Verhuizen omgeving Den Haag

03-04-2015 14:54 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een baan aangeboden gekregen in Den Haag. Leuke baan maar het houdt helaas ook in dat ik moet verhuizen. Daar ben ik wat minder blij mee. Ik wil eigenlijk liever niet in Den Haag zelf wonen. Ik heb er jaren geleden een jaar gewoond maar ik vond het niet zo heel leuk. Op zich wil ik het best nog een keer in de herkansing gooien maar ik woon nu al jaren in een kleine gemeente en ik heb eigenlijk geen zin om weer in de stad te gaan wonen.

Ik wil dus eigenlijk iets zoeken in de buurt van Den Haag. De baan is op 5 minuten lopen van Den Haag HS. Ik heb geen auto. Ik zoek dus een rustige gemeente met veel natuur in de buurt maar ook enkele voorzieningen (supermarkt, basisschool) met een goede OV verbinding met Den Haag.

Ik wil het liefst maximaal 1 uur enkele reis (en liefst minder)

Is er iemand die misschien suggesties heeft?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tia.Dalma schreef op 03 april 2015 @ 15:53:



En is forensen (dus een uur of anderhalf reistijd per trein) niet ook gewoon een optie? Want een uur reistijd in de Randstad brengt je nogal een stuk minder ver....





Ja, met de trein is zeker een optie.



Badplaats kan inderdaad vol zijn met auto's maar gelukkig is het maar een paar dagen per jaar in Nederland echt strandweer
Alle reacties Link kopieren
Bollenstreekdorpen (Katwijk, Noordwijk, Noordwijkerhout) zou ik afraden, vanwege de slechte bereikbaarheid. Voorhout heeft een station, dat scheelt al enorm in de reistijd. Verder geen idee of dat leuk wonen is.



Delft een optie? Met de trein 6 minuten naar HS, en er gaat ook een tram tussen Delft en Den Haag.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Den Haag heeft ook hele leuke wijken hoor! Aan de rand van Den Haag, de bloemenbuurt bijv.
Den Haag HS en Den Haag CS liggen op een steenworp afstand van elkaar, dus ik zou kijken naar plaatsen langs de Sprinters naar beide. Dan heb je keuze uit bijvoorbeeld:



Den Haag Centraal – Den Haag HS – Den Haag Moerwijk – Rijswijk – Delft – Delft Zuid – Schiedam Centrum



Hoofddorp – Nieuw Vennep – Sassenheim – Leiden Centraal – De Vink – Voorschoten – Den Haag Mariahoeve – Den Haag Laan van NOI – Den Haag Centraal



(Den Haag Centraal – Den Haag Laan v NOI – Den Haag Mariahoeve – Voorschoten – De Vink – ) Leiden Centraal – Voorhout – Hillegom – Heemstede-Aerdenhout – Haarlem



Den Haag Centraal – Voorburg – Den Haag Ypenburg – Zoetermeer – Zoetermeer Oost – Gouda – Gouda Goverwelle – Woerden – Vleuten
Alle reacties Link kopieren
Als je nu in een omgeving woont omring door het bos, dan ga je er sowieso op achteruit qua natuur. Rond Den Haag zul je inderdaad qua natuur of uitkomen bij het strand of bij weilanden (westland / Midden - Delfland), met de meeste natuur. Houd er ook rekening dat hoe dichter bij natuur, hoe verder bij een station vandaan betekent. Er wordt nu bijvoorbeeld een nieuwe wijk gebouwd in Rijswijk (RijswijkBuiten), dat is dus wat minder stads en meer bij natuur, maar daardoor wel een heel stuk bij het station vandaan. Je zou bijvoorbeeld ook in Delft kunnen gaan wonen, aan de buitenkant van Tanthof, dan zit je in/naast Midden-Delfland (veel weilanden, maar ook een redelijk groot bos), maar dan zit je weer heel ver bij het station vandaan.
Van dat rijtje zou mijn eerste voorkeur trouwens uitgaan naar Hillegom.
Alle reacties Link kopieren
bij Delft ligt een groot bos/watergebied: het Delftse hout.

Delft centrum is weer knus, met pleinen, smalle straatjes en bruggetjes over water.
Alle reacties Link kopieren
Delft is ook duur.
Voorschoten en Oegstgeest zijn leuke plaatsen om te wonen. Vooral met kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Sommige wijken lijken net een dorp in den haag, Vogelwijk of Kijkduin bijv
quote:Louise70 schreef op 03 april 2015 @ 16:14:

Den Haag heeft ook hele leuke wijken hoor! Aan de rand van Den Haag, de bloemenbuurt bijv.beetje armoedig toch?
quote:iesiesa schreef op 03 april 2015 @ 16:03:

[...]

Ja dit is top, maar dit is wel een miljonairsbuurt. Als je het kan betalen is dat wel leuk natuurlijk, maar voor de meeste mensen kunnen de Kieviet absoluut niet betalen.

Op de Meijendelseweg kost een huis zo 2 miljoen euro.De bloemen- en bomenbuurt in Den Haag liggen dichtbij de kust en zijn rustig. Ook de vruchtenbuurt zou wat kunnen zijn. Maar misschien is Berkel en Rodenrijs wel wat of iets die kant op, de Randstadrail rijdt naar Den Haag. Ik denk dat je alleen stiekem best even onderweg bent naar HS. Er zijn best veel parken in Den Haag en duingebied.
Alle reacties Link kopieren
quote:iesiesa schreef op 03 april 2015 @ 16:53:

[...]





beetje armoedig toch?Dit is echt onzin hardstikke leuke wijkjes zijn dat bloemen bomen vruchtenbuurt allemaal ok of componisten wijk
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt het eerste jaar gaan forenzen. Serieus. Het is nogal wat om te verhuizen naar een omgeving die je echt niet kent. Je weet niet hoe het aanvoelt, want misschien vind je een dorp net buiten Den Haag wel 'stadser' dan een buitenwijk van die stad zelf (Zo zou ik nog niet dood gevonden willen worden in Zoetâhmeâh.... ) En is een stukje met de tram of op de fiets naar een station nog helemaal zo vervelend niet.



Het is vooral heel persoonlijk, en pas als je er daadwerkelijk bent (of je er nou woont of niet) ervaar je wat plezierig is. Wij hebben pas achteraf ervaren dat het huis in de straat in de wijk waar we wonen, heel prettig is. Kan je van een afstand niet bekijken.
quote:iesiesa schreef op 03 april 2015 @ 16:03:

[...]





Ja dit is top, maar dit is wel een miljonairsbuurt. Als je het kan betalen is dat wel leuk natuurlijk, maar voor de meeste mensen kunnen de Kieviet absoluut niet betalen.

Op de Meijendelseweg kost een huis zo 2 miljoen euro.Je hoeft natuurlijk niet naast Meijendel te wonen. Ik dacht meer aan een kilometer of 3 er vandaan. Heb ik zelf ook gewoond, was betaalbaar. Zo ben je alsnog in een kwartier in Meijendel of op het strand.
Wat TiaDalma zegt is inderdaad ook wel een punt, ik zou alleen je ervaringen niet baseren op de omgeving van je werk (HS, Laak, Schilderswijk, Stationsbuurt)
Alle reacties Link kopieren
Vanuit mijn huidige woonplaats is het helaas niet mogelijk om naar Den Haag te reizen op een dagelijkse basis. Ik woon nu in Belgie en die afstand is echt te ver.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het inderdaad ook wel een punt om mee te nemen dat sommige wijken in de stad ook heel rustig en groen kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ben je weleens in de buurt van Den Haag geweest? Of is het helemaal nieuw voor je?
quote:Valia_1 schreef op 03 april 2015 @ 17:34:

Misschien is het inderdaad ook wel een punt om mee te nemen dat sommige wijken in de stad ook heel rustig en groen kunnen zijn.



Inderdaad, want heb je mijn opsomming gelezen?

Ik probeerde je daarmee te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Zeker ik heb er heel veel aan. Ik vind het ook fijn om te weten welke buurten daar goed zouden zijn.

Ik ken Den Haag wel een beetje maar eigenlijk alleen het centrum (wat me niet aanspreekt) maar niet heel goed dus advies van insiders is zeer welkom. Ik hoef pas over vier maanden te beginnen dus ik heb nog even tijd maar ook weer niet zo gek lang. Ik overweeg elke optie serieus. Ik ga over twee weken een weekend die richting uit en dan ga ik de hier genoemde plaatsen en wijken zeker bekijken. In elk geval een beetje rondkijken en orienteren.
Alle reacties Link kopieren
Mijn werk uren en salaris staan overigens vast maar natuurlijk is het niet fijn om al te veel te verspillen met reizen (en geld). Tegelijk wil ik wel ergens wonen waar ik het ook echt naar mijn zin heb. Dan is wat langer reizen geen probleem. Ik merk wel dat ik erg aan het leven in een dorp gewend ben nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:muppp schreef op 03 april 2015 @ 15:38:

Je kunt ook kijken in de dorpen die in de bollenstreek liggen; noordwijk, noordwijkerhout, katwijk, rijnsburg, valkenburg. reistijd is vanaf hier max een uur.Vergis je niet, ik woon in deze regio en heb er regelmatig anderhalf uur over gedaan in de spits. Of je nu de A4 of A44 neemt, het is vaak gedonder
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Rijswijk, Voorburg, Leidschendam, Voorschoten, of een dorp langs het oude Hofplein lijntje, geen idee hoe die trein nu heet, is sneltram geworden meen ik.
life's a beach and then you die
Ga eens rondkijken in Meer& bos, Bohemen, bomen- bloemenbuurt, Loosduinen. Daar zit relatief veel groen.(Uithof, Madestein, Ockenburgh/ Puinduinen, Westduinpark, Bosjes van Poot, Bosjes van Pex)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven