Augustus 2013 - The beginning

21-12-2012 14:24 730 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we dan de opvolger van de ozo vermakelijke augustus 2012 mamma's



Hoop dat wij net zo actief en minstens zo hecht mogen worden!



Wijzigingen voor de tabel graag vet gedrukt of voor de mobiele schrijfsters in HOOFDLETTERS



Poef weg
anoniem_146560 wijzigde dit bericht op 23-11-2013 21:03
Reden: Topic niet meer actief
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gevonden!
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!
Alle reacties Link kopieren
Gevonden! Happy new topic!!!
Alle reacties Link kopieren
Nice!! Happy new topic



OP 11-1-13 EERSTE ECHO!! Dat is onze trouwdag... Bijzonder he! Dan 2 jaar getrouwd, 2 baby's?? Al is 1 natuurlijk ook helemaal geweldig!! Spannend.
Alle reacties Link kopieren
Zit nu in de trein. Er eet iemand een heeeel heftig broodje met ui en zo Gatver

Mijn neus is dus al in opperste staat van paraatheid! Of ik daar zo blij mee ben op dit moment?
Alle reacties Link kopieren
Arme thee! Ik kan het me maar al te goed voorstellen. Hier ook al zo'n overgevoelige neus.



Ik heb de concept tabel bijna klaar. Ik zal m zo plaatsen
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meedoen? :-)

Ben er nu sinds een paar dagen achter dat ik zwanger ben, AAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH!! We zijn helemaal dolblij, een broertje of zusje voor onze meid van 2. Ik ben rond 28 augustus 2013 uitgerekend.



Liefs Livy
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Livy!

Jaa je ruikt veel sterker he, erg apart!



Hier nog even een slag om de arm; gisteren heel klein beetje donkerbruin bloedverlies, vanmorgen beetje helderrood. Geen buikpijn tot nu toe gelukkig. Heel vervelend die onzekerheid, maar goed we wachten af, het kan alle kanten op!



Vanwege de positiviteit voor de tabel: Maloe, 28, 1e kindje klopt, 26 aug UD klopt ook ongeveer, 18 januari 1e echo.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Een nieuw topic, tabel en weer nieuwe zwangeren! Gefeliciteerd!



@reuk: nog weinig last van...(gelukkig?)



@bloedverlies: heb ook afgelopen hele week last van bruin bloedverlies gehad. Hoeft niets te betekenen, maar ook ik vind t echt niet relaxed. Vorige keer had ik het ook en ging het later mis, al hoeft dit geen verband te hebben en hoor je ook vaak dat t gewoon goed blijft gaan. Gewoon geduldig afwachten vrees ik. ...
Alle reacties Link kopieren
Zojuist een Clearblue test met conceptie-indicator gedaan en die gaf 1-2 weken aan... korter dan ik had verwacht. Toch een tikje ongerust nu. Al voel ik me ontzettend zwanger! Echt al misselijk en gisteravond met het tandenpoetsen ontzettend bloedend tandvlees... Jullie meiden verder al veel last van kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
Ah leuk; een iets selecter gezelschap voor augustus, ik ben erbij!

Ik heb de hele week al bijna geen kwaaltjes meer, dus begin ook wat ongeduldig naar t eersteechomoment uit te kijken... Al barstte ik gisteren uit t niets flink uit tegen stuiterttman. Dat kan echter ook t gebrek aan slaap zijn geweest met al die (saaie alcoholvrije) kerstborrels deze week. Nog n week,dan weten we t zeker!

28-12 EERSTE ECHO En KENNISMAKING VK,

15-8 UITGEREKEND
Alle reacties Link kopieren
Leuk een tabel!! Ik heb nog niet zoveel verteld.. ik ben 24 JAAR en dit wordt ons EERSTE kindje. MAANDAG hebben wij de eerste echo, volgens mijn berekeningen ben ik dan 8 weken zwanger! Ik ben best wel nerveus

Ik heb een menstruatie overgeslagen dus ik weet maandag pas exact hoelang ik zwanger ben en wanneer ik uitgerekend ben, dit is in ieder geval begin augustus!



Gisteren heb ik mijn vriend vriendelijk doch dringend gevraagd om een andere parfum aan te schaffen. Ik kan er gewoon niet tegen!

Ook lust ik op dit moment geen thee meer terwijl ik toch echt een theeleut ben Voor de rest heel de dag honger, snachts word ik er wakker van. En sinds dag 1 hele gevoelige borsten. Maar ik klaag niet! Tis allemaal voor een goed doel
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies,



Zojuist de tabel weer aangepast.

Leuk zo al die nieuwe gegevens! I



Herkenbaar al die kwaaltjes. Ik heb tot nu toe het meeste last van intense moeheid. Aan het einde van de dag ben ik gewoon echt helemaal op!.
Alle reacties Link kopieren
Hier was ik om 2.45u wakker, pijn

Ik maakte me mega zorgen. In mijn eerdere zwangerschappen heb ik dat ook gehad in deze periode.

zw1: bandenpijn, beetje bruin verlies, that's it.

zw2: zo begon toen de miskraam, snachts met veul bloed.

nu: veel pijn, geen bruin/bloed verlies. Bah, wat kun je dat gaan liggen malen in bed... Natuurlijk googlen net, "gelukkig" alleen info naar voren over bandenpijnn. Toch ook even gekeken op bbz Tsja, kan je beter niet doen. Niet goed voor je vertrouwen....

Bij L* was het ongeveer 2 dagen heel vervelend, daarna geen pijn meer gehad. Daar ga ik nu ook maar even vanuit...
Alle reacties Link kopieren
Verzoekje voor de tabel: ..ste kindje 2e L*Ons ieniemienie mensje hoort er wel voor altijd bij...
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Meer schrijvers!



Voor de tabel:



SELLA, 29, EERSTE KINDJE, 22 AUG UITGEREKEND, 3 JAN EERSTE ECHO



Hier verder alles goed, ben van de week weer tante geworden is weer erg leuk. Maar ook apart om te bedenken dat over acht maanden wij met een baby zitten.



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wat klote thee! Dat malen houd je niet tegen inderdaad... Ik ga voor je duimen dat het snel ophoudt.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thee, was ontwijs klote zeg! Die onzekerheid.... En natuurlijk hoort L* er voor altijd bij! Hoe voel je je nu?



Ik ben behoorlijk 'kwaalloos'... Maakt me niet echt onzeker, ik had bij Zeefy ook nauwlijks kwaaltjes in het begin (heb toen ook maar 1x overgegeven en dat was na het avondeten). Ik ben wel bij vlagen iets misselijk, maar als ik dan snel wat eet, gaat het goed. En die vermoeidheid... Het zal wel een combi zijn tussen zwangerschap en kind dat niet doorslaapt (ze is een jaar, en soms slaapt ze een nachtje door, maar meestal niet). Tepel erin werkt het snelst, dus eigenlijk ga ik er altijd uit. Gelukkig maar 1x per nacht en niet iedere twee uur.



Tandemvoeden is inderdaad 2 kindjes tegelijkertijd voeden. Zeefy natuurlijk niet volledig en baby 2 wel. Lijkt me heerlijk als zeefy alle stuwing weg kan drinken (ik had hele enthousiaste borsten qua melkproductie..). En het lijkt me knus, beide aan borst. De last die ik nu heb bij voeden, neem ik dan maar voor lief.



Hebben jullie het de omgeving al verteld? Hoe gaan jullie het vertellen?



Fijne feestdagen voor straks! Ik ga de eens uitvinden hoe mijn naaimachine werkt
Alle reacties Link kopieren
En nog iets: heel leuk dat het groepje al groter wordt! Gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Gevonden! Nou de moeheid heeft hier ook wel toegeslagen... Pfff heb een nacht van ruim 10 uur gemaakt.



@ thee, dat zorgen maken herken ik wel. mijn vorige zwangerschap was een bbz. Dat was allemaal rampzalig verlopen. Dus nu maak ik me druk met ieder pijntje. Er zit niets anders op dan te wachten op de echo.
Alle reacties Link kopieren
quote:bammbamm schreef op 22 december 2012 @ 12:24:

Gevonden! Nou de moeheid heeft hier ook wel toegeslagen... Pfff heb een nacht van ruim 10 uur gemaakt.



@ thee, dat zorgen maken herken ik wel. mijn vorige zwangerschap was een bbz. Dat was allemaal rampzalig verlopen. Dus nu maak ik me druk met ieder pijntje. Er zit niets anders op dan te wachten op de echo.



Vervelend zeg, voor jou die bbz. Heb je nu dan extra controles of is dat niet nodig?



@vertellen. Bij ons weet zo"n beetje iedereen om ons heen al dat ik zwanger ben. Tsja ivf-pgd is niet echt te verberen. Alle vrienden, familie, collega's enzo hebben zo meegeleefd. Zowel vorig jaar met de zwangerschapsbeeindiging, de mk in maart en tijdens het wachten tot november start ivf.

Dus heb het gewoon al verteld. Kei leuke reacties, al kleine cadeautjes gekregen. Lief allemaal!!



De pijn van vanacht is weggezakt, gelukkig!!
Alle reacties Link kopieren
Nog iets: borsten al van 75C naar 75D. Had nog 2 bh's bewaard van vorig jaar... Nú al nodig. Tsjonge....
Alle reacties Link kopieren
Ik schoot zojuist vol bij een fragment van vd sar die een doelpunt tegenhield.... Het moet niet veel gekker worden.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Een tijdje terug dat ik reageerde, ben zo knettermisselijk dat ik hier niet zo actief ben. Ik denk dat ik (voorlopig) vooral meelees, dus ik hoef (nog) niet in de tabel.



Gisteren de eerste echo gehad, ben nu 6w5d. En dus misselijk, gelukkig zonder overgeven, want daar ben ik altijd bang voor. Dat probeer ik dus te voorkomen, al weet ik niet of dat het beste is.

Verder ook nogal emotioneel, bij mij schoten de tranen in mijn ogen bij het horen van bepaalde kerstliedjes. Met name "war is over" van john lennon, als die kindjes gingen zingen. Nou ja..



Succes allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven