Welk hondenras heb jij?

15-11-2013 22:45 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo animallovers,



Zelf wil ik al sinds ik een klein meisje was een hond en nou zijn er 3 rassen die ik erg leuk vind maar die ook erg verschillend zijn; Golden retriever, Cavalier king charles spaniel of een Malteser.



Welk hondenras hebben jullie en waarom heb je voor dit ras gekozen?
Ik heb een basenji, niet zoveel voorkomend ras in nederland.

Waarom ik haar heb gekozen, ik werd verliefd op het ras.

Voordat ik mijn eerste basenji kocht heb ik mij goed ingelezen en ben bij de fokkers op bezoek geweest.



Basenji de stille jachthond uit afrika.

De Basenji is een hond voor een eigenaar die het leuk vindt dat een hond eerst zelf nadenkt voordat het luistert.
Alle reacties Link kopieren
N Boerboel, n zuidafrikaans ras. N grote lieve lobbes! N hele fijne hond met kinderen, alleen geen geschikte hond als je nog nooit eerder n hond hebt gehad. T enige nadeel aan onze Lola is dat ze nogal kwijlt maar dit hoort er helaas bij. Verder echt n grote goedzak!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een hele lieve Vubara!
Een jezuswatbenjetocheenstomkutbeestdiemijnlunchvanhetaanrechtjat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Tervuerense herder de mooiste die er is. Helaas is de onze overleden.
quote:Star schreef op 16 november 2013 @ 09:53:

Een jezuswatbenjetocheenstomkutbeestdiemijnlunchvanhetaanrechtjat.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Duitse Dog. Het was altijd al mijn wens en we hebben er nog geen seconde spijt van gehad. Wat een fijn dier Hij is in het verleden mishandeld en vier keer herplaatst voordat hij bij ons kwam (binnen een half jaar). Grote hond met een klein hartje: hij heeft respect voor alles en iedereen. Hij is ook zeldzaam makkelijk. Ondanks zijn grootte gaat hij eigenlijk altijd mee (mits men daar toestemming voor geeft natuurlijk) en gedraagt zich dan keurig. Iedereen wil hem altijd graag van mij kopen



We hebben hiervoor een Berner Sennen gehad, Jack Russels, Cocker Spaniëls en een Friese Stabij. Allemaal leuk, wel allemaal heel anders. Mijn man wil graag over een tijdje een Tibetaanse Mastiff erbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:josske, 1 uur geleden

Ik heb een basenji, niet zoveel voorkomend ras in nederland.

Waarom ik haar heb gekozen, ik werd verliefd op het ras.

Voordat ik mijn eerste basenji kocht heb ik mij goed ingelezen en ben bij de fokkers op bezoek geweest.



Basenji de stille jachthond uit afrika.

De Basenji is een hond voor een eigenaar die het leuk vindt dat een hond eerst zelf nadenkt voordat het luistert.Oh wauw, daar hebben wij ook over na zitten te denken. We hebben nu een oude, demente Rhodesian Ridgeback die al het gevoel voor decorum verloren is.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Mijn volgende wordt een Ierse wolfshond. Of een Saarloos wolfshond als de Ier toch niet door mijn voordeur blijkt te passen
Alle reacties Link kopieren
Een Australian Shepherd! Oftewel een Australische herdershond, die uit Amerika komen... Onze zoektocht naar deze geweldige hond eindigde 330km van huis, voorbij Keulen.

She is more than worth it!
Alle reacties Link kopieren
Border Collie.

Trouw, lief, actief en knap!

Heeft wel veel uitdaging nodig (qua uitlaten, spelen etc). Maar dat vinden wij juist leuk (ook niet altijd hoor ) en ze is enorm op ons gesteld!
Alle reacties Link kopieren
Oh ik vergeet super slim!!
Een Bullmastiff. We wilden graag een grotere waakhond en kwamen bij dit ras uit vanwege het karakter (heel waaks, maar ook heel lief en heel trouw en geen blaffer).



Het is een superhond, maar het is ook absoluut geen beginnershond. Ze zijn ooit gefokt om zelfstandig beslissingen te nemen en dat zit er nog steeds behoorlijk in. Ze zijn dus nogal eigengereid en eigenwijs. Ik vind dat ook zo zijn charmes hebben en ik kan erg lachen om de streken die hij soms uithaalt. Maar je moet wel een bepaald natuurlijk overwicht hebben om de hond toch naar jou te laten luisteren op die momenten dat het echt belangrijk is.



Zeker met zo'n grote hond (70 kilo) kun je niet hebben dat hij toch zijn eigen plan trekt en bijvoorbeeld een kinderwagen induikt om even gezellig te knuffelen, enthousiast tegen een paard met ruiter opspringt omdat die duidelijk aan het spelen zijn of de aanval inzet omdat een alleen lopende man zonder hond in het bos natuurlijk niet te vertrouwen is...
Alle reacties Link kopieren
quote:Zeker met zo'n grote hond (70 kilo) kun je niet hebben dat hij toch zijn eigen plan trekt en bijvoorbeeld een kinderwagen induikt om even gezellig te knuffelen, enthousiast tegen een paard met ruiter opspringt omdat die duidelijk aan het spelen zijn of de aanval inzet omdat een alleen lopende man zonder hond in het bos natuurlijk niet te vertrouwen is...







Nee, inderdaad. Dat moet je niet hebben. Maar leg dat een demente hond maar eens uit.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Duitse herder. Hij is nu net 1 geworden. Hij is overenthousiast, gaat graag zijn eigen gang, maar we lachen ons ook rot om hem.

Hij moet nog veel leren, daar zijn we druk mee bezig.

Verder houdt hij van knuffelen en is dol op water. We wonen buitenaf, dus hij kan zijn energie wel goed kwijt.



In het verleden twee keer een labrador gehad. Ook heerlijke honden.
Alle reacties Link kopieren
Bobtail / Old English Sheepdog



Heel erg gemoedelijk, mooie vacht, erg slim, wil voor je werken, heerlijk om te trainen, snapt alles na 2 x. Gewoon erg lief. Hond met een karakter.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Berner Sennen reu van 8 jaar en een Berner Sennen teefje van 1 jaar.



Geweldige honden zijn het!
Alle reacties Link kopieren
Golden Retriever. Echt hele lieve honden.



Berner Sennen lijkt mij ook super!
@MrsStan

God beware me, ik hoop dat hij gezond oud wordt!



* rent weg en checkt alvast WA polis *
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de cavalier ook een ontzettend leuk hondje maar ik zal er nooit een kopen. Veel te veel risico. Eigenlijk moeten ze dat ras niet meer fokken want 9 van die 10 hondjes hebben een hartkwaal en neurologische problemen vanwege een te kleine schedel.



Zelf heb ik een stabijna (kruising stabij x onherleidbaar), 2 jack russels en een haarbal uit Spanje.



Qua karakter past een jack russel heel goed bij mij. Het zijn speelse en felle donders met karakter.
Een grote poedel. Lief, slim, sportief, sociaal, grappig, waaks en verhaart niet. Het enige nadeel is de vooroordelen die mensen over poedels hebben, verder is het de allerleukste en meest veelzijdige hond die ik ooit heb gekend.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Jack Russel, maar ze is behoorlijk groot voor een Jack Russel en heel erg rustig en lui!
Ooh ik zie nog nergens mijn favoriete ras! Ik zou graag ooit een Hongaarse Vizsla willen. Wat een mooi dier (op z'n Martin Gaus') en wat een lief karakter! Het is een pointer, jachthond en een ontzettende knuffelkont. Ze zouden het liefst opgekruld op schoot liggen. Verder zachtaardig, je hoeft geen harde aanpak te gebruiken bij de opvoeding, want dat kunnen ze niet hebben. Maar ooooh die ogen, ik smelt erbij weg!
Ik heb ook een Vubara, ook wel Rara, ook wel rasechte BASTAARD.



Na een ongezond rashondje (Cavalier), dat veel te jong overleed en waar ik dus veel verdriet van heb, nu een waanzinnig aktieve onvermoeibare knuffelige BASTAARD.

Ik hoop dat hij heel lang mee gaat.



Het enige nadeel van de bastaard is dat je nooit kunt zeggen,: 'zo een neem ik er volgende keer wéér....'.



Wij hebben een labrador en een zwarte mechelaar, allebei teefjes. De eerste is supersuperlief en aanhankelijk, de ander is trouw, waaks en gehoorzaamt goed. Hele verschillende honden maar oh zo leuk



Wat vind je zelf belangrijk in een hond en hoe is je gezinssituatie en woonruimte?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven