Tips voor een nieuwe keuken

17-04-2015 22:04 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal



Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe keuken en aangezien ik niet het meest praktisch denkende mens op keukengebied ben, vraag ik me af of jullie tips hebben waaraan ik kan denken voordat ik definitief een keuken ga aanschaffen.



Kleur en type keuken zijn min of meer wel bekend en het gaat me dus meer om tips om een keuken van binnen praktisch in te delen.



Ik wil sowieso lades i.p.v kastjes.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
En als je net als ik niet zo groot bent (1.68): de oven niet boven de koelkast. Of een oven met deurtje dat zijwaarts open gaat ipv naar voren klapt. Het lijkt alsof de oven op perfecte hoogte zit boven koelkast, maar doordat je ook nog over het deurtje moet reiken is het net te hoog.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 17 april 2015 @ 22:18:

[...]





Kalkweg vreet je natuurstenen blad weg, dus goed mee oppassen. En idd, groene zeep kan prima. Maar even een emmer met een sopje van wat anders op je aanrecht zetten, en voor je het weet is er een kring ingevreten. Als je goed oplet gebeurt er hopelijk niets (mijn blad ziet er na 7 jaar nog prima uit), maar ik wordt dat opletten zo zat

Dan is jouw blad vast gezoet en niet gepolijst?



Edit: polijsten zorgt dat het blad niet meer poreus is.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Bekijken hoe je het werkblad zo vrij mogelijk kunt houden: een quooker scheelt weer een waterkoker als je veel thee drinkt.

Een dubbele of 1 1/2 wasbak. Dat je iets kunt laten weken of afspoelen maar nog plek hebt om snel iets af te gieten. Wasbak moet diep genoeg zijn. Ik zou kiezen voor een standaard formaat.



En toch de apothekerskast. Ideaal, vooral omdat je er van beide kanten bij kunt komen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 17 april 2015 @ 22:19:

God hoe bedenken ze het hè? Goede tips hier! Thanks!Dubbele stopcontacten links en rechts van de kookplaat en aan het einde van het blad.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 17 april 2015 @ 22:22:

Bekijken hoe je het werkblad zo vrij mogelijk kunt houden: een quooker scheelt weer een waterkoker als je veel thee drinkt.

Een dubbele of 1 1/2 wasbak. Dat je iets kunt laten weken of afspoelen maar nog plek hebt om snel iets af te gieten. Wasbak moet diep genoeg zijn. Ik zou kiezen voor een standaard formaat.



En toch de apothekerskast. Ideaal, vooral omdat je er van beide kanten bij kunt komen.Mijn waterkoker en broodrooster staan achter de kraan van de gootsteen. Plek zat met 75 cm diep
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Draaiende hoekkasten.
verba volant, scripta manent.
Verbrand je je handen niet gauw met zo'n quooker?



Die apothekerskast vind ik ook erg mooi en praktisch!
Alle reacties Link kopieren
niet helemaal de tip die je zoekt, maar trap niet in de val van het M* concern: zet geen handtekening aan het eind van het eerste gesprek omdat er toevallig, juist alleen die ene dag, zo'n geweldige aabnbieding is...
quote:Tickel schreef op 17 april 2015 @ 22:20:

[...]



Dan is jouw blad vast gezoet en niet gepolijst?



Edit: polijsten zorgt dat het blad niet meer poreus is.Ja, wel, maar dat biedt geen 100% zekerheid vertelde de graniet expert mij. En proefondervindelijk kreeg hij ook gelijk; de eerste 3 jaar hadden we een vlek van een vies potje dat te lang op het aanrecht had gestaan. Is er na een keer of 1000 groene zeep uiteindelijk wel weer uitgegaan
Alle reacties Link kopieren
En een plekje aan een muur in de buurt overhouden voor handdoekhaakjes. Wij hebben nergens ruimte daarvoor, en die slingerende handdoek en theedoek zijn irritant.
Alle reacties Link kopieren
Wie is M? Mandenman of zoiets?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 17 april 2015 @ 22:23:

[...]



Mijn waterkoker en broodrooster staan achter de kraan van de gootsteen. Plek zat met 75 cm diepMoet je ook wel de ruimte ervoor hebben. Of de lengte
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:viennas schreef op 17 april 2015 @ 22:26:

En een plekje aan een muur in de buurt overhouden voor handdoekhaakjes. Wij hebben nergens ruimte daarvoor, en die slingerende handdoek en theedoek zijn irritant.Gewoon met zo'n plastic plakhaakje aan je keukenkastje
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:mardejo schreef op 17 april 2015 @ 22:24:

niet helemaal de tip die je zoekt, maar trap niet in de val van het M* concern: zet geen handtekening aan het eind van het eerste gesprek omdat er toevallig, juist alleen die ene dag, zo'n geweldige aabnbieding is...

Neuh daar ben ik niet zo gevoelig voor.

Van nature niet , zeg maar.



Maar jij hebt nu een keuken die je liever niet gekocht zou hebben?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 17 april 2015 @ 22:26:

[...]





Ja, wel, maar dat biedt geen 100% zekerheid vertelde de graniet expert mij. En proefondervindelijk kreeg hij ook gelijk; de eerste 3 jaar hadden we een vlek van een vies potje dat te lang op het aanrecht had gestaan. Is er na een keer of 1000 groene zeep uiteindelijk wel weer uitgegaan What happened with Dasty?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 17 april 2015 @ 22:24:

Verbrand je je handen niet gauw met zo'n quooker?



Die apothekerskast vind ik ook erg mooi en praktisch!Nee, er zit een speciale knop op voor kinderen of nietsvermoedende gasten. De kraan zelf is niet heet (dubbelwandig).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 17 april 2015 @ 22:27:

[...]





Gewoon met zo'n plastic plakhaakje aan je keukenkastje Of zo'n zuignap-met-haakje
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:Nouschi schreef op 17 april 2015 @ 22:28:

[...]



What happened with Dasty? Nope, nooit op natuursteen! Of hout! Wel op alles wat je verder nog kunt bedenken
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 17 april 2015 @ 22:27:

[...]





Gewoon met zo'n plastic plakhaakje aan je keukenkastje



Zou het zo simpel zijn?

Oh wacht, we hebben alleen lades. Maar toch de moeite waard om te proberen!
Alle reacties Link kopieren
En bij de M-maffia nooit genoegen nemen met een glazen snijplank, als je die laatste euro's er nog af wilt lullen...
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 17 april 2015 @ 22:30:

[...]





Of zo'n zuignap-met-haakjeDie bedoel ik
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Magnetische handdoekjes voor aan je koelkast of oven







http://www.culy.nl/inspir ... -aan-je-koelkast-of-oven/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 17 april 2015 @ 22:32:

[...]





Die bedoel ik Dacht dat je die krengen van powertesa bedoelde. Want die dingen zitten na vastplakken echt muurvast
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 17 april 2015 @ 22:28:

[...]





What happened with Dasty? Nu ben ik best een durfal, maar zelfs ik doe dat niet op mijn natuurstenen blad. En hout niet (meer) onverdund, de verf kwam er vanaf
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Toppers in mijn keuken vind ik:

ingebouwd zeeppompje (gewoon een extra gat dus in het aanrechtblad bij je gootsteen). Nooit meer geklooi met lelijke losse zeeppompjes bij je kraan.

Uittrekbare kraan waarmee je je hele gootsteen bereikt

Aanrecht met waterkering

Filter van de afzuigkap in drie delen die gewoon in de vaatwasser kunnen in plaats van een grote onhanteerbare plaat.

Veel uittrekbare lades

Voldoende verlichting



De grootste ergernis in mijn keuken is de gas op glas kookplaat. Veel werk om schoon te maken. In mijn vorige keuken had ik inductie, vond ik echt ideaal. En bij vrienden hangt de afzuigkap boven het kookeiland te laag, zodat ze regelmatig hun hoofd stoten. Ook niet fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven