Wonen zoals het hoort

29-05-2008 16:41 473 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier op de wonenpijlert lezen we natuurlijk allemaal de woonbladen. Laten we eens kijken of we goed genoeg weten hoe je hip moet wonen.



Om te beginnen heb je geen keuken om alleen maar te koken, maar een zgn. leefkeuken. In deze keuken (strak met betonnen aanrechtblad) staat een kookeiland, "zodat je niet met je rug naar je gasten staat als je aan het koken bent". Je hebt namelijk regelmatig vrienden over de vloer die blijven eten (let op: alleen vrienden, nooit schoonouders of oma’s ofzo).



En terwijl je vrienden, gezeten op eames-stoelen aan de lange tafel die ooit een andere bestemming had in een oud pand, zich vergapen aan de zelfgemaakte placemats en tafeldecoraties, sta jij een eenvoudige maar heerlijke maaltijd te koken op je rvs zespitsfornuis met behulp van de restaurantspoelkraan, de quooker en de Amerikaanse ijskast.



Heb je plantenborders in je tuin en houd je van een beetje natuur bij je huis? Dat doe je dan helemaal fout! In een moderne tuin wordt niet getuinierd maar geloungd (spreek uit: gelaunzsjt). Wat daar precies onder wordt verstaan word je geacht gewoon te weten, maar je doet het in ieder geval op peperduur kolossaal meubilair "die in een zithoek niet zou misstaan" op je natuurstenen terras. Omdat het in Nederland driekwart van het jaar geen lekker weer is om buiten te zitten, hebben we de helft van de tuin overdekt met een stijlvol afdak of we bouwen een veranda. Zo kunnen we ook als het regent gezellig onder het afdak zitten koukleumen. Wat daar precies de fun van is doet er niet toe; het is hip dus we doen het. Dus sleep je vrienden naar buiten, voorzie ze van warme chocolademelk en een woonplaid, steek de buitenhaard aan en lounge je suf.



Een moderne tuin is ook niet compleet zonder buitenkeuken. Alleen maar bbq-en is helemaal passé. Onder je afdak hoort een complete keuken, dus sleep je je hele hebben-en-houwen naar buiten en verplaats je je gasten naar de Piet Hein Eektafel met steigerhouten bankjes. Vervolgens doe je daar precies hetzelfde wat je in je leefkeuken doet. Omdat je vrienden ook allemaal een afdak en een leefkeuken hebben, zijn je dagen aardig gevuld.



Er komt heel wat kijken bij hip wonen. Zie ik nog iets over het hoofd?
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij vergeet je nog ergens de zitzak fatboy ?

En de inloopdouche in die enooooooooooorme badkamer met dubbele vierkante wasbak , waar het licht elke drie seconde van kleur verandert . Moet ik je nog herinneren aan de inloopkast , waar je via de ouderlijke slaapkamer toegang toe hebt ? Dat is die kamer waar er een bankje voor het bed staat en een stoel ernaast . Geen idee wanneer je daarop gaat zitten trouwens , maar de kussens in dezelfde kleur als de kussenrollen op het bed staan er leuk op .



* geweldig stuk ! *
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
pfffff wat een verhaal..............
Alle reacties Link kopieren
ow ow en je bad in de slaapkamer dat is ook heel hip en erg praktisch (neem ik ff aan)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Hip wonen veronderstelt ook de absolute afwezigheid van bewoners. Niks geen speelgoed op de grond, kattenharen op de bank, papieren en dossiers op het bureau. In feite staat in een hip huis zelfs geen computer -of tv- in de woonkamer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb buiten geen leefkeuken. Ik heb -per muur- 36 ramen, waardoor ik buiten naar binnen haal... oh maai god, wat een prachtige lichtinval heb ik toch 8-P
Alle reacties Link kopieren
maar wel een knetterend nep haardvuur zowel in de winter als in de zomer
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
en banken en stoelen die niet lekker zitten maar wel mooi staan



en deze lamp aan het plafond



http://www.zeeeend.nl/blog/images/trekker.jpg
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
X-D



BGB, dat heet een walk-in-closet. Wel het hippe jargon gebruiken hè,



Mamzelle, hip wonen houdt ook in dat kinderen niet spelen of tv-kijken. Ze mogen alleen mee-loungen of tekeningen maken voor op de met magneetverf behandelde muur.



Hebben we ook allemaal souveniers van buitenlandse reizen en zelf opgeknapte stoeltjes van grofvuil in huis voor de persoonlijke touch?
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
kinderen moeten ook kleren aan die passen bij het intrieur en mogen niet buitenspelen want ze moeten er altijd smetteloos uitzien (en ander maken ze je witte bank vies)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
En dit is natuurlijk allemaal schier onmogelijk in oh gruwel een doorsnee vinexwoning. Een (appartement of loft in een) volledig verbouwde fabriek, kerk, school of politiebureau is het ideaal. Lekker industrieel en authentiek met de orignele balken, ruwe muren en hoge plafonds maar verder retestrak.
Alle reacties Link kopieren
Plasma/lcd tv alleen in de slaapkamer (sorry, ik bedoel natuurlijk master bedroom), in de living hangt (onzichtbaar weggewerkt) een beamer. De tuin kan ook worden vervangen door een dakterras, beter bekend als urban outdoor paradise.
Alle reacties Link kopieren
En dan ben je eindelijk klaar met je huis hip inrichten, pak je de nieuwe VT Wonen/Living/Elle Wonen/Of een ander woonblad* van de mat. Ga je zitten op je smetteloos witte bank, je hippe koffie mok (latte machiato) staat op je nieuwe salontafel. Even tijd voor je zelf......



Sla je het woonblad open en wat denk je??????????



Is alles weer uit en loop je hopeloos achter. Je zucht even, drinkt je koffie op en gaat weer aan de slag. Zorgen dat je weer helemaal hipperdepip kunt zijn.



Zucht. Life is a bitch.



* haal door wat niet van toepassing is

Hip wakker worden is ook een absolute must met de phillips lichtwekker. Ik bedoel, een wekker met geluid is zooooo 1960 ;-) Dat ze dat vroeger deden, tsssssk. Ik word alleen nog maar wakker voor een geleidelijk opkomend lichtschijnsel waardoor ik meer in balans ben dan ooit tevoren! X-D
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_15260 wijzigde dit bericht op 29-05-2008 17:14
Reden: ZOONTJE(16 MAANDEN) KAN OOK FORUMMEN
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ja je ziet nog wat over hte hoofd, ik was vorig jaar op n tuinbeurs en daar was toen het nieuwste, slapen in je tuinhuis.



Dus je hebt je slaapkamer net mugvrij gemaakt met horren ed en een airo geinstalleerd en dan ga je in je tuinhuisje jezelf op laten eten door de insecten, en dan natuurlijk wel een buitendouche met jacuzzi he.

dan blijft t binnen allemaal design
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
LOL Moragh



Ik breek me dan ook het hoofd over hoe ik een vide in mijn jaren 60-woning kwijt kan....
Ik vind hier dingen van.
Ja Sabeltandcavia. Die vrienden van tegenwoordig zijn behoorlijk veeleisend. Dat valt mij ook op.



Je ziet een paar dingen over het hoofd, althans voor als je mijn vrienden hebt.



De Philip Starck stoelen voor bij de eettafel. Het vlindermodelletje maar dan tweedehands natuurlijk, want dat moet. Er moeten vooral retro spullen in je huis staan, wil je echt hip zijn. Dus tweedehands vloeren, die doen het goed, uit een oude vermolmde en ingestorte kerk. Die moet je dan zelf opgeknapt hebben en de houtworm er uitgeranseld en dan over je vloer leggen.



Je woont trouwens in een voormalige parochie natuurlijk of eventueel in een oude fabriekshal, waar je nu een enorm juten hoekbankstel hebt staan van Jan des Bouvries. Zijn vrouw heeft hem ontworpen. Een zogenaamd stokoude dekenkist, die je uit Zuid-Frankrijk hebt meegenomen doet dienst als salontafel. Je ziet aan de zijkant nog fragmenten van letters die er ooit opstonden in 2002 want je antieke dekenkist is natuurlijk niet echt antiek maar door een slimme meubelzakenman oudgeloogd.



Nonchalant liggen her en der gezellig kussens gemaakt van oude meelzakken verspreid. Je houdt niet zo van tutsels en frutsels. Nee, stoer, sterk en vooral niet truttig moet het wezen.



De AGA coocker in de keuken kost een paar centen en verbruikt zoveel energie dat je er een aparte electragroep voor hebt moeten aanleggen maar het is wel hip en hij komt helemaal terug in het woonmodebeeld. De Amerikaanse koelkast is van SMEG natuurlijk, dubbeldeurs maar wel van die originele bolle deuren met autodeurhandels. Je zet natuurlijk geen Siemens of een Whirlpool in je loft of oergezellige maar stoere boerenkeuken van de scheefgezakte, oude saksische boerderij die je voor een prikkie op de kop hebt kunnen tikken, omdat hij eigenlijk slooprijp was en waar je voor 4 ton aan hebt moeten verbouwen. Maar....het resultaat mag er wezen!



De lampen zijn van Koot. Want dat is design en je kunt al die vrienden natuurlijk niet ontvangen onder een tafellamp van Ikea. Het idee!



De badkamer is afgemaakt in 'tadelakt'. In het betongrijs met een gegoten betonnen vloer, inloopdouche en Villeroy & Boch wasbakken, toilet en kranen. De kleine witte tegeltjes bij de wastafels komen uit Portugal. Met de hand gebakken en geglazuurd. Ze zijn gewoon wit maar dat men niet denkt dat jij van de straat bent of zo en die tegeltjes gewoon bij de Gamma haalt!



In de huiskamer hangt natuurlijk een originele Herman Brood. Hemeltergend lelijk maar wel kunst.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn veranda heb ik terrasheaters (op stroom, is zo lelijk met gasflessen). Het terras is net vernieuwd met 1x1 mtr grijze tegels en de oeroude olijfboom staat op een markante plaats.

De hond ligt prinsheerlijk te slapen op zijn fatboy (blijft brandschoon en gaat naar verloop van tijd echt niet stinken).

Een zeer lange robuusthouten tafel staat op het terras met daar omheen veel verschillende soorten oude verweerde stoelen.

Op tafel veel soorten kaarsen, een stapeltje tijdschriften, een kan water met citroenen, flessen rose, kortom, wat doe ik nog achter de pc. Ik ga lekker buiten zitten.
Alle reacties Link kopieren
@Nlies

En die buitenkeuken zat er al, dus nu alleen nog een toilet en een plasmascherm en je kunt er intrekken. Wel fijn voor de gasten, hebben ze lekker het huis voor zichzelf :)
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
ik leef zo anno 1900
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Eleonora, ik heb nog een lange weg te gaan zie ik. Zijn de Tara-kranen al weer uit??
Ik vind hier dingen van.
Fatboys zijn uit mensen. Sorry dat ik het zeg maar dat kan echt niet meer een Fatboy. Die worden nu per gros aan het plebs verkocht bij Loods 5 in Zaandam.



Nee je moet dat kunststof riet gebeuren hebben met watervaste kussens er op voor in je tuin. Dat ziet er allemaal heel natuurlijk uit en is het niet. Maar ook dat is weer op z'n retour hoor trouwens. We gaan weer naar fijn en ongemakkelijk hout toe en, het liefst grofweg in elkaar getimmerd met een paar stoere spijkers en schroeven en dan van dat knoestige hout waarvan je denkt dat het nog bewerkt moet worden. Nee hoor, dat is het, zo is het goed.



Hebben jullie al een tuinpaveljoen van logs (gewoon grof, bijna onbewerkte bomen)? Voor bij je zwemvijver? Nee? Hoog tijd. En dan met een rieten dak he maar dat spreekt vanzelf.
Sabeltandcavia schreef op 29 mei 2008 @ 17:21:

Bedankt Eleonora, ik heb nog een lange weg te gaan zie ik. Zijn de Tara-kranen al weer uit??
Ik zou er voor de zekerheid niet meer aan beginnen. Voordat die Tara's er bij jou inzitten zijn ze uit en dan zit je.
Alle reacties Link kopieren
@Eleonora, gaan we binnenkort weer naar Frankrijk brocante shoppen? Lekker allerlei gehuchtjes bezoeken en kijken waar we weer unieke oude spullen kunnen vinden?

Gaan we ook weer mooie foto's maken, close up van de ogen en dan laten we deze afdrukken op canvasdoek van 1.50x1.50 in zwart wit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven