Welk kledingstuk ben jij aan het maken?

06-03-2012 09:46 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op naailes en ben er erg enthousiast over! Ik koop stofjes en speur Knipmode en Burda's af naar leuke kledingstukken om te maken!!!



Het lijkt me leuk om hier te schrijven over wat je aan het maken bent, welk stofje je gebruikt, waar je mooie/leuke/goedkope stoffen kunt kopen etc.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik maak ook nog geen blousen dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor m'n dochter een winters king louie jurkje nagemaakt. Maar dan de zomerversie van tricot en korte mouwen. Is best goed gelukt. Dochter is er erg blij mee. En dat is weleens anders geweest met m'n eigen creaties
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk ook weer eens wat kunnen doen. Lichtelijk iets te druk met te veel niet leuke dingen.

Gisteren een jurk getekend, vanavond op naailes even na laten meten.

Nog een paar weken en dan hebben we een lang weekend! Kan ik lekker naaien



@Beeldig, komt vanzelf wel een keer, een blouse (of jas)
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed, Helena! Welk patroon heb je daarvoor gebruikt, als ik vragen mag?



Yesyes, dat is altijd mooi om naar uit te kijken! Ik naai gewoon in etappes, als ik puf en tijd heb. Dat vind ik juist het fijne aan naaien: vaak ben ik te moe voor het meeste, maar dan doe ik gewoon elke dag iets kleins. Heb ik toch het gevoel dat ik vooruit gekomen ben die dag.



Qua blouse heb ik maar eens een proef-knoopsgat gemaakt dit weekend. Ik heb in mijn hele naaicarrière (nu een jaar) één knoopsgat gemaakt tot nu toe. Vrijdag wilde ik in een etuitje een knoopsgat maken, maar weigerde mijn naaimachine omdat ik ergens een hendeltje om moest zetten. Natuurlijk kon ik mijn handleiding nergens meer vinden en op de pdf die ik op internet vond was het plaatje veel te vaag, dus ik kwam er helemaal niet uit. Gelukkig vond ik een betere pdf van de Engelse handleiding en bleek het hendeltje niet op mijn knoopsgatvoet te zitten, maar op mijn naaimachine.



Gelukkig kan ik intussen wel ritsen inzetten.
Alle reacties Link kopieren
Beeldig, ik heb het patroon nagetekend van het bestaande jurkje. Ik heb als basis wel een patroon van een jurkje gepakt, zodat ik de mouwen kloppend had. Maar dat heb ik dus links en rechts langer of smaller ed gemaakt.

Of bedoel je dat niet?




Een 'frozenjurk' ik vond 'm wat te lang maar de draagster is er heel gelukkig mee!



Patroon Roos 5011A via marktplaats gekocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:beelicious schreef op 11 april 2016 @ 18:01:

[afbeelding]



Een 'frozenjurk' ik vond 'm wat te lang maar de draagster is er heel gelukkig mee!



Patroon Roos 5011A via marktplaats gekocht.Leuk!



Ik had nogal wat dingen die ik wilde doen (regenjas, nieuw kostuum elfia, broeken en shirts) maar verder dan één shirt en de jas die ik al een keer geplaatst had ben ik niet meer gekomen. Ben ook een week of 10 uit de running geweest omdat ik plat moest liggen. Hoop straks weer aan tafel te kunnen zitten zonder pijn in de benen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had hier tips gevraagd voor patronen omdat ik iets voor mezelf wilde naaien. Inmiddels heb ik 2 jurkjes en een shirtje genaaid voor mezelf. En er liggen alweer 2 stofjes te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Tvp!



Ik ben fan van de patronen van La Maison Victor. Ik ga nu beginnen aan de jurk Lora.



Maar ik kwam hier omdat ik net een lockmachine heb gekocht, dus ik ga nu de tips terug lezen (heb het topic nog niet gelezen)
Alle reacties Link kopieren
Welke lockmachine heb je gekocht?
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa2 schreef op 24 april 2016 @ 19:06:

Welke lockmachine heb je gekocht?Een Lewestein 700DE. Ik ben nog echt een beginner daarmee, dus we zullen zien hoe het gaat!
tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik zat zelf naar een Brother te kijken maar ben er nog niet uit.



Tvp???
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de Lewenstein 700, ben er erg blij mee. Is het bij jou al gelukt happyfriday?



Tvp= (volgens mij) terug vind post. Als je ergens 1xin hebt gereageerd dat komt hij in je lijst en kun je het topic sneller terug vinden.
Alle reacties Link kopieren
Tvp aha alweer wat geleerd, dank je voor de uitleg. Ga ook een kijken naar een lewenstein 700 op internet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Bernina 1110 en ik kan me niet voorstellen dat er lockamchines zijn die beter en fijner zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik spaar voor een Imagine Babylock en die rijgt automatisch in en regelt zelf de juiste spanning.

Tot die tijd doe ik het met een Singer vd Lidl.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic niet helemaal gelezen, dus misschien hebben jullie zulke vragen al honderd keer beantwoord - sorry daarvoor dan!



Ik kocht online een rokje dat weer terug gaat omdat de kleur me niet helemaal bevalt en het bovendien wat aan de korte kan is, maar ik vond het er wel heel simpel uitzien.



Het was van een soort lichte joggingstof en als je het plat neerlegt is het ongeveer een kwart cirkel. De bovenband is in drieën verdeeld: in de middelste tunnel zit een veter, in de andere twee elastiek. In de zijnaden zitten zakken meegenaaid.



Jullie snappen hem al: ik zou het graag zelf willen maken. Maar: behalve een knoop aanzetten en een gesprongen naadje repareren heb ik nog nooit iets genaaid. Ik heb dus ook geen naaimachine.



Kan ik dit? En zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Of is het gewoon een kwestie van naar de markt voor een leuk lapje en gaan met die banaan?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nog niet uit, ga ondertussen nog even verder met een gewone naaimachine
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 01 mei 2016 @ 19:04:

Ik heb het topic niet helemaal gelezen, dus misschien hebben jullie zulke vragen al honderd keer beantwoord - sorry daarvoor dan!



Ik kocht online een rokje dat weer terug gaat omdat de kleur me niet helemaal bevalt en het bovendien wat aan de korte kan is, maar ik vond het er wel heel simpel uitzien.



Het was van een soort lichte joggingstof en als je het plat neerlegt is het ongeveer een kwart cirkel. De bovenband is in drieën verdeeld: in de middelste tunnel zit een veter, in de andere twee elastiek. In de zijnaden zitten zakken meegenaaid.



Jullie snappen hem al: ik zou het graag zelf willen maken. Maar: behalve een knoop aanzetten en een gesprongen naadje repareren heb ik nog nooit iets genaaid. Ik heb dus ook geen naaimachine.



Kan ik dit? En zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Of is het gewoon een kwestie van naar de markt voor een leuk lapje en gaan met die banaan?Niemand?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt wel een machine nodig ik zou er met de hand echt niet aan beginnen haha!

Je krijgt t dan ook nooit netjes en stevig genaaid volgens mij met elastiek en met de hand.



En met de machine heb je een patroon nodig, maar een rokje kan je eventueel ook wel redelijk eenvoudig overtekenen van een bestaand rokje en zelf een patroon maken.



Alhoewel als je echt nog nooit wat gemaakt hebt op een naaimachine een beetje handleiding wel fijn kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
O. Dan moet ik binnenkort eens bij een vriendin met een naaimachine langs...
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:damas schreef op 03 mei 2016 @ 09:47:

Je hebt wel een machine nodig ik zou er met de hand echt niet aan beginnen haha!

Je krijgt t dan ook nooit netjes en stevig genaaid volgens mij met elastiek en met de hand.



En met de machine heb je een patroon nodig, maar een rokje kan je eventueel ook wel redelijk eenvoudig overtekenen van een bestaand rokje en zelf een patroon maken.



Alhoewel als je echt nog nooit wat gemaakt hebt op een naaimachine een beetje handleiding wel fijn kan zijn.

Dit dus. Als je geen naaimachine hebt of er eentje leent, zou ik er echt niet aan beginnen. Bovendien klinkt het niet als een rokje dat ik zou aanraden voor een beginner, zonder patroon. Een elastiek aanzetten, met ook nog eens 3 tunnels en zakken erin verwerkt: beetje ingewikkeld als je nog nooit iets hebt genaaid.

Maar als je wel al een beetje ervaring hebt, of een handige vriendin, dan is het natuurlijk wel leuk om te proberen! In het ergste geval heb een een paar euro aan stof weggegooid. En wat tijd. Maar ja, als het wel lukt, is het natuurlijk wel erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Het leek me juist best simpel.



Zeker toen ik bedacht had dat ik ook met een halve cirkel kan werken. Dan hoef ik maar één naad te maken. En maar één zak te doen. (Of is dat een beetje raar?)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Dames! Ik wil graag een omslagdoek maken die ook kan dienen als picknickkleed en zoek een stof die licht en kreukvrij is. Wat raden jullie aan? De stof hoeft niet waterafstotend te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven