Schoonmaakster gebruikt wifi. Wat vinden jullie?

20-05-2016 08:28 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik zit met het volgende. Bij mij komt iedere 2 weken een schoonmaakster m'n huis schoonmaken. Heerlijk! Nu kwam ik laatst wat vroeger thuis en toen hoorde ik dat de radio aan stond. Geen enkel probleem natuurlijk alleen mijn radio werkt via wifi en ik heb nooit mijn wifi code aan de schoonmaakster gegeven.



Mijn modem staat in de meterkast. Dit betekent dus dat de schoonmaakster naar de meterkast is gegaan (wetende dat daar mijn modem staat?), vervolgens de wifi code heeft genoteerd en is ingelogd in mijn internetomgeving om vervolgens de app van mijn stereoinstallatie te downloaden en deze te gebruiken.



Ik heb hier een beetje een vreemd gevoel bij. Je gebruikt toch niet zomaar ongevraagd de wifi code van iemand? Op zich vind ik het geen probleem áls ze het had gevraagd. Nu krijg ik het idee dat ze door mijn huis aan het snuffelen is en ongevraagd gebruik maakt van mijn spullen.



Vinden jullie dat ik een punt heb of moet ik me er niet zo druk om maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 20 mei 2016 @ 18:10:

Stereoketens en radio's genoeg hier in huis.

Die ze rustig zou mogen gebruiken na een simpele vraag.

Ik wil zelfs nog haar favo zender gaan zoeken ...



Van de wifi zou ze dus toch echt mogen afblijven hier.

Ik zou er dus ook niet van gediend zijn dat ze in kasten zit te snollen waar ze niet moet zitten.

Ik betaal haar om haar werk te doen, niet om te zitten internetten (want wees maar zeker dat als ze de code heeft ze niet alleen radio luistert).



Ik ben zelf een werkster, en een verdomd goede ook. The minute dat ik er achter kom dat een van mijn werkgevers zo over mij praat/denkt, dan kan hij of zij per direct zijn of haar eigen schijt uit de pot schrobben.



Het werk is saai. En zwaar. Muziek is onmisbaar. Een beetje vertrouwen tussen mij en mijn werkgevers ook, net als een goede verstandhouding en de afspraak dat we alles tegen elkaar kunnen zeggen. En dat doen we dan ook. En ik verwacht respect van hen naar mij, net zoals zij ook op mijn respect voor hun huis en haard mogen verwachten.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen enkel probleem als de werkster tijdens haar werk af en toe op internet kijkt. Zolang ze haar werk goed doet maakt me echt niet uit dat ze ook internet.
Alle reacties Link kopieren
En ze heeft natuurlijk ook een pauze.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 21 mei 2016 @ 00:29:

Maar waarom zou je in 's hemelsnaam internet nodig hebben om radio te hebben?

Hier in België zet je toch echt gewoon de gewone radio aan, zoek je de juiste frequentie van je favo station en staat ie aan.

Geen internet voor nodig.





Welkom in 2016... Waarom zou je extra kabels door je huis gebruiken als het ook gewoon via internet kan? En nog een keer veel makkelijk en beter dan analoog ook. Geen juiste frequentie zoeken maar gewoon de naam van je favoriete zender intikken. Hoe makkelijk wil je het hebben.



Overigens hebben vrijwel al mijn Belgische collega's een SONOS of vergelijkbaar systeem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven