Op huizenjacht, wie nog meer?

15-07-2015 11:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend willen al een tijdje een koophuis, maar door mijn ZZP-bestaan was een hypotheek de afgelopen twee jaren geen optie (te kort bezig). Onlangs hebben we een positief gesprek gehad bij de bank en dat betekent vooralsnog groen licht. We plannen wel nog een aantal gesprekken bij andere verstrekkers. Dus nu begint het serieuze Funda-struinen, ritjes maken door leuke wijken en bezichtigingen plannen.



Wie is er nog meer op huizenjacht? Lijkt me leuk om te lezen hoe jullie het ervaren, wat voor soort huis je zoekt, welke prijsklasse, welke drempels zijn er, hoe gaan de bezichtigingen. En voor de mensen die onlangs iets hebben gekocht: hoe ging de zoektocht en hoe verliep de koop van je nieuwe huis? Moeilijkheden tegengekomen?

Wij zoeken een huis in een middelgrote stad buiten de Randstad met een budget van 225 (ruimte voor verbouwen) tot 325 (helemaal af). Voorwaarden: tuin, minstens 100 vierkante meter (of mogelijkheid tot uitbouw) en op max 10 min fietsen van stadscentrum.



Voor ons is de eerste teleurstelling er al: vrijdag een bezichtiging gepland, blijkt het huis alweer te zijn verkocht.
Alle reacties Link kopieren
We hebben het voorlopige koopcontract getekend! Volgende week naar de hypotheekadviseur en als dat allemaal rond is, is het echt helemaal van ons! Helaas is de overdracht pas in juni. Je begrijpt, ik ben hartstikke ongeduldig dus dan duurt een half jaar wel heel erg lang!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat er getekend is! En dat half jaar is zo voorbij hoor hebben jullie nog helemaal geen gesprek gehad met de hypotheekadviseur trouwens? Hier was de hypotheek zowat al rond voor het tekenen van het koopcontract
Alle reacties Link kopieren
quote:-Belle- schreef op 25 januari 2017 @ 21:30:

Fijn dat er getekend is! En dat half jaar is zo voorbij hoor hebben jullie nog helemaal geen gesprek gehad met de hypotheekadviseur trouwens? Hier was de hypotheek zowat al rond voor het tekenen van het koopcontract Dankjewel! We hebben een gratis adviesgesprek gehad, maar voor het afsluiten hebben we o.a. het voorlopige koopcontract nodig en het taxatierapport, dus dat kon niet eerder. Het taxatierapport hoop ik morgen binnen te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Drackie schreef op 25 januari 2017 @ 21:57:

[...]





Dankjewel! We hebben een gratis adviesgesprek gehad, maar voor het afsluiten hebben we o.a. het voorlopige koopcontract nodig en het taxatierapport, dus dat kon niet eerder. Het taxatierapport hoop ik morgen binnen te krijgen.Wij hadden in principe alles al afgerond, alleen de benodigde papieren nog niet. Bij Florius kon je het online volgen, dan wordt alles afgevinkt. Het was dus wel al allemaal aangevraagd enz, maar de papieren moesten nog komen
quote:leoni schreef op 25 januari 2017 @ 20:40:

[...]



Is het dan toch ook een ander soort huis dat het een ton verschilt. Bij ons het verschil tussen bijvoorbeeld een hoekhuis en de woning er naast echt geen ton meer.Het zijn beide vrijstaande huizen, maar hun huis is gewoon meer van alles; meer ruimte, dubbele garage, extra slaapkamer, extra badkamer, grotere tuin. Lastig in te schatten of zij hoog hebben ingezet, of wij laag, maar het verschil komt op mij niet heel onredelijk over.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag stond mooi weer gepland voor de buitenfoto's. En echt per uur wordt de voorspelling slechter en slechter.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat balen Discover! Is het nog gelukt?



Jeeee, wat een stress hier opeens! De taxatie viel nogal laag uit, namelijk precies op de vraagprijs terwijl wij erboven hebben geboden (verschil is €6500,-). Wij hebben niet zomaar even dat geld op een plank liggen. Maar godzijdank schiet m'n schoonvader ons te hulp met dat geld. Dat heeft me wel even een paar jaar van m'n leven gekost hoor!
quote:Discover schreef op 26 januari 2017 @ 07:36:

Vandaag stond mooi weer gepland voor de buitenfoto's. En echt per uur wordt de voorspelling slechter en slechter.



Heb je inmiddels mooie foto's? Hier was gister de hele dag een prachtig zonnetje!



Op dit moment hebben we ons er bij neergelegd dat we geen huis hebben voor we uit onze eigen woning moeten. We hebben gelukkig een tijdelijke oplossing, maar fijn is anders.

We hebben voor de 2e een bieding verloren, terwijl wij flink boven de vraagprijs zaten.
quote:Discover schreef op 26 januari 2017 @ 07:36:

Vandaag stond mooi weer gepland voor de buitenfoto's. En echt per uur wordt de voorspelling slechter en slechter.



Heb je inmiddels mooie foto's? Hier was gister de hele dag een prachtig zonnetje!



Op dit moment hebben we ons er bij neergelegd dat we geen huis hebben voor we uit onze eigen woning moeten. We hebben gelukkig een tijdelijke oplossing, maar fijn is anders.

We hebben voor de 2e een bieding verloren, terwijl wij flink boven de vraagprijs zaten.
quote:Discover schreef op 26 januari 2017 @ 07:36:

Vandaag stond mooi weer gepland voor de buitenfoto's. En echt per uur wordt de voorspelling slechter en slechter.



Heb je inmiddels mooie foto's? Hier was gister de hele dag een prachtig zonnetje!



Op dit moment hebben we ons er bij neergelegd dat we geen huis hebben voor we uit onze eigen woning moeten. We hebben gelukkig een tijdelijke oplossing, maar fijn is anders.

We hebben voor de 2e een bieding verloren, terwijl wij flink boven de vraagprijs zaten.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig brak er bij ons ook nog een beetje zon door! Nu maar wachten op het eindresultaat!



Pff dat is inderdaad stress zeg Drackie! Fijn dat er een goede oplossing is gevonden.



Halo, dat lijkt me echt een nachtmerrie maar het is inderdaad iets waar je wel rekening mee moet houden. Vooral het slepen met je spullen lijkt me rot. Mag ik vragen wat de tijdelijke oplossing wordt voor jullie?
He jammer Halo. Ik ben ook wel benieuwd wat jullie gaan doen. Wij gaan tijdelijk huren waarschijnlijk. We mogen ook voor zolang bij schoonouders wonen, maar dat lijkt mij niet zo'n goed plan.
Alle reacties Link kopieren
Mijlpaal! Ons appartement is te koop!



Mochten wij 'in between houses' raken dan wordt het denk ik ook huren. Als het een kortere overbruggingsperiode zou zijn dan zijn de schoonouders ook nog een optie. Maar ik bid toch voor een soepeler verloop en de perfecte overdrachtsdatum etc.
Jeej, discover! Spannend!



Ik bid met Je mee :-D



Hier vandaag weer makelaar gesproken, we hebben even overlegd of we de vraagprijs misschien moeten verhogen. Het huis komt volgende week op de markt, dus we kunnen er nog even over nadenken.

We hebben het nu zo geprijsd dat het net onder een rond getal is (zeg maar een €1,99 aanbieding), in de hoop zo meer kopers te trekken. Maar omdat hier over de vraagprijs bieden normaal is, en we eigenlijk wel wat meer willen dus misschien toch verhogen. Ik merk dat vooral kopers zonder aankoopmakelaar zich heel erg laten Leiden door een vraagprijs (Wij zelf ook), dus het is een beetje een lastige gok.
Alle reacties Link kopieren
Als het huis nog steeds goed in de markt ligt met een verhoogde vraagprijs en het is realistisch? Waarom niet. Je kunt altijd nog omlaag. Maar wat zegt de makelaar er zelf van?
Wij gaan ook tijdelijk huren of bij de (schoon)ouders wonen. Er komen op dit moment ook amper woningen bij, de spoeling wordt steeds dunner. Ik verwacht echt dat dit van tijdelijke aard is.



Tiramisuusje, wat bedoel je met je uitspraak dat kopers zonder aankoopmakelaar zich laten leiden door de vraagprijs?
Spannend DIscover! Heel veel succes gewenst!
@halo, ik bedoel dat als kopers een bod moeten bepalen dat ze dit vaak baseren op de vraagprijs en er dan bijvoorbeeld een x bedrag onder gaan zitten, of erboven, afhankelijk van waar je koopt.

Hoe vaak zie je niet topics hier van iemand die zegt: 'de vraagprijs is x, we moeten voor een bedrag aan y verbouwen, hoeveel moeten we bieden?'

Terwijl dat natuurlijk niks met de daadwerkelijke waarde van een huis te maken heeft, denk ik dat veel kopers er toch door beinvloed worden (ik zelf ook)
quote:tiramisuusje schreef op 28 januari 2017 @ 07:51:

We hebben het nu zo geprijsd dat het net onder een rond getal is (zeg maar een €1,99 aanbieding), in de hoop zo meer kopers te trekken. Maar omdat hier over de vraagprijs bieden normaal is, en we eigenlijk wel wat meer willen dus misschien toch verhogen.



Ik zou je prijs aanpassen, maar dan van bijvoorbeeld 199k naar 200k of zoiets. Door precies op zo'n Funda zoekpunt te gaan zitten, wordt je woning in de prijsrange eronder EN erboven getoond ipv alleen de onderste. Hiermee bereik je veel meer mensen en lok je dat overbieden in jouw regio wellicht juist nog wat meer uit. Bij ons heeft dat juist gewerkt. Succes, spannend hoor!



Ohja en ik las toevallig laatst dit artikeltje, ook interessant ook al is het wat ouder. Niet te hoog gaan zitten met je prijs dus.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook, we zitten in huurhuis eind jaren 50 zo gehorig als wat, je hoort de buren op de trap lopem em dat de tv aanstaat als hij hard staat, helemaal niks dus , we gaan ook opzoek , we gaan meer naar het noorden dichbij duitsland, zoeken een huis tot 140.000 en er is zat te vinden voor de prijs in die regia , ze staan eral voor een ton, 135,000 ben je helemaal klaar nieuwe keuken nieuwe badkamer, huis uit jaren 80
Wees jezelf
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor de succeswensen!

@poezenmens290

Ik ben heel benieuwd naar een huisje voor dat geld in die regio. Heb je een (funda) linkje met iets dat je aanspreekt daar?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen allemaal. Morgen kijken naar een huis dat qua ligging perfect is. Er moet alleen wel wat aangedaan worden. Badkamer gelijk en paar ramen vervangen dubbel glas en op ten duur keuken en 4e slaapkamer maken. Maar als het goed IS aanpassingen wat op ten duur de meerwaarde gaat verhogen. Ik ben toevallig al bij het huis geweest paar maanden terug. Toevalletje. Maar morgen voor het echie. Het staat 5 mnd te koop dus ben benieuwd hoeveel onderhandelingsruimte aanwezig IS. Ik ben erg benieuwd Naar het verloop. Ik woon in het oosten en daarin over bieden geen gewoonte met tegenstelling wat ik hier veel lees.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag koopcontract getekend joeehoee!



Morgen een taxatie afspraak maken en op zoek naar een stukadoor.



We willen beneden en 1 boven verdieping glad stucen maar we hebben geen idee of we op 1000 euro moeten rekenen of 5000... Verschillende offertes opvragen dan maar
Alle reacties Link kopieren
-nvm
quote:Noukaa schreef op 30 januari 2017 @ 23:32:

Vandaag koopcontract getekend joeehoee!



Morgen een taxatie afspraak maken en op zoek naar een stukadoor.



We willen beneden en 1 boven verdieping glad stucen maar we hebben geen idee of we op 1000 euro moeten rekenen of 5000... Verschillende offertes opvragen dan maarOm hoeveel m3 heb je het dan over? Als je de wandoppervlakte niet weet kun je een goede gok doen door je vloer oppervlakte maal 2 te doen. Stucwerk kost in mijn offertes ong 15-17 euro. Dan kun je een gok doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven