Schoonmaakster gebruikt wifi. Wat vinden jullie?

20-05-2016 08:28 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik zit met het volgende. Bij mij komt iedere 2 weken een schoonmaakster m'n huis schoonmaken. Heerlijk! Nu kwam ik laatst wat vroeger thuis en toen hoorde ik dat de radio aan stond. Geen enkel probleem natuurlijk alleen mijn radio werkt via wifi en ik heb nooit mijn wifi code aan de schoonmaakster gegeven.



Mijn modem staat in de meterkast. Dit betekent dus dat de schoonmaakster naar de meterkast is gegaan (wetende dat daar mijn modem staat?), vervolgens de wifi code heeft genoteerd en is ingelogd in mijn internetomgeving om vervolgens de app van mijn stereoinstallatie te downloaden en deze te gebruiken.



Ik heb hier een beetje een vreemd gevoel bij. Je gebruikt toch niet zomaar ongevraagd de wifi code van iemand? Op zich vind ik het geen probleem áls ze het had gevraagd. Nu krijg ik het idee dat ze door mijn huis aan het snuffelen is en ongevraagd gebruik maakt van mijn spullen.



Vinden jullie dat ik een punt heb of moet ik me er niet zo druk om maken?
Alle reacties Link kopieren
Eens Pei6. Ik vind het geen probleem dat ze mijn wifi code gebruikt. Waar ik wel een probleem mee heb is dat ze dit ongevraagd doet en er naar op zoek gaat. Als ze het had gevraagd had ze dit zo gekregen. Ze heeft m'n nummer en ze weet dat ze altijd kan bellen. Maakt mij wat uit. Zeker omdat ik zelf ook wel snap dat werken met muziek aan veel relaxter is. Maar dat VRAAG je toch???? Het zijn spullen van iemand anders... Ik pak toch ook niet zomaar appelsap uit de koelkast als ik bij iemand op visite ben??



Mijn stereo is werkt alleen op mijn eigen omgeving. Kan dus alleen met mijn wificode worden gebruikt. Niet door streamen door de telefoon oid, dus ja ik weet het zeker.
Het gaat je vooral om het rondsnuffelen (hoop ik) want van de WiFi gebruik maken, kan me niet voorstellen dat je dat erg kan vinden. Kun je ook via Bluetooth op je radio? Misschien gebruikt ze die functie wel, verder jammer dat je het op dat moment niet gevraagd hebt. Zo van, hé je hebt de radio aan, gezellig hoe is je dat gelukt, want die werkt op mijn internet.



Overigens is je internet niet gewoon ingesteld in je radio zodat die het altijd doet, of moet je iedere x de code opnieuw geven, ik heb geen internet radio, ik gebruik mijn tel altijd, die ik via Bluetooth naar zo'n radio laat lopen... Dus ik heb geen idee hoe zo'n radio werkt.
Alle reacties Link kopieren
Serieus wachtwoord veranderen omdat de schoonmaakster muziek wil luisteren dus de wifi code heeft ingevoerd.

Kinderachtig hoor
.
Alle reacties Link kopieren
Zo stel ik iig altijd mijn laptop in als ik geen zin heb om het wachtwoord te achterhalen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:pammie78 schreef op 20 mei 2016 @ 08:43:

Eens Pei6. Ik vind het geen probleem dat ze mijn wifi code gebruikt. Waar ik wel een probleem mee heb is dat ze dit ongevraagd doet en er naar op zoek gaat. Als ze het had gevraagd had ze dit zo gekregen. Ze heeft m'n nummer en ze weet dat ze altijd kan bellen. Maakt mij wat uit. Zeker omdat ik zelf ook wel snap dat werken met muziek aan veel relaxter is. Maar dat VRAAG je toch???? Het zijn spullen van iemand anders... Ik pak toch ook niet zomaar appelsap uit de koelkast als ik bij iemand op visite ben??



Mijn stereo is werkt alleen op mijn eigen omgeving. Kan dus alleen met mijn wificode worden gebruikt. Niet door streamen door de telefoon oid, dus ja ik weet het zeker.Nou, simpel toch? Zeg je deze hulp gedag en zoek je een andere.
Dat ze een niet aan haar toevertrouwde wifi-code gebruikt om radio te kunnen luisteren vind ik wel een beetje raar, maar dat jij het zo erg vindt vind ik nog gekker.



Wat is er nou erg aan dat ze gebruik maakt van je wifi om tijdens het poetsen radio te kunnen luisteren? Geef haar gewoon de wifi-code zonder er geheimzinnig over te doen.



Overigens zijn er misschien wel andere redenen waarom de radio aanstond: misschien stond hij per ongeluk nog aan van toen jullie zelf nog thuis waren, misschien hoef je niet perse elke keer de wifi-code in te voeren, misschien streamde ze via haar foon, ...



Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat ze actief is gaan speuren naar de wifi-code. Ze kan hem ook gewoon met poetsen tegen zijn gekomen he. Ik stel het tenminste wel op prijs als zo eens per jaar mijn meterkast ook eens van spinnenwebben wordt ontdaan...
Alle reacties Link kopieren
Dat je overdreven reageert! Je schoonmaakster komt sowieso overal in je huis en zal heus wel vaker dingen zien, wat je liever niet hebt maar who cares! Dan moet je geen schoonmaakster nemen. Het is ook nog eens gratis en idd bij 9 van de 10 huishoudens zit de modem in de meterkast. Helemaal niet raar dus dat ze daar heeft gekeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:pammie78 schreef op 20 mei 2016 @ 08:43:Ik pak toch ook niet zomaar appelsap uit de koelkast als ik bij iemand op visite ben??Ik bij sommige mensen wel, maar dat terzijde. Als je iets uit de koelkast pakt bij een ander is het daarna op. Als iemand jouw WiFi gebruikt merk je daar niets van. Het gaat niet op, het kost niets extra. De vergelijking met appelsap gaat dus niet op.
Alle reacties Link kopieren
quote:pammie78 schreef op 20 mei 2016 @ 08:43:

Eens Pei6. Ik vind het geen probleem dat ze mijn wifi code gebruikt. Waar ik wel een probleem mee heb is dat ze dit ongevraagd doet en er naar op zoek gaat. Als ze het had gevraagd had ze dit zo gekregen. Ze heeft m'n nummer en ze weet dat ze altijd kan bellen. Maakt mij wat uit. Zeker omdat ik zelf ook wel snap dat werken met muziek aan veel relaxter is. Maar dat VRAAG je toch???? Het zijn spullen van iemand anders... Ik pak toch ook niet zomaar appelsap uit de koelkast als ik bij iemand op visite ben??



Mijn stereo is werkt alleen op mijn eigen omgeving. Kan dus alleen met mijn wificode worden gebruikt. Niet door streamen door de telefoon oid, dus ja ik weet het zeker.Krijgt ze dan ook geen drinken van jou? Moet ze dat zelf meenemen?
Alle reacties Link kopieren
Een goeie werkster moet je in de watten leggen, in plaats van te zeuren over wifi. Als ik jouw werkster was, zocht ik een ander poetshuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
kijk maar uit TO misschien zit ze onder werktijd wel op het vivaforum en leest ze hier mee. Kun je straks op zoek naar een andere hulp
geneet van 't laeve
quote:wyandotje schreef op 20 mei 2016 @ 08:48:

[...]



Krijgt ze dan ook geen drinken van jou? Moet ze dat zelf meenemen?



Dan moet ze even bellen, gok ik. Om het te vragen.



Ik heb altijd heel fijne adresjes gehad, besef ik mij. Ik mocht mee-eten, kreeg drinken, er lag soms een lekker chocolaatje klaar. Kreeg gewoon de Wifi-code onder mijn neus gedrukt. En iets leuks met kerst of mijn verjaardag.
Je hebt gelijk hoor zoiets vraag je eerst. Wel zo netjes. Ik zou haar er ook zeker op aanspreken. Nu is het de WiFi code wat is het straks?
quote:Maleficent schreef op 20 mei 2016 @ 08:33:

Ik zou me er totaal niet druk over maken. Als ze nou graag muziek luistert tijdens het werk?

En onze modem staat ook in de meterkast. Zoals bij misschien wel 90% van de Nederlanders.



Eens. Wat maakt dat nou uit.

Ze had er even om kunnen vragen maar als de code op het modem staat dan kon dat ook zonder jou er voor te bellen.

Mij zou dat nou echt niks uitmaken.

Het is niet dat ze in je bed ligt of je bh's draagt, ze sopt graag met een muziekje.

Big deal.
Je weet niet eens of ze je wifi gebruikt.
Bij ons hangt ook de server met onze bestanden aan het wifi netwerk. We hebben voor gasten een gasten wifi.

Ik zou er niet gecharmeerd van zijn als iemand bij ons zoch ongevraagd toegang verschafte.

Aan de andere kant, het gastennetwerk ww geven we standaard aan visite.
Alle reacties Link kopieren
quote:TheJoker schreef op 20 mei 2016 @ 08:52:

[...]





Dan moet ze even bellen, gok ik. Om het te vragen.



Ik heb altijd heel fijne adresjes gehad, besef ik mij. Ik mocht mee-eten, kreeg drinken, er lag soms een lekker chocolaatje klaar. Kreeg gewoon de Wifi-code onder mijn neus gedrukt. En iets leuks met kerst of mijn verjaardag.Hier hetzelfde verhaal. Drinken pakken is ook nooit een probleem en het boodschappenlijstje voor schoonmaak middelen wordt ook altijd netjes nagekomen.
Je kan ook wifi instellen zonder code hoor. Op de meeste routers zit een knop, als je die een paar seconden ingedrukt houdt maakt die contact met je mobiel en heb je al verbinding. Hoef je niets voor in te voeren.



Overigens: weet je zeker dat het 'jouw' muziek is. Ik speel, heel ouderwets, mp3 bestanden af die op mijn mobiel staan. Heb ik geen internet voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals, ik vind het geen probleem dat ze het gebruikt, het gaat me er om dat ze het niet heeft verteld. Het heet niet voor niets een WACHTWOORD.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat was ook gelijk mijn gedachte, voor hetzelfde geldt zit ze op haar eigen internet bundel.



Zeker weten en dan pas wijzen ....



Waarom vind je dat zo erg eigenlijk?

Tegenwoordig heb je overal WiFi, of gaat het er om dat ze je toestemming had moeten vragen ?
Alle reacties Link kopieren
Ze is schoonmaakster, geen gast. Gasten horen uit de koelkast en de meterkast te blijven. Schoonmaaksters horen daar juist te zijn. Natuurlijk had je haar gewoon meteen een wachtwoord moeten geven (wifi gebruik wordt tegenwoordig net als het gebruik van kraanwater of toilet als basisvoorwaarde voor gastvrijheid beschouwd), maar enige zelfredzaamheid kan geen kwaad. Als je graag privacy op je wifi wil, stel dan een nieuw wachtwoord in plaats van hem op je modem geplakt te hebben, of maak een gastennetwerk aan.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:pammie78 schreef op 20 mei 2016 @ 08:55:

Nogmaals, ik vind het geen probleem dat ze het gebruikt, het gaat me er om dat ze het niet heeft verteld. Het heet niet voor niets een WACHTWOORD.



Stel je niet zo aan.

Ze heeft niks stiekem gedaan. En het is niet alsof het je pin code is.

Overigens, hoe dom ben jij dat je WACHTWOORDEN op schrijft als je ze zo graag geheim wil houden?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:Cathelyne schreef op 20 mei 2016 @ 08:52:

Je hebt gelijk hoor zoiets vraag je eerst. Wel zo netjes. Ik zou haar er ook zeker op aanspreken. Nu is het de WiFi code wat is het straks?Wel zo netjes om zelf even te vragen of ze de wifi code wil ipv andersom. En er iets van zeggen zou ik niet doen.
quote:lonelyryder schreef op 20 mei 2016 @ 08:54:

Bij ons hangt ook de server met onze bestanden aan het wifi netwerk. We hebben voor gasten een gasten wifi.

Ik zou er niet gecharmeerd van zijn als iemand bij ons zoch ongevraagd toegang verschafte.

Aan de andere kant, het gastennetwerk ww geven we standaard aan visite.





Dit is ook waar.



Ik zou het gewoon een gasten wifi aanmaken en dat wachtwoord aan haar geven. En dan de andere wijzigen.

Met de vraag erbij of ze eerder op je wifi zat . zo ja even aangeven dat dat niet echt de bedoeling is.



Edit: het is jouw Radio die in verbinding staat met jouw netwerk. Ze heeft hem dus ws gewoon aangezet door het aanknopje in te drukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven