Eerste onderzoeken bij gynaecoloog, wie ook?

21-06-2014 20:06 1516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meiden die in hetzelfde schuitje zitten? Dat het zwanger worden moeilijk gaat (en je nog niet weet waardoor)? Natuurlijk is iedereen die (inmiddels) wel weet waardoor het lastig gaat welkom om mee te schrijven!



naamwat infoEs1984maart 2013 miskraam, daarna niet meer zwanger geworden, reden onbekend dochtertje geboren!!! bp1984 pcos zwanger! esthertje na onderzoek blijkt alles goed komende 6 mnd zelf proberen halvemaan pcos zoontje geboren op 9 mei! nordic onregelmatige cyclus Zwanger!!! 2 januari uitgerekend. lotus meerdere miskramen zwanger! angel88 gestart januari 2014, nog niet zwanger starten met IUI snowy pcos gestart met promeva en clomid tasje reden onbekend start behandelingen in januari
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wat een stilte op het topic :D. Hoop dat alles goed gaat met iedereen. Wij hebben gister de uitslagen gehad. Bij mij is alles goed, maar bij mijn vriend niet. De uitslag was hetzelfde als de vorige keer, dus we zijn nu gelijk doorverwezen naar een ander ziekenhuis. Daar kunnen we volgende week terecht. Helaas konden ze verder niks zeggen over oorzaken/oplossingen, het blijft dus allemaal een beetje vaag. Maar de kans om op een natuurlijk manier zwanger te worden is wel een stuk kleiner helaas..
Alle reacties Link kopieren
@leemo, wat balen dat het bij je vriend toch niet goed zit... Komt er toch weer een hoop op je af, hopelijk worden jullie goed geïnformeerd! Fijn in ieder geval dat jullie volgende week al terecht kunnen, al komen er denk ik ook een helemaal vragen in je op nu... Is toch iets wat even moet bezinken en waarvan je nu wrs nog geen idee hebt wat kan en wat je wil, enz.



@lotus, hoe is het met je? Wanneer heb je het eindgesprek? Ik duim voor je dat het goed blijft gaan!



Hoe is het met de rest?



@Pientjeee, gaan jullie nu het traject in voor IUI???
Alle reacties Link kopieren
@leemo balen dat het vaag was.....Hoop dat er gauw duidelijkheid is....



@ halve maan ik ben net van mijn ongesteldheid af....1x bloed geprikt en nu wachten op een positieve ovulatie test en morgen het zaad van mijn vriend wegbrengen. ....dan ff weer afwachten... heb je inmiddels al allerlei kwaaltjes tijdens je zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
@esthertje, succes voor je vriend gewenst, lijkt me geen gemakkelijke opgave...



Ik heb nog steeds geen kwaaltjes , okay ik slaap wat slechter 's nachts (maar eerst pakte ik ook vaak melatonine om beter in- en door te slapen en dat mag nu niet...) en ben wat eerder moe, maar dat noem ik niet echt kwaaltjes eigenlijk. Ben nu 12 weken, dus zal ook niet meer misselijk worden en van maagzuur heb ik nog geen last. Daar ben ik wel heel blij om, want heb dat normaal gesproken wel heel vaak, dus was een beetje bang dat ik daar nu 9 mnd last van zou hebben.

Het is dat mijn borsten groter zijn geworden en ik ook een klein beetje een buikje krijg, anders zou ik zo vergeten dat ik zwanger ben...
Alle reacties Link kopieren
@ halve maan , dat lijkt mij fijn toch?

Jaa idd voor hem geen makkelijke opgave ...vind niet leuk voor hem maar hij zich niet zo druk erom....
Alle reacties Link kopieren
@Halvemaan, wat fijn dat de intake zo leuk was! En hoe bijzonder om te zien dat er leven in je buik zit. Super! Ook erg fijn voor je dat je zo'n fijne zwangerschap hebt, op wat vermoeidheidsklachten na. Wat tegenstrijdig is dan het nieuws van je vriendin :(. Helaas weten we hier allemaal dat zwanger worden en blijven niet vanzelfsprekend is..



@Lotus87, hoe gaat het nu met jou?



@leemo, vervelend dat je ongesteld geworden bent en dat de uitslag van je vriend niet goed is. Kan me voorstellen dat je je kansen kleiner ziet worden. Wel positief dat jullie zo snel doorgestuurd worden en er gekeken kan gaan worden hoe nu verder. Nu nog allemaal onduidelijk wat vervelend is, maar volgende week hopelijk meer duidelijkheid en daarmee wat rust.



@esthertje1611, voor jullie nu even wachten op de uitslagen. Hopen op weer een positieve ovulatietest en een mooie kans!





Hier verder geen nieuwtjes, verwacht eind van de week mijn ovulatie dus dan is het weer afwachten .
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik heb een deel van jullie verhalen gelezen en ik zit in hetzelfde schuitje.

Mag ik meepraten?

Ik heb een heerlijke zoon van bijna 3 maar de tweede laat wel erg lang op zich wachten. Ik ben inmiddels al 3 mnd niet ongesteld geweest (daarvoor heel onregelmatig) dus nu toch maar aan de bel getrokken. Maandag 20 oktober hebben wij een intake bij de gynaecoloog.

Ik vind het bloedspannend, maar vooral benieuwd wat er gaat gebeuren en blij dat er nu eindelijk naar gekeken gaat worden.

Ik was best somber erover, baalde dat dit nodig is, dat ik neit gewoon spontaan zwanger wordt.

Maar een vriendin van me zei: Dit moet je zien als het begin van iets heel leuks! Als het goed is komt er een kindje van!

Dus zo probeer ik het te zien!
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden!



Lang geleden, ben heeerlijk 3,5 week op vakantie geweest en vol energie weer terug. Helaas wel ongesteld geworden dus ons ziekenhuisavontuur gaat weer beginnen, eind deze maand heb ik een afspraak.

Hoop nieuwe namen en verhalen zie ik, welkom en laten we dit jaar maar vruchtbaar afsluiten . Halvemaan top dat het zo goed gaat, ben blij voor je!



Liefs voor allemaal!
@leemo: balen dat je zulk slecht nieuws hebt gehad : gelukkig wel afspraak zodat je kan horen wat de verdere mogelijkheden zijn.

@lotus: hoe voel je je nu?

@esthertje1611:succes!

@es: jij ook veel succes!

@sannev82: welkom! succes de komende tijd, zal spannend zijn.



hier weer nieuwe ronde gehad gelukkig nu wel 1follikel dat op springen stond dus nu op wachtbankje NOD 30 oktober . deze ronde gelukkig ook niet zo van slag geweest van de clomid .
@pientjee: welkom terug van vakantie
Alle reacties Link kopieren
@Sannev82, natuurlijk ben je welkom om hier mee te komen praten. Kan me voorstellen dat je het spannend vindt, nog even geduld. Mooie insteek van je vriendin .



@pientjeee, klinkt heerlijk zo'n lange vakantie! Hoop dat jullie genoten hebben en er niet teveel mee bezig bent geweest. Balen dat je weer ongesteld geworden bent en dat jullie ziekenhuisavontuur weer gaat beginnen. Wat verwacht je dat ze aan het eind van deze maand gaan doen?



@nordic, fijn dat je deze cyclus niet al te veel bijwerkingen hebt gehad van de clomid. Nu weer even afwachten, blijft toch elke keer weer spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik heb een tijdje afwezig geweest vanwege een vakantie en drukt op het werk. Ik had een hoop om in te halen. Mooi dat er weer een zwangere bij is!!! Balen alleen dat het bij de anderen nog niet gelukt is...ik hoop dat het ook daar snel raak is. Je zit bij de dames hier dat het (zomaar) ineens zover kan zijn. Tot dat het zover is hoop ik dat er niet te veel teleurstellingen zijn.



Met mij is alles goed. Inmiddels 18 weken zwanger. De misselijkheid en maagzuur is weg. Ik voel me weer gewoon mijzelf...ook lekker. Buikje groeit, maar ik hoef nog geen zwangerschapkleding te dragen (volgens vriendinnen is dat vrij bijzonder). Ik ben ook nog niet echt gegroeid qua gewicht. Volgens de VK hoef ik me daar niet druk over te maken (dat komt nog wel). De kinderwagen is inmiddels gekocht en we hebben zelfs gister een nieuwe (2e hands) auto aangeschaft. Het gaat nu best snel allemaal.



Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Thnx Nordic/Es! Was echt lekker zo'n lange vakantie, niet veel uitgerust, maar heel veel gedaan en gezien. Dit proberen we tot nu toe iedere 2 of 3 jaar te doen en is echt fantastisch. We, nou vooral ik ben er ook helemaal even niet mee bezig geweest, heerlijk hoor.



Ik heb de 29e een afspraak, ik verwacht eigenlijk dat ze met IUI gaan beginnen (hoop zonder hormonen omdat mijn cyclus behoorlijk regelmatig is) maar we zien het wel... Dat is precies rond mijn ovulatie, dus vermoed dat het circus die cyclus er

op pas echt gaat beginnen.



Leuk te horen dat het goed gaat BP, heel fijn voor jullie. Weten jullie al bijna wat het gaat worden of zal het een verrassing zijn?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden. Ik ben er nog wel hoor! En alles gaat goed. Ik heb alleen heel even een beetje afstand genomen omdat ik de eerste dagen toch echt angstig was dat het weer mis zou gaan. Ik raak nu per dag steeds een beetje overtuigd van dat ik me misschien niet zo veel zorgen hoeft te maken dit keer. Ik voel me ook echt totaal anders dan de andere keren! Over anderhalve week heb ik mijn eerste echo en het eindgesprek van de onderzoeken. Erg spannend...



@BP: Wauw! ben je alweer 18 weken? Wat gaat de tijd bij anderen altijd snel! hahaha.. Bij mij kruipen de dagen voorbij zeg. Ben je veel misselijk geweest in de eerste weken?



@Nordic: Lief dat je me vraagt hoe het gaat! Ondanks de zenuwen gaat het goed! Gisteren heb ik stiekem nog eens een testje gedaan maar die had me direct gerust gesteld. Terwijl ik eroverheen plaste kwam de streep al in beeld. Een enorme knaller! Ik probeer alles nu maar een beetje los te laten en de eerste echo af te wachten.



@Halvemaan: Jij ook alweer 12 weken. Hoe ging dat wachten jou af? Ik zou graag die eerste weken overslaan en bij 12 beginnen zodat ik wat geruster ben! Ik ben ook erg benieuwd naar de echo omdat ik een vroege eisprong heb gehad heb ik het idee dat ik langer zwanger ben dan dat internet berekend.. Volgens de berekeningen ben ik nu 5.1 week zwanger.
Alle reacties Link kopieren
@lotus, fijn dat alles nog steeds goed gaat! Ik kan me voorstellen dat de dagen voorbij kruipen, al is het miss een goed teken dat je je nu zo anders voelt?! Ik had niet zoveel last van zenuwen. Had er wel vertrouwen in en wilde heel graag gewoon genieten, mocht het misgaan dan had ik iig die blije weken gehad :-) Maar... dat was voor mij natuurlijk makkelijk praten, na meerdere miskramen is het echt een ander verhaal. Bij hoeveel weken ging het mis bij jou? Of was dat steeds verschillend?



@bp, wat grappig dat je nog amper bent aangekomen, ik al 4 kilo haha. Ga vrijdag maar alvast een zwangerschapsbroek kopen, al pas ik de meeste nog wel gelukkig. Dat is met bh's wel anders, vriendlief is er helemaal gelukkig mee haha.



Ik zal proberen deze week achter de computer de tabel aan te vullen, dan kan sanne er ook bij.
Alle reacties Link kopieren
@pientjeee: ik hoop ook dat je zonder hormonen het traject in kan. Zonder is toch prettiger. Geen bijwerkingen enzo. Wij weten nog niet wat het gaat worden. We laten ons verrassen...dat heeft wel wat.



@lotus87: ik snap de angst dat het alsnog misgaat goed. Wij leefden echt toe naar de 1e echo (want dan kun je zien dat alles goed gaat), maar dat duurde zo lang. Nadat we het iedereen hadden verteld ging de tijd veel sneller. Vooral de 1e weken duurde het zo lang. Ik ben idd erg veel (de hele dag door) misselijk geweest, maar na week 12 ging het beter en in week 15 was het over. Doe je ook mee aan Moeders voor Moeders??? Een aanrader!!!



@halvemaan: iedereen groeit anders. Waarschijnlijk haal ik het qua kilo's en buik binnenkort snel in. Gisteren mijn eerste zwangerschapskleding besteld, maar heb het nog niet echt nodig. Wel heb ik mijn riem minder strak. Mijn vriend is ook erg blij met de grotere cup
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal.

Gisteren eerste bezoek bij gyn gehad. Waarschijnlijk heb ik PCOS, nu eerst hormoononderzoeken en sperma onderzoek voor manlief en over 3 weken verder kijken.

Oh ja, ik was al sinds aug niet meer ongesteld geweest, en wat denk je? Vlak voor de afspraak werd ik ongesteld

(op zich goed natuurlijk maar met inwendig onderzoek beetje gênant....hihi)



Ik vind het heel fijn om hier jullie ervaringen te lezen, ik ga zo vanaf het begin beginnen, hoop dat ik er ook wijzer van word!

Heel spannend hoor allemaal, ik lees hierboven over Clomid, dat zijn toch hormoonpillen of heb ik dat verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
@Sannev82: PCOS, daar hebben meer meiden hier last van. Meestal beginnen ze met Clomid idd. Dat zijn hormoonpillen om de ovulatie op te wekken. Dit houden ze in de gaten met een inwendig onderzoek. Hopelijk werkt de Clomid bij je. Vaak wekken ze de menstruatie ook met medicatie op (primolut in mijn geval). De kansen om zwanger te raken met PCOS zijn erg groot!! Ze kunnen zoveel doen als je PCOS hebt. 80-90% raakt gewoon zwanger met wat hulp (hormonen).



Succes met de vervolgonderzoeken
@Sannev82: intake gehad? En hoe was het?

@ Pientjee: al bijna tijd voor de eerste afspraak...

@Leemo: hoe is het nu?



@Halvemaan, Lotus, bp1984: fijn dat het bij jullie zo goed gaat!



Hier nog een wachtweek te gaan en die ga ik lekker op vakantie doorbrengen! Dus tot over een weekje!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een tijdje niet geweest, had het nogal druk op m'n werk.

Ik zie dat er nieuwe mensen meeschrijven: leuk! Kost wel even tijd om bij te lezen allemaal. Dat hoop ik morgen of overmorgen te doen.



Lotus: je bent zwanger! Gefeliciteerd! Hoop dat je je snel wat geruster mag voelen!



De rest lees ik later even bij.



Er is bij mij dit keer geen ei gegroeid. Balen! Helemaal niks te zien.. ..ik moet dinsdag nog een keer terugkomen om te kijken of er dan een eitje alsnog gegroeid is. Zoniet, dan waarschijnlijk door naar 150 mg.

Best wel een beetje teleurgesteld
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het met alle zwangeren zo goed gaat!



@Nordic, hier ook op het wachtbankje. Wat heerlijk dat je op vakantie gaat, heel veel plezier!



@mblue29, wat balen dat er geen ei gegroeid is! Hopelijk is er dinsdag toch iets te zien op de echo. Kan me voorstellen dat je baalt en teleurgesteld bent. Ga voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad top dat de beebs het goed doen bij jullie meiden, ik hou van zulke berichten !

Wat leuk BP dat jullie het een verrassing houden, hoor je niet zo veel (meer)... Ik zou te nieuwsgierig zijn denk ik



Sanne; spannend zo hoor je eerste onderzoeken, gaan ze deze cyclus al meteen volgen helemaal?

Nordic, ja maandag mogen we alweer komen. Ben heel benieuwd wat het plan gaat worden, zou het dan toch nog binnen 2 jaar lukken?! Jij een heerlijke vakantie toegewenst, wel fijn dan gaat de tijd lekker snel voorbij.

Blue; wat stom dat je ei niet gegroeid is. Tijd voor chocolade en ijs....

Es; zit je comfi op de wachtbank?
Alle reacties Link kopieren
Sanne, je staat in de tabel! BP en ik zijn het bewijs dat je met pcos prima zwanger kan worden. Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid!



Mblue, wat balen! Hopelijk krijg je nog goed nieuws komende week!



Es, succes op het wachtbankje!



Lotus, alles nog goed? Elke dag is er één!
Alle reacties Link kopieren
@ aan alle dames,



Wel mee gelezen maar het werk....druk druk... nu vrij. ..



Heb positieve ovulatie test gehad en kan nu maandag bloedprikken

Dan de 7November uitslag van bloedprikken en de kwaliteit van het zaad..

Ik zit ook dus met es en nordic Op wachtbankje....af wachten...



Fijne weekend
Alle reacties Link kopieren
@Nordic: veel plezier op vakantie. Geniet ervan!



@Mblue29: bij mij werkte de 100mg ook niet. Bij de 150mg dachten ze ook niet dat het werkte......bleek dus wel zo te zijn. Even balen nu, maar houdt moed!! Het kan zomaar raak izjn.



@esthertje1611: mooi dat je een positieve ovulatietest hebt gehad. Nu maar afwachten (het moeilijkste gedeelte).



Best grappig: ik kan de baby inmiddels voelen. Afgelopen week was het eens in de zoveel dagen, maar gister was de kleine onwijs druk (meerdere keren per dag was hij/zij aan het trappen). Het is een erg schattig gevoel nu...heel zachtjes kleine trapjes in de onderbuik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven