen en dat ze best wilden zakken, etc. Meneer Sjoes kreeg het gevoel dat hij bleef kletsen om een hoger bod te doen maar dit hebben we niet gedaan.



We laten het nu even rusten. We zetten de zoektocht voort en wie weet komen we over een tijdje terug met een eindbod. Maar hopelijk vinden we iets anders geweldigs in de tussentijd ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat ijzersterk om zo rustig te blijven en alleen het bericht te ontvangen, maar het daarbij te laten.

De verleiding om mee te gaan in zo'n gesprek kan groot zijn, terwijl het doel toch duidelijk is: het huis moet betaalbaar blijven en de prijs moet in verhouding staan tot wat je ervoor krijgt.



Ik hoop dat jullie iets heel leuks tegenkomen!
Alle reacties Link kopieren
Aii Sjoes, wat jammer. Wie weet is het allemaal een tactisch spelletje en komen ze jullie alsnog wel meer tegemoet. Zo niet, dan moet het vast zo zijn en komt er binnenkort wel weer een nieuw mooi huis bij, die ook nog betaalbaarder is. Wel knap om zo te reageren, vooral omdat er ook wel heel wat gevoel bij komt kijken. (Althans, bij mij wel:))



Wij hebben gister met z'n tweetjes lekker gebrainstormd, en waren het snel eens over hoe we verder willen. Hopelijk kan onze makelaar er wat mee en willen de verkopers ons nog een beetje tegemoet komen.

Ben erg benieuwd, heb er wel zin in.



We hebben beide vakantie dus we gaan deze week in ieder geval alvast lekker rondsnuffelen voor leuke spulletjes/tegels/badkamers/vloeren etc. Lekker inspiratie opdoen. Hopelijk kunnen we het dan toepassen in dit huis, zo niet. Dan hebben we in ieder geval leuk tijdverdrijf
Alle reacties Link kopieren
Zo er is weer een hoop gebeurd in de tussentid bij iedereen.



@stimpy gefeliciteerd met jullie huis dat is wel heel snel gegaan zeg!

@ Sjoes jammer maar inderdaad niet gek laten maken. Grote kans dat ze vanzelf weer met iets anders komen.



Wij hebben zaterdag een bezichtigin gehad en qua ruimte, ligging en prijs zijn we zeer enthousiast. Vanmorgen gebeld voor een 2e bezichtiging en deze zal vrijdag zijn. Het is nu vooral de vraag hoe zit het bouwkundig in elkaar. Dus opa en vaders zijn opgetrommeld en Mogen hun oordeel vellen.

Als het dan nog steeds goed is zullen we wel snel een bod gaan doen. Maar aangezien het al 2x niks werd met een huis ga ik er maar weer vanuit dat het weer niks wordt.
Niets is wat het lijkt..
Alle reacties Link kopieren
Jammer Sjoes goed dat je man zo heeft gereageerd.



Leuk he Heytan dat fantaseren!



@Poezie spannend ! Het is altijd afwachten.
Alle reacties Link kopieren
@heytan: Klinkt allemaal veelbelovend, gaat vast lukken denk ik zo! Heerlijk vakantie, geniet ervan



@Poeziemauw: O dat herken ik zo, ervan uitgaan dat het niks wordt want al zoveel teleurstellingen gehad. Toch duim ik voor jullie, het begin klinkt iig goed!



Wij balen wel, maar houden het hoofd inderdaad koel. Meneer Sjoes is weg van het huis en ratelt honderduit tegen mij, maar kan aan de telefoon heel kalm en zakelijk blijven. We wachten af. En zoeken verder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven