Spinnen invasie

27-08-2011 02:35 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen aan het water en nu mijn ouders op vakantie zijn kom ik de deur amper nog uit!



Normaal zorgt mijn vader er altijd voor dat alles hier een beetje begaanbaar is maar nu ga ik 's avonds de hond uitlaten met zaklamp en paraplu.



We hebben een tuin voor het huis dus van daar waar je je auto parkeert is het zon 30 mtr naar de voordeur en het zijn helse meters.



De zaklamp is om de (naakt)slakken te ontwijken en de paraplu hou ik open voor me zodat ik niet met mijn giegel de spinnenwebben in loop!

En ooh, had ik al verteld dat ik gruwel van alle 2??



En nu zitten er dus ook min 4 redelijk grote spinnen in huis, op Google zie ik dat ze ook niet zomaar even doodgaan en zelf pakken durf ik echt niet!



Wie heeft de gouden tip, hoe krijg ik het hier zo goed als spin/slak vrij.



Overigens gaan het buiten niet om één spinnetje maar om tientallen grotere spinnen en de slakken zijn ook in grote getale aanwezig.



Gelukkig ga ik bijna verhuizen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Nici,



Ook ik hou niet van spinnen. Ben er niet bang voor maar vind ze gewoon niet leuk.



Gouden regel bij mij is dat ze best mogen doen wat ze willen (alle kliene beestjes) maar niet in mijn huis!!!!!

Mijn kinderen hebben dit ook overgenomen en als er dus een mier, spin, pissebet, of iets anders kleins in ons huis kruipt wordt dit dus steenvast dood gedrukt door 1 van ons.



Hadden ze maar niet in ons huis moeten komen!!!!



Succes met jou beestjes!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Zoek een dappere man.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zou ook leuk zijn



Maar voor nu heb ik me maar op mijn (op het oog) spinvrije slaapkamer opgesloten.
a) je gaat dus nooit spinnen doodmaken.

b) dus je laat die spinnen met rust en zet ze fijn buiten.



c) spin blij

d) jij blij



E) je pakt een beetje wc-papier en pakt voorzichtig dat spinnetje/grote joekel van een spin en hups het huis uit!

De wereld is je dankbaar, en anders ik wel.



Die naaktslakken kunnen er ook niks aan doen dat het zo'n natte zomer is. Leef eens een beetje mee
Alle reacties Link kopieren
Spinnenvanger



Kun je in elk geval de spinnen die binnen zitten lekker weer naar buiten sturen.
Alle reacties Link kopieren
O, Nieuwestart is ineens een moeder met kinderen. Bijzonder toch.



(sorry off topic)
Alle reacties Link kopieren
Pak een glas en een stukje papier. Glas over de spin en tegen de muur drukken. Papiertje tussen spin en muur. Glas en papiertje oppakken, naar buiten en spin uit het glas gooien.



Tegen naaktslakken zou je een paar pakken vogelzand in de poort kunnen gooien, maar dat is bij de eerste regenbui weer verdwenen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Die spinnenvanger werkt echt super. Naar buiten die beesten.
Als je spinnen weer buiten zet komen ze binnen no time weer terug. Ik vind ze ook doodeng (en manlief is er ook niet dol op) dus wij gooien nogal eens met een schoen ofzo :P daarna met de stofzuiger opzuigen. Ik verlang op die momenten echt zo terug naar onze flat op 5 hoog. Daar zag je nooit ongedierte. Btw, wil de hond ze niet vangen? Weet dat katten vaak dol zijn om op spinnen te jagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nieuwestart33 schreef op 27 augustus 2011 @ 02:42:

Hoi Nici,



Ook ik hou niet van spinnen. Ben er niet bang voor maar vind ze gewoon niet leuk.



Gouden regel bij mij is dat ze best mogen doen wat ze willen (alle kliene beestjes) maar niet in mijn huis!!!!!

Mijn kinderen hebben dit ook overgenomen en als er dus een mier, spin, pissebet, of iets anders kleins in ons huis kruipt wordt dit dus steenvast dood gedrukt door 1 van ons.



Hadden ze maar niet in ons huis moeten komen!!!!



Succes met jou beestjes!!!!!Pissebetten (pissebedden dus) in huis? Is je huis zo vochtig? Spinnen laat ik lekker lopen, of ik pak ze en zet ze buiten. Mieren druk ik ook dood.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivetje schreef op 27 augustus 2011 @ 07:33:

Als je spinnen weer buiten zet komen ze binnen no time weer terug. Ik vind ze ook doodeng (en manlief is er ook niet dol op) dus wij gooien nogal eens met een schoen ofzo :P daarna met de stofzuiger opzuigen. Ik verlang op die momenten echt zo terug naar onze flat op 5 hoog. Daar zag je nooit ongedierte. Btw, wil de hond ze niet vangen? Weet dat katten vaak dol zijn om op spinnen te jagen.Een man die bang is voor spinnen is geen echte man.
Alle reacties Link kopieren
Wij laten de spinnen rustig zitten (behalve op de slaapkamers, dan zetten we ze buiten) ze houden namelijk alle muggen buiten.
Alle reacties Link kopieren
quote:gizz schreef op 27 augustus 2011 @ 08:02:

Wij laten de spinnen rustig zitten (behalve op de slaapkamers, dan zetten we ze buiten) ze houden namelijk alle muggen buiten.Als je ergens last hebt van muggen is het wel op slaapkamers, dus lekker laten zitten die spinnen :-)
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik vorig jaar midden in de jungle (alleen) in een huisje zat én een enorme spin ontdekte in de badkamer (minstens 9 cm in doorsnee), ben ik niet meer bang...



Ik pak een wcpapiertje, pak hem/haar en spoel hem/haar door de wc...
Ik laat mijn man ze uitzetten, doodmaken hoeft ook weer niet perse toch!?
Nammma, wat stoer! 9cm, ik zou er in blijven denk ik!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nammma schreef op 27 augustus 2011 @ 08:06:

Sinds ik vorig jaar midden in de jungle (alleen) in een huisje zat én een enorme spin ontdekte in de badkamer (minstens 9 cm in doorsnee), ben ik niet meer bang...



Ik pak een wcpapiertje, pak hem/haar en spoel hem/haar door de wc... En je man heeft zeker 25cm, minstens?
Alle reacties Link kopieren
quote:sito1970 schreef op 27 augustus 2011 @ 08:47:

[...]

En je man heeft zeker 25cm, minstens?



De meeste spinnen blijven klein en hebben een lichaamslengte -exclusief poten- van ongeveer een centimeter. De kleinste spinnensoorten worden niet langer dan één millimeter. De grootste soorten kunnen een spanwijdte van de poten hebben van meer dan 25 centimeter.



Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spinnen_(dieren)



En in de tropen heb je gewoon Grote Spinnen ja.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Nou hier zijn ze helaas ook groter dan een centimeter.



Ik zal zo eens gaan kijken waar ze allemaal uithangen en daarna het pad weer begaanbaar maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook niets mee. Ben dan ook blij dat ik heel hoog woon Als ik iemand hoor vertellen (sommigen scheppen zelfs op lijkt wel) over hun grote tuin, dan heb ik ook echt zoiets van: Liever jij dan ik!

Een collega woont in het Rijk der duizend eilanden (in Langedijk, NH). Dure wijk, kasten van huizen. Maar al zou ik het huis kado krijgen..... nee, no way dat ik daar zou willen wonen. Dus toen hij erover opschepte kon ik het niet laten om te zeggen 'liever jij dan ik'. Hij beaamde dat ze erg veel last hadden van spinnen



Een vriend van mij werkte bij Rentokil (Rent to Kill ) en vertelde eens over een huis aan het water dat aan de buitenkant (aan 1 kant) volledig, maar dan ook VOLLEDIG bedekt was met web + spinnen. Dat was gewoon een witte muur van web Hij en zijn collega kwamen daar zo'n eens per jaar om de boel daar "op te knappen".



Mijn ex woonde in een gebouw dat gelegen was aan een park en aan het water. De semi-ondergrondse en met hekken afgeschermde garage was dan ook een mooie broedplaats voor spinnen. Het plafond was relatief laag en was van die lelijke systeemplaten - niet glad dus. Ideaal voor spinnen blijkbaar, want het wemelde ervan. Vanuit de auto was ik geneigd bukkend te lopen (en ik ben maar 160cm). Dat was niet echt nodig, maar op heel soms hing er dan zo'n hele dikke toch wel erg laag (mijn heup hoogte)



Slakken vind ik trouwens prima. Escargots met een wijntje... heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
In de ondergrondse garage van mijn ex, zaten er kruisspinnen die écht heel dik waren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nieuwestart33 schreef op 27 augustus 2011 @ 02:42:

steenvastSteevast
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze overdag ook minder erg dan 's nachts. De slakken ook overigens.



Ik denk omdat ik ze nu zie zitten dan ben ik niet zo bang om erop te gaan staan of er tegenaan te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Heb dit stukje van Wikipedia geplukt:

Een aantal spinnen is zo sterk gecamoufleerd dat ze niet meer als zodanig te herkennen zijn. Voorbeelden zijn spinnen die lijken op dierlijke uitwerpselen of plantendelen zoals bladeren en takjes. Er zijn ook soorten die andere dieren zoals wespen of mieren imiteren.



Vooral die laatste zin....... Nici, heb je huisdieren? Hamster, cavia, poes, hond? Het zou zomaar kunnen zijn dat..... je bent gewaarschuwd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven