Werk & Studie alle pijlers

Aan de slag met Wajong!

21-02-2017 12:31 1834 berichten
Motivatie- en steuntopic.

Ik ben vast niet de enige hier die met een Wajong (of WIA of WAO) wat probeert of moet proberen te werken. Zelf heb ik net te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden, en zit ik dus per 1 april thuis.

Nu dacht ik: met een forum vol mensen, zijn er vast ook wel wat mensen in dezelfde situatie als ik. Dus dan kunnen we elkaar misschien wel motiveren en steunen! Even van je af kunnen praten of een succes komen vieren, beiden (en alles ertussenin) mogen hier!

Dus: wees welkom, sluit aan, voeg bij. Samen maken we er wat van!
anoniem_179756 wijzigde dit bericht op 11-12-2017 16:41
0.52% gewijzigd
Bespreek het, Moon! Dat heeft mij heel erg geholpen. Daardoor kon ik het wel goed afsluiten met mijn psycholoog.
Alle reacties Link kopieren
Ja goede tip. Had het een beetje opzij geschoven, ik dacht: Misschien heb ik geluk en word ik toch weer bij ze ingedeeld.

Maar deze week begon SPV zelf over dat we het signaleringsplan gaan aanpassen als een soort van overdracht. Auw.



Ik wou dat ik mijn coach kon ruilen en de GGZ-mensen houden
Je kunt méér.
Hier ondertussen heel handig: coach kan niet bij een afspraak zijn. Coach zegt: ga er maar van uit dat afspraak niet doorgaat. Zij heeft gemaild voor een nieuwe afspraak.



Maar... mensen van nieuwe werk reageren niet. Iig niet naar mij... dus nu weet ik niet of ik morgen of donderdag of volgende week een afspraak heb...
Alle reacties Link kopieren
Oh wat vervelend. Heb je al gebeld?
Je kunt méér.
Nee, wel gemaild. Mijn coach heeft van dr week gepoogd te bellen (op tijden die die man zelf had opgegeven) en ze kreeg hem niet te pakken...



Overigens: dit is niet mijn leidinggevende, maar de afdeling die de wajongers aanneemt...
Gebeld, en ik kreeg (verrassing) de voicemail.
Alle reacties Link kopieren
En de coach kan morgen niet? Dan zou ik er vanuit gaan dat die niet doorgaat.
Je kunt méér.
Coach kan vandaag niet (afspraak is vanmiddag) en heeft morgen en donderdag voorgesteld. Nu wil ik weten waar ik aan toe ben...
Alle reacties Link kopieren
BE, wat onhandig dan zeg dat je niet weet waar je aan toe bent.



Moon, ai het komt zo wel allemaal tezamen he bij jou en je behandeling. Kan me je weerstand wel voor mij stellen, ik zou het echt bespreken als ik jou was.



Ik zou vandaag langs gaan op mijn vrijwilligerswerk maar had al dagen buikpijn ervan en kon niet slapen. Vanmorgen afgezegd, voelt heel zwak maar ik kon het gewoon niet.

Ik heb over anderhalve week een intake bij een hele nieuwe GGZ, afwachten wat er precies uit gaat komen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ach Ieb dan is het kennelijk te vroeg... sterkte met de intake alvast.



Oja BE nu snap ik het. Dat soort dingen kan ik me ook enorm aan storen.



Ik merk dat ik eigenlijk geen energie heb voor de coach nu. Misschien moet ik dat ook gewoon maar eerlijk zeggen, dat ik nav het vorige gesprek me echt wil beperken tot het werk-stukje omdat ik het een onprettig gesprek vond maar ook even geen energie heb om het helemaal te gaan uitpraten (waar dan weer extra afspraken voor nodig zijn)



Weet niet meer in welk topic ik wat heb geschreven. Maar mijn vader is ziek, een goede kennis heeft kanker en het emmertje is even vol nu. Ben heel blij dat het werken nog wel lukt maar ik kan er niet zo heel veel bij hebben. Kwetsende coaches enzo. Gelukkig is het pas over 1,5 week.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Weet je al meer BE?



Soms lijkt het of ze niet snappen hoe stressvol zulke gesprekken zijn. En dat je gewoon wilt weten, wanneer en hoe laat het gaat gebeuren.

En dan ook nog erbij zijn, liefst
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog iets gehoord BE?



- edit -
Je kunt méér.
Uiteindelijk ging afspraak niet door! Afspraak is nu volgende week.



En ze hebben mijn proefplaatsing al ingevuld... alsof ze mij zijn. Dus echt 'ik ben Blueeyes en dit is mijn bsn en ik verklaar dat dit de waarheid is'. Is dat normaal? Ik deed dat soort dingen voorheen altijd zelf... (is dus dat maffe bureautje wat ook niet kan communiceren).



Moon, sterkte. En vet goed gedaan!



Ibi, jij ook sterkte! Waarom ga je naar een hele nieuwe instelling?
Alle reacties Link kopieren
Vreemd BE. Dachten ze misschien dat dat makkelijker was? Ik merk soms dat veel instanties gericht zijn op iets minder zelfstandige mensen.

Je mocht toch wel zelf tekenen hoop ik?

Ik ga de strijdbijl maar begraven met de coach denk ik want ik heb m echt ff nodig.

Vond het niet meevallen gisteren en vandaag. Ik voelde me echt niet goed, duizelig enzo.

En ik heb heel veel vrije dagen staan, maar denk dat als ik een week vrij neem, de maandag erop gewoon alles nog op mijn bureau ligt van de hele week en ik het dus alleen maar drukker krijg. Collega's kunnen er ook niks meer bij hebben. Ik had een nieuwe collega voorgesteld maar zij doet het uiteindelijk toch niet... maarja we zijn gewoon met te weinig.

Er zijn op papier afspraken gemaakt voor als het minder gaat met mij, maar ik voel die ruimte niet. Ja wel een beetje, maar niet dat ik nu vrij zou kunnen nemen ivm de duizeligheid.

De zieke vriend liet weten dat het erger is dan ze dachten. Kanker zit al op meer plaatsen. Ik vind dit geen leuke week.
moon-alisa wijzigde dit bericht op 29-06-2017 17:19
Reden: privacy
9.66% gewijzigd
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Moest naar psychiater en die wist te vertellen dat er een virus rondgaat met die duizeligheid. Hij had het zelf ook gehad.

Ik was echt enorm opgelucht. Begon al bang te worden voor overspannenheid ofzo, ik kan nl ook heel moeilijk informatie verwerken op dit moment.

edit

Wat ik zelf zou willen is dat er een plan B ligt voor als ik me niet goed voel. Bijv Truusje neemt dan taak A over, Mientje taak B, Joris taak C. En als het langer dan een week duurt bellen we Catootje.

Zodat ik gewoon weet dat ik kan uitvallen zonder dat bij terugkomst er een mega-stapel werk op mijn bureau ligt. Uitvallen is gewoon heel goed mogelijk bij bipolaire stoornis en soms kun je beter ff twee weken thuisblijven om erger te voorkomen. Coach ziet dat wel.
moon-alisa wijzigde dit bericht op 29-06-2017 17:21
24.34% gewijzigd
Je kunt méér.
Tip, steek het bij manager eens zo in: 'wat heb je liever, twee weken ziek of twee maanden ziek?'



Ik herken het wel hoor, ik had bij mijn vorige baan time-out-weken. Zo kon ik af en toe aan de bel trekken en een week rust nemen. Ik werd dan ziek gemeld, maar mocht dan wel gaan sporten en naar buiten en dat soort dingen. Verder veel slapen en wat sociaal contact. Dat hielp mij er bovenop.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat jij die dingen herkent BE. Heb je toen ook steun gehad van een coach of hulpverlener?



Dat is idd wat ik soms ook heb alleen dan noem ik het griep. Gewoon omdat we er geen naam voor hebben...



Wat ik nu heel vervelend vind is dat er maar één collega is die alle taken kan. Dus wie er ook ziek is, zij moet het altijd oplossen. En zo lang ik dus niet echt 'bedlegerig' ziek ben, ga ik dan toch maar naar het werk. Vind het gewoon kut voor het team.

Ga dit wel met coach bespreken want we hebben dit echt vooraf al doorgenomen allemaal. Maar het team is alleen maar kleiner geworden.



Coach vindt dat manager het echt onderschat. En van daaruit kan ik ons vervelende gesprek ook iets beter plaatsen.
Je kunt méér.
Nee, toen nog geen coach. Gewoon zelf bedacht en toestemming gevraagd aan de arbeidsdeskundige. Die vond dat een zeer goed plan, dus toen toestemming gevraagd op m'n werk. Werk vond het ook een goed idee, dus geregeld.
Alle reacties Link kopieren
Wow vind dat echt heel cool! Ook gewoon dat je precies omschrijft wat ik soms nodig heb alleen hier had het geen naam.



Omdat ik bij vorige en deze werkplek geen collega's uit mijn stad had, kon ik wel gewoon naar buiten zonder dat dat opviel, als ik een keer ziek was. Maar vond het lastig uitleggen. Het is dus precies wat jij schrijft
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Werden zulke weken eigenlijk op papier genoteerd als 'ziek'? En kreeg werkgever het geld terug van UWV als je ziek was?
Je kunt méér.
Lijkt me lastig Moon, dat je een soort onmisbaar bent. Ik heb ook mijn eigen takenpakket maar voor mij is er voor iedere taak achtervang. Dat geeft veel rust.



Hier 2 mindere weken gehad. Die taak waarvan ik had aangegeven dat het te moeilijk is zou naar iemand anders gaan maar dat gaat niet zo snel/soepel. Dus vorige week werd het me allemaal teveel en ben ik 2 dagen thuis geweest met erge toename van mijn klachten. Maandag ben ik weer naar het werk gegaan met hulp van mijn jobcoach en heb ik deze week in overleg 50% gewerkt. Vandaag met mijn teamleider geëvalueerd en er is een opening om dat volgende week ook nog zo te doen maar dat mag ik dinsdag bepalen (even kijken hoe het voelt).

Ik vind de combinatie 24 uur werken - medicatie afbouwen en werken aan verleden en herstel best wel pittig. Toch zou ik het niet anders willen en vind ik mijn werkgever super fijn!
Enne Blue, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Hopelijk snel meer duidelijkheid!
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat het even teveel werd Skyler, goed dat je rustiger aan bent gaan doen.



Wat ik zelf vervelend vind is dat ik aan het begin al heb aangegeven dat er achtervang moet zijn (goed woord idd). Want meestal als dat er is, is het niet eens nodig. Gewoon het idee dat je weet wie wat kan overnemen.

Maar daar wordt dan eigenlijk niks mee gedaan.



Eigenlijk moet ik er schijt aan hebben en me gewoon ziek melden als ik me niet goed voel. Dan zoeken zij maar lekker uit wie wat gaat regelen.



Ik heb loondispensatie vanwege ziekte. Er zijn gewoon afspraken gemaakt.
Je kunt méér.
Moon: ja, op papier was ik dan ziek. Ik vond dat in het begin ook heel moeilijk om te doen, maar het hielp dat het UWV erachter stond. Die waren zelfs zielsgelukkig dat ik zelf met zo'n idee kwam.



Skyler: bedankt. Ik ga volgende week tekenen! Maar wat rot om te horen dat het bij jou even minder ging. Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het ook een topidee! Vooral hoe je het benoemt met de voorwaarden dat sociaal contact etc wel door kunnen gaan.



Ga het met mijn coach bespreken



Spannend met tekenen vlg week. Wel een leuke nieuwe stap!
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven