Wat zou jouw eerste bod zijn?? (Huizenjacht)

14-08-2015 10:14 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Puur hypothetisch;



Je hebt een leuk huis gezien. Je ziet 't helemaal zitten en overweegt een bod te doen. Het is een vrijstaand huis aan het water in een rustig dorp in Friesland. De woz- waarde ligt tussen 250.000 - 325.000



Het staat 13 maanden te koop voor 340.000,-



Wat zou jouw openingsbod zijn?



(Kijken of ik er wat in de buurt zit... Leuke hobby. Haha)
Alle reacties Link kopieren
quote:nadine1988 schreef op 14 augustus 2015 @ 11:40:

Komt ie dan; wij dachten zelf aan 275.000 om maximaal uit te komen op 300.000. Dat is echt onze maximum wat we er voor zouden willen geven...



Nu maar hopen dat jet nog te koop staat als ons huis verkocht is... whahaha



Dan hebben jullie wel 95% kans,dat koper akkoord gaat bij maximaal 300000.

300000 is 88% van de vraagprijs.
je kunt ook gewoon 1 bod doen en zeggen, luister ouwe, dit is het, take it or leave it, of hoe je dat op z'n fries zegt. denk dat hij dat messchien meer waardeert dan beetje laag gaan lopen bieden. gewoon zeggen, we onderhandelen niet, dit is het bedrag. klaar. hupsakee.
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 14 augustus 2015 @ 11:16:

[...]



Mwah, vraag ik me af. Verkoper (bedoel je denk ik) heeft in dit geval meer tijd dan een stel in scheiding, iemand die vanwege zijn werk gaat verhuizen of iemand die al een andere woning heeft gekocht. Is altijd erg speculatief, dit soort aannames.Of verkoper wil eigenlijk niet weg (familie die zegt dat het veel verstandiger is om ergens anders/kleiner te gaan wonen) en heeft het huis daarom te hoog in de verkoop gedaan.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ja haha... zo van; dit ist en net oars! ;)



Mmm... nouja zat ik toch wel een beetje in de goede richting te denken dus. Het is ook allemaal nog zo van 'stel' en 'wat als...'



We gaan pas volgende maand ons eigen huis in de verkoop doen en daar gaan we ons helemaal op richten nu. We willen ook pas iets anders kopen als de onze verkocht is. Maarja, kijken mag ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:nadine1988 schreef op 14 augustus 2015 @ 10:56:

De vraagprijs is inderdaad hetzelfde gebleven zolang het te koop staat. En idd, hier is het een heel duur huis.



Om maar even aan te geven hoe duur; ik zei tegen mijn zus dat ik dit huis heel mooi vond (zij weet van onze verhuisplannetjes tzt maar niks van ons financiële plaatje) en haar reactie was meteen dat ze dubbel lag en daarna zei "Ja joh, droom nog maar even verder'... hihiDan bestaat er de kans dat ze het huis alleen maar weg doen voor een goede prijs. Wanneer ze graag hun huis kwijt willen, waren ze vast al gezakt met de prijs.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Leuk feitje; ons huis is verkocht!!! Zonder makelaar, 1e kijkers



Volgende week gaan we waarschijnlijk bezichtigen ;)
quote:nadine1988 schreef op 28 augustus 2015 @ 08:57:

Leuk feitje; ons huis is verkocht!!! Zonder makelaar, 1e kijkers

Super! Goed gedaan :-)
Alle reacties Link kopieren
Dat is een lekkere positie, eigen huis al kwijt zo snel!
Alle reacties Link kopieren
Onze WOZ-waarde komt absoluut niet overeen met de eventuele vraagprijs, ik zou mezelf goed in de vingers snijden als ik daarnaar zou kijken. Ik zou zelf bij een huis dat al een ruim jaar te koop staat (en zelfs dus nog 2 stuks in dezelfde prijsklasse voor 2 jaar te koop), een laag openingsbod doen. Daarmee denk ik aan 250-265.000. Niet serieus genomen worden in deze situatie zou een gekke zet zijn van de verkoper. Zeker aangezien er geklust in 1997, zijn er ws nog dingen aan vernieuwing toe. Ik schat in dat je uit kunt gaan komen op 285-290000, en dat klinkt helemaal niet gek.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor je visie lionlily
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel benieuwd naar het verloop nadine1988!

Je kunt ook de makelaar van de verkopers tijdens de rondleiding voorzichtig polsen. Hij zal natuurlijk nooit zeggen dat een laag bod helemaal prima is, maar als hij aangeeft dat ze een bepaald bod niet serieus gaan nemen, dan zit daar meestal wel wat in.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook Zanahoria. Ben heel benieuwd. We gaan dat vast even onderzoeken idd, hihi...
quote:nadine1988 schreef op 28 augustus 2015 @ 08:57:

Leuk feitje; ons huis is verkocht!!! Zonder makelaar, 1e kijkers ;)



Super! Zo kan het dus ook.

Veel plezier met het zoeken naar een nieuwe woning.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Dalit
Mijn eerste aanbod zou zijn dat ze de prijs naar een minder lachwekkend bedrag mogen aanpassen
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je JollyJ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven