Welk kledingstuk ben jij aan het maken?

06-03-2012 09:46 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op naailes en ben er erg enthousiast over! Ik koop stofjes en speur Knipmode en Burda's af naar leuke kledingstukken om te maken!!!



Het lijkt me leuk om hier te schrijven over wat je aan het maken bent, welk stofje je gebruikt, waar je mooie/leuke/goedkope stoffen kunt kopen etc.
Alle reacties Link kopieren
Kantje boord heeft ongeveer alles voor lingerie en ondergoed. Volgens mij hebben ze niet (echt) een webshop en de openingstijden zijn verre van ideaal. Ik werk aan de andere kant van Amsterdam en als ik voor kantje boord heen en weer moet fietsen dan moet ik een paar uur vrij nemen.

Het assortiment is echter heel ruim, dus ik schrijf een "boodschappenlijstje" speciaal voor kantje boord en eens in de zo veel tijd neem ik toch een paar vrije uren op en haal ik mijn hele lijstje. Mocht je er heen gaan: genoeg cash meenemen want je kan niet pinnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:beelicious schreef op 27 november 2016 @ 09:52:

Ik koop graag in het buitenland:



www.Fabric.com (usa)

https://utopian-threads.myshopify.com (aus)

www.stoffenstraat.com (be)

www.bambiblauw.beHeb je geen problemen met de invoerrechten bij Amerika en Australie?
quote:lisa2 schreef op 03 februari 2017 @ 09:34:

[...]





Heb je geen problemen met de invoerrechten bij Amerika en Australie?Nee hoor je betaalt gewoon de postbode aan de deur. Dhl stuurt vooraf de nota. Heel makkelijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Beeldig schreef op 02 februari 2017 @ 21:02:

Oh dat is een beetje jammer inderdaad. Hopelijk ben je snel over en ingericht!



Moet je dan ook nog gordijnen naaien eerst of mag je meteen met je kostuums verder aan de slag?Ik ben niet zo van de gordijnen naaien eigenlijk dus die laat ik maken. En dan kan ik idd lekker verder met mijn kostuums
Alle reacties Link kopieren
Heel verstandig!
Ik ben aan het overwegen om sommige patronen die ik zelf heb gemaakt te gaan verkopen online. Maar zit even te denken hoe ik dit ga aanpakken. Etsy is natuurlijk de uitgelezen plek, maar heb geen zin in buitenlandse btw/invoer (vat). Dus dacht via een eigen site.



Nou dat site maken is geen probleem. Kvk regelen ook niet. Is paypal en bankoverschrijving voldoende betaalopties? iDeal is me te prijzig.



Dan de patronen zelf. Voorlopig een unisex pakje en een sportief jurkje. Ik moet me nog even buigen over de maatvoeringen. En over het digitaliseren naar .pdf

Een beschijving met fototutorial natuurlijk erbij. En dan hoe zorg je dat mensen jouw patroon gaan opmerken? Uiteraard een testercall en daarna zorgen dat er over je geblogt wordt.

Op FB verspreiden..



Zie ik wat over het hoofd? Ik ben wel een business woman, run een eigen bedrijf en een webshop (niet naaigerelateerd).
Alle reacties Link kopieren
Leuk Beelicious!

Misschien kun je je patroon met een gemaakt voorbeeld verkopen/ ten toonstellen bij een stoffen winkel bij jou in de buurt? Natuurlijk gemaakt met de stofjes van de betreffende winkel.

En ik vind (bijna) al mijn patronen via Pinterest. Dus zorgen dat je daar veel op staat, al weet ik niet precies hoe je dat moet doen. Een goede site is natuurlijk een must. Misschien met algemene tips erop (bijv. Voor werken met lockmachine. Of coverlock, ik vind dat daar nog weinig over te vinden is), dan vinden mensen je site ook sneller denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik teken al mijn patronen zelf dus ik ben niet echt de doelgroep. Ik heb mij wel eens opgegeven als tester voor een nieuwe site met patronen voor lange mannen. Aangezien ik zelf 3 lange mannen thuis heb leek mij dat wel wat. Na een half jaar stond er nog steeds alleen een hele saaie hoodie op. Aangezien ik zelf een hoodie in 6 minuten teken vond ik 6 maanden echt belachelijk, zeker aangezien je een bestaand hoodie-patroon gewoon ongestraft kan verlengen. Het is geen maatpak. Ik denk dat je echt een gat in de markt moet vervullen met je patronen en een heel breed assortiment moet hebben waardoor klanten terugkomen en je site aanraden aan anderen.
Alle reacties Link kopieren
Patroontekenen is echt wel een vak apart. De patronen die je op etsy en pinterest vind, vaak gratis, zijn eigenlijk niet echt heel goed vind ik.

Voor mij moet een patroon ook een aantal maatvoeringen hebben zodat het zelf vergroten of verkleiner wat makkelijker gaat.

Heb er ooit les in gehad, blauwe maandag op de modeacademie gezeten, maar een echt goed verkoopbaar patroon is niet niks.

Veel patronen zijn ook af te leiden van een paar basispatronen dus als je een beetje inzicht hebt heb je aan die paar basisstukken genoeg.

Patronen verdwijnen ook een beetje uit de winkels merk ik. Steeds meer stoffenwinkels zijn gestopt met het verkopen er van.

Je patronen moeten echt wel heel speciaal zijn lijkt me wil je ze echt kunnen verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Nina: Of alleen speciale patronen verkopen weet ik niet. Bijvoorbeeld de Lady Skater dress vind ik niets bijzonder maar doet het toch heel goed.
Ik naai geen kleren maar het afgelopen weekend was ik klaar met het breien van een korte rok. Het heeft verticale banen in de kleuren beige en zandkleur. Nu ben ik begonnen met het breien van een bijpassend topje zodat het een setje wordt.
Alle reacties Link kopieren
Een rokje breien lijkt me heel leuk om te doen. Alleen ik weet niet of ik het aan zou doen. Bij de grove breisels die ik maak, zou het een poppenrokje worden, die aan de ene kant langer is dan aan de andere
Alle reacties Link kopieren
Het kan me niet schelen dat er nog sneeuw ligt. Vandaag een zomerjurkje met spaghettibandjes gemaakt voor m'n dochter. Leek even net alsof het al juli was! Dochter wilde alleen niet haar kleren uit doen om te passen 'het is te koud, mama!'. Dat was dan wel weer jammer
Alle reacties Link kopieren
Haha well begrijpelijk. Misschien vanavond voordat ze naar bed gaat laten passen?
Ik was juist nog met winterkleding bezig, maar het ligt nu even stil.
Ik heb de jurk met watervalhals van de Knip gemaakt! Mijn tricot is iets stugger dan dat van Beeldig, dus de waterval valt nog niet heel soepel, misschien dat het met wassen en dragen wat soepeler wordt.



Aan ziet het er ongeveer zo uit, maar dan nog met rimpels, van taille tot heup ongeveer.



https://www.bobotuli.nl/d ... p/images/sideedited-1.jpg
Dit is het geworden:





Ik heb hem met korte mouw gemaakt en dus is een vestje erbij wel handig. Het vestje zit een beetje tussen een bolero en een shrug in. Ik heb van een van mijn eigen vestjes een patroon gemaakt.
Waarom de foto nu op zijn zij staat, is mij een raadsel... Sorry! Even de laptop draaien
Mooi geworden! Ik heb er ook een gemaakt in een stuggere stof, die valt net anders inderdaad, maar heeft ook z'n charme. Die vind ik misschien zelfs nog mooier zitten dan die van de soepeler stof.



Leuk dat je er meteen een vestje bij gemaakt hebt!
Alle reacties Link kopieren
Avondzon: heel scherm van de pc omgedraaid:) Maar de jurk is mooi geworden. Mooie rode stof ook!
Dank je wel! Je hoofd iets kantelen was misschien wat handiger geweest, Lisa
Alle reacties Link kopieren
Zullen we dit topic maar weer eens nieuw leven in blazen?

Ik heb gisteren mijn blouse afgemaakt http://nl.tinypic.com/m/jt7ya9/2



http://nl.tinypic.com/m/jt7yav/2



Wat zijn jullie aan het maken?
Die is mooi geworden, Perzikboom!



Ik heb deze week de naaimachine voor het eerst sinds maanden weer eens aangezwengeld, maar echte naaizin ontbreekt nog een beetje. Ik heb een simpel mutsje gemaakt en er ligt een shirt met aangeknipte mouw klaar.



Heb me wel voorgenomen om ook eens aan een blouse te beginnen. Maar eerst zien, dan geloven.
Mooi, Perzikboom!

Ik heb op naailes een jumpsuit gemaakt voor mijn dochter. Jumpsuit vind ik niet geslaagd, omdat het niet mooi valt op mijn dochter. Bovenstuk is te kort, broekje te groot. Ik heb ook geen zin meer om er iets aan te doen. Ik ben nu bezig met een vest (op naailes).

Thuis dacht ik even snel een t-shirt in elkaar te zetten voor mijn dochter. Alles ging goed, tot ik de boord erop ging zetten. Draad knapt steeds. Na 15x ben ik er mee gestopt. Misschien vind ik nog tijd en zin vandaag om het af te maken.
Mag ik ook aansluiten? Heb al jaren een simpele naaimachine, in het verleden ook wel wat gemaakt met hulp. Sinds een paar maanden ben ik het weer aan het op pakken.

Op dit moment bezig met een jurkje uit de my image, gemaakt van Punta di roma.

Loop vast met de mouwen, ergens iets mis gegaan. Maak hem nu af zonder mouwen en moet hem bij de oksels wat innemen. Maar zo even geen idee hoe dat het beste aan te pakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven