Wat zou jouw eerste bod zijn?? (Huizenjacht)

14-08-2015 10:14 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Puur hypothetisch;



Je hebt een leuk huis gezien. Je ziet 't helemaal zitten en overweegt een bod te doen. Het is een vrijstaand huis aan het water in een rustig dorp in Friesland. De woz- waarde ligt tussen 250.000 - 325.000



Het staat 13 maanden te koop voor 340.000,-



Wat zou jouw openingsbod zijn?



(Kijken of ik er wat in de buurt zit... Leuke hobby. Haha)
Alle reacties Link kopieren
Als je openingsbod erg laag is gaan ze eerder onderhandelen met iemand die bereid is om er meer voor te betalen omdat er anders teveel gesteggel gaat volgen zonder kans op overeenstemming.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
postcode en huisnummer smsen naar 8118,is het koopsomnummer van het kadaster.

1234 km 18 ( wel met spaties versturen)
Alle reacties Link kopieren
Je moet er nog aan verbouwen las ik?

(Slaapkamers maken)

Hoe is de rest van de staat van het huis?

(Dak, fundering, keuken, badkamer, enz?) oftewel: wat moet je er nog aan doen?



Dan kun je een begroting maken wat je Max kwijt wil zijn voor deze woning. En een bod doen waar je zelf straks in elk geval geen spijt van hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 14 augustus 2015 @ 11:00:

Als je openingsbod erg laag is gaan ze eerder onderhandelen met iemand die bereid is om er meer voor te betalen omdat er anders teveel gesteggel gaat volgen zonder kans op overeenstemming.Maar deze woning staat al een jaar te koop!!!!!dus de kopers staan niet in de rij
Gezien de vaststaande vraagprijs in dit geval zou er wel meer onderhandelingsruimte kunnen zijn dan wanneer de prijs al gezakt was. Maar of ik een bod van 20% onder de vraagprijs echt serieus zou nemen...



Wat retrostar zegt dus.
anoniem_205773 wijzigde dit bericht op 14-08-2015 11:10
Reden: ivm privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als het al lang te koop staat zou ik toch 20% doen. Mocht dat inderdaad niet serieus worden genomen dan kun je naar 15% eronder.
respecteer de overtuigingen van een ander
Alle reacties Link kopieren
quote:cijfernerd schreef op 14 augustus 2015 @ 11:01:

[...]





Maar deze woning staat al een jaar te koop!!!!!dus de kopers staan niet in de rij Natuurlijk kan ze 50.000 bieden maar dan kijken ze nieteens naar je. En wat doe je dan want je komt niet serieus over.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
wat retrostar zegt is onzin want de kopers staan niet in de rij om dit te kopen. Als je niet in gaat op een openingsbod dan raak je een mogelijke koper misschien dus wel kwijt.



Het is dus ook helemaal afhankelijk van hoe graag men er van af wilt.



dat jij er niet serieus op in gaat is in jouw specifiek geval misschien ook wel volledig terecht. maar zeggen dat een openingsbod van 20% onder de vraagprijs bij voorbaat niet gepast is is sowieso lariekoek.



In dit geval moet de koper eerst maar eens uitzoeken wat het huis waard is en hoe de verkopende partij er nu in staat. Afhankelijk daarvan een bod bepalen maar ik zou sowieso starten met een erg laag bod... puur om te kijken hoe ze daar op reageren.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 14 augustus 2015 @ 11:10:

[...]



Natuurlijk kan ze 50.000 bieden maar dan kijken ze nieteens naar je. En wat doe je dan want je komt niet serieus over.



Zij kan best beginnen met 50000 a 60000 onder de vraagprijs,hoe de verkoper daar op reageert ziet zij dan wel.

Koper is op leeftijd,wil kleiner wonen.

Die wil er geen jaren overdoen,om zijn woning kwijt te raken.



3 maanden geleden is hier een oude boerderij verkocht voor 165000, vraagprijs was 200000.

Het is een bouwval,maar de man van het stel, dat deze boerderij gekocht heeft, is een bouwvakker
Alle reacties Link kopieren
Als er een koper bijzit die het huis tot elke prijs wil hebben (er kan iemand voorbijkomen die op slag verliefd wordt) dan kan je daar ook nooit tegenop maar ik zou vrij hoog gaan zitten met een paar duizendjes speelruimte zodat ik meteen de aandacht trek. Dat mijn speelruimte maar zo klein is hoeven ze niet meteen te weten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 14 augustus 2015 @ 11:10:

[...]



Natuurlijk kan ze 50.000 bieden maar dan kijken ze nieteens naar je. En wat doe je dan want je komt niet serieus over.wie heeft het over 50.000 euro? jezus
quote:cijfernerd schreef op 14 augustus 2015 @ 11:14:

[...]

Koper is op leeftijd,wil kleiner wonen.

Die wil er geen jaren overdoen,om zijn woning kwijt te raken.Mwah, vraag ik me af. Verkoper (bedoel je denk ik) heeft in dit geval meer tijd dan een stel in scheiding, iemand die vanwege zijn werk gaat verhuizen of iemand die al een andere woning heeft gekocht. Is altijd erg speculatief, dit soort aannames.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 14 augustus 2015 @ 11:15:

Als er een koper bijzit die het huis tot elke prijs wil hebben (er kan iemand voorbijkomen die op slag verliefd wordt) dan kan je daar ook nooit tegenop maar ik zou vrij hoog gaan zitten met een paar duizendjes speelruimte zodat ik meteen de aandacht trek. Dat mijn speelruimte maar zo klein is hoeven ze niet meteen te weten.jij zou een aankoopmakelaar in dienst moeten nemen denk ik. zou je een hoop geld besparen
Alle reacties Link kopieren
Als er een serieuze bieder komt raken ze in de feeststemming en hebben het huis in hun beleving al praktisch verkocht. Dus dan kan jij aan je prijs vasthouden.



Je kan het op diverse manieren bekijken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Europe86 schreef op 14 augustus 2015 @ 11:17:

[...]





jij zou een aankoopmakelaar in dienst moeten nemen denk ik. zou je een hoop geld besparenDie moet je ook betalen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 14 augustus 2015 @ 11:16:

[...]



Mwah, vraag ik me af. Verkoper (bedoel je denk ik) heeft in dit geval meer tijd dan een stel in scheiding, iemand die vanwege zijn werk gaat verhuizen of iemand die al een andere woning heeft gekocht. Is altijd erg speculatief, dit soort aannames.



Ligt aan de leeftijd van de verkoper,maar ook aan de staat van de woning.

Heel veel kopers willen geen klushuis,behalve een lik verf
Alle reacties Link kopieren
als als als... het huis staat 13 maanden te koop, het is niet net op de markt gekomen.



daarnaast... als je een openingsbod doet en de verkopende makelaar is een eervolle, eerlijke makelaar die zich aan de ongeschreven regels zal houden, zal hij maar met 1 partij in onderhandeling gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 14 augustus 2015 @ 11:21:

[...]



Die moet je ook betalen.moet je nagaan hoeveel hij voor jou dan zal besparen...?
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 14 augustus 2015 @ 11:21:

[...]



Die moet je ook betalen.



Een aankoopmakelaar is niet zo duur,als een makelaar inschakelen voor een verkoop.

Een aankoopmakelaar hoeft niet meer te kosten dan 1000 a 1500 incl btw.

Belangrijker is dat de koper weet wat de staat is van de woning.

Onderhandelen is niet zo moeilijk,op zich
Alle reacties Link kopieren
quote:Europe86 schreef op 14 augustus 2015 @ 11:23:

als als als... het huis staat 13 maanden te koop, het is niet net op de markt gekomen.



daarnaast... als je een openingsbod doet en de verkopende makelaar is een eervolle, eerlijke makelaar die zich aan de ongeschreven regels zal houden, zal hij maar met 1 partij in onderhandeling gaan.



Wat makelaars graag mogen zeggen,als een woning een week te koop staat,tegen een koper.

U moet er maar even over nadenken,maar wees snel want er zijn meer mensen met interesse.

Daar heeft koper, bij deze woning geen last van
Alle reacties Link kopieren
quote:cijfernerd schreef op 14 augustus 2015 @ 11:25:

[...]





Een aankoopmakelaar is niet zo duur,als een makelaar inschakelen voor een verkoop.

Een aankoopmakelaar hoeft niet meer te kosten dan 1000 a 1500 incl btw.

Belangrijker is dat de koper weet wat de staat is van de woning.

Onderhandelen is niet zo moeilijk,op zich voor sommige is onderhandelen niet moeilijk... maar als ik sommige reacties lees hierboven zouden zij toch zeker wel een aankoopmakelaar nodig hebben. Je betaald al snel onnodig te veel voor een huis.
Gezien het al 13 maanden te koop staat, is het met zekerheid te duur geprijsd, anders was het allang verkocht geweest. Als een huis te lang te koop staat raakt het opgebrand; mensen vertrouwen het zaakje niet meer "want als het zo lang te koop staat zal er zeker wel iets aan schelen".



Ik zou dus gaan voor een erg laag startbod. Het zou me daarbij geen barst kunnen schelen, of mijn bod nu al dan niet au sérieux wordt genomen door verkopers.
De WOZ-waarde en het aankoopbedrag van de huidige eigenaren zijn echt totaal niet relevant. Ik snap niet dat daar altijd zo naar gekeken wordt.



Maar goed: onderhandelen kan ik ook niet, dus ik zou zeker een aankoopmakelaar nodig hebben. Als ik een huis leuk vind zou ik zomaar gewoon de vraagprijs kunnen betalen
Dat vind ik altijd zo gênant als mensen ergens stellig over praten, maar er duidelijk geen kaas van hebben gegeten. Maar gelukkig sommige hier wel.
Alle reacties Link kopieren
Komt ie dan; wij dachten zelf aan 275.000 om maximaal uit te komen op 300.000. Dat is echt onze maximum wat we er voor zouden willen geven...



Nu maar hopen dat jet nog te koop staat als ons huis verkocht is... whahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven