Eerste onderzoeken bij gynaecoloog, wie ook?

21-06-2014 20:06 1516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meiden die in hetzelfde schuitje zitten? Dat het zwanger worden moeilijk gaat (en je nog niet weet waardoor)? Natuurlijk is iedereen die (inmiddels) wel weet waardoor het lastig gaat welkom om mee te schrijven!



naamwat infoEs1984maart 2013 miskraam, daarna niet meer zwanger geworden, reden onbekend dochtertje geboren!!! bp1984 pcos zwanger! esthertje na onderzoek blijkt alles goed komende 6 mnd zelf proberen halvemaan pcos zoontje geboren op 9 mei! nordic onregelmatige cyclus Zwanger!!! 2 januari uitgerekend. lotus meerdere miskramen zwanger! angel88 gestart januari 2014, nog niet zwanger starten met IUI snowy pcos gestart met promeva en clomid tasje reden onbekend start behandelingen in januari
Alle reacties Link kopieren
He iedereen, ik heb weer even bijgelezen.



@ nordic: wat een moeilijke ervaringen in je omgeving. Kan me voorstellen dat je keuze daar door beinvloedt wordt. Hoe is het nu met je?

@ lotus: Fijn dat alle echo's goed zijn! Goeie tip van die ovulatietesten. Ik ga er altijd maar vanuit dat het goedkoopste ook wel werkt, maar in dit geval heb jij dus een hele andere ervaring.

@ halvemaan: hoe was je intake? Wat gebeurt er allemaal de eerste keer?

@ leemo: Succes met wachten. Het is gelukkig al bijna 11 oktober!

@ esther1611: jij ook veel de komende tijd. Hopelijk geeft de afspraak van 7 november wat meer duidelijkheid.

@ es1984: Jammer dat je ongesteld bent geworden. Maar knap dat je zo positief bent.



Ik ben ook ongesteld geworden gisteren. Jammer...maar ach eerste ronde, dus ik heb ook snel de knop om kunnen zetten. Ik ben wel blij dat ik nu uberhaupt een cyclus heb. Morgen ga ik weer beginnen met Clomid. Op naar een nieuwe ronde!



Succes iedereen!
@mblue: hier ook weer begonnen met Clomid, nu een halve dosis, we lopen dus aardig gelijk.

@halvemaan: goede echo/intake gehad? Hoe ver ben je nu? En mag je nu buiten het ziekenhuis verder?

@esthertje1611: ik ging meteen in de echo, heb ook onregelmatige cyclus, maar ieder ziekenhuis andere gewoonten. Niet gezegd of het ene of het andere beter is. In ieder geval fijn dat er nu iets uitgezocht wordt bij jullie.

@Hannahr: ben je alweer bij de gynecoloog geweest?
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Ik heb niet alles gelezen wat hier werd geschreven, maar wel een aantal dingen .. Wij proberen al anderhalf jaar zwanger te worden, maar helaas nog niet gelukt.. Ik heb ovutesten gedaan en ben 3 weken geleden naar de dokter geweest. Die heeft gezegd dat ik een maand moet gaan temperaturen vanaf mn volgende ongesteldheid.. Zodat de gynaecoloog wat heeft .. Mijn man moet volgende week maandag zijn sperma inleveren voor onderzoek. Vind het allemaal wel heel spannend en ben bang dat er iets fout is.. We zijn nog helemaal oud, iedereen om me heen zegt: agh jullie zijn nog zo jong, maar als het nu al niet lukt dan lukt het misschien nog moeilijker als je ouder bent..

Ik ben nu 3 dagen over tijd, heb al een week bijna menstruatiepijn.. vannacht is de pijn uitgestraald naar mn liezen en benen.. Alleen is het nog niet doorgebroken, elke keer als ik denk ja het is doorgebroken is er niets.. Gister middag heb ik een test gedaan met wel weinig urine.. Daar kwam niets uit, dus lijkt me ook niet dat ik zwanger ben.. Nu dus wachten tot het doorbreekt en dan beginnen met temperaturen. Spannend allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde we zijn nog helemaal NIET oud :$
Alle reacties Link kopieren
@nordic; helemaal eens maar moest jij 2 x bloed prikken dan,tijdens eens cyclus? Wat ik nu wel ga doen? Maar hoelang is je cyclus nu?als het misschien al eerder ergens staat en ik nu na de bekende weg vraag..sorry
@esthertje1611: bij mij alleen bloed geprikt bij eerste afspraak gynecoloog, daarna niet meer. Ik weet niet wat er uit gekomen is, blijkbaar was het goed.

Voorheen duurde mijn cyclus 35-42 dagen.

Vanwege nog niet zwanger na>jaar krijg ik nu ovulatie inducerende middelen, om zo vaker kans te hebben om zwanger te worden. Het werkte wel, want werd meteen eerste cyclus zwanger, helaas geeindigd in miskraam. Tweede cyclus groeiden er twee follikels en mocht ik niet proberen zwanger te worden wegens kans tweeling zwangerschap. Nu derde cyclus, met een lagere dosis, ik hoop dat er nu 1 follikel gaat groeien.
Alle reacties Link kopieren
@ nordic ah zo is elke ziekenhuis anders. ..ahh dat hoop ik of 1 er een follikel gaat groeien en wanneer mag je weer na ziekenhuis om te kijken of er follikel gaat groeien? Mijn cyclus was van de eerste keer stoppen 29 dagen en daarna rondom.24 en bjj stress was ie zelfs 16 of 18 een keer en 2x 27 dagen en dus gaan testen want ja toch iets overtijd en anderen klachten..... maar nu hangt rondom de 24 dagen....



Bedankt voor alle overige informatie.... weet ik wat me eventueel te wachten kan staan
Alle reacties Link kopieren
@natas89 Welkom. Spannend allemaal. Hoe lang doe je al ovulatietesten? Inmiddels de menstruatie al doorgebroken?



@esthertje1611, ik moest ook 2 keer bloedprikken tijdens mijn cyclus. 1 keer op de 3e dag van menstruatie (voor lh en fsh hormonen) en 1 keer een kleine week na mijn eisprong (voor progesteron). Ik heb daarbij wel al de echo's gehad, dus wist wel dat mijn follikel op springen stond. Uitslag heb ik nog niet van de laatste test, maar hopelijk volgende week wel.



Verder heb ik nu helaas keelonsteking en is het een virus, dus kwestie van uitzieken en hopen dat het geen invloed heeft op deze ronde. Al wordt het temperaturen nu wel wat lastig deze maand, deze blijft nu namelijk vrij hoog,
Alle reacties Link kopieren
@leemo ten eerste Beterschap gewenst... aha oke dat is ook fijn dat je weet dat een follikel op springen staat...ik moet nu ook ovulatie testen gebruiken tot het positief is, om dag sex maar eerst ongesteld worden dan begint het pas....... mij is aan geraden om niet te temperaturen ....wat de reden daarvan is,heb ik niet gevraagd...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niet bijgelezen maar moet mijn ei even kwijt! Ik denk dat ik zwanger ben! Zojuist getest.. 2 strepen! Hoe bizar is dit?? Al die tijd lukt het niet.,. En nu midden in een onderzoek...??? Zou het echt zo zijn? Ik durf het niet te geloven!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotus87 schreef op 08 oktober 2014 @ 15:42:

Ik heb nog niet bijgelezen maar moet mijn ei even kwijt! Ik denk dat ik zwanger ben! Zojuist getest.. 2 strepen! Hoe bizar is dit?? Al die tijd lukt het niet.,. En nu midden in een onderzoek...??? Zou het echt zo zijn? Ik durf het niet te geloven!!



Gefeliciteerd schat!!

Een voldragen zwangerschap gewenst!!X



Ja 2 streepjes zijn positief hé.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Mamake! Ik durf het nog niet helemaal te geloven hoor.. Maar zal jullie op de hoogte houden. Zal ik morgen weer testen? Of even wachten?
Alle reacties Link kopieren
Proficiat lotus
Alle reacties Link kopieren
http://nl.tinypic.com/r/ilewhz/8



Wat denken jullie??
Alle reacties Link kopieren
ja hoor.. een streep is een streep.. ook al is het licht..



Hartstikke zwanger!
Alle reacties Link kopieren
@esthertje1611, inderdaad gaat ieder ziekenhuis hier anders mee om. Ik moest per cyclus 1 keer bloed prikken.



@natas89, en heb je opnieuw een test gedaan? Gefeliciteerd!!



@Lotus87, gefeliciteerd! Super goed nieuws. Hou ons maar op de hoogte en geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
@ Lotus wat spannend. Echt heel leuk voor gefeliciteerd!!



@ Nordic we zijn vorige week vrijdag naar de gynaecoloog geweest. We hebben besloten om voor ICSI te gaan, omdat wij denken dat dat de hoogste kans oplevert voor ons. De 20e krijgen we uitleg over het hele behandelplan en eind oktober dan starten we met de hormonen. Nu even nog rust pakken en wennen aan het idee. Hoe gaat het nu met je derde cyclus?



@ natas welkom in de groep. Spannend hoor.
Alle reacties Link kopieren
@Lotus87 gefeliciteerd! Je bent dus ook al over tijd neem ik aan?

Super leuk voor en blij dat de onderzoeken dan hopelijk dus niet meer nodig zijn!
Alle reacties Link kopieren
Lotus joehoe, super zeg! Gefeliciteerd!!! Zal nog wel onwerkelijk zijn denk ik? Heb je het zkh al gebeld? Wie weet krijg je net als ik al snel een echo, dat zou leuk zijn!



Natas, welkom hier, spannend dat jullie nu ook een traject ingaan, iedereen hier herkent je angst... gelukkig kan er, als er al iets aan de hand is, wel iets mee worden gedaan. Of je wordt alsnog ineens 'spontaan' zwanger :-)



Verder heb ik wel bijgelezen, maar kan dat altijd heel slecht onthouden en op tablet is het lastig terugscrollen



Intake bij de verloskundige was erg leuk, kreeg een heel kinderkoffertje met folders, tijdschriften en een boek over zwanger en bevallen. Verder krijg je een 'kruisverhoor' over je medische voorgeschiedenis (en die van vriend) en informatie over gezond zwanger zijn, de verloskundige zelf en echo's en de combinatietest (waar je mee kijkt hoe groot de kans op en kindje met down is). Wij hebben overigens besloten om niet zo'n test te doen.

Gisteren hebben we de termijnecho gehad, bizar hoe goed je dan al het kindje ziet en ook vreemd dat dat mensje gewoon in je zit :-). Onze kleine lag op zijn kop, d.w.z. met zijn buik naar beneden ipv met zijn rug, de vk had dat nog nooit gezien haha, nu al een dwarsligger. Later draaide ie zelf weer op zijn rug.

Tussen al dat goede nieuws ook nog een domper... beste vriendin heeft met 6 wkn eenn miskraam gehad . Al de tweede, en we waren zo blij dat er maar een paar weekjes tussen zat... Dus dat is wel erg dubbel.
Alle reacties Link kopieren
bedankt allemaal! Ik moet wel zeggen dat ik me heel erg onzeker voel. Ik had me van tevoren voorgenomen dat mocht ik weer zwanger zijn ik er helemaal voor zou gaan en er vertrouwen in zou hebben. Maar ik ben zo bang! Mijn testen lopen elke dag nog op dat wel, maar heb af en toe een klein beetje gekleurde afscheiding als ik naar het toilet ga... En zo begon vorige keer mijn miskraam. Toen ging het langzaamaan elke dag donkerder tot uiteindelijk bloedstolsels...



Ik vind dat ik positief moet blijven maar ook ben ik nog te bang om me er aan toe te geven.. Poeh.. wat lastig weer dit!



@ Leemo:

Ik ben inderdaad overtijd! Al weet ik niet precies wanneer ik ongesteld zou worden nu omdat mijn eisprong verrassend vroeg was! Ik heb nu dus ook op dag 25 van mijn cyclus al duidelijk positief getest met de Clearblue digital! Echt bizar. Mijn cylus was vroeger altijd rond de 30/32 dagen.



@halvemaan:

Ik heb nog geen afspraak gemaakt met de verloskundige omdat ik eerst even wil afwachten. Daarnaast heb ik nog een eind gesprek van deze onderzoeken en dan ga ik vrgen of ze een echo wil doen. Als het goed is ben ik dan 6 weken... Wanneer heb jij een echo gehad? En klopte het hartje toen al?



@Hanna: Spannend dat jullie nu een beetje weten waar jullie aan toe zijn qua aanpak. Hoe sta je hier in? Kijk je er naar uit? Of vind je het spannend?
Alle reacties Link kopieren
En oja.. nu het eindelijk zover is.. Zou iemand ook bij mijn naam zwanger in willen vullen??
Alle reacties Link kopieren
Oops! Dat was ik!
Alle reacties Link kopieren
@lotus, ik wilde je net vragen of je ook een zwanger poppetje wilde, dus ga ik doen!!! En snap goed dat je onzeker bent, heel knap wanneer je de knop om kan zetten en vertrouwen kan hebben. Het is het enige wat je kan doen, je zorgen maken heeft geen zin, maar lijkt me super moeilijk!!!

Mijn eerste echo was rond de 5 weken, denk dat de gynaecoloog eigenlijk dacht dat ik 6 wkn zou zijn, dus is hetzelfde idee als bij jou denk ik. Bij 5 wkn konden we nog niks zien, alleen dat er wel een bevrucht eitje zat. Bij 7 wkn had ik de 2e echo, toen konden we het hartje wel zien! Dus bij 6 weken zal het erom hangen...
Alle reacties Link kopieren
*breekt even in, ik was 6 weken zwanger bij mijn eerste echo, bij mij zagen ze een kloppend hartje!*



Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Fijn dat je na zo'n periode in de mmm een klein mensje mag verwonderen over een paar maanden!



Heb diep respect voor jullie, iedereen heel veel succes met zwanger worden! Hopelijk gaat jullie wens snel in vervulling!



Giselle.
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
@Lotus87 Spannend hoor allemaal. Wanneer heb je het eindgesprek van de onderzoeken?



@Halvemaan Wat fijn voor je dat de intake leuk was, zal best ook een hoop op je af komen nu qua info . En vervelend voor je vriendin, kan me voorstellen dat het gevoel dan echt dubbel is.



Hier 't weekend weer ongesteld geworden, dus gelukkig online alvast een afspraak kunnen maken met de gyn. Morgenochtend afspraak en dan krijgen we de laatste uitslagen te horen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven