Wat niemand je vertelt over het hebben van een huisdier

11-04-2016 17:42 2251 berichten
Na topics met enorm grappige, maar ook vreselijke verhalen over wat niemand je vertelt over zwanger zijn of bevallen, is hier de variant voor de mensen onder ons zonder kinderen (of met kinderen en huisdieren). Mensen-kinderen tenminste, want natuurlijk zijn onze beestjes net zo goed kinderen.



Een huisdier hebben lijkt heel makkelijk, maar er komt toch meer bij kijken dan je zou denken. Alle verhalen met betrekking tot je hond, kat, hamster, parkiet of wat dan ook zijn welkom.



TO trapt af:

Zo ben ik er helaas proefondervindelijk achter gekomen dat langharige katten wat probleempjes op de kattenbak kunnen ondervinden, zoals hele stukken poep die in de vacht blijven plakken en klitten. Wat vervolgens op de grond, muur en bank terecht komt. Voordat ik het wist stond ik onder de douche, met kat tegen me aan, terwijl ik ''sorry'' bleef zeggen omdat hij zo aan het blèren was. Tot voor die ochtend had ik nooit gedacht dat ik ooit met mijn met poep besmeurde kat onder de douche zou staan.
Alle reacties Link kopieren
Minder smakelijk, maar niemand heeft mij ooit verteld dat kattendrolletjes soms een klein beetje kunnen blijven hangen aan de kont als ze gras of iets dergelijks hebben binnengekregen. Vervolgens wil kat het drolletje afschudden, gaat op z'n kont zitten en sleept zichzelf zo het hele huis door totdat het heeft losgelaten. Resultaat: poepspoor door het hele huis en een drol midden in de woonkamer
Alle reacties Link kopieren
Diarree is over na 2 dagen gekookte kipfilet te hebben gegeven. Nu de kip opmaken en weer gewoon brokjes geven. Heeft hij dan weer diarree, dan ligt het aan de brokken
quote:geluksolifantje schreef op 09 september 2016 @ 11:06:

[...]





Er zit wel verschil in chihuahua's, of het dan meteen een miniversie is of niet weet ik niet

Ik ken een chihuahua die volgroeit net 1,3 kilo woog, en een chihuahua die als 13weken oude pup 'al' 2 kilo weegt en dus nog iets gaat groeien. Omdat het zulke kleine beestjes zijn is dat echt een behoorlijk verschil in uitvoering.1,3 kg, ik heb een cavia die zo zwaar is en dat is nog niet eens een overmaatse cavia!
Dankje Suzy!



Haha nijntje ja dat heb ik ook! Eerst springt ze mauwend het bed op, vervolgens kijken wie er wakker is en alvast de knor motor aan zetten. Dan kijken waar er een hand ligt om kopjes tegen te geven om vervolgens *PLOF* te gaan liggen tegen iemand. Want subtiel jezelf neer vlijen is voor mietjes.



Anonymae Oh man dat heb ik ook een keer gehad, gelukkig niet afgeveegd aan de vloer maar wel vastgekoekt aan der kont. En maar strubbelen toen ik haar met een nat doekje schoon wilde maken. Bah.



Fijn om te horen dat het beter gaat Sammie! Hopelijk blijft het zo door gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 09 september 2016 @ 10:49:

[...]





ALs het niet zo sneu was voor het hondje is het eigenlijk ook wel grappig om te lezen en het je voor te stellen.

Bestaat er ook nog een miniversie dan?

Ze zijn toch normaal al zo klein, zou je zeggen?!

Ben je niet bang dat je per ongeluk op hem/haar trapt (of anderen)?



Hij heeft er gelukkig geen trauma aan overgehouden. Je hebt de teacup versie dat zijn de hele kleintjes die volwassen niet boven de 1,5 kilo uitkomen. Zijn vader is al extreem klein maar hij was echt de zieligerd van het nest en weegt nu volgroeit 920 gram. Meeste mensen denken dat het nog steeds een pup is. Zijn broer is echt een stuk groter en die is naar verhouding al klein. Het is meer een rat dan een hond en idd zie ik hem soms niet en dan krijgt ie weer een schuiver. Voel me een enorme lummel dan maar hij is best handig in het ontwijken van voeten.



Als puppie is hij ook een keer gevangen door de kat van de buren, die was actief op die rare muis aan het jagen.
Alle reacties Link kopieren
Dat 10 jaar geleden de mensen zeiden dat fretten rozijntjes lekker vinden ,

Om vervolgens later een fret te hebben met insulinomen , is niet gebeurt bij mij gelukkig maar wel eerste 2 maanden rozijnen gegeven , mensen dachten dat fretten knaagdieren waren en dat ze beter met zn 2-3-4-6 in een kooi konden , nu blijkt het zo te zijn dat een fret liever solitair is , en als er meerdere in een kooi zitten je straks allemaal zieke fretten krijgt , ivm maagproblemen , helaas heeft mijn fret maagproblemen , en chronische middenoor problemen , hij leeft nu in zijn eentje , het zijn gevoelige diertjes , ookal hou je ze alleen , ookal geef je ze vlees en goede brok , ze worden altijd ziek , en gaan dan dood , ze gaan nooit dood van ouderdom ,
Wees jezelf
GATVER ik zit net wat te eten. Geen goed idee dit.
Alle reacties Link kopieren
@khemam, achossie, wat erg! Maar ook heel erg grappig natuurlijk. Wat een scharminkel dan inderdaad, mijn kat van een jaar weegt 4.5 kilo en de kitten weegt al 2.3 Grote katten.



@sammie, fijn dat het beter gaat!



@Anonymae&Bosbessen, hier hebben de katten gelukkig nooit hun kont over de grond geschuurd. Maar ik merk het vaak snel genoeg als ze iets aan hun kont hebben hangen, want grote kat gaat dan vaak op de grond graven alsof hij in de kattenbak zit. Hij ''begraaft'' overigens ook zijn eten, zo grappig. Hoe gaat het nu met poezel Bosbessen? Nog steeds de goede kant op?
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Haha dat is wel grappig dat hij dan door je vloer probeert te graven.



Nope we gaan weer de kant op waarop er te weinig wordt gegeten. Maar zolang ze nog kleine beetjes eet, en verder gedraagt ze zich nog helemaal normaal, blijven we het aan kijken. Heb niet het idee dat ze lijd of pijn heeft. Ze zit nou weer lekker rondjes door de tuin te slapen.
Alle reacties Link kopieren
Dat je roofkat gewoon met een meerkoet thuiskomt en die voor het huis helemaal kaal plukt. Ook vind ik regelmatig onthoofde ratten voor de deur
You have to go on and be crazy, craziness is like heaven.
Alle reacties Link kopieren
Twee katten uit hetzelfde nest, met verschillende karakters. De ene kater is een jager en roofkat. Hij besluit zelf wanneer hij geaaid wilt worden. Het liefst is hij de hele dag buiten.De andere kater slaapt de hele dag tot een uur of acht,[tussendoor komt hij wel naar beneden om te eten en drinken] loopt dan rustig de tuin in en gaat dan voor zich uit zitten staren, jagen op muggen, en vervolgens naast mijn vriend op de loungebank gaan liggen om geaaid te worden. Heerlijke beesten
volg je hart, want dat klopt.
Alle reacties Link kopieren
Wat iemand mij ooit wel verteld heeft maar waarvan ik dacht dat het wel mee zou vallen: de bizarre hoeveelheid haar die een leonberger verliest! In ernstige tijden stofzuig ik 3x op een dag en dan vind ik nog overal haar! T is dat t beest zo ontzettend lief is....
Alle reacties Link kopieren
quote:Bosbessen schreef op 14 september 2016 @ 10:00:

Haha dat is wel grappig dat hij dan door je vloer probeert te graven.



Nope we gaan weer de kant op waarop er te weinig wordt gegeten. Maar zolang ze nog kleine beetjes eet, en verder gedraagt ze zich nog helemaal normaal, blijven we het aan kijken. Heb niet het idee dat ze lijd of pijn heeft. Ze zit nou weer lekker rondjes door de tuin te slapen.Aww nee.. Hopelijk blijft ze inderdaad gewoon beetjes eten. Kleine dipjes kunnen altijd natuurlijk.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
quote:Suykerspin schreef op 19 september 2016 @ 09:30:

Wat iemand mij ooit wel verteld heeft maar waarvan ik dacht dat het wel mee zou vallen: de bizarre hoeveelheid haar die een leonberger verliest! In ernstige tijden stofzuig ik 3x op een dag en dan vind ik nog overal haar! T is dat t beest zo ontzettend lief is....Ik vind het al vreselijk met twee katten, dus een leonberger lijkt me al helemaal dramatisch inderdaad. Maar ze zijn wel prachtig
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
quote:-catnip schreef op 19 september 2016 @ 09:58:

[...]





Ik vind het al vreselijk met twee katten, dus een leonberger lijkt me al helemaal dramatisch inderdaad. Maar ze zijn wel prachtig



Dat vinden wij ook! De enige ellende is echt dat al dat mooie haar er ook uit valt. Verder is het een geweldige hond!



Volgens mij is kattenhaar ook vervelender, dat gaat overal tussen en in zitten. Dit haar ligt gewoon in hele plukken in de kamer.
Alle reacties Link kopieren
Dat een jachthond dus echt beesten vangt en dan de buit echt heel trots bij je brengt. Moet je 'm nog voor prijzen ook. Gatver. Heb al een bek vol jonge muizen gekregen, een dooie meeuw, een dooie mol, een levende kip, meerdere kikkers en padden enz enz. Gelukkig heeft ie een zachte beet en bijt ie levende have nooit dood. Maar wat een gruwel vind ik 't .



En dat het écht heel veel extra werk is, zo'n hond. Het is een superlieve schat, hoor, die we nooit meer kwijt willen maar sjongejongejonge.... viermaal daags flink uitlaten, twee keer per dag stofzuigen, om de dag dweilen, overal liggen haren, nooit echt kunnen uitslapen want de hond moet uit, bezorgd zijn als ie ziek is, niet spontaan langere tijd weg kunnen blijven enz enz enz





Gelukkig vreet ie geen vieze dingen (stront of kots). Dat dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Onze hond slaapt zelf graag uit, gelukkig. Als ik er om 4 uur uit moest voor mijn werk bleef ze gewoon op bed liggen als ik vroeg of ze meeging.
Alle reacties Link kopieren
Onze hond is niet altijd even handig. Laatste had hij een flinke stok gevonden en die moest mee naar binnen van meneer. Hij snapte alleen niet dat die stok te breed was voor de deuropening. En maar blijven proberen, maar ja dat lukte niet. Uiteindelijk draait hij zich om en loopt achteruit door de deuropening maar toen bleef die stok natuurlijk weer steken. Hij heeft die stok maar buiten voor de deur laten liggen.
Enjoy the little things in life
He, is mijn cavia slimmer dan jouw hond, ikke46? Een cavia die het deurtje van het hok in wilde gaan met een wortel had hetzelfde probleem, maar na een paar keer met de wortel tegen de deurpost aangelopen te zijn, hield ze de wortel scheef zdat het wel paste. Of zou dat toeval zijn geweest?
Alle reacties Link kopieren
quote:aviv_13 schreef op 19 september 2016 @ 16:07:

He, is mijn cavia slimmer dan jouw hond, ikke46? Een cavia die het deurtje van het hok in wilde gaan met een wortel had hetzelfde probleem, maar na een paar keer met de wortel tegen de deurpost aangelopen te zijn, hield ze de wortel scheef zdat het wel paste. Of zou dat toeval zijn geweest?



Zeker weten dat jouw cavia slimmer is dan mijn hond! Hij is echt zo onhandig, dom of hoe je het ook noemen wil.

Wij lachen ons echt helemaal rot om die hond, zo grappig.

Hij is nou ruim 4 jaar en het is een kleptomaan, tuinman en is altijd op zoek naar een nieuw klusje, volgens hem hoort de waspaal echt niet in de tuin en rugzakken zijn vreselijk enge dingen. Als het buiten donker is en het waait, piest ie zowat in zijn broek want dat is toch erg griezelig. Hij weet dan ook niet hoe snel die alles moet doen om maar weer vlug naar huis te kunnen. Ik heb al heel wat honden gehad maar deze is echt grappig.
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
quote:sammie00 schreef op 31 augustus 2016 @ 18:17:

Aaaaargh, kitten is nu 16 weken en hij heeft adhd, ik zweer het je.

Ik heb naast kleine planten ook twee grote en die gebruikt hij als klimpaal. En ik heb gewoon een grote klimpaal in de kamer staan! Maar daar kijkt ie niet eens naar! Ik word er een beetje gek van. Hij mocht al naar buiten, maar springt sinds kort over de schutting en dat vind ik niet zo'n fijn idee omdat hij nog niet is gecastreerd. Dus nu mag hij niet meer zo vaak en dát frustreerde hem dan weer Ik zou de schutting afzetten. Je kunt er schuin loshangend gaas opzetten..Google maar eens. Of een kitten erbij nemen. Misschien verveelt ie zich.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikke46 schreef op 19 september 2016 @ 13:29:

Onze hond is niet altijd even handig. Laatste had hij een flinke stok gevonden en die moest mee naar binnen van meneer. Hij snapte alleen niet dat die stok te breed was voor de deuropening. En maar blijven proberen, maar ja dat lukte niet. Uiteindelijk draait hij zich om en loopt achteruit door de deuropening maar toen bleef die stok natuurlijk weer steken. Hij heeft die stok maar buiten voor de deur laten liggen.



Mijn kat is niet al te slim.

Hij kreeg sinds paar maanden apart brokjes omdat hij wel wat dikker mocht worden.Dat gaf ik hem dan in een etensbakje op de kast.Nu zijn de öude"brokjes op, en kunnen beiden katten hetzelfde eten, op dezelfde plek.Maar mijn kat blijft maar mekkeren op de kast, terwijl diezelfde brokjes in etensbakjes beneden liggen
Alle reacties Link kopieren
Mijn ene hond lijkt sommige dingen echt te begrijpen. Als ik buiten in de tuin zit wil ze soms op schoot springen. Dan neemt ze een aanloop, maar springt er niet altijd op. Dan zeg ik: "Durf je niet, vind je het eng?"

Ze houdt dan haar kop scheef en kijkt me aan alsof ze denkt: Hoe kom je daar nou bij? En hopla, dan zit ze op mijn schoot.



Ze heeft een vrij stevige bouw voor een teefje van die soort. Wel gezond gewicht. Maar ze kan best lui zijn. Een keer zei ik: "Je wordt wel een dikke hond zo en dat zijn meestal luilakken."

Ook kop scheef en ze rende direct naar de achterdeur.



Mijn beide honden worden ook helemaal wild van het woord "cadeautjes" en "vakantie". Dan gaan ze tegen me opspringen. Dan krijgen ze soms iets lekkers.
quote:harris. schreef op 15 september 2016 @ 21:36:

Dat je roofkat gewoon met een meerkoet thuiskomt en die voor het huis helemaal kaal plukt. Ook vind ik regelmatig onthoofde ratten voor de deur



Hier de meerkoet met nekwond in huis gehad. Bloed op kast en muur. Kat dweil over zijn hoofd gedaan en in gang gezet, ondertussen waggelde meerkoet met scheef kopje naar buiten...



Duiven, meeuwen, ekster en flinke vissen, hij draait zijn poot er niet voor om. Ben altijd blij met een klein muisje.
mijn kat zit al de halve avond met zijn neus over de vloer, gisteravond had hij na lang verstoppertje weer is stuart te pakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven