Zonnebloemen planten!

30-04-2016 19:00 9 berichten
Hoi



Ik heb (als ik maar mijn betaalgeschiedenis kijk) op 1 april dit jaar een zakje rode zonnebloemzaden (evening sun) gekocht bij de Hema en direct allemaal in potjes gedaan.



Ze groeien als kool!



Nu hebben veel planten al grote bladen en 10 bladen.



Ik zou ze graag buiten in de volle grond willen zetten. Helaas hebben de vorige jaren de slakken elke zonnebloem vernield! Heeft iemand een goede oplossing hiertegen die echt werkt?



Heeft iemand misschien ook ervaring en tips bij zonnebloemen die een kronkel in de steel hebben?
Alle reacties Link kopieren
Bakje bier bij je planten zetten (deed mijn moeder vroeger in de moestuin tegen de slakken).

Slakken zijn dol op bier, maar ze verdrinken zichzelf erin.
Alle reacties Link kopieren
Eierschalen eromheen leggen? Daar kunnen ze niet overheen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Slakkengifkorrels en die in een cirkel om de plant strooien.
Alle reacties Link kopieren
Beter geen gif.

Cacaodoppen zou dan beter zijn, daar houden slakken helemaal niet van.
...
Ik heb alles geprobeerd, ook alles wat hierboven genoemd is. Het enige dat echt hielp was koper. Daar gaan ze niet overheen. Dus ik had een opstaande rand gemaakt met kopertape aan de buitenkant.
Oh correctie: gif heb ik niet geprobeerd. Het standaard gif is ook giftig voor zoogdieren (egeltjes!) en het 'diervriendelijke' gif is alsnog giftig voor kikkers en padden. Dus dat wilde ik niet.
Gif heb ik ooit geprobeerd, hielp voor geen meter.



Koper is wel een idee. Waar schaffen jullie dat aan?
quote:rozebriefpapier schreef op 30 april 2016 @ 20:50:

Gif heb ik ooit geprobeerd, hielp voor geen meter.



Koper is wel een idee. Waar schaffen jullie dat aan?Wij destijds bij een vage Chinees via internet, maar ik zie nu dat er inmiddels ook allerlei Nederlandse winkels zijn die het hebben. Zelfs gewoon bouwmarkten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven