wasmachine, Miele?

14-07-2007 13:07 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen een nieuwe wasmachine kopen. We denken dat we met een Miele een goede koop doen. Iemand ervaring? Wat is een goede machine?
Alle reacties Link kopieren
AEG
Alle reacties Link kopieren
.
Siemens
Ik heb persoonlijk hele goede ervaringen met Miele..
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij hebben de AEG Lavamat 88810.



Een erg stille machine!



Kijk hier eens voor gebruikerservaringen van alle machines.



Succes met je keus!
Alle reacties Link kopieren
De eerste vaatwasser van mn ouders was een Miele (ca. 35 jaar terug) en die deed het echt heel goed, jaaarenlang. Daarna weer een miele gekocht die het wel goed deed (de afwas werd goed schoon) maar waarvan de afwas erg ging stinken. (Alles geprobeerd, maar het ging niet over.)

Nu bij de inbouwkeuken hebben ze weer een vaatwasser (merk weet ik zo niet) en de afwas stinkt weer bijna altijd. Dus ws ligt het aan de nieuwe vaatwassers.



Maar Miele: mn moeder wil niet anders!
Alle reacties Link kopieren
Miele is de beste. Maar ook de duurste! Daarna komen AEG en Bosch. Heb toevallig net vorige week een nieuwe wasmachine gekocht, dus ben nu aardig op de hoogte! Ik vond Miele te duur, en heb een AEG gekocht. Ik had eerst een met 1200 toeren, en mn nieuwe heeft 1400 toeren en het verschil is echt te merken! De was is echt droger. Ik ben erg blij met mn nieuwe AEG! Kijk anders eens op kieskeurig.nl en vergelijk.nl.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nog niet zo lang een nieuwe miele, erg duur, dat wel. Maar hij gaat ook langer mee dan een andere wasmachine. Hij centrifugeert op 1600 toeren en dat scheelt enorm in de droogtijd in de droger.



Ik vind het wel liggen aan de gezinsomstandigheden. Als je alleen bent is zo'n uitgave minder makkelijk te maken als dat je een gezin met kinderen hebt. Met kinderen heb je vaak toch stukken meer was.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een poosje geleden ook een nieuwe wasmachine gekocht, Italiaans ding, op wieltjes (bovenlader). Miele is wel een goed merk hoor, maar voor de prijs van 1 miele kan ik 3 andere wasmachines kopen. Of miele ook 3 maal zo goed is betwijfel ik.

De prijs-kwaliteit verhouding lijkt een beetje zoek.
Alle reacties Link kopieren
Mijn Miele wasmachine en droger zijn al 17 jaar oud,nog nooit kapot geweest en de was komt er nog steeds heerlijk geurend uit:Dvoor mij geen ander merk
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij hebben ook een Miele, een combi, dus wasmachine en droger in een.

Een duur ding, maar hij is geweldig. Enig nadeel is dat je 5 kg kan wassen, en maar 2,5 kg kan drogen, dus soms moet je wat was eruit halen voor je kan drogen. Maar veel spul van ons mag niet in de droger, dus hebben we dat probleem ook niet vaak.

Vroeger thuis hadden we ook alleen maar Miele, die dingen zijn mn hele jeugd meegegaan, en laatst toen mn vader ging verhuizen hebben vrienden van mij de machine en droger gekregen. Zij hebben er dus nu weer plezier van.

Dus ik zou de Miele absoluut nemen als je bereid bent wat meer uit te geven!
Alle reacties Link kopieren


Miele,wasmachine staat al weer 14 jaar dag en nacht aan.

De droger een jaar of 8,nooit problemen gehad!


Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
Miele is absoluut de beste, wel wat duurder maar hij gaat veeeel langer mee, dus je geld heb je er zo uit. Ook heeft Miele een zogenaamd 'soft care' system waardoor je was minder snel slijt. Ik raad je dit merk ten zeerste aan!
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop ze, en inderdaad, Miele is top. Heb je dat geld niet, koop dan een Siemens (Bosch is hetzelfde).



Indesit of Edy is troep. Maar goedkoop, maar troep.



Voor meer vragen of opmerkingen houd ik me aanbevolen.
Alle reacties Link kopieren
Padua, weet jij toevallig ook of een fornuis van Bosch ook goed is? ik heb er namelijk een gezien en wil 'm kopen maar twijfel nog of Bosch ook goede fornuizen maakt, ze zijn toch wat bekender met witgoed o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
Hee,even reageren.

Heb ook geen aandelen in Miele, maar ben er super super tevreden over.

Okee, tis de duurste, maar dat geld is t zeker meer dan waard.

Mijn vorige Miele draait nu, na 15 jaar, probleemloos bij mijn vriendin, die pas gescheiden is.

Mijn nieuwe Miele, met softtronic, tja,..... gewoon heel goed.

Stil, schoon, ..... wat kan ik nog meer zeggen.



Ga voor Miele, zou ik zeggen want....er is echt geen betere. Haha.
Alle reacties Link kopieren


Ik verkoop ze, en inderdaad, Miele is top. Heb je dat geld niet, koop dan een Siemens (Bosch is hetzelfde).



Indesit of Edy is troep. Maar goedkoop, maar troep.



Voor meer vragen of opmerkingen houd ik me aanbevolen.



indesit wordt toch ook wel 'indeshit' genoemd? ;)



en. maybe, zijn jullie er al uit?
Alle reacties Link kopieren


Ik verkoop ze, en inderdaad, Miele is top. Heb je dat geld niet, koop dan een Siemens (Bosch is hetzelfde).



Indesit of Edy is troep. Maar goedkoop, maar troep.



Voor meer vragen of opmerkingen houd ik me aanbevolen.





Voila: uit onafhankelijke objectieve bron (iemand die z'n geld verdient met het verkopen van Miele's) vernomen dat het retegoeie machines zijn!

En nog even een chique trap na aan de concurentie....



Zo moeilijk is dat nu ook weer niet anno 2007, een wasmachine. Nou niet bepaald  cutting edge high tech equipment ok? Kan in iedere Chinese of Indiaase fabriek in elkaar gezet worden. Simpel witgoed blik.



"Miele, er is geen betere" Nou......

Qua vormgeving, garantie en prijs-kwaliteit verhouding zijn er wel betere...

;)
Alle reacties Link kopieren


Ik verkoop ze, en inderdaad, Miele is top. Heb je dat geld niet, koop dan een Siemens (Bosch is hetzelfde).



Indesit of Edy is troep. Maar goedkoop, maar troep.



Voor meer vragen of opmerkingen houd ik me aanbevolen.
Ik weet niet hoe de huidige Indesit machines zijn, maar ik was al 10 jaar tot volle tevredenheid met een Indesit machine! Net als mijn buurman trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder had ruim 20 jaar lang een Miele. Nu heeft ze een aantal jaren geleden weer een Miele gekocht omdat de oude kuren had. Achteraf bleek dat het euvel heel simpel verholpen had kunnen worden.



Wij hebben eerder dit jaar een Bosch gekocht met 1600 toeren. Heel simpel in het gebruik. was is bijna helemaal droog als het eruit komt, hoeft nog maar eventjes op het droogrek en geeft ook aan hoe lang de wasbeurt gaat duren. En de prijs valt ook erg mee in vergelijking tot een Miele.

Ik heb eveneens de Bosch droger (geen ervaring mee verder, alleen manlief gebruikt hem.

Een Bosch vaatwasser (zelfde verhaal als voor de droger, werkt volgens mij prima)

Een Bosch gasfornuis/electrische oven. Werkt tot nu toe ook fantastisch. Erg makkelijk in het gebruik.



Wij hebben dus de hele keuken vol staan met Bosch (Behalve de koelkast). Wilden eerst voor een Zanussi wasmachine gaan, maar ben blij dat we daar van afgestapt zijn, zag er te gecompliceerd uit allemaal.



Stond onlangs wel een artikel in de Consumenten Gids over bepaalde wasmachines/vaatwassers die spontaan konden ontbranden, volgens mij van Electrolux of AEG ofzo... Zou dat dus eerst even checken dat je niet zo'n model koopt.
Alle reacties Link kopieren
Beste pepermint patty, de wasmachines van 10 jaar geleden van Indesit zijn niet te vergelijken met die van nu. Ik vind de we 1200x van indesit een hele leuke wasmachine, maar de huidige WI/WIDL generatie is om te huilen, ook volgens de consumenten van kieskeurig. Zo'n apparaat gaat nog slechts 2 jaar mee. Ja ik doe zaken, maar wel op een eerlijke manier, als ik zeg dat Miele goed is is dat zeker niet zonder eigenbelang, maar zeker ook gemeend. Overigens ga ik alleen in zee met merken die mijn vertrouwen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zo moeilijk is dat nu ook weer niet anno 2007, een wasmachine. Nou niet bepaald  cutting edge high tech equipment ok? Kan in iedere Chinese of Indiaase fabriek in elkaar gezet worden. Simpel witgoed blik.



Quattro toch. Als jouw wasmachines van blik zijn, zullen zo ook wel snel roesten in de badkamer. Ik vind een wasmachine een wonder van vernuft, ik zou niet weten wat dan wel cutting edge equipment is bij jou.

Ik ken geen Indiase of Chinese wasmachinemerken, maar ik sta niet te trappelen bij spullen die uit deze landen komen. Als mensen zich drukmaken over Afrikaanse chocolade, zouden ze dat ook moeten doen over spullen uit China en India. Ik dank god op mijn blote knieen als er een handelsembargo tegen deze landen komt, met hun onderbetaling van werknemers.



Ik zou zeggen: als het er allemaal niet toe doet, ga tegen mijn advies in en koop alleen nog Edy en Indesit. Geluk zal je deel zijn.
Alle reacties Link kopieren


Zo moeilijk is dat nu ook weer niet anno 2007, een wasmachine. Nou niet bepaald  cutting edge high tech equipment ok? Kan in iedere Chinese of Indiaase fabriek in elkaar gezet worden. Simpel witgoed blik.



Quattro toch. Als jouw wasmachines van blik zijn, zullen zo ook wel snel roesten in de badkamer. Ik vind een wasmachine een wonder van vernuft, ik zou niet weten wat dan wel cutting edge equipment is bij jou.

Ik ken geen Indiase of Chinese wasmachinemerken, maar ik sta niet te trappelen bij spullen die uit deze landen komen. Als mensen zich drukmaken over Afrikaanse chocolade, zouden ze dat ook moeten doen over spullen uit China en India. Ik dank god op mijn blote knieen als er een handelsembargo tegen deze landen komt, met hun onderbetaling van werknemers.



Ik zou zeggen: als het er allemaal niet toe doet, ga tegen mijn advies in en koop alleen nog Edy en Indesit. Geluk zal je deel zijn.





Ik heb een nieuwe Indesit machine! lol ;) (En hij doet het ook nog!) Nog geen kledingstuk kwijtgeraakt! haha



Padua, verklap nou eens een geheim: ik heb laatst een nieuwe Miele stofzuiger gekocht (model 381) maar die wordt niet meer In Germany gemaakt.....de duurdere stofzuigers wel, maar de "instapmodelllen" dus niet (meer). Waar dan wel weet ik niet, staat er niet op (marketing heet dat), geen Land genoemd op het plaatje aan de onderkant.



Worden alle Miele wasmachines wel in Duitsland gemaakt, en zo ja hoe lang nog? Als het prijsverschil te groot wordt met concurenten die in lage lonenlanden produceren .........
Alle reacties Link kopieren
Miele heeft de naam ja, maar ook de prijs. Is het ook wel waard waarschijnlijk, maar dat is een afweging die je zelf moet maken. 



Wij hebben al 3 jaar een Indesit, ik geloof WIL146. Prima ding, fijne programma's en het allerbeste: variabele starttijdvertraging! Zo kan ik lekker 's nachts of als ik van huis ga wasjes draaien, zonder dat ze nog lang in de machine blijven zitten. Ik zocht toen speciaal een machine die dat had en er waren er maar weinig van; behalve Indesit geen enkele in een redelijke prijsklasse.

Voor deze hadden we een Bosch, gekregen van familie van mijn vriend, van aardig wat jaren oud; die deed het wel, maar slechts op 1 (lang) programma dus dat was niet echt handig...

Mijn ouders hebben een Zanussi van minstens 15 jaar oud, daar is ook nog nooit wat mee geweest.

Tot zover mijn wasmachine-ervaringen! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven