Spinnen invasie

27-08-2011 02:35 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen aan het water en nu mijn ouders op vakantie zijn kom ik de deur amper nog uit!



Normaal zorgt mijn vader er altijd voor dat alles hier een beetje begaanbaar is maar nu ga ik 's avonds de hond uitlaten met zaklamp en paraplu.



We hebben een tuin voor het huis dus van daar waar je je auto parkeert is het zon 30 mtr naar de voordeur en het zijn helse meters.



De zaklamp is om de (naakt)slakken te ontwijken en de paraplu hou ik open voor me zodat ik niet met mijn giegel de spinnenwebben in loop!

En ooh, had ik al verteld dat ik gruwel van alle 2??



En nu zitten er dus ook min 4 redelijk grote spinnen in huis, op Google zie ik dat ze ook niet zomaar even doodgaan en zelf pakken durf ik echt niet!



Wie heeft de gouden tip, hoe krijg ik het hier zo goed als spin/slak vrij.



Overigens gaan het buiten niet om één spinnetje maar om tientallen grotere spinnen en de slakken zijn ook in grote getale aanwezig.



Gelukkig ga ik bijna verhuizen!
Alle reacties Link kopieren
Jaa de hond van de foto! Ik zal hem eens nauwlettend in de gaten gaan houden ;)
Alle reacties Link kopieren
O wat had ik graag zo'n tuin gehad......ik snap dat nooit....



spinnen vallen in Nederland niemand aan...ze zijn niet vies..niet giftig...doen niets...waarom? Mijn moeder gilt al van een hooiwagen...gelukkig heb ik daar niets van meegekregen en mijn kinderen ben ik ook al aan het drillen dat ze niets doen en nu zijn ze gelukkig niet bang.



slakken..tja..het is nu eenmaal de natuur waar jij ook dee van uitmaakt. dus deal with it...



gelukkig voor jou ga je verhuizen..(hopelijk voor jou naar een hoge plek waar geen dieren te vinden zijn)...



maar goed je hebt niets aan mijn post omdat ik niet ga zeggen dat je ze maar dood moet maken oid want dat zou ik stom vinden........



(daarom vind ik het ook niet "erg"maar eerder eigen schuld als in/op de savanne /jungle/oerwoud oid mensen worden aangevallen door de bewoners..leeuwen,andere beesten...die doen nml dan hetzelfde als iedereen doet in en om het huis.
Puck
Alle reacties Link kopieren
Owh don't worry, ik maak ze ook niet dood hoor, is nergens voor nodig.



Ze mogen blijven zitten zolang ze maar niet te dicht bijkomen. Buiten is het vooral vervelend omdat ik spinnenwebben in mijn gezicht wel echt vies vind en ook liever niet op een slak ga staan.
Een schoteltje met bier doet wonderen tegen slakken. Ze komen op bier af en je kunt ze dus zo verzamelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sofi2010 schreef op 27 augustus 2011 @ 09:20:



Ik ben het deels eens met jouw post.

Maar hoe denk je dan over het doden van muggen, bijen en wespen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind beestjes in huis ook niet prettig, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om ze dood te maken. Nergens voor nodig en veel dieren zijn ook nog eens nuttig voor de plek waar ze zitten, anders zouden ze er niet kunnen overleven. Ze eten bijv. muggen of vliegen, waar ik veel meer last van heb als ze er geen spinnen zijn. Spinnen blijven over het algemeen rustig op de muur zitten... Muggen daarentegen...



Mieren bonjour ik naar buiten als het lukt met een muntje (werkt soms wel, soms niet. Of ik leg zoetigheid ergens buiten de deur en als ze dan allemaal daarheen gaan, stop ik de gaatje bij de deuren of ramen dicht. Ze verleggen dan hun route.



Ik vind het doodmaken zowel zielig als onnodig en ik doe dat dus niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizzl schreef op 27 augustus 2011 @ 10:19:

[...]





Ik ben het deels eens met jouw post.

Maar hoe denk je dan over het doden van muggen, bijen en wespen?Mee eens, muggen maak ik wel dood (ben net als jij allergisch), maar wespen en bijen doen meestal niets. Als ze wel te dicht bij komen, ga ik wel tegen in het geweer!
Alle reacties Link kopieren
Als ik een bij of wesp in huis aantref, dan maak ik 'm ook dood. Ga geen risico lopen.



Spinnen tref ik overigens nooit in huis
Alle reacties Link kopieren


Insect Guard - Insect Clean is het middel in de strijd om onze woningen spinvrij te houden.

Insect Guard - Insect Clean is een 100% biologisch afbreekbaar anti spinnen middel met een lange nawerkingstijd van 3 maanden.



Is dit niks voor je?



Hier trouwens geen enkel probleem, de hond vind spinnenjacht erg leuk, en ik moet er hard om lachen. Wel panisch voor spinnen trouwens, maar dat terzijde.[/img]
anoniem_129155 wijzigde dit bericht op 27-08-2011 10:40
Reden: plaatje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
To, ben het met je eens hoor, doodmaken die hap. Het schijnt dat naaktslakken bier lekker vinden en dan verdrinken. Je kunt er ook zout op strooien, maar dat vind ik zelf een walgelijke manier om die beestjes te doden.



Voor de spinnen heb ik geen goed idee. Vind die grote zelf ook walgelijk. Die kleintjes mogen blijven zolang ze maar op 1 plek blijven zitten. Ik zuig de groten met de stofzuiger op en dan zet ik de stofzuiger het liefst buiten neer.
Alle reacties Link kopieren
Spinnen gaan hier de stofzuiger in!

Stang eraf. Spin erin. en dan 5 minuten met de stofzuigerslang omhoog terwijl de stofzuiger nog aan is. dan een flinke prop papier erin stofzuiger uit.

Die spinnen die erin gingen heb ik niet meer gezien.
Brand door spinnen



Doe dit dan maar niet...
Ik ben echt panisch voor spinnen. Er is een bedrijf dat je huis behandelt tegen die krengen zodat ze buiten blijven. Ik heb hen vorig jaar ingeschakeld, maar het resultaat viel tegen.



Formeel mag je ze trouwens niet dood maken in NL want ze zijn beschermd. Ik zal die wetgeving zelf nooit overtreden, omdat ik het simpelweg niet durf Man en hond daarentegen zijn inmiddels banger voor mijn reactie dan voor de spin en hebben deze wetgeving al vele veeeeeeeele malen overtreden.
Alle reacties Link kopieren
Ik word helemaal kriegelig van zo ongeveer alle insecten. Dus alles aan insect dat binnenkomt, vind mijn schoenzool helaas. En zo af en toe heeft de hond wat gevangen!
Alle reacties Link kopieren
Wat een aanstelleritis weer voor een paar spinnetjes en wat naaktslakken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
kruisspinnen hangen buiten, maken een web op soms onlogische plekken ( fietsstuur, tuinstoel) en vangen vliegen en ander rondvliegend gespuis. Van die langpoten of hooiwagens in allerlei soorten en maten vind je vaak in huis aan het plafond, al dan niet volledig plat. Van die grote langpoten met dikkere lijven en hoge poten vind je nu rondscharrelend in de tuin ( hun lijfjes knappen, net als die van flinke kruisspinnen, als je er al dan niet per ongeluk op gaat staan) maar de zgn wolfsspin of trechterspin is totaal nutteloos als het om webben weven en muggen vangen gaat. Met een huis vol trechterspinnen heb je nog steeds last van diezelfde muggen. Trechterspinnen kunnen steken/bijten net als een wesp, of dan tenminste qua pijn vergelijkbaar, en zien er gewoon weerzinwekkend uit. Het heeft al met al nul meerwaarde in en om je huis, dus hem laten zitten vind ik een beetje moeder theresa achtig. Opzouten zeg ik!!!
Alle reacties Link kopieren
Die dikke huisspinnen blijven in huis ook echt niet rustig zitten. Ik zie ze altijd opeens, dan zijn ze ergens te voorschijn gekropen en meestal rennen ze heel hard over de vloer of muur. Brrr! Die met die dunne poten (trilspinnen) hangen meestal heel lang roerloos in een webje. Die trilspinnen zijn trouwens enorme rovers: ze eten ook die hele dikke zwarten op. Ik zou die dunnetjes dus lekker laten zitten .
Alle reacties Link kopieren
quote:Pepermint_Patty schreef op 27 augustus 2011 @ 06:54:

Spinnenvanger



Kun je in elk geval de spinnen die binnen zitten lekker weer naar buiten sturen.



Ben zo benieuwd of dat nou goed werkt.. Kun je daar alle soorten spinnen mee oppakken?



Ik griezel van spinnen, maar ik vind doodmaken echt niet nodig. Als die spinnenvanger werkt, koop ik hem direct. Lijkt me heel prettig met de herfst op komst .
Alle reacties Link kopieren
quote:[

Ben zo benieuwd of dat nou goed werkt.. Kun je daar alle soorten spinnen mee oppakken?

) .

Werkt echt super. Ik kreeg hem toen ik alleen ging wonen.

Verschillende formaten mee buiten gewerkt

.
Alle reacties Link kopieren
quote:yesyes schreef op 27 augustus 2011 @ 20:04:

[...]



Werkt echt super. Ik kreeg hem toen ik alleen ging wonen.

Verschillende formaten mee buiten gewerkt

.Thanx! Ik ga er meteen 1 bestellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizzl schreef op 27 augustus 2011 @ 10:19:

[...]





Ik ben het deels eens met jouw post.

Maar hoe denk je dan over het doden van muggen, bijen en wespen?



bijen en wespen dirigeer ik naar buiten..zitten hier niet vaak.....heb citroendingen op slaapkamer dus ook niet zoveel last daarvan.......

weet wel dat het anders is hoor...en dat het mss hypocriet is van mij als ik die we doodmaak maar buiten doe ik dat sowieso niet...

binnen moeten ze alleen niet bij de kids in de buurt zitten maar goed dan kun je ook gaan discusseren over vlees/vis.....ik ben geen vegetarier maar zou het liefst zien dat een dier gedood wordt voor het vlees en niet met honderden tegelijk gepropt in een hok oid.....het hoort nu eenmaal bij de levenscyclus om te overleven en daarom raak ik als een van de weinigen ook niet geshokeerd van beelden in de jungle waar ze een dier vangen om te eten en dan doden......vind bioindustrie veel erger nml...maar goed daar ging het niet om....
Puck
Alle reacties Link kopieren
Die dikke grote renspinnen maak ik altijd dood. Schrik me altijd te pletter wanneer er 1 voorbij komt rennen, en rennen dat kunnen ze!
Alle reacties Link kopieren
Ohh praat me er niet van! Dan denk je dat je ze net allemaal kwijt ben en dam knipper je 1 keer met je ogen en alles zit weer vol!!



Bij ons komt donderdag spiderbuster oid.. Ik ben er zo klaar mee! Ik durf geen raam meer open te zetten. Weg met die gore beesten!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-02-2012 09:47
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb niet het hele topic doorgelezen, maar wist je dat als je katten hebt, je MEER spinnen in je tuin hebt?

Katten houden de vogels uit je tuin, en vogels eten... juist. Spinnen.



Wij vroegen ons al jaren af waarom wij zoveel spinnen in de tuin hebben en buren veel minder. We vonden het antwoord op internet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven