Werk & Studie alle pijlers

Motivatietopic voor studenten

31-10-2016 16:00 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vast niet de enige die wel wat motivatie kan gebruiken. Ik heb volgende week tentamenweek en ik moet nog heel veel doen. Gelukkig zijn al mijn tentamens (op twee mondelinge tentamens na) aan het eind van de week. Heb ik nog wat extra tijd.



Zijn er mensen die zin hebben om mee te schrijven voor de nodige schoppen onder je kont? Ik dacht bijvoorbeeld aan doelen per dag opschrijven in dit topic, motiverende woorden van medestudenten als je er even doorheen zit, het delen van successen zoals mooie cijfers, etc.



Ik hoop op meeschrijvers! En dan ga ik nu weer studeren, want dit topic openen is natuurlijk ook gewoon uitstelgedrag.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lukt het bij jullie?

Hier voorlopig alles al geslaagd
De tentamens zijn weer voorbij, op naar de volgende periode. Wordt alleen maar drukker en daar baal ik flink van. Maar waar ik nog veel meer van baal is hoe vaag mijn onderwijsinstelling is met het verschaffen van noodzakelijke informatie: niet op tijd, niet compleet en niet duidelijk.



Nu ga ik eerst eens even niets doen, want ben er even goed klaar mee. Het huis ziet er niet uit, ik heb nog tig afspraken staan deze week en ik heb er gewoon even allemaal geen zin meer in.
Ik wil voorjaarsvakantie maar dat is pas eind feb.

Zoveel te doen, zo weinig tijd.
Alle reacties Link kopieren
@Sprookjesbos ; alsmaar drukker, maar je zit ook alsmaar verder! Steeds weer iets dat je kan schrappen, voelt toch altijd goed vind ik. Het idee dat het steeds meer wordt, klopt hier ook volledig.



@Daremanda : vakantie klinkt heerlijk Helaas ... haha !
Ik heb een 10 gehaald op mijn tentamen van vanochtend.



Tentamen van gister denk ik ook gehaald, tentamen van twee weken terug ook gehaald (met een 6 weliswaar ), dus voorlopig gaat alles volgens planning.



Waar ik een beetje tegenaan loop is dat ik nu contact heb met iemand die gewoonweg eigenlijk alleen maar samenvattingen van me wil ofzo en ik weet eigenlijk niet echt wat ik ermee aan moet. Heb hem ooit toevallig één keertje een college-samenvatting gestuurd omdat hij een college gemist had, en sinds toen vraagt hij er constant om. Nou vind ik het op zich niet erg om te delen, maar ik voel me wel een beetje gebruikt ofzo . Niets mis met een "Hoi, hoe gaat het!" toch, in plaats van een "He, dat tentamen van X he, kun je daar samenvattingen van sturen?".



En ooh, vakantie. Duurt nog eventjes, ik mag blij zijn als ik in juli klaar ben met mijn stage !
Alle reacties Link kopieren
@Lady_grey, heel simpel, ik zou het gewoon niet geven Niet op berichtje klikken bijvoorbeeld, dat je het 'niet gelezen hebt' ...

Heb heus niks tegen eens iets doorgeven, maar na een tijdje wordt je 1-richtingsverkeer wel beu!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn hele eerste periode gehaald, dat zijn 13 EC. Van de 2e periode heb ik nu 3 EC binnen!! IK moet nog een groot verslag inleveren met deadline 3 februari, en de week daarna heb ik 3 toetsen.



Het enige waar ik een beetje mee zit is dat ik een aankomende kaakoperatie heb. Ik wou hem op 15 feb plannen (dus vlak voor de vakantie) zodat ik zo weinig mogelijk mis. Nu is dit niet mogelijk, en is mijn operatie op 1 maart. Dit betekend dat ik 2 weken school mis. Nu is de theorie niet heel erg, ik kan via skype meedoen in de klas, maar de praktijklessen mag ik maar 1 per periode herkansen, en ik ga er waarschijnlijk meer dan 1 missen. Het rooster is nog niet bekend, maar misschien kan ik die inhalen bij andere klassen. Maar dat moet ik nog kijken, anders kan ik dat vak niet halen, en dat is wel 4 EC :(
Kunnen de studentdecanen in dit geval niets voor je betekenen? Of docenten zelf? Of zelfs een examencommissie? Bij dit soort omstandigheden, zeker als je het zelf anders geprobeerd hebt te plannen, willen ze nog wel eens uitzonderingen maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Grey schreef op 25 januari 2017 @ 20:27:

Kunnen de studentdecanen in dit geval niets voor je betekenen? Of docenten zelf? Of zelfs een examencommissie? Bij dit soort omstandigheden, zeker als je het zelf anders geprobeerd hebt te plannen, willen ze nog wel eens uitzonderingen maken.Ik heb het al met mijn mentor overlegd, maar die kon nog niet echt iets doen zolang het rooster van de volgende periode niet bekend is... Ik kan wel even kijken of ik hiermee naar de examencommissie kan.
Oh wat naar dat dat rooster dan zo laat bekend is... Alhoewel, ik weet niet of het laat is, maar mijn rooster voor het volledige jaar is in de laatste weken van augustus al bekend , dus voor mij is het laat. Hoe dan ook, dan nu maar even afwachten en zodra er meer bekend is direct werk van maken!
Hopelijk kunnen ze wat regelen Mepi. Er zullen vast wel meer mensen die meerdere weken/langdurig ziek zijn geweest zijn toch?

Bij ons is het rooster voor het tweede semester sinds eind november bekend.

Goed gedaan Lady_Grey! Een 10! En een 6 is ook mooi, gehaald is gehaald

chentolove, goed gedaan zeg! Volhouden zo!



Hier heb ik morgen mijn laatste tentamen en dan ben ik ook klaar. Nog geen cijfers terug helaas.

Hebben jullie serieus vakantie in februari? Onze eerstkomende vakantie is eind april (één week) :(
Alle reacties Link kopieren
quote:Daremanda schreef op 25 januari 2017 @ 17:06:

Ik wil voorjaarsvakantie maar dat is pas eind feb.

Zoveel te doen, zo weinig tijd.Ik wil zomervakantie :D
Alle reacties Link kopieren
quote:Sibella schreef op 26 januari 2017 @ 12:08:

[...]





Ik wil zomervakantie :DIk ook
YES, ik heb mijn herkansing van project gehaald met een 6.

Ik heb 8 studiepunten erbij!



Zo blij mee, was echt aanpoten!
Gefeliciteerd Daremanda!

Goed begin van het weekend zo ;)
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan Daremanda!
Jaaaaa, zo blij nu

anders kon ik waarschijnlijk BSA ook niet halen en allemaal gedoe en yes nu kan ik me gewoon concentreren op wat nu aan de gang is.
Ik ben afgestudeerd
Gefeliciteerd depster!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:depster schreef op 27 januari 2017 @ 16:46:

Ik ben afgestudeerd WOW!!! Gefeliciteerd!!!!
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd derpster!!
Go Depster!! Zo blij voor je!
Dankjulliewel! Ik vind het nog heel bizar en het dringt niet helemaal door haha
oh gefeliciteerd! goed gedaan!!
Alle reacties Link kopieren
quote:depster schreef op 27 januari 2017 @ 16:46:

Ik ben afgestudeerd JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven