Weer dierenarts...

21-06-2016 10:20 139 berichten
Morgen voor de 3e keer in 2 weken naar de dierenarts.



2 weken geleden constateerde ik dat ze veel met haar kopje schudde en aan 1 oor veel aan het krabben was.

Op naar de dierenarts: niet grondig kunnen onderzoeken, ze valt aan en laat zich niet aanraken of bekijken.

Op basis van leeftijd en mijn verhaal: oorontsteking.

Voor mijten was ze 'te oud', komt vaak voor bij jonge katjes.

Wel de vraag of ik thuis met een wattenstaafje in haar oor wilde en daar een foto van wilde sturen. Op basis van oorsmeer konden ze misschien op de foto mijten uitsluiten.

Kleur van oorsmeer was normaal, geen mijten, advies: zalven in oor met een pipet (naam weet ik niet uit mijn hoofd). Buitenkant van oor insmeren met hydrocortoderm. Dit had ik nog staan van eerdere krabpartijen bij gevoeligheid voor bepaald voedsel.



Vorige week weer naar dierenarts, nu met wattenstaafje al gedaan, geen mijten gevonden. Toch maar door zalven en smeren. Ze is niet bekeken, want ze was al tegen haar reismand op aan het springen en slaan.



Vanochtend vond ik plukken haar met bloed door het hele huis. Zo op het oog niks te zien, maar ik vertrouwde het niet.

Toen ze bij me kwam vast gepakt en bekeken. Begin van oor is vacht en huid helemaal weg. Glimmend rood van bloed. En het lijkt opgezet, maar omdat haar andere oor (zover ik kan beoordelen) in orde is weet ik niet of dit normaal is of dat het daadwerkelijk is opgezet.

Dierenarts maar weer gebeld. Vandaag zitten we vol, morgen om 15:15 uur is er plek.

De dierenarts vraagt zich wel af wat ze kunnen doen, want ze laat zich niet onderzoeken...

Uh... Al krabt ze de verf van de muren of de huid van ons lijf... Ze gaat morgen goed onderzocht worden!

Pijn en continue krabben is goed voor d'r



Ze eet, drinkt, slaapt, plast en poept goed, maar oh wat ben ik bang dat er wat ergs aan de hand is.



Beestje kan niet zeggen wat er is, moet maar vertrouwen op mij dat ik haar goed in de gaten hou. En ben zo bang dat ik het te lang heb laten duren ofzo
quote:miedo schreef op 21 juni 2016 @ 10:37:

[...]





Flauwekul.

Als de dierenarts de kat niet goed kan onderzoeken , had ze zelf allang een roesje ingezetPrecies!
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 21 juni 2016 @ 11:29:

[...]





Dat bepaal ik zelf wel. Jij hebt al eens vaker je laten kennen dat je niet zo'n dierenliefhebber bent en jou neem ik nergens meer serieus.



Nou, inderdaad zeg.



Wat een gedoe TO. Ik ben het eens met wat er gezegd wordt, laat de DA aan huis komen en/of doe een roesje. Dit kan zo niet blijven.

Ik heb ook zo'n kat die hem volledig flipt bij de dierenarts. Vorige bezoek was in december, hij had een ontstoken poot die heel erg dik was. Dat beest heeft mij daar zo diep gekrabt dat het nu nog een pijnlijk litteken is. Voordeel is wel, hij was voor die afspraak echt een gemene draak, ook tegen mij. Sinds die afspraak is hij helemaal verandert, een echte schat.

Maar ik zie wel op tegen het volgende bezoek; dat wordt ook een roesje ben ik bang



Sterkte, ik ben heel benieuwd wat er met haar aan de hand is!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook naar een andere dierenarts gaan eerlijk gezegd. Mijn hond had een hele nare ervaring in een praktijk hier in de buurt. Ik ga er nooit meer heen, alleen om te wegen. Dan loopt ze gewoon tot de weegschaal en verder wil ze absoluut niet. Het komt bij jouw kat duidelijk ook nooit meer goed met de dierenarts.... Andere dierenarts zoeken die wel een onwillige kat wil en kan onderzoeken.
quote:BridgetteDubois schreef op 21 juni 2016 @ 12:30:

[...]





Nou, inderdaad zeg.



Wat een gedoe TO. Ik ben het eens met wat er gezegd wordt, laat de DA aan huis komen en/of doe een roesje. Dit kan zo niet blijven.

Ik heb ook zo'n kat die hem volledig flipt bij de dierenarts. Vorige bezoek was in december, hij had een ontstoken poot die heel erg dik was. Dat beest heeft mij daar zo diep gekrabt dat het nu nog een pijnlijk litteken is. Voordeel is wel, hij was voor die afspraak echt een gemene draak, ook tegen mij. Sinds die afspraak is hij helemaal verandert, een echte schat.

Maar ik zie wel op tegen het volgende bezoek; dat wordt ook een roesje ben ik bang



Sterkte, ik ben heel benieuwd wat er met haar aan de hand is!We gaan het morgen eerst proberen zonder 'hulp'. Anders wordt het sederen...
quote:dikkerdjedap schreef op 21 juni 2016 @ 12:52:

Ik zou ook naar een andere dierenarts gaan eerlijk gezegd. Mijn hond had een hele nare ervaring in een praktijk hier in de buurt. Ik ga er nooit meer heen, alleen om te wegen. Dan loopt ze gewoon tot de weegschaal en verder wil ze absoluut niet. Het komt bij jouw kat duidelijk ook nooit meer goed met de dierenarts.... Andere dierenarts zoeken die wel een onwillige kat wil en kan onderzoeken.



Mijn kat heeft bij deze dierenarts nooit een nare ervaring gehad, ik weet niet waar je het vandaan haalt?

Maar misschien ben je in de war met de nare ervaring van mijn kat in een kliniek in Utrecht. Hier gaat ze nooit meer heen
Alle reacties Link kopieren
@ fruity: Ik zeg toch nergens dat jouw kat een nare ervaring had daar? Ik schrijf alleen dat het blijkbaar niet meer goed komt tussen de dierenarts en jouw kat. Want hij reageert als een wild dier duidelijk. Een andere dierenarts heeft misschien een andere aanpak die wel werkt. Sterkte morgen!
Alle reacties Link kopieren
hoi,

mijn kat had vorige week ongeveer hetzelfde. Hele kop kapotgekrabt , vooral bij de oren en er ontbreken grote plukken haar. (en hij bleef maar tot bloedens toe alles openkrabben...)

Bij de mijne blijkt het mogelijk een allergie te zijn tegen vlooien/teken.

Ik heb pilletjes meegekregen (prednison) en daar reageert hij erg goed op.

Als ik je verhaal lees zou dit het eventueel kunnen zijn ?!?



Helaas heeft hij inmiddels een enorm abces aan zijn bekje, moet vanavond opnieuw heen .

Ik heb overigens wel zo´n speciale kooi meegekregen en ik gebruik deze ook.

De mijne bijt en krabt ook iedereen kapot. In deze kooi krijgt hij een spuitje (verdoving) en dan kunnen ze rustig kijken wat er aan de hand is.

Leuk is het voor zo'n beestje natuurlijk nooit, maar op deze manier is het voor de dierenarts ook goed te handelen. Je kat zelf in een handdoek oprollen moet je vlgs mij niet doen...... dat werkt niet en krijgt zo'n beest een trauma van.

Eventjes in een dwangkooi is minder erg. De kooi is ruim genoeg hoor. Hij wordt pas " aangeklemd" wanneer een prikje gaan geven.



heel veel beterschap voor je kat, ik hoop dat je snel weet wat er aan de hand is
quote:Lovely1987 schreef op 21 juni 2016 @ 11:35:

Sederen is misschien maar beter ook. Deden ze bij mijn hond ook en dat gras hadden ze met normale controles niet eens gezien. Pas toen ze heel erg diep naar binnen gingen zagen ze het zitten.



De kat van mijn ex heeft dat met gras in zijn oor ook een keer gehad, het schijnt nog best vaak voor te komen.Grasaren zijn heel vervelend als ze oa. in het oor terecht zijn gekomen
quote:Fruity-Pebbles schreef op 21 juni 2016 @ 11:04:

[...]





Mijn kat moet nog 4 worden.

Die paniek en stress is inderdaad niet leuk. Sta daar soms echt in tranen te roepen; We willen je helpen stommerd! En d.a. zegt dat het geen oormijt kan zijn op basis van leeftijd? In dat geval heeft ze toch echt ongelijk.
quote:shift.delete schreef op 21 juni 2016 @ 17:29:

[...]



En d.a. zegt dat het geen oormijt kan zijn op basis van leeftijd? In dat geval heeft ze toch echt ongelijk.



Ze heeft niet gezegd dat het niet kan.

Ze gaf op basis van leeftijd is de kans op mijt kleiner
Dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd.

Hoop dat gauw een goede oplossing wordt gevonden.
quote:shift.delete schreef op 21 juni 2016 @ 19:45:

Dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd.

Hoop dat gauw een goede oplossing wordt gevonden.



Geeft niet

Een komma verkeerd, een woord vergeten en een hele tekst kan verkeerd opgepakt worden

Even toelichten en klaar.

Morgenmiddag nuchter naar de da, eventueel sederen. Prikken doen we altijd gestroomlijnd bij de da

Jaarlijkse prikken gaan er ook gewoon in, niet van harte, maar het werkt
Je kunt je kat bakeren met een grote handdoek, daar worden ze rustig van.



Hoe? Haal de kat bij de DA uit de bak met een handschoen, rol hem/haar pijlsnel in een handdoek en voila. Als de kat op de grond zit dan kun je half op hem/haar gaan zitten en dan de handdoek om doen. Klinkt zielig maar is het niet.
Het kan alles zijn: mijt, grasspriet, oorsmeer, oorontsteking, tumor enz.



Ruik je iets in het oor?
De dierenarts zal het morgen wel zien.
Je hebt nog "geluk" dat ze bij jou wel in een bakje geraakt.

Hier lukt dat bij kat 3 niet.



Als we die ooit naar de DA moeten krijgen, zal dat onder verdoving moeten gebeuren.

Hoe we ze dan moeten verdoven is mij een raadsel, want iets opeten uit onze hand doet ze bijvoorbeeld niet.

(Steek je hand uit en ze is weg. Zij komt bij ons knuffelen, maar 1 "verkeerde" beweging - of zelfs maar de gedachte eraan - en ze is weg.)



We hebben haar ooit proberen mee te nemen, maar het resultaat was 2 volwassenen onder het bloed nog voor ze in 't bakje zat en een doodsbange hyperschichtige kat die we 3 dagen niet gezien hebben.





Ik zou dus toch ook voor die verdoving gaan als het lukt.

Kan de DA haar tenminste rustig onderzoeken.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 21 juni 2016 @ 20:00:

De dierenarts zal het morgen wel zien.Zeker, maar ik snap dat TO met vragen zit.
quote:iris1969 schreef op 21 juni 2016 @ 20:05:

[...]



Zeker, maar ik snap dat TO met vragen zit.Welke vragen precies dan?
Daarvoor gaat ze morgen naar de dierenarts. Het probleem was dat de kat daar onhandelbaar is. Is een oplossing voor gevonden door TO en de DA samen.
Ik ben er van overtuigd dat de DA morgen zeer capabel zal zijn, maar ze opende vandaag een topic met vragen en daar reageer ik op. TO mag er mee doen wat ze wil.
Dit gaat misschien heel raar klinken, maar is het een idee om de kat een soort puckababy slaapzak aan te doen? Hij kan dan niet uithalen en de kop is wel vrij.
quote:iris1969 schreef op 21 juni 2016 @ 19:56:

Het kan alles zijn: mijt, grasspriet, oorsmeer, oorontsteking, tumor enz.



Ruik je iets in het oor?



Ruiken laat ze niet toe. Nu ligt ze luid knorrend op schoot en kan ik in haar oor kijken. Ik zie echter niks...

Wanneer ik dichterbij kom met mijn hoofd dan worden d'r ogen zwart en gaan d'r oren plat in d'r nek... Geen succes dus
quote:Treurniet12 schreef op 21 juni 2016 @ 20:24:

Dit gaat misschien heel raar klinken, maar is het een idee om de kat een soort puckababy slaapzak aan te doen? Hij kan dan niet uithalen en de kop is wel vrij.



Ik hou 'm in gedachten net als de handdoek truuk van Ilse.

Dank jullie wel!
quote:Treurniet12 schreef op 21 juni 2016 @ 20:24:

Dit gaat misschien heel raar klinken, maar is het een idee om de kat een soort puckababy slaapzak aan te doen? Hij kan dan niet uithalen en de kop is wel vrij.Ja dat werkt net als een handdoek bakeren. Misschien alleen lastig aan te doen?
Alle reacties Link kopieren
En, hoe is het afgelopen bij de dierenarts?



ik vind nog een dwangtas" http://www.marktplaats.nl ... ren-van-wilde-katten.html



Moet je poeslief daar wel eerst in zien te krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven