vaatwasser aansluiten

19-06-2013 00:59 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door omstandigheden heb ik een goede tweedehands vaatwasser over kunnen nemen. Alleen, in mijn keuken heeft nooit eerder zo'n ding gestaan. En nu slaat de twijfel toe. Is een vaatwasmachine wel altijd en overal aan te sluiten? Hoe/waar vind ik iemand die dat kan doen en wat zou dat kosten?

Alle tips zijn welkom!
Daar is wel een aansluiting voor nodig inderdaad. Geen idee wat het kost om dat aan te leggen, mocht dat nodig zijn.
Bel een loodgieter/installateur
Alle reacties Link kopieren
Leuke nick in combinatie met deze vraag.

On topic... loodgieter.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Wil je de vaatwasser inbouwen, of vrijstaand hebben? In geval van inbouwen:

Je hebt water en stroomaansluiting nodig. Het handigst is dit als het in het kastje komt naast de gootsteen, zodat je de afvoer van de kraan en gootsteen kan verlengen. Hier kan je speciale setjes/hulpstukken voor kopen. Zit er ook stroom in de buurt? Deze is bij mij vanaf een ander punt, onder de kastjes door gelegd met een soort verlengsnoer.

En het keukenkastje moet verwijderd worden, maar dat had je zelf al in de gaten. Weet je zeker dat ie past? Meestal zullen het wel standaard maten zijn, neem ik zo aan.



Heb je een handige man/vrouw in je vrienden of kennissenkring?
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een afvoer voor het water nodig en een kraan voor de wateraanvoer. En stroom natuurlijk



Als je de aansluitingen hebt kun je het zelf doen, of een handig iemand in je omgeving



Anders zul je de aansluitingen moeten laten maken door een loodgieter.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 19 juni 2013 @ 10:04:

Je hebt een afvoer voor het water nodig en een kraan voor de wateraanvoer. En stroom natuurlijk



Als je de aansluitingen hebt kun je het zelf doen, of een handig iemand in je omgeving



Anders zul je de aansluitingen moeten laten maken door een loodgieter.





Klopt maar laatste Kom op waar zijn die handige dames die nog een knelletjes vast kunnen zetten:)



Kijk vaak bij nieuwe woning is alles voorbereid.



Ketel dichtbij en Hr ketel dan op warm water aansluiten als vaatwasser dit toelaat scheelt minimaal 50% aan stroom
Alle reacties Link kopieren
@Slobberbone. Ik kan me voorstellen dat als er geen aansluiting is, je dit laat doen. Dan moet er toch wat met de bestaande waterleidingen gebeuren



Ik ben niet onhandig in huis maar dit zou ik niet kunnen
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
en de tip van de dag, ga eerst meten waar hij moet komen of dat uberhaupt past, en of dan de andere (koel)kasten/ovens en de vaatwasser zelf nog open kunnen ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 19 juni 2013 @ 15:20:

@Slobberbone. Ik kan me voorstellen dat als er geen aansluiting is, je dit laat doen. Dan moet er toch wat met de bestaande waterleidingen gebeuren



Ik ben niet onhandig in huis maar dit zou ik niet kunnen





Valt reuze mee zeker bij nieuwe woningen voorbereid een T-stuk een kant afgedopt verloopstuk er op met kraan klaar.



Natuurlijk wel even water afsluiten en alles goed controleren op eventuele lekkages.



Meestal krijg je een vaatwasser en dat is tientjeswerk en ga je wel zo honderd euro of meer uitgeven aan een loodgieter
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips. Ik ga toch maar op zoek naar een loodgieter, want ik ben zelf niet al te handig en woon niet bepaald in een nieuwbouwhuis. Het is wel een tegenvaller, net wat Slobberbone zegt over tientjeswerk en dan zo'n grote uitgave aan de loodgieter. Maar het is even niet anders.



En het past gelukkig allemaal wel (Zeeuws Mutsje), daar had ik van tevoren wel rekening mee gehouden. Alleen dat aansluiten, daar had domme ik niet zo erg over nagedacht.
Je ziet toch of er een kraantje en een afvoer zit?

Heb je ergens een kraantje zitten, of een klein afgedopt gatje en een grotere?

Die kun je los maken namelijk, als je alle kranen open zet, moet je er misschien af vrezen en kun je het met de buizen gewoon aansluiten.



Het is niet moeilijk, wij hebben het hier zelf gedaan

Het is het zelfde als je wasmashine, als je beneden een wasmashine aan kunt sluiten, kun je die vaatwasser dus ook aan sluiten.

Als hij beneden staat, de wasmashine in de keuken dan moet je er wel voor zorgen dan je zon y vormige buis hebt, anders heb je steeds een gekloot met die buisjes vervangen,... of een overstroming.

Heb ik ook wel eens gehad haha:)

Maar nu doet alles het prima.



En bij mij zag je dus alleen twee gaatjes in de grond, de rest hebben we zelf moeten kopen.

Waren we 20 euro voor kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven