Welk hondenras heb jij?

15-11-2013 22:45 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo animallovers,



Zelf wil ik al sinds ik een klein meisje was een hond en nou zijn er 3 rassen die ik erg leuk vind maar die ook erg verschillend zijn; Golden retriever, Cavalier king charles spaniel of een Malteser.



Welk hondenras hebben jullie en waarom heb je voor dit ras gekozen?
Alle reacties Link kopieren
Welk ras ik heb of welk ras de hond heeft?
king charles en engelse bull

simpelweg omdat ze qua karakter goed binnen het gezin passen



ik zie jou 3 totaal verschillende rassen noemen, ik zou echt nagaan welke eigenschappen je zoekt in een hond
Alle reacties Link kopieren
Vroeger een King Charles (slechte keuze) en daarna een Akita Inu. Helaas zijn ze er allebei niet meer. Wel regelmatig een oppasteckel



De eerste hond voor het formaat, gezellig gezinshondje. Helaas is het ras veel te ver doorgefokt en zou het eigenlijk uit moeten sterven. De tweede hond voor het karakter en uiterlijk, een ontzettend lieve en actieve hond als je weet hoe je zo'n pittig karakter moet handelen. Wat dat betreft is de stronteigenwijze teckel een eitje.



Voor jezelf: bezoek eens een paar hondenshows, dan krijg je een goed beeld.
Alle reacties Link kopieren
Boston terriër.



De mijne is slim, lief, knap, aanhankelijk, betrouwbaar, gehoorzaam, aandoenlijk etc etc...



Hij is een speelse lieve clown die altijd goedgemutst is.



Probeer al deze eigenschappen maar eens bij een mens te vinden
Ja en?
quote:bootje_op_de_golven schreef op 15 november 2013 @ 22:51:

Vroeger een King Charles (slechte keuze) en daarna een Akita Inu. Helaas zijn ze er allebei niet meer. Wel regelmatig een oppasteckel





ik heb juist niks met teckels en de KC bevalt mij goed

zo zie je maar, ieder zijn soort
Alle reacties Link kopieren
@itsme King Charles is superlief, maar ze zijn bijna allemaal ziek. En achteraf was het beter geweest om daar niet aan mee te werken.
Alle reacties Link kopieren
Een merkloze
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gehad ;



- Golden retriever

- Yorkshire terriër

- border collie

- Labrador

- Maltezer x lhaso apso



De laatste twee hebben we nu nog
Zwitserse witte herder

Heel zacht van karakter en lief voor kinderen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nu sinds anderhalf jaar een Golden Retriever, en ik moet zeggen het is echt een lief beest.



We zijn thuis met vijf. Je moet hem vanaf pup al meteen leren wat die wel en niet mag en hier ook consequent in zijn heb je er later alleen maar profijt van.



We hebben voor dit ras gekozen toen der tijd omdat deze goed in het gezin past, z'n karakter ons aansprak en omdat we het allemaal een prachtige hond vinden.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 15 november 2013 @ 22:57:

@itsme King Charles is superlief, maar ze zijn bijna allemaal ziek. En achteraf was het beter geweest om daar niet aan mee te werken.





ah in dat opzicht slechte keuze, ik geef je gelijk

maar wat dat betreft is de engelse bull ook een slechte keuze



ik twijfel ook wel eens of ik daar aan mee wil doen. zo koop ik geen uitgewoonde fokteven en niet bij broodfokkers. de bullen zijn hier herplaatsers (niet dat ze daardoor ineens wel gezond gefokt zouden zijn)

ik weet wel dat de DA-kosten hiermee aardig kunnen oplopen, daar hou ik dus rekening mee
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kruising herder. Ontzettend lief, sociaal heeel grappig ( ze zat laatst op de vensterbank als een kat) en slim.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Labrador. Omdat ik het mooie honden vind en het is een prettig ras. Plus dat ik van aktieve honden hou die graag willen Mijn hond is ontzettend lief en stabiel en past heel goed in ons gezin
Alle reacties Link kopieren
Moet het een ras zijn ?



Heb er 1 die verdacht veel op een hond lijkt.

Kwispelt als ze me ziet ( toch iemand die er blij is )

Als ik niet op let jat ze mijn eten (zou ik moeten afvallen?)

Welk ras ? Geen idee .

Ze is lief en dat is belangrijk

Succes met het maken van een keuze.
Alle reacties Link kopieren
Zijn de meeste rashonden niet vreselijk doorgefokt? Ik bedoel, elke hond heeft wel gezondheidskwaal door het fokken. (hd, ed, hartkwaal, nieren, te grote, platte, kleine schedel etc.)



Neem nou een franse bulldog; die beestjes zijn zo 'gemaakt' door mensen dat ze nooit natuurlijk kunnen bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een amerikaanse bull gehad en een pitbull, met goede en consequente opvoeding zijn het hele lieve honden. Heel trouw aan hun baas en huis. Nu weer op zoek naar een nieuwe bull, onze vorige is na ongeval overleden helaas. Jammer dat er veel broodfokkers zijn!
Eerst een Leonberger, erg lief, knuffelig en trouw, maar enorm groot en harig, prachtig om te zien maar je moet het niet erg vinden dat ze veel in de rui zijn en ze hebben grote wandelingen en plek nodig.



Nu een labrador, erg lief voor de kinderen, makkelijke hond, zou niet meer zonder kunnen.



Beide uit het asiel.
Alle reacties Link kopieren
quote:joeliiee schreef op 15 november 2013 @ 23:09:

Zijn de meeste rashonden niet vreselijk doorgefokt? Ik bedoel, elke hond heeft wel gezondheidskwaal door het fokken. (hd, ed, hartkwaal, nieren, te grote, platte, kleine schedel etc.)

Teveel doorgefokt door broodfokkers idd



Neem nou een franse bulldog; die beestjes zijn zo 'gemaakt' door mensen dat ze nooit natuurlijk kunnen bevallen.De franse bulletjes worden ook niet 'gewoon' zwanger, alleen door K.I
joeliiee die kans bestaat idd
Alle reacties Link kopieren
quote:ranjazonderrietje schreef op 15 november 2013 @ 23:06:

Moet het een ras zijn ?



Heb er 1 die verdacht veel op een hond lijkt.

Kwispelt als ze hij me ziet ( toch iemand die er blij is )

Als ik niet op let jat ze hij mijn eten (zou ik moeten afvallen?)

Welk ras ? Geen idee .

Ze hijis lief en dat is belangrijk

Succes met het maken van een keuze.Same here!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb een kruising Duitse Herder/Border Collie/Benner Senner.

Ze is knap, lief, waaks en ze drijft. Alle goede eigenschappen van alle 3 de rassen zitten in haar.

Mijn vriend heeft haar meegenomen uit Duitsland. Leuke souvenir. Ze is hier nu omdat het een teefje is. Ik wilde geen reu, en zij was het laatste teefje uit het nest.
Ik heb een ruw harige Jack Russel, maar hij heeft geen kwalen van het door fokken. Ik zou geen andere hond willen!



Die hondjes met platgeslagen neusjes is gewoon dierenmishandeling!
Alle reacties Link kopieren
Eerste hond was een Schotse collie (lassie hond) tweede hond was een maltezer leeuw en mijn huidige hondje is een dwerg keesje. Binnenkort komt er nog een shelty bij.
Alle reacties Link kopieren
Een teckel,hij is lief sociaal naar andere honden en mensen.Als mijn kinderen ziek zijn kruipt hij stijf tegen ze aan ,zo lief.Hij is actief en een heerlijke wandeling slaat hij niet af.Helaas kan ik hem niet los laten,Het gaat goed zolang hij maar geen vogel,konijn of ree ziet zo ja dan gaat hij daar achteraan ik kan dan roepen wat ik wil,tja dat jagers instinkt zit er flink in.Maar we zijn nog steeds dol op hem,hij hoort gewoon bij ons gezin.



Dit is onze doerak.



Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven