Op huizenjacht, wie nog meer?

15-07-2015 11:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend willen al een tijdje een koophuis, maar door mijn ZZP-bestaan was een hypotheek de afgelopen twee jaren geen optie (te kort bezig). Onlangs hebben we een positief gesprek gehad bij de bank en dat betekent vooralsnog groen licht. We plannen wel nog een aantal gesprekken bij andere verstrekkers. Dus nu begint het serieuze Funda-struinen, ritjes maken door leuke wijken en bezichtigingen plannen.



Wie is er nog meer op huizenjacht? Lijkt me leuk om te lezen hoe jullie het ervaren, wat voor soort huis je zoekt, welke prijsklasse, welke drempels zijn er, hoe gaan de bezichtigingen. En voor de mensen die onlangs iets hebben gekocht: hoe ging de zoektocht en hoe verliep de koop van je nieuwe huis? Moeilijkheden tegengekomen?

Wij zoeken een huis in een middelgrote stad buiten de Randstad met een budget van 225 (ruimte voor verbouwen) tot 325 (helemaal af). Voorwaarden: tuin, minstens 100 vierkante meter (of mogelijkheid tot uitbouw) en op max 10 min fietsen van stadscentrum.



Voor ons is de eerste teleurstelling er al: vrijdag een bezichtiging gepland, blijkt het huis alweer te zijn verkocht.
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Ja we hebben ieder wat gezien wat naar onze zin zou kunnen zijn. Een vrijstaand huisje met eigen grond (tuin) en dus parkeer gelegenheden voor 2 auto's die we hebben en het is helemaal af..even soppen en verhuizen maar ( ideaal in mijn ogen, maar goed je moet het samen wat vinden..) is alleen maar 78m en vriend denkt dat dat te klein is...kost 149.500



Of een nieuwbouwhuis..ook erg gaaf natuurlijk! Maar denk wel dat daar nog badkamer,keuken in moeten. Dat maakt het een stuk duurder..die huizen zijn vanaf €155.500



We gaan gewoon bij allebei eens kijken en dan zien we wel waar we belanden..het is allemaal lastig..keuzes, keuzes en welke is de beste?



Hebben jullie ook wel een voor de beslissing gedaan dat jij of je partner een huis geweldig vonden? En de ander dan niet? Wat doe je dan? Kopen of wachten tot je iets tegen komt wat je allebei geweldig vind? Tips altijd welkom..
Leef & laat leven!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons was het als een van beide niet enthousiast was was het klaar. Wel kijken maar als het dan niets is dan niet.



Welke omgeving zoek je? Prijzen hier zijn zoveel hoger. Zou blij zijn als ik iets bond van 78 voor 'maar' 149.. Zeker met tuin. Maar goed, dat ligt aan waar je zoekt natuurlijk.



Wij hebben uiteindelijk onze eisen iets naar beneden bijgesteld. Met ons budget waren onze wensen toch niet realistisch, of we moesten lang wachten en mazzel hebben.

Huis geworden van 62m2, helemaal af. (beneden appartement) Nieuwe luxe keuken, alles net geverfd en we kunnen er zo in. Twee slaapkamers en een tuin. Vooral de buurt gaf de doorslag, echt heel leuk daar. Levendig maar niet te druk, vlak bij de stad maar niet in 'de route' na uitgaan ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ook wij zijn op zoek naar een huis! We vinden beiden de locatie toch best belangrijk bij de zoektocht. Ik woon liever in een wat ouder (lees: jaren 30) huis, terwijl mijn vriend meer praktisch kijkt naar een nieuwe woning. Zal wel een vrouwending zijn denk ik.



Gisteren heb ik gebeld voor een bezichtiging van een ideaal huis (we hebben twee huizen meer bekeken). Ben vandaag teruggebeld en heb toen een afspraak gemaakt voor morgenochtend. Vanavond belde de makelaar dat het huis is verkocht aan mensen die vandaag een bezichtiging hebben gehad. Moet zeggen dat ik dat toch wel even zuur vond, zeker omdat de afspraak al stond en ook omdat het in veel opzichten een perfect huis zou zijn... Zo jammer!
Alle reacties Link kopieren
Maandag bouwkundige keuring en voorlopig koopcontract tekenen ^^
Alle reacties Link kopieren
Tof Koettie! Spannend en ook heel leuk:)



Ni-na, dat is heel herkenbaar, ons ook al meermaals overkomen... Je doet er niets aan helaas :(



Hier weinig nieuws te melden. Er komt weinig soeps te koop... we houden vol :D
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Wat een leuk topic! Mag ik ook meeschrijven? Ik ben bezig mijn eerste appartement te kopen. Vrijdag eind van de middag een tegenbod gedaan, ik hoop morgen te horen of het geaccepteerd wordt. Ik vind het erg spannend!

Succes iedereen!!
Ik ben zelf ook aan het oriënteren. We huren nu tijdelijk en dan willen we in de tussentijd gaan kijken naar een kleine eensgezinswoning of in ieder geval iets met 3 slaapkamers in de Haarlemmermeer of bollenstreek
Alle reacties Link kopieren
quote:evangeline_234 schreef op 03 juli 2016 @ 16:40:

Hallo allemaal!



Wat een leuk topic! Mag ik ook meeschrijven? Ik ben bezig mijn eerste appartement te kopen. Vrijdag eind van de middag een tegenbod gedaan, ik hoop morgen te horen of het geaccepteerd wordt. Ik vind het erg spannend!

Succes iedereen!!En, is het bod geaccepteerd? Zou mooi zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ni-na schreef op 05 juli 2016 @ 21:02:

[...]





En, is het bod geaccepteerd? Zou mooi zijn!



Ja



Ik ben héél blij!! maar ook even heel erg zenuwachtig over wat er allemaal op m'n pad gaat komen
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi



Wij hebben laatst ook een bezichtiging gedaan en zijn zeer geïnteresseerd in dit huis.

Maar hebben ons eigen huis nog niet te koop, hiervoor komt vanavond een makelaar langs.



Makelaar van het 'andere huis' zegt dat na ons nog twee bezichtigingen gepland stonden!

Ben nu heel erg bang dat het weg is voor dat wij ons eigen verkocht hebben.



En een 'tweede optie', dus een andere mooi huis hebben we nog niet gezien, ben nogal bang dat we dadelijk kopers krijgen maar zelf nog niks anders hebben



Best eng allemaal!
Wij hebben ons appartement verkocht zonder dat we gelijk in iets nieuws konden (koop dan )

Daarom hebben we gekozen om nu een halfjaar te huren zodat we rustig kunnen kijken waar we voor lange termijn willen wonen



Ik heb in die tijd ook helaas huizen die mij wel wat leken onder mijn neus weggekaapt zien worden
Alle reacties Link kopieren
Dus ook al je spullen twee keer moeten verhuizen?

Kan voor ons op zich wel, alleen zit ik met een motor die ik niet makkelijk kwijt kan ergens
Alle reacties Link kopieren
quote:evangeline_234 schreef op 05 juli 2016 @ 22:40:

[...]





Ja



Ik ben héél blij!! maar ook even heel erg zenuwachtig over wat er allemaal op m'n pad gaat komen Yes, gefeliciteerd!! Lijkt me idd nog spannend voor wat er allemaal nog moet gebeuren, maar wel een heerlijk vooruitzicht! Moet er in huis ook nog veel gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
Evangeline 234, gefeliciteerd!!! Wat een leuke en spannende tijd. Geniet ervan. Al bekend wanneer je de sleutel krijgt?



Shiba, laat je niet opjagen door die makelaars en door mooie huizen die nu te koop staan. Je droomhuis hebben, terwijl je ook nog je hypotheek voor je oude huis moet betalen als die nog niet verkocht is, voor wie weet hoe lang. Dat is ook niet de ideale situatie.

Ik zou eerst zelf verkopen en ondertussen lekker verder kijken. Hopelijk staat dit huis er dan nog wel. En anders was het vast niet voor jullie bestemd, en komt er nog iets veel mooiers op jullie pad:)



Bij ons ging het ook zo, het huis dat we hadden gezien en waar we echt voor waren gevallen, stond al een tijdje te koop voordat die van ons te koop stond. Nooit gedacht dat die het alsnog zou worden. Ons huis heeft meer dan een half jaar te koop gestaan, maar blijkbaar heeft ons nieuwe huis gewoon op ons gewacht ;)
quote:-Shiba-92 schreef op 06 juli 2016 @ 12:32:

Dus ook al je spullen twee keer moeten verhuizen?

Kan voor ons op zich wel, alleen zit ik met een motor die ik niet makkelijk kwijt kan ergens



Ja ook alles twee keer verhuizen

Nu is het voor ons voor nu naar het huur maar drie deuren verderop, dus dat heeft wel gescheeld.

Straks word dat wel iets verder waarschijnlijk
Alle reacties Link kopieren
heytan, fijn om te horen dat het bij jullie toch nog dat huis is geworden! Heb er ergens goede hoop op.

Gisteravond makelaar langs geweest en zij verwacht dat ons huis snel zal gaan, ben benieuwd!



bagheera dat is inderdaad heel ideaal voor jullie, mocht het bij ons zover komen hoop ik ook op een goede oplossing



Ga het gewoon lekker op me af laten komen en stap voor stap .. zucht..
Alle reacties Link kopieren
Nou de huizenjacht bij ons verloopt niet zo lekker..



Al afspraken gemaakt om te bezichtigen voor 4 huizen..wat denk je..ondertussen allemaal verkocht

Zijn er bij 3 wezen kijken, die waren zo klein, kon je je kont amper in keren..dus die vielen ook af.



Echt ik was zo niet te genieten! En dan ook echt hele leuke hè, die helemaal af waren en perfect geprijsd! Maar helaas er zijn veel kapers op de kust..



Nu gaan we nog een huis bezichtigen, 21 juli pas pfff echt sommige bezichtigingen duren nog 2 weken, weet je hoe lang dat nog duurt voor m'n gevoel?!



Maar denk niet dat dit hem gaat worden..zit wel een tuin in, maar die kun je niet via een achterom bereiken. Hoe moet ik dan met m'n scooter en fiets naar achter??

Heel raar allemaal! Maar goed het huis ziet er goed uit op de foto's..maar goed ga nergens meer vanuit, misschien bellen ze weer wel dat dit huis verkocht is!



Gaat dit huis het niet worden, dan stop ik met zoeken naar een koophuis en blijven we lekker in ons huurhuis! Ben er eerlijk gezegd wel klaar mee, en na de huizen die we bezichtigd hebben kan ik alleen maar trots zijn op ons mooie huurhuis. Hebben tenslotte een hoekwoning, grote tuin, eigen oprit met parkeergelegenheid voor 2 auto's, 3 slaapkamers en een vaste trap naar zolder, en ons huis is nog redelijk nieuw (25 jaar).

Nou als ik daar naar zoek betaal je al snel 250.000/300.000 en dat vinden we te gek!

Dus ik gok dat we in ons huidige huis blijven, maar je weet het nooit. Ben heel benieuwd naar 21 juli!
Leef & laat leven!
Wat jammer dat het zo moeilijk loopt chick28



Wij hebben vrijdagochtend een eerste bezichtiging. Het is een huis waar vriend erg enthousiast over is. Ikzelf denk dat het voor ons wat klein is.

We hebben nog een andere bezichtiging aangevraagd, maar die makelaar heeft nog niets laten horen.
Alle reacties Link kopieren
Meh. Bank doet opeens moeilijk. De ouders van mijn vriend gaan het kopen zodat wij kunnen huren. Heel veel gesprekken gehad voor ze het ook echt besloten te doen, met ons en met de bank. So far so good. En nu is het opeens een probleem dat we aan huren en krijgen ze minder hypotheek. Opzich is het logisch dat een huis minder waard is als er huurders inzitten maar allemaal zoveel gedoe! Vandaag taxateur bellen en duimen dat het nog gaat allemaal.
Spannend koettie

Ik hoop voor je dat het je het allemaal nog geregeld krijgt en dat je straks fijn kan wonen
Ik had nog een bezichtiging aangevraagd voor een ander huis dan waar we vrijdag gaan kijken

Niks gehoord, dus makelaar gebeld. Blijkt dat de verkoper geen bezichtigingen wil ontvangen in de zomer.



Dat is toch raar?

Weet ook niet zo goed wat ik daar nu mee wil doen of wat ik moet denken
Alle reacties Link kopieren
quote:Koettie schreef op 11 juli 2016 @ 10:58:

Meh. Bank doet opeens moeilijk. De ouders van mijn vriend gaan het kopen zodat wij kunnen huren. Heel veel gesprekken gehad voor ze het ook echt besloten te doen, met ons en met de bank. So far so good. En nu is het opeens een probleem dat we aan huren en krijgen ze minder hypotheek. Opzich is het logisch dat een huis minder waard is als er huurders inzitten maar allemaal zoveel gedoe! Vandaag taxateur bellen en duimen dat het nog gaat allemaal.Een tweede huis kopen met hypotheek is niet echt heel slim. Sowieso geen aftrek, ze moeten huurbelasting betalen....
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 11 juli 2016 @ 22:56:

[...]



Een tweede huis kopen met hypotheek is niet echt heel slim. Sowieso geen aftrek, ze moeten huurbelasting betalen....

Tja, ze willen het toch doen.



Taxateur gaat woensdag rekenen, dus hopelijk horen we het deze week. Duimen!
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Ben ik weer..

Aanstaande woensdag en donderdag bezichtigingen voor 2 huizen.



Morgen gaan we een huis bekijken, maar hier zit erfpacht bij..nu twijfelen we een beetje, mocht dit het worden is de erfpacht dan een ramp?

Iemand ervaringen een koophuis met erfpacht? Voor-nadelen? Is in het bezit van een notaris..

We vinden het allebei een superhuis, helemaal af en een mooie tuin, maar ja die erfpacht is dat wat..moeilijke keuze.



Donderdag een ander leuk huis! Alles gelijkvloers dus geen trappen in huis. Ook erg interessant!

Al met al, hopelijk zit er wat leuks tussen..en zo niet dan zullen we verder moeten zoeken..
Leef & laat leven!
quote:chick28 schreef op 19 juli 2016 @ 06:27:

Hey,



Ben ik weer..

Aanstaande woensdag en donderdag bezichtigingen voor 2 huizen.



Morgen gaan we een huis bekijken, maar hier zit erfpacht bij..nu twijfelen we een beetje, mocht dit het worden is de erfpacht dan een ramp?

Iemand ervaringen een koophuis met erfpacht? Voor-nadelen? Is in het bezit van een notaris..

We vinden het allebei een superhuis, helemaal af en een mooie tuin, maar ja die erfpacht is dat wat..moeilijke keuze.



Donderdag een ander leuk huis! Alles gelijkvloers dus geen trappen in huis. Ook erg interessant!

Al met al, hopelijk zit er wat leuks tussen..en zo niet dan zullen we verder moeten zoeken..In mijn buurt km je regelmatig oudere huizen tegen met erfpacht. De grond is dan van de gemeente(misschien kan het ook een andere eigenaar zijn) en heeft het gepacht aan de bewoner. Vaak is het voor zoveel jaar afgekocht. Als het verlopen moet je of per maand/jaar voor de grond betalen of km er misschien weer een voorstel voor afkopen. Misschien eens navragen hoeveel huizen het in de buurt hebben en van wie de grond is. Misschien is er een mogelijkheid dat je de grond erbij kunt kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven