Werk & Studie alle pijlers

Motivatietopic voor studenten

31-10-2016 16:00 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vast niet de enige die wel wat motivatie kan gebruiken. Ik heb volgende week tentamenweek en ik moet nog heel veel doen. Gelukkig zijn al mijn tentamens (op twee mondelinge tentamens na) aan het eind van de week. Heb ik nog wat extra tijd.



Zijn er mensen die zin hebben om mee te schrijven voor de nodige schoppen onder je kont? Ik dacht bijvoorbeeld aan doelen per dag opschrijven in dit topic, motiverende woorden van medestudenten als je er even doorheen zit, het delen van successen zoals mooie cijfers, etc.



Ik hoop op meeschrijvers! En dan ga ik nu weer studeren, want dit topic openen is natuurlijk ook gewoon uitstelgedrag.
Lavendel2 schreef:
16-09-2018 18:10
Ook net weer begonnen en nu al gesloopt werken studeren 6 dagen in de week zwaar....
Dit wordt toch je 2e jaar? Ben je je eerste jaar goed doorgekomen?

Ben zelf 2 weken geleden begonnen met een deeltijd. Die 30 uur studiebelasting klopt wel kom ik achter en tot het einde van het jaar kan ik niet minder dan 4 dagen werken dus dat is wel bikkelen. Volgend jaar hoop ik 3 dagen te kunnen werken, dan is het nog steeds veel werk maar iets beter te doen.

Tot nu toe lukt het me prima de ballen hoog te houden en zit nog vol in de motivatie, maar ik weet dat dat ook wel een keer kan veranderen dus ik schrijf graag mee hier!
Alle reacties Link kopieren
Bospaddestoeltje schreef:
17-09-2018 10:16
Dit wordt toch je 2e jaar? Ben je je eerste jaar goed doorgekomen?

Ben zelf 2 weken geleden begonnen met een deeltijd. Die 30 uur studiebelasting klopt wel kom ik achter en tot het einde van het jaar kan ik niet minder dan 4 dagen werken dus dat is wel bikkelen. Volgend jaar hoop ik 3 dagen te kunnen werken, dan is het nog steeds veel werk maar iets beter te doen.

Tot nu toe lukt het me prima de ballen hoog te houden en zit nog vol in de motivatie, maar ik weet dat dat ook wel een keer kan veranderen dus ik schrijf graag mee hier!
Nee ben eerste jaars ik heb een stop gehad december tot maart ben opnieuw begonnen door persoonlijke omstandigheden.

Ik merk door ptss en veel gedoe (mijn energie is gauw op en geen motivatie en steun thuis sta er compleet alleen voor) en niet minder kunnen werken dat dit erg lastig is ik moet wel.minimaal 27 uur werken kom hier al amper rond van. Maar ondanks alles wil ik zeker door gaan met de studie deze bied kans op veel meer leuker werk wat ik met passie ga doen.
Over nog geen 2 weken ga ik mijn allereerste toets maken! Spannend!

Hoe is het met jullie? Ook het nieuwe schooljaar vol goede moed begonnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel proberen hier mee te schrijven! Ik doe een deeltijdopleiding en zit al in mijn derde jaar. Maar mijn motivatie is momenteel ver te zoeken, terwijl ik het dolgraag af wil maken.
Ik vind het vooral lastig om te beginnen en om door te zetten als ik lastige dingen tegenkom. Eigenlijk mis ik steeds meer het motiverende van een groep/studiemaatje. Misschien weet iemand hier waar je zo iemand kan vinden?
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ideaal topic is dit! Ik vind motivatie vinden altijd vrij lastig. Ik studeer ook en heb deze periode 4 verslagen/presentaties/blogs en 3 schriftelijke toetsen waarvan 2 herkansingen.

Nu is mijn 3e jaar en ik begin in februari aan mijn minor. Daarna begint het afstuderen echt en heb ik amper nog “echte” toetsen.

Ik krijg al kippenvel bij het woord afstuderen.
Alle reacties Link kopieren
Het afstuderen kijk ik juist naar uit! (Soort van)
Het idee dat je bijna je diploma hebt en werkt aan een onderwerp naar keuze lijkt me heerlijk. Ik heb in mijn tweede jaar een korte versie van een scriptie moeten maken en dat ging me redelijk makkelijk af. Mits ik mezelf ertoe kon zetten want ik had zin in vakantie :A:
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
:cheer2: :cheer: :yes:
Mijn scriptie is af!
Bloed, zweet en tranen. Er gingen heel wat uurtjes bieb in zitten. Maar hij is af. Ik heb nog een week om eventuele feedback te verwerken en alle spel- en grammaticafouten eruit te halen. Maar dan, dan lever ik hem uiteindelijk in!! :applause:
Ongelofelijk, ik heb hier 3 jaar zo tegenop gezien. Vertraging opgelopen omdat er zoveel tegenzat. En nu, nu is het dan eindelijk toch gelukt. 25.000 woorden, 53 bronnen en een interventie (twv 10.000 euro (in de praktijk 70 manuren en 100 euro)) verder ben ik enorm tevreden.
Nu is het te hopen dat de beoordelaars net zo tevreden gaan zijn. Wat enorm spannend!

Ik kan jullie vanaf nu dus enorm goed motiveren en ondersteunen :)
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Alle reacties Link kopieren
Reepchocolade, je Nick is alvast mijn favoriete motivator ;-D
Maar gefeliciteerd!! Ik hoop voor je dat je er nu ook daadwerkelijk vanaf bent, wat moet dat een heerlijk gevoel geven. :cheer2:
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Die scriptie, wat een drama lijkt mij dat. Onderzoek ben ik niet zo goed in, dat is dus niet heel handig..

Gelukkig doe ik een lerarenopleiding waarbij wij geen scriptie hebben maar een onderzoek in combinatie met een meesterstuk. Een meester stuk is een lessen serie met een (behoorlijk uitgebreide ) verantwoording.

Reep-Chocolade ik hoop dat je scriptie wordt goedgekeurd!
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb helaas een update. Er zou nog wat feedback verwerkt moeten worden van mijn afstudeerbegeleider. Dat is allemaal niet zoveel, dus dat komt wel goed.

Alleen.. hij gaf nu ineens aan dat het heel erg spannend zal zijn of het wel een voldoende gaat worden (ook nadat ik zijn feedback zal hebben verwerkt).

Daarnaast zegt hij dat hij het wel een leuk en goed onderzoek vindt. Dat hij er met zijn achtergrond er zeker enthousiast over is en het 'out of the box' idee super goed vindt. Hij ziet ook hoeveel werk erin heeft gezeten en mijn doorzettingsvermogen. Daarom zou hij het ook een voldoende geven. (Nou dat is iets, alleen telt zijn mening en beoordeling helaas niet..)

Maar hij vertelt er ook bij dat het maar de vraag is hoe de beoordelaars (zij hebben een andere achtergrond) hierop reageren.

Als ik kijk naar het beoordelingsformulier, krijg ik helaas geen (extra) punten voor een leuk en goed idee, ook niet voor de tijd en energie die erin gezeten heeft en ook niet voor doorzettingsvermogen.

Ofwel, ik knijp hem nu behoorlijk erg! Mijn motivatie is compleet weg om nog die laatste feedback te verwerken. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Maar jeetje, wat zou het toch zuur zijn als ik het niet haal! Als alles met bloed, zweet en veel tranen niet genoeg zal zijn geweest.

En de uitslag krijg ik pas over 6 weken. :-(
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Jeetje reep, dat lijkt me ontzettend zuur!

Had hij dat nieuws niet wat eerder kunnen delen? Waarom zo op het laatste moment? In hoeverre is je begeleider betrokken geweest in het proces, had hij / zijn iet iets eerder kunnen bijsturen?

Ik kan me voorstellen dat je motivatie even kwijt is, maar ik hoop wel dat het je gelukt is de feedback te verwerken?

6 weken wachten is langggg! Ik ga voor je duimen.

Hier de allereerste toets gehad, resultaat is voldoende, cijfer over een paar weken. De kop is er af! Nog maar 3,90 jaar te gaan. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet Bospaddestoel. Het zou gewoon in het algemeen zijn, niet echt een specifiek punt. En mijn afstudeerbegeleider heb ik halverwege gekregen. Hiervoor een andere gehad.

Ik heb er heel hard voor gewerkt. Ik heb iets moois neergezet. Onderzoek gedaan naar iets waarnaar niet eerder onderzoek is gedaan, en dat is best gek. Ik mag dus behoorlijk trots zijn. Maar dat alles is niet van belang bij de beoordeling.

Er gaat bijna geen uur voorbij waarin ik niet aan die beoordeling denk. En ja, ik weet dat dat malen geen zin heeft. Dat ik het gewoon los moet laten. Dat ik er helemaal niets meer aan kan veranderen en naar gewoon moet afwachten en trots moet zijn. Maar het lukt me gewoon niet. Ik kan het niet loslaten. En nog 5 weken wachten.
En ik heb notabene vakantie nu. :-[

Ik duim mee bospaddestoel voor een goed punt. En houd die motivatie vast! Zo enorm belangrijk. :-D
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Alle reacties Link kopieren
Reep-chocolade , nog even geduld! Komt vast allemaal goed. Als je onderzoek maar juist is uitgevoerd dan zullen ze weinig op te merken hebben.


Ik ben weer in de tentamen-stress: morgen 1e tentamen van de 2.

Dinsdag de 2e waar ik dus nog 0.0 kennis over heb aangezien ik die colleges deels heb gemist. Hier moet ik dus vanaf woensdag hard mee aan de bak. Weekend overslaan en maximaal leren en oefenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven