Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.



Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Mag ik met je mee-analyseren mayo? Heb je een linkje van je ff? Hoeft niet hoor, als je niet wilt!



Moiwichtjes: Ik zou het ook niet kunnen, haha. Dan zou ik het ook niet moeten weten denk ik

En wat jammer dat je test dan toch negatief was. Hoe zat jij nu met het aantal voedingen?
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij wist het wel en wilde het niet vertellen. Binnen 2u na de pretecho zei ze "ze" en was het al verklapt en hebben ze het maar verteld



En Marie: ja hoor graag zelfs. Ik ga even kijken hoe ik hem kan delen want ik gebruik normaal de app.
Alle reacties Link kopieren
Link FF



Hopelijk werkt het zo, als je ergens privégegevens ziet staan dan laat het even weten :-)



En het plaatje:





Ik denk dat het wellicht ook bij de dip op dag 28 kan zijn geweest, maar dat past niet bij de andere tekens (ovulatiepijn en slijm). Maar afgelopen dagen ook weer Eggwhite dus het is sowieso raar.
Ik zou ook voor 28 gaan als ik hierop afga. Dan zit je nu op 11 dpo? Wel irritant dat het zo onduidelijk is, maar ik zou wel durven zeggen dat je eisprong zeker geweest is, aangezien je temperatuur wel consistent hoger is. Ik heb voor m'n zwangerschap ook eens zo'n onduidelijke eisprong gehad Zal later eens kijken of ik dat kaartje kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je ovulatie nog niet geweest is Mayo, nog geen 3 dagen achtereen een hogere temperatuur.



Hoe lang waren je vorige cycli?
Echt fee? De eerste weken rond 36.5 en daarna rond 36.8. Verschil niet groot genoeg denk je?
Alle reacties Link kopieren
De verschillen zijn bij mij nooit zo groot Fee

Helaas want anders was het een stuk duidelijker geweest! Maar 36.6 heb ik eigenlijk nooit voor ovulatie (heb nu ca. 12 cyclussen getemperatuurd incl voor mijn 1e zwangerschap.



Het lukt me niet om ook de vorige cyclus te posten (ik krijg elke keer weer dezelfde) maar daar zit ik voor ovulatie ook rond 36.4 - 36.5 en dan stijgt hij elke dag 1gr tot 37gr en schommelt dan weer tussen 36.8 en 37.0. Cyclus is 37 dagen tot de positieve test.



Nu je het zegt Marie heb ik dit ook al ooit eens eerder gehad!
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel dagen is je cyclus normaal dan Mayo? Zal vast ergens staan maar ik zie hetniet zo snel



Ik vind het kaartje heel grillig en niet duidelijk een hogere temperatuur, hij dipt weer heel veel. Op dag 32/33 maar 0,2 boven 36,5.



Ik ken dat alleen als de temperatuur weer aanhet droppen was met naderende menstruatie. Niet zo op en neer. Hoor ook wel eens van innestelings dip maar dan moet hij 1 keer goed dippen en weer stijgen.



Maar goed, dat is op basis van mijn ervaring hè!
Alle reacties Link kopieren
Marie ja zeker vervelend! Nee ik hou nu eigenlijk nog helemaal niks bij, wilde voorkomen dat ik er dan misschien te veel meer bezig ben. Maar misschien toch iets om over na te denken.



Nou wie weet heb je een voorspellende droom gehad ;).



Ah wat ontzettend balen Mayolijn! Laat het dan ook maar komen hé? Dat heb ik ook hoor! Bij jou ook Moiwichtjes! Vervelend!



Fee jeejjjj leuk dat je het dan wel met ons komt delen! Ik ga ook voor een meisje!
Alle reacties Link kopieren
Oooohhhh zie nu pas de latere berichtjes! Wat houden jullie dat goed bij!!! Ik heb dat nooit zo gedaan dus vind dat zo lastig om daar een mening/beeld bij te vormen..
Alle reacties Link kopieren
Je moet denk ik een beetje naar de grote lijnen kijken. Ik moet er 's nachts soms nog uit en mijn temperatuur is eigenlijk nooit super constant.



En cycluslengte.. ik zal het even voor je opsommen:

1: 100 dagen (na stoppen pil)

2: 38 dagen

3: 35 dagen

4: 39 dagen

5: 41 dagen -> hier had ik ook een pos ovulatietest op dag 19 een positieve ovulatietest.

6: 35 dagen

7: 32 dagen (zwanger)

8: 63 dagen (na stoppen bv en pil)

9: 48 dagen

10: 35 dagen (miskraam 6 weken)

11: nog bezig

Behoorlijk onregelmatig dus!



En Es heerlijk toch? Mijn onregelmatige cyclus en controledrang zorgt er voor dat ik alles bij hou. Als ik dat niet doe dan ben ik er alleen maar meer mee bezig omdat ik me dan elke keer afvraag hoe ver mijn cyclus zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Mayolijn, van die controledrang ! Ik zou dat temperaturen ook wel willen doen, want meten is weten Ik weet alleen niet hoe ik het zelf betrouwbaar zou kunnen inpassen in de ochtend met een hongerige dochter aan de borst; dat is meestal haar clusteruurtje voordat ik naar mijn werk vertrek.



Marie, qua voedingen is dat wat je zei over geen bovenkleding ook hier van toepassing... Ik kolf dan wel niet meer en ze krijgt geen flessen meer, maar overdag en vooral ook 's nachts word ik nog wel een aantal keer geclaimd. Verder eet ze wel heel goed mee met maaltijden en tussendoortjes. We zitten dus echt in een tussenfase, zucht Ik had gehoopt dat ze net als haar zus met 14 maanden door zou slapen, maar dat lijkt er nog niet op nu met inmiddels 15 maanden... but who's counting, right?
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Alle reacties Link kopieren
Balen mayo! Ik kan je helaas niet helpen met kijken naar de grafiek omdat ik het zelf nooit op die manier bijhoud en dus ook geen idee heb hoe het werkt.



Fee, ik zet in op een meisje! Haha. Dat is inderdaad handig, doen alsof je het niet weet zodat je ook niet bang bent te verspreken!

Mag ik vragen hoe jou cyclus was voor je tweede zwangerschap?



Hier heb ik mijn eisprong gevonden! Vanochtend een smiley op de clearblue test. Lekker duidelijk en geen getuur met streepjes zoals de vorige keer. Blij dat het weer op gang is.



Vraagje aan de nog-niet-zwangeren, slikken jullie al foliumzuur voor het geval dat?
Alle reacties Link kopieren
Mayo idd onregelmatig! En misschien door mk nu ook nog wat later een eisprong zijn. Je had nu ook nog eggwhite dus misschien toch nu pas. Dat lichaam wel al steeds aan het voorbereiden was maar er nog niks gesprongen is.

Als je er veel uit gaan snachts is temperatuur idd stuk minder betrouwbaar, als ik al naar de wc was geweest rond 12 uur was mijn temp sochtends al hoger.

Luistert echt wel nauw.



@bettie, ik heb mijn vermoedens al een beetje geuit dus als ik blijf "gokken" op een meisje zou het ook niet opvallen. Ga ik nu ineens switchen naar jongen wordt het ander verhaal haha!



Na eerste cyclus van 22 dagen( 4 maanden na bevalling) was het heel regelmatig28/29 dagen, netter dan voor mijn eerste zwangerschap! Maar voor eerste zwangerschap had ik nog schildklier medicijnen, die kon ik nu na de bevalling afbouwen, denk dat dat wel invloed heeft gehad.



Luteale fase was wel inene veel korter, van 14 dagen naar 10/11, maar had dus geen invloed op zwanger worden:)
Mayo, ik zou het net als jou hebben bijgehouden. Tijdens het zwanger worden had ik wel eens bedacht dat ik een dag kon overslaan, maar dan dacht ik weer dat ik misschien net crúciale informatie zou missen. Wat vervelend dat je zo onregelmatig bent. En de miskraam kan inderdaad ook nog effect hebben op je cyclus. Heb je toevallig nu nog een ovulatietest gedaan, nu je weer eggwhite slijm hebt?

Volgens mij kon ik er trouwens wel gewoon uit in de nacht en dan om 7:00 evengoed prima temperatuur hebben. Maar moest dan wel meteen temperaturen. Het zou nu echt een fiasco worden en niet betrouwbaar, haha



Bettie: Ik slikte een hele tijd vitaminen voor zwanger-worden, zwangerschap en borstvoeding, waar ook foliumzuur in zit. Maar nu zijn ze op en ik heb ze nog niet gekocht. Ik verwacht nog lang geen zwangerschap, dus heb eigenlijk ook niet zo'n haast om ze weer te halen.



Moiwichtjes: Ik dacht eerst dat ik het wel handig zou vinden, die duidelijkheid mbt wanneer mijn zoontje wil drinken. Maar hij wil wel heel vaak! En telkens kleine beetjes.
Alle reacties Link kopieren
@bettie, ik slik ook nog de mama fit multivitaminen voor als je borstvoeding geeft, daar zit foliumzuur in voor het geval dat..



Ik heb nog nooit getemperatuurd of ovulatietesten gedaan, dus daar kan ik weinig over zeggen. De vorige keer was ik in de derde ronde zwanger. Als het nu iets langer duurt ga ik denk ik wel ovulatietesten gebruiken.



Maar goed, eerst maar eens zien wanneer de melkproductie stopt. Gister zat ik met pijnlijk volle borsten op het werk en heb ik zoontje s avonds en s nachts weer aangelegd. Vandaag ging het al beter.
Alle reacties Link kopieren
Marie, hoe gaat het eten nu met je zoontje?



Gms, hoe is het met jou?



Worteltaart, je hebt groot gelijk dat je het gebruik van ovulatiesten uitstelt! Ik heb ze bij mijn eerste zwangerschap ook niet gebruikt, was toen in de eerste ronde zwanger.Ik had me echt voorgenomen om deze maand geen ovulatietesten te doen, maar kon het toch niet laten.. Haha. Controlefreak dat ik ben.



Vanochtend weer getest en geen smiley meer, dus wat dat betreft klopt het wel. Zit nu weer op het wachtbankje.

Temperaturen bewaar ik voor als het echt lang gaat duren. Mijn zoontje komt zo'n 3x snachts dus dan lijkt het me niet betrouwbaar.



Hier schijnt de zon, heerlijk! Zit lekker buiten in de tuin te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Bettie, succes met wachten weer!

Ik gebruik ook nog de mama-vitamines met foliumzuur. Voor en tijdens zwangerschap en tijdens bv dus maar meteen mee door gegaan.



Nog geen cyclusnieuws hier Temperatuur is nog steeds aan de hoge kant en geen menstruatieklachten meer.



Hier is het ook heerlijk weer. Zoontje heeft vanochtend al fijn in de zandbak gespeeld.
Alle reacties Link kopieren
Zandbak vandaag ook eindelijk weer eens gebruikt heerlijk toch. Zelfs mijn kleinste van 10 maand er even in. Schitterend dat gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Mayolijn, wat heb je alles goed bijgehouden!!! Het is opnieuw heerlijk weer, echt genieten!



Moiwichtjes die tussenfases zijn altijd best lastig he?! Ik hoop voor je dat je meisje snel door gaat slapen.



Ik gebruik nu eigenlijk nog geen vitamines Bettiepage, al zou het natuurlijk geen kwaad kunnen... Fijn dat je je eisprong gevonden hebt!!! Nu afwachten!



Worteltaart, auw vervelend van die volle borsten! Even aanleggen is dan echt helpend. En uiteindelijk past het zich ook vrij snel aan. Bijzonder!



Hier ook nieuws, gister opeens lichtroze bloedverlies dus een beginnende menstruatie. Ik ben opnieuw blij! Vandaag opnieuw heerlijk weer, wij gaan zo na haar slaapje naar de diertjes en eten in het pannenkoekenhuis. Genieten!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Es, van je menstruatie! Wat kun je daar dan blij mee zijn hè!

Hoeveel dagen was je cyclus nu? Grote kans dat de komende maand minder lang is. Bij mij zat er tussen de eerste en tweede menstruatie wel 80 dagen, daarna 36 dagen



Inderdaad echt genieten dit mooie weer! Wat gezellig dat jullie gisteren naar het pannenkoekenhuis zijn geweest. Hier heeft mijn zoontje gisteren bij opa&oma ook heerlijk zitten smullen van een pannenkoek.
Alle reacties Link kopieren
Ja zo fijn! Mijn cyclus was nu 49 dagen, hopelijk zit er de volgende keer inderdaad minder tijd tussen, we wachten het af!



Oh wat toevallig! Ja was een heerlijk dagje en vandaag opnieuw prachtig weer: genieten!
Alle reacties Link kopieren
Zucht.. Meiden dit is even een egopost.. Maar ben net ongesteld geworden. 6 dagen na de eisprong! Veel te korte LF dus. Zou het dan toch echt door de hormonen van de borstvoeding komen? Bij mijn 1e zwangerschap had ik wel een normale LF. Voel me best erg rot nu. En morgen babyzwemles.., lekker getimed
Alle reacties Link kopieren
O Bettie wat rot! Is het echt al veel bloed? Balen zeg. Wees maar extra lief voor jezelf!
Wat vervelend bettie. Heb je verder ook last van je menstruatie? Want dan is het dubbel rot.

Volgens mij kan de korte LF wel door de borstvoeding komen, maar het kan ook nog steeds herstellen he! Knuffel voor jou



Mayo, hoe is het bij jou? Ik had je FF kaartje er even bi jgepakt en zie dat er nog niet veel duidelijk is geworden. Ook vervelend zeg



Es: Fijn dat je weer een menstruatie had!



Mijn zoontje is sinds gisteren officieel dreumes

Maar hij eet nog steeds niet veel vaste voeding en voelde zich niet helemaal lekker. Dat, plus het feit dat hij heel erg aan mij hangt, maakte en maakt me eigenlijk wel moedeloos en verdrietig. Het voelt alsof ik nu niet een kán stoppen met borstvoeding, als ik dat zou willen. En net zo voor kolven. Wat moet hij dan overdag binnen krijgen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven