Werk & Studie alle pijlers

Onverwacht een vastsvereenkomst, en nu?!

09-02-2017 22:25 471 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week precies een jaar werk ik bij een bedrijf.



Vanmorgen kwam ik op mijn werk en wilde de manager mijn project bespreken. Gezien de inhoud van het werk is dit normaal om regelmatig te doen en ik ging dus redelijk nietsvermoedend de bespreekruimte binnen, om 20minuten later verbouwereerd naar buiten te komen met een zgn. "vaststellingsovereenkomst" in mijn handen.



Paar contractdetails: per direct vrijgesteld van werk, 2 weken bedenktijd, per 1/3 uit dienst (waar is dan mijn maand opzegtermijn??), ontslaguitkering 1070,- bruto.



Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet...



Eea onder het mom van dat de voortgang van mijn project niet vlot genoeg ging. Ik ben het hier in het geheel niet mee eens. Dat heb ik ook geuit. Ook dat ik niet akkoord ga.

Functioneringsgesprekken worden bij ons bedrijf niet gevoerd, onze werkgever, tevens directe leidinggevende, is zeer agressief in zijn uitlatingen en dat maakt eea niet makkelijk nu..



Ik wil niet weg, maar zal dus wel moeten. Of ga ik maandag gewoon naar kantoor onder het mom van: " ik wil werken"..



Hoe doe je dat? Iemand ervaring?



Mijn hart klopt al in mijn keel bij de gedachte dat ik maandag daat gewoon weer achter mijn bureau ga zitten...
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen vrijdag ben ik bij de POH geweest, maar dat was niks, althans op dat moment niet. Geen klik en wellicht was ik ook te emotioneel oid. Ze heeft lig alleen die 4 dimensionale test gevraagd in te vullen. Vandaag haal ik daar een verwijsbriefje op voor de therapeut. De psycholoog die ik op het oog had, wordt door mijn zorgverzekeraar alleen niet vergoed.. Dus nu ga ik waarschijnlijk naar een ander, die wel gedeeltelijk dezelfde aanpak hanteert.. ACT (acceptatie commitment therapy) . Ken je dat? Heb er een vriendin zeer enthousiast over gehoord, zij is zelf psycholoog en heeft recent hiervoor de opleiding afgerond. Ze zegt dat het een zeer effectieve manier is om van vervelende klachten af te komen.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Oh nee dat ken ik niet! Wat betreft die POH- er, heel herkenbaar haha. Ik had zelf ook al een behandeling op het oog maar ik moest een doorverwijzing hebben daarvoor. Toen moest ik van de huisarts eerst naar de poh maar daar wist ik al van dat het niets was (ben er in het verleden ook al eens geweest). Als formaliteit maar gewoon gedaan maar daarna meteen gebeld en aangegeven dat ik er geen klik mee had en toch graag een doorverwijzing wilde. En toen kon ik het hele intakeproces gaan starten bij de behandeling. Al met al is daar bijna 6 weken overheen gegaan sinds ik hulp nodig had en uiteindelijk kon starten. Ik hoor ook goede verhalen over emdr (geloof dat het zo heet) maar ik dacht dat dat meer trauma verwerking was. Sowieso vond ik het heel lastig om in die situatie, wanneer er zoveel gebeurt, te zoeken naar hulp. Waar moet je beginnen, niemand die je echt kan helpen zo had ik het gevoel. Ben dus maar gewoon gaan doen waarvan ik wist dat het goed was maar of het echt bij mij paste wist ik helemaal niet.

Achteraf gezien helpt het wel maar is het echt heel intensief, iets wat ik niet echt nodig heb.
Ik vind het een goede tip van Felicia: luister naar je advocaat, maar vooral ook, ben je niet zo tevreden over hem/haar, bespreek dat dan.



Verder alleen een sterktewens en de tip om er vandaag even uit te gaan, het zonnetje schijnt hier.
Alle reacties Link kopieren
Tnx Leleen. Ik ga zo inderdaad een stukje fietsen ...
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
cupcake: ik heb zojuist een afspraak bij de psych voor volgende week donderdag kunnen maken. Gelukkig nog heel snel.

Wat jammer dat het bij jou 6 weken duurde, dat is wel lang!

Ik hou me verder vast aan de tips van de huisarts: een vast ritme, op tijd op staan etc. Dat doe je met 2 kleine kinderen sowieso wel, dus dat scheelt Maar juist het bewust tijd vrij maken voor de kinderen en bewust je hooft leeg maken, helpt.

Vandaag tot nu toe minder vervelende dag als de afgelopen dagen ..
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt. Na een week of 6 ben ik ook actief begonnen met oefeningen, oa elke dag naar buiten gaan. En het werkt wel haha. In het begin was het nog een verplichting maar nu is het weer routine. Soms heb ik nog een luie dag en doe ik niet zoveel mja dat is ook niet erg!



En nu met het zonnetje wordt het een stuk makkelijker om naar buiten te gaan. Vriend eet graag ijsjes (ik kan er niet tegen) dus we gaan ook wel eens savonds naar de ijssalon met zn twee, ook gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Net naar de huisarts geweest om verwijzing op te halen, ligt bij thuiskomst een briefje van arboned op de mat.

Huisbezoek: of ik even contact op wil nemen met mijn werkgever.



Heb een mailtje gestuurd, dat ik verwijzing was ophalen bij de huisarts en nog steeds ziek ben, en graag een andere afspraak maak met arbo.
Computer says nooooo
Slechte timing Summer... Maak je er niet druk om!
Alle reacties Link kopieren
Oh jee ja daar zou ik ook de kriebels van krijgen! Jeetje wat zet jou werkgever druk op je, echt niet prettig. En wat een vertrouwen ook he pff.

Maak je idd maar niet druk je kunt aantonen dat je naar de huisarts was. En ik ben van mening dat een onaangekondigd bezoek natuurlijk het risico loopt dat iemand niet thuis is, al ben je boodschappen doen. Als je ziek bent wilt niet zeggen dat je dagen/weken alleen maar thuis gekluisterd moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Net bij het wegbrengen van de jongste sprak de kdv-juf me even aan. Dat was een fijn gesprekje. Zij is een paar jaar geleden door een soortgelijke situatie ook ziek geweest en heeft juist heel veel aan de arbo-arts gehad. Zij zegt me juist helemaal niet bang te zijn voor het bezoek donderdag, dat zegt de huisarts overigens ook.

Het is jammer dat wg er zo mee dreigt.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
quote:Cupcake1988 schreef op 13 maart 2017 @ 11:02:

Ja klopt. Na een week of 6 ben ik ook actief begonnen met oefeningen, oa elke dag naar buiten gaan.

Mag ik vragen wat je nog meer doet?

Ik had een hele "to-do-list" mee gekregen van de huisarts, maar krijg het met de beste wil niet allemaal af...

Ik moet: (elk moment is 30-60minuten)

- 1-2x actief naar buiten (wandelen/fietsen)

- 2x onverdeelde aandacht voor kinderen

- 1x activiteit zoals een mandala inkleuren oid

- 1-2x rusten



.. Daarbij loopt gewoon koken/was/huishouden, ochtend-/avondspits met kinderen etcetc ...



Ik ben momenteel al blij als ik 1x wandel/fiets en 1x rust... Ik probeer zo lief mogelijk te zijn voor de kinderen, en thats it ..



Hoe doe jij het nu??
Computer says nooooo
Summer, nog even een I



k heb nog nooit in jouw situatie gezeten dus houd me verre van tips behalve op je laatste vraag toch ( ). hoe streng ben jij op je huishouden? Kun je tijd winnen door daar meer te laten vallen?

Ben je er al achter na welke activiteit je het meeste energie hebt, zodat je de momenten van je huisarts kunt clusteren en dat ze elkaar een beetje versterken?



Idealiter 'moet' je 3,5 uur aan momenten (dan tel ik per moment 30 minuten) voor jezelf pakken. Wat doe je de rest van de tijd?
quote:summer73 schreef op 14 maart 2017 @ 10:25:

[...]



Mag ik vragen wat je nog meer doet?

Ik had een hele "to-do-list" mee gekregen van de huisarts, maar krijg het met de beste wil niet allemaal af...

Ik moet: (elk moment is 30-60minuten)

- 1-2x actief naar buiten (wandelen/fietsen)

- 2x onverdeelde aandacht voor kinderen

- 1x activiteit zoals een mandala inkleuren oid

- 1-2x rusten



.. Daarbij loopt gewoon koken/was/huishouden, ochtend-/avondspits met kinderen etcetc ...



Ik ben momenteel al blij als ik 1x wandel/fiets en 1x rust... Ik probeer zo lief mogelijk te zijn voor de kinderen, en thats it ..



Hoe doe jij het nu??



Staan die ook op het lijstje van de huisarts dan? En moet jij dat doen, of kan je man dat ook doen? Of zitten er dingen tussen die misschien wel noodzakelijk voelen, maar dat eigenlijk helemaal niet zijn? Hebben je man en jij al om de tafel gezeten om te kijken wat er geschrapt en herverdeeld kan worden?

Mijn man deed praktisch niets in het huishouden, toen hij een burn-out had. Hooguit af en toe tussendoor therapeutisch was vouwen (meer in de categorie mandala's kleuren dan huishouden dus.) Maak je bordje even leeg dus, zou mijn advies zijn, zodat het veertje dan nu te strak opgewonden zit ook echt kans krijgt om te ontspannen. Want lees maar even terug in je quote hoe ontspannen dat "en de rest" nu leest.



Veel sterkte, ik heb qua werk e.d. Geen advies.



Oh ja... Kinderen wegbrengen of ophalen is trouwens al één wandelingetje.
Alle reacties Link kopieren
Ik begon idd pas na 6 weken ongeveer met opdrachten om elke dag in ieder geval naar buiten te gaan. Voor mij was naar de winkel gaan echt een angst maar de opdracht was elke dag iets leuks doen voor mezelf wat ontspannend is. Wat ik echt heel moeilijk vond was dingen vinden waarvan ik ontspan.



Ik deed bijv maandag avond een blokje om met partner (ongeveer 10-15 min) en dan ging ik dinsdag naar de winkel iets leuks voor mezelf kijken/kopen, op woensdag proberen dan weer even een blokje om, op donderdag en vrijdag weer naar de winkel en zaterdag en zondag met partner iets doen.



Als ik een activiteit had van een half uur tot een uur dan was het echt al veel en vermoeiend. Op maandag, woensdag en vrijdag heb ik ook therapie dus dan kwam ik sowieso ook al buiten dus deed ik op het begin niet zo veel anders meer.



Ik heb geprobeerd om te kleuren maar van een volwassen kleurboek raak ik al snel gefrustreerd omdat het zo een kleine *** vakjes zijn haha. Werkt dus niet ontspannend. Veelal lag ik op de bank tv te kijken. Tegenwoordig kan ik me amuseren met baby winkels en probeer ik zelf wat spulletjes voor de baby in elkaar te knutselen als afleiding. Uit eten is ook een leuke activiteit maar zwanger is dat wat lastiger helaas en met kinderen misschien al helemaal.

Zo een druk programma als jij hebt meegekregen was voor mij echt niet te doen! Ga vooral niet over je grens maar kijk gewoon wat wel haalbaar is. Als dat 1 keer wandelen is per dag van 10-15 minuten dan is dat ook prima, toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 14 maart 2017 @ 11:17:

Summer, nog even een I



Ben je er al achter na welke activiteit je het meeste energie hebt, zodat je de momenten van je huisarts kunt clusteren en dat ze elkaar een beetje versterken?



Idealiter 'moet' je 3,5 uur aan momenten (dan tel ik per moment 30 minuten) voor jezelf pakken. Wat doe je de rest van de tijd?



de rest van de tijd ... ehm.. ben ik moe.. lummel ik. Ik kan me zo slecht concentreren, ik verlummel de halve dag. Erg frustrerend. Soms denk ik dat ik gewoon aan het dementeren ben...



Ik vind je een na laatste vraag erg goed. dat probeer ik inderdaad ook: bijvoorbeeld als het lukt een half uurtje met mijn meidsjes te pakken: knutselen oud ... dan combineer ik het "activiteiten" aan tijd met de meiden. Dat voelt goed. Met name omdat ik dan een goed moment met de meiden heb., Die zien al genoeg "gestreste mama"...



Ik heb veel aan je posts! dankjewel ..
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
quote:Cupcake1988 schreef op 14 maart 2017 @ 11:19:

Wat ik echt heel moeilijk vond was dingen vinden waarvan ik ontspan.

haha.. same here .. ik probeerde gisteren een middagdutje te doen, schrik ik elke 10 minuten wakker, alsof ik aan het stikke ben... zo vreemd. Terwijl ik weldegelijk hondsmoe ben. Afgelopen nacht ook, trouwens .. Net nu onze jongste eindelijk door slaapt, lig ik alsnog de halve nacht wakker..
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
quote:_Beeldig_ schreef op 14 maart 2017 @ 11:18:

[...]





Staan die ook op het lijstje van de huisarts dan? En moet jij dat doen, of kan je man dat ook doen? Of zitten er dingen tussen die misschien wel noodzakelijk voelen, maar dat eigenlijk helemaal niet zijn? Hebben je man en jij al om de tafel gezeten om te kijken wat er geschrapt en herverdeeld kan worden?

Mijn man deed praktisch niets in het huishouden, toen hij een burn-out had. Hooguit af en toe tussendoor therapeutisch was vouwen (meer in de categorie mandala's kleuren dan huishouden dus.) Maak je bordje even leeg dus, zou mijn advies zijn, zodat het veertje dan nu te strak opgewonden zit ook echt kans krijgt om te ontspannen. Want lees maar even terug in je quote hoe ontspannen dat "en de rest" nu leest.



Veel sterkte, ik heb qua werk e.d. Geen advies.



Oh ja... Kinderen wegbrengen of ophalen is trouwens al één wandelingetje.



Hahaha .. treffend, beeldig. Daar heb je wel een punt.



Mijn man is jammer genoeg zo'n 12 u per dag weg naar zijn werk .. en heeft momenteel zelf een zware tijd omdat bij hem ook niet alles loopt zoals het moet. Soms denk ik dat hij ook tegen overspannen aan zit. Ik durf dat eigenlijk niet. Ik vind dat ik toch wel op zijn minst de boel een beetje aan kant moet pogen te houden en kan koken... Ik probeer wel zoals kastanjez aan raadt ook activiteitses te 'clusteren', en soms doe ik een poging wat te mediteren.. maar ik weet niet of dat echt mijn ding is ...
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Belangrijk is: probeer het je niet aan te trekken. Hun pech, er komt wel weer iets op je pad. Wees positief en niet verbitterd.



Ik zou inderdaad die mail sturen, erin vermelden dat je je beschikbaar stelt voor werk en je juridisch advies vragen.



En daarna lekker op een terrasje een stuk taart eten
Alle reacties Link kopieren
Mijn wg heeft weer een nieuwe streek uitgehaald. Ik heb thuis geen werkmail en ik word op locatie soms door de beveiliging geweigerd waardoor mijn toegang tot werkmail extra lastig is. In februari mailde ik mijn wg om mij weer toegang te verschaffen maar daarop kwam geen reactie. Nu kwam ik er vanochtend achter dat mijn werkgever mij vandaag wil spreken over reïntegratie. De uitnodiging heb ik nooit ontvangen omdat deze naar mijn werkmail is gestuurd en niet naar mijn priveadres. Op manier zie ik dus e.a. niét of te laat om nog mijn jurist uit te nodigen. Wie nodigt nou iemand die volledig thuis is alleen via de werkmail uit?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend raar, viva-amber! Ik vraag me alleen af waarom je toegang tot je werkmail wil thuis? Wilde je graag uit jezelf weer al wat re-integreren of op de hoogte blijven van het reilen en zeilen op je werk? Wel goed van je, trouwens!



Hopelijk kun je je afspraak verzetten!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn ziekte werkte ik 1 of 2 dagen per week thuis. Men wil dan graag dat je bereikbaar bent per mail. Dat had ik al aangevraagd voor thuis maar niét gekregen. Later weer el maar eind 2016 is ook het intranet gewijzigd waardoor de link niet werkte. Ik probeer tijdens ziekte actueel beleid en jurisprudentie bij te houden zodat ik mijn vakkennis op pijl houd.

Ik wilde ook graag toegang tot het gebouw maar dat verzoek is genegeerd terwijl mij nooit officieel is gemeld dat ik niet op een werkplek mag komen.



Wij kunnen flexen door het land. 1 beveiliger laat mij altijd binnen want hij kent mij en de andere weigert mij de toegang. Ik heb een autorisatie gevraagd voor de dichtstbijzijnde locatie maar niet gekregen en thuis werkmail ook niet. Terwijl men dus wel die route gebruikt voor belangrijke uitnodigingen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend raar, viva-amber. Je zou denken dat wg blij is dat je betrokken wil blijven... Daar lijkt het nu niet op! En dan wel de uitnodiging tot gesprek daarheen sturen is onbegrijpelijk..
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Heb je vanaf je prive mail een berict gestuurd met cc aan je jurist?
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
quote:Mystery schreef op 14 maart 2017 @ 17:15:

Belangrijk is: probeer het je niet aan te trekken. Hun pech, er komt wel weer iets op je pad. Wees positief en niet verbitterd.



Ik zou inderdaad die mail sturen, erin vermelden dat je je beschikbaar stelt voor werk en je juridisch advies vragen.



En daarna lekker op een terrasje een stuk taart eten Das lief, mystery :-) ... Inmiddels is de mail niet meer nodig en voel ik me op een druk terras niet zo fijn meer...
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Ja. En ook de oude mails aan haar verstuurd waarin ik aan mijn werkgever uitleg dat ik geen toegang heb tot werkmail en werk locaties. Waarmee ik dus aantoon dat hij dat weet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven