Weer dierenarts...

21-06-2016 10:20 139 berichten
Morgen voor de 3e keer in 2 weken naar de dierenarts.



2 weken geleden constateerde ik dat ze veel met haar kopje schudde en aan 1 oor veel aan het krabben was.

Op naar de dierenarts: niet grondig kunnen onderzoeken, ze valt aan en laat zich niet aanraken of bekijken.

Op basis van leeftijd en mijn verhaal: oorontsteking.

Voor mijten was ze 'te oud', komt vaak voor bij jonge katjes.

Wel de vraag of ik thuis met een wattenstaafje in haar oor wilde en daar een foto van wilde sturen. Op basis van oorsmeer konden ze misschien op de foto mijten uitsluiten.

Kleur van oorsmeer was normaal, geen mijten, advies: zalven in oor met een pipet (naam weet ik niet uit mijn hoofd). Buitenkant van oor insmeren met hydrocortoderm. Dit had ik nog staan van eerdere krabpartijen bij gevoeligheid voor bepaald voedsel.



Vorige week weer naar dierenarts, nu met wattenstaafje al gedaan, geen mijten gevonden. Toch maar door zalven en smeren. Ze is niet bekeken, want ze was al tegen haar reismand op aan het springen en slaan.



Vanochtend vond ik plukken haar met bloed door het hele huis. Zo op het oog niks te zien, maar ik vertrouwde het niet.

Toen ze bij me kwam vast gepakt en bekeken. Begin van oor is vacht en huid helemaal weg. Glimmend rood van bloed. En het lijkt opgezet, maar omdat haar andere oor (zover ik kan beoordelen) in orde is weet ik niet of dit normaal is of dat het daadwerkelijk is opgezet.

Dierenarts maar weer gebeld. Vandaag zitten we vol, morgen om 15:15 uur is er plek.

De dierenarts vraagt zich wel af wat ze kunnen doen, want ze laat zich niet onderzoeken...

Uh... Al krabt ze de verf van de muren of de huid van ons lijf... Ze gaat morgen goed onderzocht worden!

Pijn en continue krabben is goed voor d'r



Ze eet, drinkt, slaapt, plast en poept goed, maar oh wat ben ik bang dat er wat ergs aan de hand is.



Beestje kan niet zeggen wat er is, moet maar vertrouwen op mij dat ik haar goed in de gaten hou. En ben zo bang dat ik het te lang heb laten duren ofzo
Oh gelukkig
Dank je wel Iris



Iedereen hier bedankt voor het meedenken en meeleven en dingen zeggen waar ik zelf niet aan gedacht had.

Ik hou jullie op de hoogte van de vooruitgang!
Fijn te lezen dat je zoveel om haar geeft

De dag na de behandeling nog (steeds) niet goed eten en drinken is niet echt best. Zeker te weinig drinken is funest. Dus terecht dat je je zorgen maakt hoor.



Begrijp dat ze nu alleen wat heeft gedronken? Goed in de gaten houden en gewoon weer bellen als het te lang duurt.

En zou de "gesopte" brokjes even blijven geven, ook i.v.m. (mogelijk nog) pijn in oortjes. Ernaast een bakje droge brokjes zodat ze kan kiezen ;)
Vannacht meerdere keren eruit geweest.

Ze at en dronk alleen als ik het rechtstreeks aanbod bij d'r. Dat is al een supervooruitgang ten opzichte van gisteren.

Vannacht is ze even bij me op bed gesprongen en hebben we even samen gelegen.

Zachtjes aaien.



Vanochtend weer drinken aangeboden, ze hoefde niet. Heb het weer teruggezet bij de overige drinkbakken.

En ze liep er naar toe om te gaan drinken.

Ze koos voor het bakje water met de brokken. Dacht dat ze dan meteen wat brokken naar binnen zou slurpen...

Maar na uitgebreid haar nagels te hebben gekrabd aan de krabpaal, is ze gaan eten!!!! Droge brokken! Ze zit nu zelfs wel een beetje te schransen... Maar ze heeft gisteren en vannacht niet zo heel veel op.



Schrans maar lekker, we gaan je vanaf volgende week wel op dieet zetten
Ah heeel goed
quote:shift.delete schreef op 24 juni 2016 @ 12:12:

Ah heeel goed



Echt een zucht van verlichting. Helaas is ze vanochtend naar buiten ontsnapt...

Vriend is vandaag thuis en heeft hele ochtend staan roepen en alles, maar ze kwam maar niet.

Heeft vanmiddag de voordeur maar open gezet met de hoop dat ze dan het huis ruikt en zo naar huis wilde komen... Goh je gaat echt gekke dingen doen voor zo'n beestje...



Ze is net pas naar binnen komen lopen en heeft meteen wat gedronken.

Komt misschien toch nog alles goed, kan niet wachten tot ik naar huis kan vanmiddag!!!
Alle reacties Link kopieren
oke, toppie, ga zo door!
We gaan zeer de goede kant op.



Ze loopt nog wel erg voorzichtig rond, komt me niet wakker maken 's ochtends of begroeten als ik thuis kom. Maar....

As we speak ligt ze luid spinnend op schoot te genieten. Mag haar aanhalen, dan spint ze nog harder. Zoekt mijn hand op als ik stop met aaien. En geeft af en toe een voorzichtige lik op mijn hand/vinger.

Mag haar zelfs bij haar pijnlijke oor aaien. Als ik dat niet hard genoeg doe drukt ze haar kop tegen mijn hand aan.



Eten doet ze weer helemaal zelf. Drinken ook, maar doet dat (volgens mij) toch nog iets te weinig. Maar ze drinkt. Hou dit nog wel in de gaten.



Vanochtend kreeg ik een heel verhaal van haar te horen, ze had sinds woensdag niks meer 'gezegd'.

Zichzelf wassen doet ze nog niet helemaal, maar haar kop houdt ze nu schoon. Het harde plakkaat is weg bij d'r oor. Het is minder opgezet en niet meer rood. Schudden is nog niet helemaal over, maar stukken minder als hiervoor. Gisteravond een hard stukje op mijn bed gevonden waarvan ik vermoed dat het uit d'r oor kwam. Maar weet dit niet zeker.



Oren staan lekker naar voren gericht, ogen staan weer helder. Afwisselend normaal tot grote zwarte ogen als ze schudt of een luid geluid hoort.



Ik moet heel nodig naar de wc, maar ik blijf zitten tot ze niet meer op schoot wil liggen
Fijn om te lezen.

Raar die stukjes uit haar oor, maar ze is duidelijk aan de beterende hand.
Vanmiddag de dierenarts weer gebeld.



Poes blijft met haar kop schudden en houdt daarbij haar oor plat naar buiten gericht. Als ze klaar is met schudden houdt ze ook een tijdje haar oor zo.

Daarnaast loopt ze af en toe met haar kop naar links, alsof er iets uit moet stromen.



Weer dierenarts gebeld... Vanmiddag om half 5 moeten we weer aantreden. Schudden met hoofd had nu wel gestopt moeten zijn.

Vrijdagavond afgesproken het over het weekend te tillen. Voor de rest doet ze het goed, ze eet, plast, poept en drinkt.

Is weer vrolijk aan het mauwen en aan het spinnen, maar plek in haar nek was een halve centimeter. Dat is nu uitgegroeid naar 1,5 cm.

Plek bij haar oor is weg, maar het schudden blijft...
Alle reacties Link kopieren
jammer fruity, het ging eerst zo goed..
Zijn net terug.



Geen narcose, in 6 dagen kan d'r oor niet ineens heel erg ontstoken zijn als het 6 dagen eerder mooi roze en rustig was.



Plan van Aanpak:

Prednison voor de plek in dr nek. Vorige keren kreeg ze een prik, maar de stress wilde de da haar niet aan doen. Thuis pillen is heel goed te doen, dus vandaar keuze op pillen.

Daarnaast antibiotica, schudden had nu echt wel over moeten zijn.

Vrijdag moet er een hele verbetering zichtbaar zijn, is dit niet het geval, dan bellen.

Dan waarschijnlijk weer onder narcose en dan allemaal scans etc.



Ze deed het vandaag hardstikke goed! Ze heeft alleen geblazen naar de assistent en continue d'r kop omgedraaid als de da haar wilde bekijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fruity-Pebbles schreef op 28 juni 2016 @ 19:01:

Zijn net terug.



Geen narcose, in 6 dagen kan d'r oor niet ineens heel erg ontstoken zijn als het 6 dagen eerder mooi roze en rustig was.



Plan van Aanpak:

Prednison voor de plek in dr nek. Vorige keren kreeg ze een prik, maar de stress wilde de da haar niet aan doen. Thuis pillen is heel goed te doen, dus vandaar keuze op pillen.

Daarnaast antibiotica, schudden had nu echt wel over moeten zijn.

Vrijdag moet er een hele verbetering zichtbaar zijn, is dit niet het geval, dan bellen.

Dan waarschijnlijk weer onder narcose en dan allemaal scans etc.



Ze deed het vandaag hardstikke goed! Ze heeft alleen geblazen naar de assistent en continue d'r kop omgedraaid als de da haar wilde bekijken.fijn!Duimen maar dat het vrijdag beter is..
Oh, en voor de rest is ze wel weer de oude.

Luid mauwend verhalen vertellen als ze weer binnenkomt en al spinnend ronddraaiend op schoot om het beste plekje te vinden waar ze kan liggen
Alle reacties Link kopieren
@ fruity: he wat balen dat het nou nog niet OK is Hoop dat de medicijnen aanslaan en dat het schudden stopt. Sterkte!
Ja, ik baal er ook van, maar blijf goede hoop houden dat het vanaf vrijdag toch echt wel beter zal gaan...
Alle reacties Link kopieren
hoi F-P,

zoals al eerder aangegeven hier ook een kat aan de prednison. De mijne is er erg goed van opgeknapt. Nog wel kale plekken, maar meneer is zoveel rustiger, niet meer krabben en heeft het weer prima naar zijn zin.

Ik hoop van harte dat de pilletjes aanslaan en dat jouw kat ook snel opknapt.

beterschap en succes
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met poes?
Sorry, ben jullie helemaal vergeten op de hoogte te houden.



Het gaat redelijk. Ze is in ieder geval weer de oude vertrouwde kattekop naar vriend en aanhankelijkgedrag bij mij



Van de week haar in de houdgreep gepakt en vriend foto's van binnenkant oor laten maken, of althans zo goed mogelijk.

Zag er erg vies bruinig uit. Naar dierenarts gereden met de foto's en zonder poes.

Het is alleen maar oorsmeer mevrouw, als een oor ontstoken is geweest wordt het schoongemaakt en komt er wat meer viezigheid uit.

Oh



Die stress was niet nodig geweest dus

Zijn nu de prednison aan het afbouwen, volgende week dinsdag het laatste kwart pilletje. Ben benieuwd hoe het dan gaat...
Vrijdag weer de dierenarts gebeld.

Ze is nu een weekje van de antibiotica af, oor is erg vies en er zitten soms stukken oorsmeer in haar vacht rondom het oor.



Deze week weer terug, gaan ze weer onder narcose kijken
Alle reacties Link kopieren
He gatsie dat gaat dus nog helemaal niet goed Sterkte
Nee, bijna elke minuut wel 1 keer met haar hoofd schudden, soms zelfs wel meerdere keren per minuut.

Houdt ook haar kop weer scheef met lopen, alsof ze er iets uit wil laten lopen.

Ik mag er aan zitten, maar liever niet.



Nu maar weer onder sedatie om na te gaan wat het kan zijn. Dan zullen ze wel verder gaan dan alleen kijken/voelen/uitspuiten
Alle reacties Link kopieren
jammer pebbles, sterkte en hoop er het beste van.Is poeslief al op leeftijd?
quote:miedo schreef op 18 juli 2016 @ 18:30:

jammer pebbles, sterkte en hoop er het beste van.Is poeslief al op leeftijd?



Nee, ze moet nog 4 worden.

Als ze bv 18 was geweest was het een ander verhaal...
Nou... Vanochtend poes bij de dierenarts afgeleverd.



Heb net gebeld om te vragen hoe het met haar is en hoe het is gegaan. Oor is weer uitgespoeld, er kwamen nu echt brokken oorsmeer mee (sorry )

Oor is nu weer schoon, weer in het oor gekeken, daar was een poliep in het oor te zien.

Ze is opengemaakt en poliep is verwijderd. Poliep zat heel diep, dus ze hopen dat ze alles weg hebben kunnen halen. Wanneer de oorontsteking terug komt, ze weer gaat schudden met d'r kop, dan is de poliep helaas weer terug gegroeid. Dan krijgt ze een doorverwijzing voor de KNO arts voor katten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven