Zo boos want mijn poes is mishandeld

17-08-2016 06:49 569 berichten
Alle reacties Link kopieren
Slotje wat mij betreft
quote:theamuts schreef op 18 augustus 2016 @ 12:23:

[...]





Quote youwish: "Mijn ouders hadden geen idee van wie dat beest was. Loslopende kat zonder bandje om."

Youwish haar verhaal klopt gewoon niet.



Omdat mini zich vergist klopt mijn verhaal niet?



Logica..
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 18 augustus 2016 @ 12:29:

[...]





Tja, dat heb je wel vaker minni, maar dat geeft niet hoor Wat een ontzettend aardige reactie van je, Thea. Zo ben je normaal niet. Gaat het wel goed met je?
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 18 augustus 2016 @ 12:12:

[...]



Joh, trek je er niks van aan. Je ouders hebben prima gehandeld. Zij hebben meerdere malen de buren er op aangesproken en er veranderde niets. Dan brengen ze een kat naar het asiel. Nou poeh, poeh wat tokkie en dieronvriendelijk

De tokkies in dit verhaal zijn de mensen die niet willen snappen dat niemand, echt werkelijk waar niemand zit te wachten op een huis vol haren van andermans kat, of erger nog: de schijt en de pis van andermans kat. Want hey, hoeveel moeite is het nou om een drol op te ruimen of een keer je dekbed uit te wassen? Ze vergeten dat het gewoon ontzettend smerig is en dat hun eigen (ja hun eigen!) verantwoordelijkheid is.

.





ik heb geen een "asociale" katten lief hebber in dit topic met directe woorden horen zeggen (hmm typen) dat ze niet kunnen begrijpen dat anderen last hebben van hun dieren en de verantwoording niet nemen,



nee ik heb gelezen dat de "kattenhaters" alle "asociale" katteneigenaars over een 1 kam heen scheerde en er maar vanuit gaan dat ze geen verantwoordelijkheid voor hun katten nemen en totaal niet begrijpen dat hun katten schade kunnen maken bij anderen mensen



over een lul verhaal gesproken



ik heb de "asociale" katten liefhebbers met oplossingen zien komen, misschien niet haalbaar en "teveel moeite"

maar dat is wat ik heb gelezen, dat je niet eens bent met de oplossing prima, dat kan...



en we weten allemaal dat de kans dat er ooit een wet komt waar in je katten thuis moet laten heel erg klein is





dit bericht is niet op jou gericht maar in het algemeen van dit topic
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Waarom ben je meteen een kattenhater als je geen vreemde katten in je huis wil of de stront ervan in je tuin?



Alsof dat niet lekker zwart-wit is
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 18 augustus 2016 @ 12:45:

Waarom ben je meteen een kattenhater als je geen vreemde katten in je huis wil of de stront ervan in je tuin?



Alsof dat niet lekker zwart-wit is



lees de "" ik bedoelde het niet zo



maar goed dan kan ik ook komen met waarom ben je als katten eigenaar meteen een tokkie en aso

en zo blijft het eindeloos doorgaan geef er aub geen antwoord op want inmiddels weet ik je mening al
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 18 augustus 2016 @ 11:50:

[...]





Nouja het kost ze geld he..Gaat niet altijd op he. Vriendin van mij had buren die dat deden en het was overduidelijk dat ze het expres hadden gedaan. Hoefde ze niet te betalen.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
quote:mamsvan schreef op 18 augustus 2016 @ 12:50:

[...]





lees de "" ik bedoelde het niet zo



maar goed dan kan ik ook komen met waarom ben je als katten eigenaar meteen een tokkie en aso

en zo blijft het eindeloos doorgaan geef er aub geen antwoord op want inmiddels weet ik je mening al



Ik doe het toch want je legt me woorden in de mond.



Natuurlijk zijn niet alle katteneigenaren aso's. Ik heb ze nooit tokkie genoemd, alleen theemuts omdat ze m'n ouders onnodig beledigd.



Ik vind eigenaren aso als ze hun dier buiten los laten en het vervolgens andermans probleem vinden als het overlast veroorzaakt. Of zoals theemuts de wereld omdraaien, zodat anderen alle moeite moeten doen maar de baasjes ho maar, dan ben je aso.



Jij bent dat absoluut niet aangezien je je katten binnen houdt.
Alle reacties Link kopieren
Youwish, zou dat dan geen zwerfkat zijn geweest? Hier zijn het ook altijd de zwerfkatten die door het raam naar binnen glippen (ik ken alle buurtkatten).
quote:Irigaray schreef op 18 augustus 2016 @ 13:03:

Youwish, zou dat dan geen zwerfkat zijn geweest? Hier zijn het ook altijd de zwerfkatten die door het raam naar binnen glippen (ik ken alle buurtkatten).Zou ook best kunnen!
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 18 augustus 2016 @ 13:12:

[...]





Zou ook best kunnen!

Het valt me op. De katten van buren zitten ook vaak in de tuin, maar die proberen nooit naar binnen te glippen. Hoe je die katten uit je huis kunt houden, geen idee, wil ik ook wel weten . Ik vind het ook niet leuk dat er zwervers naar binnen komen.

Gelukkig kunnen de zwervers nu nog enkel in mijn bureau binnenkomen, een plaats waar mijn katten ook nooit alleen zitten - mijn jongste is een kei in kasten en schuiven openen, die zou een hele ravage aanrichten .
quote:sugarmiss schreef op 17 augustus 2016 @ 07:07:

Heel zielig voor de kat en ik snap ook niet dat er mensen zijn die zoiets kunnen doen.

Maar onderschat ook niet wat voor overlast mensen van katten kunnen hebben.



Nadat mijn eigen kat was overleden en en er dus geen kat meer in huis was die zijn territorium bewaakte kwamen veel buurkatten in onze tuin poepen. Echt niet fris.



Die katten heb ik toen ook echt wel eens vervloekt. Terwijl ik toch echt wel een kattenliefhebber ben.



Het is jouw kat dus is het jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je kat de tuin niet uitkan.

Ja dat is duur ja. Ma as r het is toch echt jouw verantwoirdelijkheid.Ik heb zelf geen katten, maar geen last van alle katten in mijn tuin. Hier allemaal grote tuinen, die kun je nooit overkappen om te zorgen dat de kat er niet uit kan.
quote:sssssst schreef op 17 augustus 2016 @ 07:13:

[...]



Dan wordt het tijd dat die wet er komt.Ja en alle vogels en slakken die hun behoefte doen in je tuin, ook maar op een aparte wc dan
Alle reacties Link kopieren
quote:pipootje schreef op 18 augustus 2016 @ 13:26:

[...]





Ik heb zelf geen katten, maar geen last van alle katten in mijn tuin. Hier allemaal grote tuinen, die kun je nooit overkappen om te zorgen dat de kat er niet uit kan.Ik denk dat dat ook verschil maakt, de grootte van de tuin. Hier een tuin van +200m², dus drie kattendrollen vallen niet zo hard op. Als je een tuin hebt van 8m² lijkt erger.
Alle reacties Link kopieren
quote:pipootje schreef op 18 augustus 2016 @ 13:28:

[...]





Ja en alle vogels en slakken die hun behoefte doen in je tuin, ook maar op een aparte wc danIk heb nog nooit gehad dat de vogel- of slakkenstront me om m'n oren vloog tijdens het grasmaaien........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 18 augustus 2016 @ 13:30:

[...]



Ik heb nog nooit gehad dat de vogel- of slakkenstront me om m'n oren vloog tijdens het grasmaaien........Vogelstront stoort me soms ook. Zit ik met een tas koffie in de tuin, valt er stront op mijn tafel. Niet leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:hallohallohallo schreef op 17 augustus 2016 @ 22:38:

[...]





Ongelofelijk dit. Mensen kunnen tegenwoordig niks hebben. Een en al egoïsme. Katten horen veilig naar buiten te kunnen. Als je er last van hebt, zoals ik ook had in mijn voortuin, doe je er toch wat aan door er wat neer ge gooien wat ze niet lekker vinden of wat dan ook. En anders ga je met je buren praten. Hoe vreselijk kunnen mensen toch zijn zeg.. Ja en paarden, schapen, koeien en zeker honden etc ook.

Niet dus.

Waarom moeten ze naar buiten? Maak net als voor alle andere dieren een riem of afgerasterd gebied.
quote:Hayek schreef op 18 augustus 2016 @ 13:30:

[...]



Ik heb nog nooit gehad dat de vogel- of slakkenstront me om m'n oren vloog tijdens het grasmaaien........Daarnaast zijn het wilde dieren en geen HUISdieren.
Alle reacties Link kopieren
quote:hallohallohallo schreef op 17 augustus 2016 @ 23:49:

[...]





Ik vind het in ieder geval niet normaal dat katten buiten niet veilig zijn voor mensen. Blijkbaar ben ik hier 1 van de weinigen...

Ze gaan al honderden jaren naar buiten. Vroeger was er geen sprake van een binnen kat,, mensen zouden je voor gek verklaren.

Maargoed dit is blijkbaar hoe de mens tegenwoordig is.



1 ding weer ik wel, mijn katten blijven veilig in mijn achtertuin. Weg van boosheid en slechtheid van mensen..



Ik hoop dat de mishandelde kat waar dit forum over ging snel opknapt !!Nee en ook niet van een binnenhond en de koeien stonden gewoon naast het huis. Er is nu eenmaal in die honderden jaren het een en ander veranderd hé. Honden moeten nu ook aan de lijn was toen ook niet. En zeker niet mee naar binnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:expecto-patronum schreef op 18 augustus 2016 @ 12:11:

Een ouder stel een straat verder op, die hebben buren met 2 katten. Blijkbaar doen die katten vaak hun behoeftes in de tuin van dat oudere stel. Nou heeft dat stel al meerdere malen aangegeven, dat ze er niet van gediend zijn dat die katten hun behoeftes in hun tuin doen. Met als gevolg dat hij het voortaan terug gooit over de schutting.



Ik heb niet zo een problemen met de katten in onze wijk. Sinds wij een hond hebben komen er nog maar heel weinig tot geen katten in de tuin hier. En ach, als het toch gebeurd en de kat of poes doet zijn behoefte, dan ruim ik dat gewoon op. Je kunt wel eeuwige discussies aan gaan tussen de katten eigenaar en de honden eigenaar, maar ja, daar schiet niemand iets mee op. Katten zijn gewoon meestal buiten dieren. Maar niemand staat in zijn recht om een dier te mishandelen.Tja dat zijn honden eigenlijk ook. Moeten die ook maar weer los gaan lopen dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:pipootje schreef op 18 augustus 2016 @ 13:26:

[...]





Ik heb zelf geen katten, maar geen last van alle katten in mijn tuin. Hier allemaal grote tuinen, die kun je nooit overkappen om te zorgen dat de kat er niet uit kan.Dan bouw je een ren..



Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 18 augustus 2016 @ 13:55:

[...]

Dan bouw je een ren..

[afbeelding]

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]





dat vind ik een goede oplossing



als ik ooit in een huis zal wonen (woon nu in flat op 6hoog) zal ik ook zo iets willen bouwen/kopen en mijn katten zullen gewoon binnen blijven tot het er staat...



ik vind dat ook niet zielig, juist voor een veiligheid is het erg handig



voorheen mochten ze op de balkon maar gezien 1 van de 2 nu wel heel erg graag naar de buren wil toelopen mag die niet naar buiten, ik ga ook niet expres de deur dicht doen als ik op de balkon zit maar doe er plank bij de deur... ze mogen pas op de balkon rond lopen als we iets hebben gekocht om de opening onder die afscheidingswand te dichten, en uiteraard zijn de kosten voor ons

(voor dat ik een bericht krijg wie moet dat dan betalen) (het zou belachelijk zijn als ik bij mijn buren om geld zou vragen of verlangen dat zij een plank of wat dan ook plaatsen



ik vind dat als je huisdieren neemt dan ben jij verantwoordelijk voor wat ze uitspoken bij anderen (zij kiezen niet voor jou huisdieren)
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:hallohallohallo schreef op 17 augustus 2016 @ 23:49:

[...]





Ik vind het in ieder geval niet normaal dat katten buiten niet veilig zijn voor mensen. Blijkbaar ben ik hier 1 van de weinigen...

Ze gaan al honderden jaren naar buiten. Vroeger was er geen sprake van een binnen kat,, mensen zouden je voor gek verklaren.

Maargoed dit is blijkbaar hoe de mens tegenwoordig is.



1 ding weer ik wel, mijn katten blijven veilig in mijn achtertuin. Weg van boosheid en slechtheid van mensen..



Ik hoop dat de mishandelde kat waar dit forum over ging snel opknapt !!In het straatbeeld liepen er ook volop honden los. In het straatbeeld waren volop paarden. Maar dat wordt ook al niet meer gewaardeerd omdat die poepen. Waarom van katten tolereren wat we van andere dieren niet tolereren. Waarom moeten we overlast van katten accepteren en bagatelliseren daar waar we dat bij andere dieren niet doen? Zijn kattenliefhebbes soms meer waard dan andere dierenliefhebbers of zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:rocky2008 schreef op 18 augustus 2016 @ 07:27:

[...]





Iones, dank je!

Maar dit gaan we de vermeende, makkelijke katten"liefhebbers" nooit aan hun verstand krijgen.



Ik pleit voor een wetgeving dat katten buiten zonder toezicht laten lopen, strafbaar wordt....

Daar is een paar maanden geleden nog voor gepleit. Dit met oog op de jaarlijkse besmettingen van toxoplasmose bij kinderen en zuigelingen. Ik heb dat artikel nog hier in de viva beschreven. Maar het lijkt onmogelijk te zijn. Ook omdat er heel veel katten rondlopen zonder eigenaar. Jagers pleiten al voor afschot. Sommige jagers pleiten niet maar schieten gewoon. Zwerfkatten zijn daar niet persé slechter mee af, maar katten die een thuis hebben wel natuurlijk.



De ts zegt bij een bos te wonen, en de kans is groot dat de kat daar het meest vertoeft. Ik wil niet weten wat er met die kat gebeurd is. Ik denk de ts zelf ook niet. Oogkassen die beschadigd zijn, ik weet niet wat ik daarvan moet denken. Ik denk niet dat de kat dat zelf gedaan heeft.
Alle reacties Link kopieren
die jagers moeten ze eens doodschieten

sorry daar kwam het asociale even naar boven

alhoewel goed kan begrijpen dat er heel veel zweverskatten zijn en de overlast en bla bla
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsvan schreef op 18 augustus 2016 @ 22:01:

die jagers moeten ze eens doodschieten Hoewel ik niet begrijp dat er mensen zijn die voor hun plezier dieren doodschieten, ben ik toch blij dat er op bepaalde diersoorten gejaagd wordt...........
Oh dear, how sad, never mind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven