Eerste onderzoeken bij gynaecoloog, wie ook?

21-06-2014 20:06 1516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meiden die in hetzelfde schuitje zitten? Dat het zwanger worden moeilijk gaat (en je nog niet weet waardoor)? Natuurlijk is iedereen die (inmiddels) wel weet waardoor het lastig gaat welkom om mee te schrijven!



naamwat infoEs1984maart 2013 miskraam, daarna niet meer zwanger geworden, reden onbekend dochtertje geboren!!! bp1984 pcos zwanger! esthertje na onderzoek blijkt alles goed komende 6 mnd zelf proberen halvemaan pcos zoontje geboren op 9 mei! nordic onregelmatige cyclus Zwanger!!! 2 januari uitgerekend. lotus meerdere miskramen zwanger! angel88 gestart januari 2014, nog niet zwanger starten met IUI snowy pcos gestart met promeva en clomid tasje reden onbekend start behandelingen in januari
Alle reacties Link kopieren
@nordic, dat hoop ik ook! Kan me voorstellen dat het schokkend was om te horen dat je waarschijnlijk van jezelf geen eisprong hebt. Wel fijn dat je voorlopig even geen ziekenhuisbezoeken hebt, is toch belastend. Hoe komt het dat de ovulatietesten bij jou onbetrouwbaar zijn? Hopelijk heb je wat aan de tips die gegeven zijn met betrekking tot het gebruik van een thermometer om te kunnen zien wanneer je eisprong geweest is.



@leemo, in jou geval kan ik me voorstellen dat je er ook een beetje blij mee was dat je ongesteld geworden bent. Des te eerder kunnen de onderzoeken in gang gezet worden. Morgen al bloed laten prikken en zaadcellen inleveren, spannende week!

Dank je wel, zou het mooiste kerstcadeau ooit zijn!



@pientjeee, dank je wel: lief!! Dat vind ik een heel goed idee!

Balen dat ook jij weer ongesteld geworden bent, maar ook voor jou geldt dat nu de rest weer ingezet kan worden. Volgende week je HSG, bij mij konden ze inderdaad direct zien of de eileiders doorgankelijk zijn. Ik kon zelf ook meekijken op een scherm. Wat gaat dat snel, eind november begin december al starten met IUI! Zeker spannend!!



@Halvemaan, dank je wel! In december alweer jullie 19/20-weken echo. Wat gaat dat snel. Jullie willen dus wel weten wat het wordt, spannend! Bijzonder en leuk dat je nu echt een buikje begint te krijgen, lijkt me zo mooi!
Alle reacties Link kopieren
up
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor de up, ben m af en toe ff kwijt.



Poeh, de HSG was geen pretje, maar alles zag er goed uit in eerste instantie, gelukkig duurt het onderzoek niet lang, de arts zei dat het zoals menstruatiepijn zou voelen, maar als ik zulke menstruatiepijn had iedere maand dan zou ik er gek van worden denk ik. Na onderzoek trekt de pijn gelukkig vrij snel wel weg en ze waren heel lief in het ZH.



Volgende week vervolgafspraak voor uitslag en hoe de IUI gaat beginnen, denk prikinstructie oid.



Hoe is het met de rest van jullie meiden?
Alle reacties Link kopieren
@ es 1984 idd dat elke ziekenhuis anders ....maar misschien heeft met de leeftijd te maken en dat daaraan ligt..idd ik hoop het niet te hoeven maar we gaan het zien.....en jij positievE test hebt voor je afspraak maar was er al over behandelplan gesproken? Na die uitslag dacht ik, was er maar duidelijkheid zodat ik nou niet in mijn achterhoofd in het ongewis blijf.ik zit nu toevallig op wachtbankje jij ook?





@ halve maan; jaa afwachten...Ohh wat spannend....heb je al zelf idee of jongen of meisje krijgt?



@ pientje.... idd wel fijn dat het kan op natuurlijke manier.. maar goed we wachten af... en wie weet toch nog behandeling maar goed van het leven genieten is. Belangrijk en mijn situatie de rust vinden..... is de pijn nu inmiddels helemaal weg bij je?was je man mee geweest en hoe is hij eronder?
Alle reacties Link kopieren
@ leemo en hoe was het in ziekenhuis?was je tevreden met resultaat?
Alle reacties Link kopieren
@pientjeee, fijn dat alles er goed uit zag met de hsg en dat ze lief voor je waren. Volgende week al starten, toch wel spannend lijkt me!



@esthertje1611, klopt overal anders! Bij ons heeft het niks met leeftijd te maken, wij zijn beiden nog onder de 30. Het is niet dat het ziekenhuis ons adviseerde om in januari terug te komen, zij hebben ons geadviseerd om even niks te doen omdat onze natuurlijke kans net zo groot is als die van ieder ander. Wij hebben alleen samen besloten om in januari terug te gaan, wij willen dit jaar afsluiten zonder ziekenhuis bezoeken. Maar hebben deze wens al zo lang en hij is zo groot dat wij in januari toch graag terug willen gaan. Zijn al langer dan een jaar bezig en dan kom je daarvoor in aanmerking. Natuurlijk willen we liever op een natuurlijke manier zwanger worden, maar als dat zo lang duurt en een lichte behandeling kan ons daarbij helpen dan hebben we dat er voor over.



Ze hebben ons informatie mee gegeven en heeft gesproken over een lichte behandeling. Moet eerlijk zeggen dat ik bewust nog niet in de informatiemap gekeken heb omdat wij ons nu niet willen richten op het ziekenhuis en behandelingen. In januari ga ik dit doorlezen voordat wij de afspraak hebben.



Ik zit nog niet op het wachtbankje, heb jij een vrij korte cyclus? Mijn ovulatie is altijd best laat en dat is rond deze dagen. Dus hoop dat we deze kans gaan benutten!
Alle reacties Link kopieren
Es 19 84 : oke ahh dacht ik dat je ouder was dan 30.... Zoo is dat ook bij mij gezegd...aangezien bij meer als jaar later is... om evt. Zwanger mogen te worden. oke kan me goed voorstellen dat je bewust niet ingekeken heb. Toen ik zkh uitliep dacht ik wat voor behandeling zou het zijn,mocht ik die evt gaan krijgen . Laten we hopen om mooie test voordat 2014 voorbij is.. ik heb cyclus van 24 dagen. Ahh dat is leuk zoo die kans voor het weekend...mocht je niet hoeven te werken
Alle reacties Link kopieren
Es 19 84 : oke ahh dacht ik dat je ouder was dan 30.... Zoo is dat ook bij mij gezegd...aangezien bij meer als jaar later is... om evt. Zwanger mogen te worden. oke kan me goed voorstellen dat je bewust niet ingekeken heb. Toen ik zkh uitliep dacht ik wat voor behandeling zou het zijn,mocht ik die evt gaan krijgen . Laten we hopen om mooie test voordat 214 voorbij is.. ik heb cyclus van 24 dagen. Ahh dat is leuk zoo die kans voor het weekend...mocht je niet hoeven te werken
Alle reacties Link kopieren
Esthertje, vriend was mee. Hij werd even niet goed omdat hij mij pijn zag hebben, maar was blij dat ie erbij was. Pijn was vrij snel veel minder en volgende dag weg. Nu meteen maar komende dagen kans benutten van de 'schone' doorgang haha, wij lijken vrij gelijk te lopen qua cyclus es1984



Alle ziekenhuizen zijn wel anders, gek hè, maar ja het blijft 'maatwerk' dus ook logisch dat het ene plan de andere niet is toch.



Verder lekker nog niet te ver vooruit denken probeer ik nu.
Alle reacties Link kopieren
Pientjeee, fijn dat je er nu van af bent en dat het gewoon goed was!



Es, wat goed van je dat je nog niks gelezen hebt, dat zou ik heel moeilijk vinden haha.



Over een jongen/meisje, ik heb sinds ik zwanger ben drie keer over onze baby gedroomd en drie keer was het een meisje... veel mensen in de omgeving (o.a. de vaders) zijn er ook van overtuigd dat het een meisje wordt. Dus ik neig daarnaar, en ben natuurlijk ook heel blij met een jongen. Mijn vriend zou wel graag een jongetje willen en dat gun ik hem ook wel :-) Nog 1,5 week, dan weten we het!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Graag wil ik met jullie meeschrijven.. Ik hoop dat dat oke is. Fijn om jullie topic terug te lezen en dan te zien dat er een hoop meiden zijn die in een vergelijkbaar schuitje zitten als ik.



Sinds februari 2013 ben ik gestopt met de prikpil ivm kinderwens. Nu, bijna 2 jaar later, nog steeds geen menstruatie. Omdat het normaal is dat het even duurt voor je cyclus weer normaal is na pp heb ik pas in september de stap richting de mm gezet. Begin oktober de eerste onderzoeken gehad, waarbij bleek dat mijn lijf onvoldoende fsh aanmaakt voor een eisprong/ei rijping. Half oktober ben ik begonnen met fostimon injecteren. Jammer genoeg reageerde ik hier te heftig op en moest ik er weer mee stoppen. Nu in afwachting van menstruatie voor een nieuwe behandeling kan starten. Spannend dus.



Beetje lang verhaal inmiddels. Ik hoop dat ik mee mag schrijven en lezen
Alle reacties Link kopieren
@marije, welkom bij ons clubje, tuurlijk ben je welkom! Wat lastig lijkt me dat je nu moet wachten op je ongesteldheid...
Alle reacties Link kopieren
@esthertje1611, kan me voorstellen dat je dacht dat ik ouder dan 30 was gezien mijn geboortejaar. Einde van het jaar moet ik er ook echt aan geloven, dan word ik 30. Laten we inderdaad met elkaar hopen op een positieve test voor het begin van het nieuwe jaar!



@pientjeee, we lijken inderdaad gelijk te lopen! Ik verwacht over een week weer ongesteld te worden dus het is hier weer even afwachten.. Je hebt gelijk, het is ook maatwerk en bij iedereen anders. Ook ik probeer niet te ver vooruit te denken, maar is soms wel lastig!



@Halvemaan, nog 1,5 week en dan weten jullie wat het is. Wat leuk! Ben benieuwd of je droom een voorspellende factor is geweest.



@marije89, welkom! Wat vervelend dat je er zo heftig op reageerde en daardoor moest stoppen. Hoe gaat je vervolgbehandeling er uit zien?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames

@es1984, dat weet ik nog niet. Eerst opnieuw echo om te kijken of alles is gesprongen en dan kijken hoe verder te gaan...
Alle reacties Link kopieren
@marije89, nog even spannend dus!
Alle reacties Link kopieren
@ pientjeee, vervelend dat de HSG geen pretje was, maar gelukkig dat alles schoon was en je nu aan iui kan beginnen! Wanneer weet je wanneer je met de iui kan beginnen?



@esthertje1611, uitslag was slecht. Was ook een beetje in shock en was een weekendje weg daarna dus vandaar mijn late reactie. Kwam er kort op neer dat ze in het ivf lab ook geen zaadcellen konden vinden en dat uit de semenanalyse weer bleek dat het niet vervloeide na een bepaalde tijd. Vermoeden is nu dat mij man drager is of een lichte vorm heeft van taaislijmziekte/cystic fibrose. Komt er kort op neer dat zijn zaadleiders waarschijnlijk niet of niet goed zijn aangelegd. Verder zal hij er lichamelijk gelukkig geen gevolgen van hebben. Enigste optie is dan dat hij geopereerd wordt om op die manier zaadcellen te verkrijgen, en dan in combi met een icsi. De zaad aanmaak schijnt vaak wel normaal te zijn, dus dat scheelt. We zijn nu in ieder geval doorverwezen naar Academisch ziekenhuis naar een androloog (vertiliteitsarts voor de man). Daar hebben we 9 december een afspraak. Ze gaan dan in de ochtend onderzoeken doen en s'middags krijgen we gelijk de uitslag + eventuele behandelingen te horen, dus dat is wel fijn.



@ marije89, welkom! Hoop dat je snel wat meer weet.
Alle reacties Link kopieren
@leemo, kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent van de uitslag. Goed dat je daarna een weekendje weg gegaan bent. Voor jullie nu ook weer een spannende periode met onderzoeken. Fijn dat jullie dezelfde middag nog de uitslag krijgen, dat scheelt weer een aantal dagen in spanning afwachten. Ik hoop voor jullie dat middels een operatie zaadcellen verkregen kunnen worden wat gecombineerd kan worden met icsi. Succes!
@Leemo: wat een verhaal! Dat is schrikken! Wat fijn dat je man niet verder last heeft van die taaislijmziekte dan.

En gelukkig zijn er nog behandelmogelijkheden...



@es1984 en esthertje1611: ik word een beetje ongemakkelijk van jullie verhaal over onder de 30 zijn. Ik ben 33, in het ziekenhuis verzekeren ze me dat >35 nog niet te oud is. Ik heb er veel over nagedacht waarom ik niet eerder begonnen ben en of ik te lang gewacht heb. Maar eerder was ik er nog niet klaar voor. Het heeft me veel moeite gekost die gedachten los te laten en te accepteren dat de situatie is zoals het is.



@Marije89: welkom hier, hopelijk kom je snel een stapje verder...



@Pientjee: en hoe gaat het? Alweer op het wachtbankje?



Hier ook op wachtbankje. Denk niet dat er iets gebeurd is. Wel twee vriendinnen ingelicht, dat luchtte erg op.
Alle reacties Link kopieren
@nordic, oh niet voel je niet ongemakkelijk of ongerust! Dingen lopen zoals ze lopen. Ook ik denk nu het zo lang duurt, waarom ben ik niet eerder begonnen? Maar als het op dat moment direct gelukt was, was het misschien te vroeg. En volgende week behoor ik ook tot de 30'ers ;). Spannend, het wachtbankje. Fijn dat je het hebt kunnen delen met twee vriendinnen, altijd fijn!



Vorige week (een week eerder dan verwacht) kreeg ik bruin bloedverlies. Dit heeft een aantal dagen geduurd (3 a 4), waarbij ik dacht aan een innestelingsbloeding. Dit heb ik bij mijn zwangerschap toendertijd namelijk ook gehad. Afgelopen zaterdag helaas ook rood bloedverlies. Het lijkt er nu dus op of ik gewoon ongesteld ben, maar toch vind ik het vreemd..



Wat is het verder rustig hier, hoe gaat het met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
@ nordic, je moet je echt niet ongemakkelijk voelen, mijn tijd is voor mij nu ook gekomen..ik sluit me bij es1984 aan want dingen lopen Hoe ze moeten lopen in het leven mijn vriendin is gelijk gestopt met mij en 2 maanden later zwanger en haar zoon is al 4maanden ...1 anderen meid is na 6 jaar pas zwanger van haar eerste kindje en is nu 38 jaar en belangrijkste is je moet doen waar je goed bij voelt.... bij mij is alleen gezegd dat ik over 6 maanden terug moet komen omdat dan de kans van slagen van de behandeling minder wordt...maar goed overval gaat niet helemaal hetzelfde in ziekenhuis. Blijf praten met je vriendinnen want dat is fijn.. toch nog iets gebeurd op w8en bankje?





@ leemo wat heftig allemaal..... weekendje weg is dan ff fijn lijkt me... hoe is het nu met jullie?



@ es1984 net terug uit de zon......Alles goed nog vakantie en bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje meiden. Tis rustig (ja vanuit mij valt ook niet veel te melden maar ja)



Leemo wat een onverwachte wending voor jullie, jeetje! Tis al bijna 9 dec, veel succes in het ziekenhuis, ik duim voor jullie.



Nordic zag in het proberen topic dat je weer ongesteld bent geworden, balen meis! En 33 is echt niet te laat hoor, jemig!



Spannend es1984, al eerder bruin bloedverlies gehad? Ze zeggen dat het innestel zou kunnen zijn, ik hoop het zo voor je.



En hoe is het met jou esthertje?



Hier kan ik begin komende week ongesteld worden en op dag 3 beginnen met injecties, vind het heel spannend allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, ik heb me ook allang niet laten zien, drukke tijden en weinig te melden.



Nordic, ik ben ook al 33, en dingen lopen idd nu eenmaal zo. Je moet je echt niet vervelend voelen daarover!



Leemo, wat een klote nieuws zeg, je klinkt er nog best rustig onder. Gelukkig zijn er nog opties en kunnen jullie al snel terecht!



Es, balen dat je lichaam je zo 'voor de gek' kan houden hè, dan is de teleurstelling des te groter....



Voor de meiden op het w8bankje, ik duim voor jullie!!! Miss een sinterkerst cadeautje???



Wij hebben afgelopen week echo gehad, er zit een gezond jongetje in mijn buik!
Alle reacties Link kopieren
Hee Pientje, gaan we gelijk op! Ik ook begin volgende week ong en op dag 3 weer spuiten. Bij mij al tweede ronde spuiten, eerste keer was even lastig maar het viel mij eigenlijk reuze mee! Hoop jou ook!

@ halvemaan, mooi nieuws, fijn zeg!
Alle reacties Link kopieren
@ pientje ; ik kan me goed voorstellen dat je het spuiten spannend vind...

Bij mij is alles goed, ik heb nog 1 week vrij van me werk en heb net week vakantie gehad en dat heeft me goed gedaan na echt pittig jaar...en me vruchtbare dagen komen eraan.... Dus gaat wel lekker hier....



@ halve maan ; ahh wat leuk een jongen... Al veel zwangerschap kleding moeten kopen?kinderkamer al ingericht of ga je er echt aan beginnen?ja wie weet ik moet rond de 23ste ongesteld worden...liefst niet. ....maar goed we zien wel...
Alle reacties Link kopieren
Oh halvemaan vergat je helemaal. :facepalm:Cool een knul, gefeliciteerd! Lag ie er mooi bij en was alles goed te zien? En wat raar he dat dromen je zo in de maling kunnen nemen en het lijkt ook zo echt...



Marije wat toevallig idd gelijk op dan zowat, spuit jij ook menopur? Last van bijwerkingen gehad?



Wat lekker esthertje dat je vakantie hebt, bijtanken is soms zo nodig. Het is allemaal veel hoor wat er op jou en ons af komt. Kan je dit jaar vol energie afsluiten en met frisse moed het nieuwe jaar in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven