Werk & Studie alle pijlers

Onderneming beginnen

18-11-2014 11:13 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Al enige tijd loop ik met een leuk en goed idee rond omtrent een eigen bedrijfje. Ik heb al een heel plan bedacht omtrent aanpak en inhoud. Ik zit alleen echter met een probleem; hoe kan ik dit in Gods naam realiseren zonder vermogen?



Ik ben pas jong, achttien jaar, maar het ondernemen heeft mij altijd al leuk, uitdagend en spannend gelijkt. Ik vraag me alleen af hoe ik het beste aan vreemd vermogen kan komen, zonder al te veel risico te lopen, om niet heel mijn leven lang met een schuld zo groot als morgen heel de dag te moeten leven.



Mijn vraag is; is er geen manier van financiering waarbij je geld ontvangt van een investeerder, die je in ruil daarvoor een aandeel in de vorm van een bepaald percentage van de jaarlijkse winst geeft. Wanneer de winst gelijk is aan de investering, wordt het aandeel vervolgens verlaagd.



Nu lijkt dit misschien een beetje onrealistisch, omdat ik zelf natuurlijk nog niets heb opgebouwd en alleen een uitgewerkt idee heb, maar volgens mij zie ik dit ook wel eens voorbij komen bij 'Shark Tank' (Fox). Ik denk dat ik best overtuigend kan zijn, omdat ik volledig achter mijn idee sta en ik serieus verwacht dat mijn idee zeer winstgevend kan zijn. Het probleem is echter wel dat ik vermogen nodig heb om het idee ook in de praktijk uit te kunnen werken.



Is dit dus mogelijk en zo ja; hoe en waar? En zo nee; wat zijn de beste alternatieven voor mij?



Met vriendelijke groet,

mij x
X x bitch4ever x X
Alle reacties Link kopieren
Je hebt sowieso startkapitaal nodig. De meeste investeerders zullen ook nog geen geld (in ruil voor aandeel) aan je geven zonder dat je iets hebt.

Misschien heb je familieleden die je wel wat willen doneren?

Anders zul je toch echt naar een bank moeten om te kijken wat je aan start kapitaal kunt lenen.
Dat heet durfkapitaal.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een gedegen ondernemingsplan? Zo ja dan is een financiering wel haalbaar. Zo nee, dan ben je als investeerder gek om er ook maar 1 cent in te steken.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
quote:tallyho schreef op 18 november 2014 @ 11:17:

Heb je een gedegen ondernemingsplan? Zo ja dan is een financiering wel haalbaar. Zo nee, dan ben je als investeerder gek om er ook maar 1 cent in te steken.

hmmm, lekker dan.

Die dingen vind ik altijd vrij ingewikkeld om te maken.
X x bitch4ever x X
Alle reacties Link kopieren
Zonder ondernemingsplan kom je nergens.

Heb je al marktonderzoek gedaan?
Begin eens bij de KvK: http://www.kvk.nl/bijeenkomsten/een-eig ... f-starten/
Alle reacties Link kopieren
Dan zoek je een business partner die wel een ondernemingsplan kan opstellen en zich bezig kan houden met de administratieve kant. Het lijkt mij dat jij alleen geschikt bent voor het uitvoeren van je idee en niet voor het daadwerkelijke ondernemerschap.
En meld je hiervoor aan: https://www.kvk.nl/mijnkvk/
Alle reacties Link kopieren
quote:erizo schreef op 18 november 2014 @ 11:26:

Begin eens bij de KvK: http://www.kvk.nl/bijeenkomsten/een-eig ... f-starten/

Dankje heb daar al rond gekregen.

Enige napunt zijn die regels allemaal, ik wil gewoon mijn eigen ding doen en klaar.
X x bitch4ever x X
Alle reacties Link kopieren
Ook met je 'eigen ding doen' zul je je aan die regels moeten houden.

Die zijn gebaseerd op de Nlse wetgeving.
Alle reacties Link kopieren
Je kan crowdfunding proberen...



http://www.douwenkoren.nl/crowdfunding-in-nederland/
Alle reacties Link kopieren
quote:Cheyennaah schreef op 18 november 2014 @ 11:28:

[...]



Dankje heb daar al rond gekregen.

Enige napunt zijn die regels allemaal, ik wil gewoon mijn eigen ding doen en klaar.



Gedoemd te mislukken.

Er zijn nu eenmaal een hoop regels waar je je aan moet houden en/of aan moet voldoen.

Het maken van een ondernemingsplan hoort er ook gewoon bij. Vind je dat lastig dan zijn er trainingen die je kunt volgen of je kunt hulp krijgen, maar hulp is vaak niet gratis.



Ik heb veel gehad aan de trainingen op het ROZ ( regionale organisatie zelfstandigen). In mijn buurt zat deze in Hengelo, maar ze zitten vast ook wel elders in Nederland. Ff googlen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Cheyennaah schreef op 18 november 2014 @ 11:20:

[...]



hmmm, lekker dan.

Die dingen vind ik altijd vrij ingewikkeld om te maken.Hoeveel heb je er al gemaakt dan?
Alle reacties Link kopieren
Je wilt je eigen ding doen en niks te maken hebben met de regels? Dan houdt het dus al op.
Alle reacties Link kopieren
Investeerder voor een aandeel in de winst?

En als je geen winst maakt?

Geen externe investeerder die dat doet.



In consignatie artikelen geven kan nog wel afhankelijk hoe goed je plan is.



Geen huurpand nodig?

Hoeveel kapitaal denk je nodig te hebben voor de start van je onderneming?
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 18 november 2014 @ 11:43:

Je wilt je eigen ding doen en niks te maken hebben met de regels? Dan houdt het dus al op.

Ik zeg niet dat ik er niets mee te maken wil hebben :D

Ik ben er geen fan van, maar wat moet dat moet.
X x bitch4ever x X
Alle reacties Link kopieren
quote:blijekip schreef op 18 november 2014 @ 11:42:

[...]





Hoeveel heb je er al gemaakt dan?Een paar tijdens mijn studie voor een opdracht.
X x bitch4ever x X
Alle reacties Link kopieren
quote:Cheyennaah schreef op 18 november 2014 @ 11:28:

[...]



Dankje heb daar al rond gekregen.

Enige napunt zijn die regels allemaal, ik wil gewoon mijn eigen ding doen en klaar.Ja en alle kleine meisjes willen later prinses worden. Totaal niet realistisch jouw idee van ondernemen. De praktijk is hard werken, juist veel bezig zijn met alle regels waar je je aan moet houden etc. Je kan niet alleen maar leuk "winkeltje" gaan spelen.
quote:Cheyennaah schreef op 18 november 2014 @ 11:49:

[...]



Ik zeg niet dat ik er niets mee te maken wil hebben :D

Ik ben er geen fan van, maar wat moet dat moet.Een investeerder zal geen geld steken in 'ik wil mijn eigen ding doen' zonder dat hij weet wat voor ding dat is, of er vraag naar is, of er ruimte is op de markt, en of de Nederlandse wet niet wordt overtreden. Dat zul je hem dus duidelijk moeten maken.
Alle reacties Link kopieren
Heb je enig idee hoeveel je nodig hebt? Het scheelt nogal of het 1.000, 10.000 of 100.000 euro nodig hebt. En is er geen mogelijkheid om het langzaam op te bouwen? Zodat je steeds je winst kan investeren om uit te groeien?
quote:Cheyennaah schreef op 18 november 2014 @ 11:49:

[...]

Een paar tijdens mijn studie voor een opdracht.Dan weet je in ieder geval de basis van hoe het moet. Een eigen onderneming is hard werken en soms moet je iets doen wat je minder leuk of 'ingewikkeld' vindt. Als je op dit soort dingen al vastloopt hoe moet het ooit wat gaat worden? Ondernemen is niet alleen de leuke dingen, maar ook alle minder leuke dingen (regelzaken, administratieve rompslomp, juridische zaken enz. enz.) er omheen waar je toch ook niet zonder kan.
Bedoel je nou dat iemand anders het financiële risico moet lopen, de regels moet uitzoeken en de plannen moet maken, in ruil voor het mogen meedoen met jouw winstgevende idee?



Misschien is het een wereldidee, maar ik wens je succes met zoeken
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op www.crowdaboutnow.nl



Daar kun je dergelijke constructies aanbieden en investeerders aantrekken. Maar verkijk je er niet op: crowdfunding succesvol maken is niet makkelijk!
Als je niet van regels houdt en gewoon lekker je eigen ding wil doen is de onderwereld mss wel wat voor je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven