Augustus 2013 - The beginning

21-12-2012 14:24 730 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we dan de opvolger van de ozo vermakelijke augustus 2012 mamma's



Hoop dat wij net zo actief en minstens zo hecht mogen worden!



Wijzigingen voor de tabel graag vet gedrukt of voor de mobiele schrijfsters in HOOFDLETTERS



Poef weg
anoniem_146560 wijzigde dit bericht op 23-11-2013 21:03
Reden: Topic niet meer actief
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Leuk om hier en daar al de eerste hartjes te zien verschijnen! En alle verhalen te lezen. Ben paar dagen niet online geweest, dus nu ff teveel om op alles te reageren. Maar leukleuk!



Hopelijk heeft iedereen in de loop van komende maand het hartje zien kloppen!



Wij hebben het nu aan de familie verteld (met de kerst). Aan de ouders en broers+aanhang. Iedereen reageerde fantastisch: blij en/of emotioneel. Ook een goede vriendin van mij weet het nu: zij is verloskundige (niet bij mij in de buurt helaas) maar vond dus wel dat zij het zo snel mogelijk moest weten.



De rest laten we nog even en gaan we pas vertellen rond eind januari. We zien wel even hoe het met oud&nieuw gaat. Ik verzin wel iets over hoofdpijn ofzo of we moeten maar met de auto (is eigenlijk te dichtbij, maar wel regen geloof ik). Een van onze beste vrienden hebben kort geleden hun zwangerschap moeten afbreken ivm ernstige afwijking. Voor hen is oud&nieuw daarom dit jaar een beetje anders dan anders en daarom vinden wij het wat gepaster om het pas in het nieuwe jaar te vertellen.



Verder vroeg ik mij af: wie doet allemaal een prenatale screening?
Alle reacties Link kopieren
Vanavond om half 9 op Net 5



Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!



@sporten

Ik liep 3 keer in de week hard, maar kan het nu met die pijnlijke borsten en vermoeidheid echt niet opbrengen. Ik probeer nog wel te wandelen en huishouden brengt beweging, maar echt sporten even niet meer.



@ prenatale screening

Wij gaan wel voor de combinatie test



@ voeding

Ik drink nog wel koffie. Probeer het tot kopje of 4 te beperken. Als ik moet werken lukt dat makkelijk, maar thuis vind ik het moeilijker. Verder drink ik veel kruidenthee, kamille en rooibos, die zijn cafeïnevrij



@VK kiezen

Ik heb op internet verschillende sites van praktijken bekeken. Er was er eentje die mij erg aansprak en een goed gevoel gaf. Heel toevallig hebben zij mijn schoonzusje ook begeleid en zij was heel tevreden. Dus toen was de keuze makkelijk. Over een dikke 2 weken ga ik er voor het eerst heen.



Welkom Nerana, een voorspoedige en vooral volledige zwangerschap gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie trouwens gezien dat wij ook genoemd worden in de OP van de augustus 2012 mamma's?
Alle reacties Link kopieren
@druppel: haha, ja die pijnlijke borsten! Dat is nog wel hetgeen waar ik het meest last van heb. Ik tennis 1x in de week (les) en dan lopen we ook altijd warm... au! Maar overslaan mag niet (ook ivm kans op blessures) dus ik zal de schijn op moeten houden. Verder sport ik wel lekker door. Ben iets sneller vermoeid, dus doe het wel wat rustiger aan...



@VK kiezen: heb op internet bekeken welke praktijk mij aansprak, in de buurt zit en 's avonds spreekuur heeft. Ze belde erg snel (had me via internet aangemeld) en heb erwel goed gevoel bij.



@ prenatale screening

Wij gaan ook de combinatietest doen en afhankelijk daarvan vervolgonderzoeken (bij verhoogde kans). Wat we met eventuele negatieve uitslag gaan doen, zijn we nog niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Nerana, welkom, wat fijn dat je na zoveel zwangerschappen nu een kloppend hartje hebt!



Suus, respect, wat mooi dat je een weeshuis en twee geadopteerde kindjes hebt. Snap je vrees voor malaria wel, ik zal voor je duimen dat het je bespaart blijft....



Stuitert, wat fijn n kloppend hartje!



Hier nog steeds vreemd gevoel, tussen hoop en vrees .... Met wat meer vrees dan hoop. Beetje vlak, afgemat en leeg. Nog 4 nachtjes en dan weten we of we weer richting ziekenhuis mogen (in dat geval wil ik er ook zsm vanaf) of heeeeeeel blij mogen zijn.

Ben nu ook flink verkouden met keelpijn, niet heel fijn als je toch al zo moe bent .... Weekend was dan ook vooral bankhangen. Niemand anders last van? Zou t kunnen dat je weerstand toch al minder is?



@vertellen: heb nu wel 2 goede vriendinnen ingelicht, rest eind januari na 9/10 wkn als t goed zit. Dan gaan we ook skiën en vrijgezellenfeest van mijn zusje dus dan moet t ook wel...



@sport: ook ik liep 3x p wk hard en mis het nu enorm!!! Heb nog wel paar keer stukje gelopen en wat gewandeld. Hoop snel weer wat meer te kunnen doen, evt wat lichte oefeningetjes in sportschool. Voel me nu echt n lamme tak!



@prenatale screening: vorige keer besloten om niet te doen, dus nu denk ik ook weer niet. Reden is dat ik niet weet of we een beslissing kunnen maken als het niet goed zit. En ik denk een Down kindje wel n plekje te kunnen geven, al lijkt me niet zeker niet makkelijk.



@voeding: koffie/cola max 2-3 kopjes per dag, maar soms ook geen. Veel kruidentheetjes. Verder de standaard dingen als rauw vlees, vis en ei niet, maar met bijv kaneel ofzo doe ik niet moeilijk.



@vk: is hier maar 1 praktijk met meerdere vk's, heb er nu in totaal 3 gehad (in 2 korte zwangerschappen), ene is wel fijner als andere maar op zich prima



Vanavond hier 18 man over vloer voor O&N, lekker stiekem alc vrij bier en J&J bubbelsap drinken...zo nog wat flesjes 'omkatten' en verstoppen in kelder ;), en misschien vanmiddag uurtje 'voorslaprn'.



Iedereen fijne jaarwisseling en een mooi kloppend hartje gewenst voor 2013!
Alle reacties Link kopieren
@jamaz:

Spannende dagen dus! Ik hoop dat de vrees weer omgezet wordt in hoop! Het zou zo mooi zijn als het nu goed verloopt. Sterkte met afwachten!

Leuk dat jij ook gaat skien. Wij gaan dit jaar ook, eerste week van maart. Wel iets later dus, maar we hadden al geboekt. Voor het eerst met zijn tweeen, normaal altijd met een vriendengroep, maar dat kwam er dit jaar niet van. Ik hoop dat het nog gaat en anders maken we er een relaxte vakantie van. Veel buitenlucht is sowieso erg gezond.



@prenatale screening

Wij twijfelen erg over wat te doen met eventuele uitslag van Down. Natuurlijk wil je dat niet, maar ik ben er niet pre se voorstander van dan voor afbreking te kiezen. Er worden met de screening echter nog twee andere afwijkingen onderzocht (ook trisomies). Die zijn veel ernstiger (en veel zeldzamer). Die afwijkingen zijn echter niet met het leven verenigbaar, dus vrijwel altijd overlijdt een kindje dan snel naar de geboorte. Als het iets langer blijft leven, kan er enkel behandeling gericht zijn op pijnbestrijding. Je moet bij de prenatale screening aangeven of je ook over die afwijkingen geinformeerd wil worden. Bij die afwijkingen zouden wij (vermoedelijk; je weet niet hoe je erin staat als je daadwerkelijk de keuze moet maken) sowieso voor afbreking gaan.



We hopen natuurlijk dat er een gezond kindje in mijn buik zit! En ik hoop van harte dat dat voor iedereen geldt; een gezond kindje dat lekker tot ergens in augustus 2013 blijft zitten...
Alle reacties Link kopieren
Even een zwaai voor iedereen! Ik lees mee maar door werk, deadline studie en heel erge vermoeidheid kom ik niet aan schrijven toe :_( Fijne jaarwisseling straks.
Alle reacties Link kopieren
@ Verloskundige:

We hebben er hier drie, maar ze hebben allemaal een regio. Dit wist ik eerst niet dus ik had er 1 uitgezocht die op vrijdag ook praktijk heeft. Op vrijdag ben ik vrij dus dat komt het beste uit. Later hoorde ik dat ik bij de goede regio zat.



@ Koffie en thee:

Dat probeer ik te beperken tot max 1 keer koffie en 1 keer zwarte thee. Rooibosthee drink ik wel meer.



@ Buik:

Gisterochtend moest ik weer even m'n eigen broek aan, ipv trainingsbroek, omdat we de stad in moesten. Ik had hem een half uurtje aan en ik kreeg al weer buikpijn, dus de knoop maar weer open gedaan. Met knoop open gaat het wel iets beter, maar je kan niet overal met je knoop open aan komen zetten. Ik was er zo zat van dat ik eerst een gewone winkel in ben gedoken en een grotere maat broek heb gepast. Bij m'n buik zat hij wel beter, maar ik had er ook een enorme slobberkont in! Ook geen gezicht dus. Toen toch de stoute schoenen maar aangetrokken en naar de Miss Etam gegaan om te kijken voor een positiebroek. Had ook geen idee hoe zo'n ding eruit zou zien en of je er echt aan alle kant af zou kunnen lezen dat het een positiebroek was. Dit bleek heel erg mee te vallen, al moet ik er wel lange shirten/truien op dragen. Gelukkig heb ik dat wel en hij zat zo geweldig lekker!!! Hij was ook niet duur dus ik heb hem meteen meegenomen. Vind het aan de ene kant raar dat ik nu al in zo'n broek zit, maar aan de andere kant: geen buikpijn meer hebben en er toch 'normaal' gekleed uitzien is me ook wel wat waard.



Allemaal de beste wensen voor 2013!!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuw jaar meiden!

En allemaal een voorspoedige zwangerschap met prachtige kindjes gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa allemaal n gelukkig, gezond en liefdevol nieuwjaar gewenst met, iig in augustus, prachtig mooie, gezonde en lieve baby's :Imao:
Alle reacties Link kopieren
Even snel tijdens werk!



Iedereen de beste wensen voor 2013 met gezonde en lieve baby's!



@bammbamm succes met de echo vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik lees nog steeds mee, maar heb even wat minder gereageerd. voel me de laatste week echt beroerd. Vooral misselijk en intens moe. Maar op dit moment ben ik in de zevende hemel, want vanmorgen een kloppend hartje gezien!!! Ben zo opgelucht en blij. Over 3 weken mogen we weer. VOOR DE TABEL 22 JANUARI ECHO.
Alle reacties Link kopieren
Bammbamm! Wat leuk! Gefeliciteerd!



Sterkte met de misselijk- en vermoeidheid!
Alle reacties Link kopieren
Hi Dames,



Mag ik misschien hier misschien ook komen kletsen? Ik heb een tijdje getwijfeld, maar ik vind het toch wel erg leuk om mijn ervaringen/onzekerheden hier te delen.



Even iets over mezelf. Ik ben dus Bloem, 26 jaar en woon samen met mijn vriend. In augustus heb ik mijn mirena laten verwijderen en ik bleek al heel snel zwanger: half oktober. Helaas is dat op een miskraam uitgelopen. Heel verdrietig, maar wonder boven wonder had ik zes weken later een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Heel blij en gelukkig. Met vijf weken kreeg ik een echo, omdat ik last had van een heel klein beetje bruinverlies. 10 dagen later met 6.5. week zagen we een kloppend hartje.

Nu moeten we morgen weer heen en dan gaan ze het kindje goed opmeten en krijg ik hopelijk ook mijn uitgerekende datum. Ik denk zelf rond 10/12 augustus. Ik ben nu ongeveer 8.5 week zwanger.



Af en toe bekruipt me een gevoel van onzekerheid. Dan ben ik zo bang dat het weer misgaat. Ik heb de eerste weken ontzettend veel gespuugd en ben zo misselijk geweest. De laatste dagen wordt dat minder. En dan denk ik direct dat het verkeerd gaat. Heel frustrerend. Terwijl ik bijna elke dag krampjes/steekjes voel en dat is volgens mij het groeien van mijn baarmoeder. Daar hou ik me nu dus ook heel erg aan vast. Ik voel dat er van alles groeit en gebeurt. Morgen de echo en ik vind het ontzettend spannend.



Liefs bloem
heey dames! Allereerst allemaal een gelukkig nieuwjaar vol met baby's!

Even een snel berichtje, heb nog niet de tijd gehad alles bij te lezen, maar dat ga ik snel proberen te doen!

Vanmorgen een echo gehad (inwendig), maar het was eigenlijk nog te vroeg om iets zinnigs te kunnen zeggen. Er zat wel een vruchtzakje, maar of er leven in zat konden ze nog niet zien. Moet nu 15 januari terugkomen voor een tweede echo en dan weet ik hopelijk meer!



Ze dacht dat ik nu 4-5 weken was.. had 1,5 week geleden een positieve test, dus ik denk dan een heel gevoelige haha.
Alle reacties Link kopieren
Even snel vanaf het werk:



De beste wensen voor iedereen en heel veel gezonde baby's!!



Hoi Bloem!! *zwaai*!!



Vanmiddag weer een uitgebreidere reactie;)
Alle reacties Link kopieren
@Kissyfur: ik heb precies hetzelfde gehad. Tegen mij zei ze dat er een hele prille zwangerschap te zien was. Die er voor 5 weken goed uitzag. Ik had ook 1.5 week eerder getest (dus al met 3.5 week) waarschijnlijk reageren we gewoon heel heftig op dat hormoon. Haha.
@Bloem haha ok, toevallig Ja ik dacht eerst misschien is het niet goed en groeit het juist niet, maar ze zei dat het heel goed kon en dat ik me vooralsnog echt geen zorgen moest maken. Spannend allemaal he??
* Dubbel *
Ook ik zal mezelf nog even voorstellen, want dat heb ik volgens mij nog niet gedaan ;).



Ben dus Kissyfur; 26 jaar en dit is mijn eerste zwangerschap. Ben al een jaar lang zeer onregelmatig ongesteld en had daarvoor net een verwijzing gekregen naar de gynaecoloog totdat ik dus ontdekte dat ik toch zwanger was! Was al drie maanden niet ongesteld geworden, dus om die reden moest ik vanmorgen een echo laten maken om te kijken hoe ver ik was. Ik had zelf ook niet gedacht veel verder te zijn, want deed zeker om de twee weken, en soms vaker, wel een test die tot toen toe altijd negatief waren.



Zelf werk ik op dit moment nog fulltime (als in soms wel 50-60 uur) en ben ik ruim een jaar geleden getrouwd. We hebben begin dit jaar een nieuw huis gekocht, met genoeg slaapkamertjes voor de kinderen haha. We zouden er graag twee (of misschien wel drie) willen, dus we zijn er klaar voor.



Vind het tot nu toe allemaal heel erg spannend en vooralsnog weten alleen onze gezinnen het. Die reageerden erg positief. Heb al een negenmaandendagboek gekregen, dus daar kan ik lekker in gaan schrijven en mijn echo foto van vanmorgen (waarop je niet meer ziet dan een klein zwart rondje haha) in gaan plakken.



Fijne dag nog allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@Tursis: wat leuk! Jij ook hier! ;)



@Kissyfur: wow 50-60 uur: pittig!! Ik heb die 1e echo nooit meegekregen. Daar ga ik morgen wel even om vragen. De 2e echo heb ik hier wel thuis!
@Bloem; ik had er om willen vragen, maar toen ik mezelf weer even aan het aankleden was (na de inwendige echo) lag er al een printje klaar . Leuk om ze allemaal te bewaren en te vergelijken straks.



En straks wil ik wel minder gaan werken hoor, maar man en ik hebben allebei zoiets gehad van totdat we kinderen krijgen willen we toch wel zoveel mogelijk carrière maken en lekker veel sparen. En het voordeel is dat ik mijn werk heel erg leuk vindt, dat scheelt ook
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Jullie ook een heel gelukkig nieuw jaar met veel gezonde baby's en met nieuwe vriendschappen.



Ik heb op de 31st een echo gehad en we hebben een heel krachtig hartje gezien. We hebben het met de camera opgenomen en kan niet stoppen er naar te kijken.



Hier sinds gisteren echt ontzettend misselijk en moe. Ik kon vandaag zelfs geen water binnenhouden. Alles kwam er meteen weer uit. Gelukkig helpt mijn man me goed met de andere twee en kan ik lekker af en toe wat rusten.



Ik heb vandaag gehoordt dat Gember goed helpt en dat het goed is om in de thee te doen s'morgens. gaan we morgen eens proberen.

S'avonds gaat het gelukkig een stuk beter en kan ik wel iets eten.



Wij hebben het onze beste vrienden met nieuwjaar verteld en het was leuk om de reacties te zien. Echt geweldig!!
Alle reacties Link kopieren
Hello!

Ik forum nu even mobiel dus zal later even goed reageren.

Ik ben trouwens 30!

Verder herken ik de onzekerheid over of het wel goed gaat maar ik mag ' gelukkig' met 10 en 12 weken een echo.

Wij kiezen wel voor prenatale screening. Meer dat mocht er iets zijn, we ons er in ieder geval goed op kunnen voorbereiden.

Iedereen gefeliciteerd! Dat had ik nog niet gezegd.



Alle reacties Link kopieren
Hey ladies,



De tabel is weer bijgewerkt.

Het was wel even zoeken naar de nieuwe gegevens dus nogmaals het verzoek de aan te passen gegevens vet of in HOOFDLETTERS te plaatsten.

Wat heerlijk om het groeiend aantal hartjes in de tabel te zien!



Welkom Nerana en Bloem



@Bloem en Sella

Heel veel succes vandaag met jullie echo's!



Hier gisteren weer gewerkt na bijna 1,5 week vrij en dat viel best tegen, kon nu niet mijn broodnodige middagdutje doen en was ook helemaal versleten aan het einde van de dag.

Eenmaal thuis wel helemaal vertroeteld door Drupman. En lekker vroeg naar bed gegaan.

Heb alleen weer slecht geslapen van die pijnlijke borsten en heb vreselijk jeukende benen 's nachts...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven