Werk & Studie alle pijlers

Welke klassieke muziek tijdens studeren?

25-04-2012 19:13 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,



Laatst las ik ergens in een topic dat er mensen zijn die tijdens het studeren / lezen klassieke muziek luisteren.

Ik heb een Nature sounds cd, instrumentaal, die bij mij ook goed werkt om bijv. in de trein me af te kunnen sluiten en toch geconcentreerd te kunnen lezen, maar wil graag wat afwisseling.



Zit op Bol.com te zoeken maar er zijn er zoveel, ik zie door de bomen het bos niet meer. Liefst bestel ik zo'n Best of... cd-box, zoiets: cd box



is dit een goeie of heeft iemand nog tips??

Er moet iig geen stem in zitten dat leidt af, heb ik gemerkt.....



Groetjes,

Fanta
Alle reacties Link kopieren
Heb je gezien dat je de geluidsfragmenten kan beluisteren? Dan hoor je meteen of je het wat vindt. Ik ben zelf wel fan van piano en panfluit. Zo weinig mogelijk instrumenten eigenlijk en een beetje relaxed. Volgens mij is deze cd best geschikt als achtergrondmuziek!
Alle reacties Link kopieren
Nocturnes van Chopin.
Alle reacties Link kopieren
Is inderdaad persoonlijk. Ik kan niet tegen gepingel op een piano (hoe briljant ook uitgevoerd), daar word ik tijdens het studeren helemaal tureluurs van. Ik hou meer van Bach.
Alle reacties Link kopieren
Stampen ging bij mij het beste met iets van Tsjaikovski. Lekker bombastisch met een goed ritme voor woordjes stampen bijvoorbeeld.

Voor 'gewoon' studeren, dus als je verhalen/begrippen en dergelijke tot je moet nemen, ging ik meer voor de wat rustiger muziek: Grieg of Chopin.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
O, er zit trouwens wel zang op die cd uit je link, TO! Nummer 5 en 7 in elk geval, misschien nog wel meer. Dus als je echt geen zang wil, is die niet echt een optie.
Ik luister heel graag naar Bach, ik ben daar mee opgegroeid. De orgelconcerten is misschien iets te druk, maar ik luister graag naar de cantates.
Alle reacties Link kopieren
Ik luisterde naar Romanza van Andrea Bocelli als ik me moest concentreren tijdens het leren.



Maar daar zit dus een stem in. Italiaans, dus leidt misschien niet af.
Ik luister tijdens studeren vaak naar Grieg en Satie
Alle reacties Link kopieren
Dvorak vinnik mooi



Kruidvat heeft/had altijd errrrg goedkope cd boxen voor klassieke muziek (vanaf 3 euro) maar altijd wel mooie kwaliteit...
Alle reacties Link kopieren
Mozart kamermuziek
Alle reacties Link kopieren
idd cd boxen bij het kruidvat
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens gelezen dat barok goede muziek is voor je brein om bij te studeren.
quote:Hasse88 schreef op 25 april 2012 @ 19:30:

Stampen ging bij mij het beste met iets van Tsjaikovski. Lekker bombastisch met een goed ritme voor woordjes stampen bijvoorbeeld.

Voor 'gewoon' studeren, dus als je verhalen/begrippen en dergelijke tot je moet nemen, ging ik meer voor de wat rustiger muziek: Grieg of Chopin.



Check check check

Alleen draaide ik nooit klassiek als ik moest studeren, dat werkte voor mij niet.
Alle reacties Link kopieren
De Moldau van Smetana.

Zo mooi en heel toegangelijk.
Alle reacties Link kopieren
Via piratenbaai of vergelijkbare torrentsite kun je zoeken op 100 classical.

Dat is een heel scala aan componisten met mooie nummers, kun je een beetje ontdekken wat jou aanspreekt. En doorklikken wat je niet aan kunt horen...

Zo blijk ik op mijn 35e ineens een groot Bach en Handelfan te zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal fan van Ludovico Enaudi voor dit doel!
Alle reacties Link kopieren
quote:achnein schreef op 25 april 2012 @ 19:38:

Ik luister heel graag naar Bach, ik ben daar mee opgegroeid. De orgelconcerten is misschien iets te druk, maar ik luister graag naar de cantates.



Maar dat is wel met zang, dus niks voor TO. Ik ben trouwens ook van de barok, en van de renaissance.
Alle reacties Link kopieren
wauw wat een boel tips! thanx.

chopin spreekt me aan ik heb deze even op mijn verlanglijstje gezet.



grieg spreekt me minder aan.



dat er in sommige nummers uit mijn link in de OP stemmen zaten had ik ook al door, had de optie 'geluidsfragmenten' al gevonden maar toch vond ik het mooie muziek.



Bij kruidvat heb ik er ook al vaker mee in mijn handen gestaan, maar had dan 1. geen idee welke en 2. dacht dat de uitvoering dat misschien bagger zou zijn, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Is misschien toch een goed plan om daar eens mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
ik had ook een barok 50 best of gevonden, even terug zoeken waarom ik doorgeklikt had met die....
Ik luisterde naar muziek van Posthumus (bijvoorbeeld Nara). Is niet echt klassiek, meer neo Maar echt een aanrader!



http://www.youtube.com/watch?v=8AEU5pBxY6E
Alle reacties Link kopieren
van deze (bach) word ik vrij zenuwachtig....
Alle reacties Link kopieren
Kruidvat is over het algemeen goed te doen qua uitvoering. Mijn vader is musicus en heeft ze ook staan (maar misschien is mijn pa wel een slechte musicus natuurlijk ).
Alle reacties Link kopieren
@elastiekje; heb Posthumus - abyss geluisterd net, stukje, maar de sax is te aanwezig.



jeetje ik ben wel een zeikerd niet?

ik denk dat ik voor piano en/of fluit moet gaan. minst doordringend.
Alle reacties Link kopieren
Welke stukjes word je precies zenuwachtig van dan? Zijn sowieso allemaal koorstukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven