Gestopt met de pil

29-04-2017 23:01 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Dames,



Sinds eind november ben ik gestopt met de pil omdat ik zwanger wou worden. Ik ben direct ongesteld geworden (nog de kunstmatige) daarna werd ik in januari twee dagen ongesteld (na 6 weken) en als laatst ben ik in maart ongesteld geweest. In ongeveer 6 maanden ben ik dus twee keer ongesteld geworden (maar twee dagen en licht bloedverlies). Wie heeft dit nog meer gehad? Hoelang duurde dit bij jullie?
Beoordeel een boek nooit op z'n kaft.
Alle reacties Link kopieren
Als je stopt met de pil kan het wel 3 maanden duren voordat je lichaam weer 'normaal' werkt. Maar dat is bij jou dus al een tijdje geleden. Weet je zeker dat je nu niet zwanger bent? Anders misschien binnenkort toch maar even naar de huisarts. Kan het aan je gewicht liggen dat je niet menstrueert? (Zowel onder- als overgewicht kan een probleem zijn.)
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je echt aanraden naar de dokter te gaan voor een check. Vriendin van mij had hetzelfde verhaal en dat bleek niet goed te zitten. Dit zeg ik niet om je bang te maken hoor. Maar belangrijk om langs de dokter te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook gehad. Je lichaam moet echt ontwennen. Komt uiteindelijk gewoon goed. Diurde bij mij ongeveer 6 mnd. Bij twijfel gewoon even naar de HA. Kan nooit kwaad en ben je wellicht wat gerustgesteld.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij heeft het 189 dagen geduurd voordat ik ongesteld ben geworden. Gisteren, ik ben in oktober gestopt met de pil. Het is veel lichter dan dat ik gewend ben maar dat lees ik bij veel vrouwen terug.
als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Het komt vaker voor ja. Mijn advies is echter om per direct weer met AC te beginnen. Je opent drie dagen(!!!) geleden een topic over behoorlijke relatieproblemen en dat je vriend aan de relatie twijfelt. Hij wil vrij zijn en geen rekening meer met je houden... Jullie wonen niet samen. Niet echt het moment om bewust een kind op de wereld te gaan zetten hè.



In je ander topic zeg je nota bene zélf dat je relatie eerst weer stabiel worden moet worden! Waarom hou je je niet aan je eigen woord?
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 30 april 2017 @ 00:10:

Het komt vaker voor ja. Mijn advies is echter om per direct weer met AC te beginnen. Je opent drie dagen(!!!) geleden een topic over behoorlijke relatieproblemen en dat je vriend aan de relatie twijfelt. Hij wil vrij zijn en geen rekening meer met je houden... Jullie wonen niet samen. Niet echt het moment om bewust een kind op de wereld te gaan zetten hè.



In je ander topic zeg je nota bene zélf dat je relatie eerst weer stabiel worden moet worden! Waarom hou je je niet aan je eigen woord?



Ik zeg dat ik eind november gestopt ben om zwanger te worden, mijn vraag gaat daarna meer over mijn cyclus qua ongesteldheid, wie weet gebruik ik nu wel een condoom?



Ik vind niet dat je meteen moet oordelen en direct moet aanvallen terwijl je niet eerst vraagt of ik nu nog onveilige seks heb. Buiten om dat bepaal ik altijd zelf nog wel of ik toch zwanger wil worden, onstabiele relatie of niet. ;)
Beoordeel een boek nooit op z'n kaft.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniempje20017 schreef op 30 april 2017 @ 00:29:

[...]





Ik zeg dat ik eind november gestopt ben om zwanger te worden, mijn vraag gaat daarna meer over mijn cyclus qua ongesteldheid, wie weet gebruik ik nu wel een condoom?



Ik vind niet dat je meteen moet oordelen en direct moet aanvallen terwijl je niet eerst vraagt of ik nu nog onveilige seks heb. Buiten om dat bepaal ik altijd zelf nog wel of ik toch zwanger wil worden, onstabiele relatie of niet. ;)

Ik val je niet aan (ik ben wel zeer verbaasd) en je bepaalt het inderdaad allemaal zelf, toch hoop ik dat je denkt aan het belang van het door jou zo gewenste kind, zet dat belang alsjeblieft voorop.



Ik had me trouwens vergist, dat topic over je relatieproblemen opende je slechts twee dagen geleden zelfs, niet drie.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 30 april 2017 @ 00:37:

[...]



Ik val je niet aan (ik ben wel zeer verbaasd) en je bepaalt het inderdaad allemaal zelf, toch hoop ik dat je denkt aan het belang van het door jou zo gewenste kind, zet dat belang alsjeblieft voorop.



Ik had me trouwens vergist, dat topic over je relatieproblemen opende je slechts twee dagen geleden zelfs, niet drie.Zoals je kunt zien heb ik mijn Topic ook zelf gesloten, in twee, ja ook twee, dagen kan veel gebeuren. Ik ga mijzelf hier nu ook niet meer verder verdedigen tegenover jou. Je had misschien ook eerst normaal kunnen vragen, aangezien jij meteen conclusies trekt dat ik bijvoorbeeld gisteren nog heb geprobeerd zwanger te worden, wat nu mijn beweegredenen zijn om dit dan TOCH te doen. Maar bij deze, NEE, ik ben niet bezig om nu zwanger te worden, JA, ik gebruik nu tijdelijk een condoom tot dat het wat beter loopt. Dit forum gaat over mijn cyclus, of dit normaal is en hoe anderen dit hebben ervaren. Ik hoop dat ik nu genoeg verantwoording voor je heb afgelegd.
Beoordeel een boek nooit op z'n kaft.
Alle reacties Link kopieren
quote:ATYOS schreef op 30 april 2017 @ 00:37:

[...]





Woow, jouw bericht is wel erg aanvallend en "moederlijk".. Ik neem aan dat zij dit soort dingen zelf in de hand heeft en buiten om dat zij eerst over haar relatie praat (ook al was dit een uur terug) nog steeds oud en wijs genoeg is om hier zelf een beslissing over te nemen. Advies vragen mag altijd, betekent niet dat zij direct alles maar moet doen wat jullie zeggen. Grote kans dat haar hoofd zegt "nee neem geen kinderen", en zij zelf weet dat dit het verstandigst is en dit ook aangeeft, maar haar hart iets anders zegt. Nog steeds haar eigen zaak lijkt mij......Bedankt, ik dacht al dat het aan mij lag.. Snap het ergens ook wel hoor, ongerustheid over een kind op de wereld zetten in een onstabiele relatie maar goed.. Ik zeg nergens dat ik daar nu mee bezig ben, enkel dat ik mij afvraag wat ik met mijn cyclus aanmoet!
Beoordeel een boek nooit op z'n kaft.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniempje20017 schreef op 30 april 2017 @ 00:51:

[...]





Bedankt, ik dacht al dat het aan mij lag.. Snap het ergens ook wel hoor, ongerustheid over een kind op de wereld zetten in een onstabiele relatie maar goed.. Ik zeg nergens dat ik daar nu mee bezig ben, enkel dat ik mij afvraag wat ik met mijn cyclus aanmoet!

Dat impliceer je door je keuze om dit topic op de zwanger-pijler te plaatsen, dus was mijn conclusie gewoon een logische. Als het enkel om je cyclus gaat en niet om zwanger raken hoort dit natuurlijk gewoon op de gezondheid-pijler.

Maar blij te lezen dat jullie nu voor AC zorgen (zoals ik in mijn eerste bericht ook aangaf), ik hoop dat het jullie lukt om aan de relatie te werken.



En voor je verder vragen over wat je met je cyclus aanmoet (en wat je daarmee bedoelt) kun je toch het beste bij je huisarts terecht.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 30 april 2017 @ 00:59:

[...]



Dat impliceer je door je keuze om dit topic op de zwanger-pijler te plaatsen, dus was mijn conclusie gewoon een logische. Als het enkel om je cyclus gaat en niet om zwanger raken hoort dit natuurlijk gewoon op de gezondheid-pijler.

Maar blij te lezen dat jullie nu voor AC zorgen (zoals ik in mijn eerste bericht ook aangaf), ik hoop dat het jullie lukt om aan de relatie te werken.



En voor je verder vragen over wat je met je cyclus aanmoet (en wat je daarmee bedoelt) kun je toch het beste bij je huisarts terecht.



Ach misschien was ik ook te snel op mijn teentjes getrapt, ik begrijp dat het verkeerd overkomt door waar ik mijn Topic heb geplaatst. In de toekomst wil ik ook zeker zwanger worden maar de eerst komende tijd gebruiken we even AC, wel een condoom anders ga ik mijn lichaam nog meer overstuur maken en moet ik dit hele proces weer doorlopen.



Ik denk dat ik idd maar even langs de HA ga! Toch bedankt voor je feedback.



Fijne avond en prettig weekend nog!
Beoordeel een boek nooit op z'n kaft.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniempje20017 schreef op 30 april 2017 @ 00:43:

[...]





Zoals je kunt zien heb ik mijn Topic ook zelf gesloten, in twee, ja ook twee, dagen kan veel gebeuren. Ik ga mijzelf hier nu ook niet meer verder verdedigen tegenover jou. Je had misschien ook eerst normaal kunnen vragen, aangezien jij meteen conclusies trekt dat ik bijvoorbeeld gisteren nog heb geprobeerd zwanger te worden, wat nu mijn beweegredenen zijn om dit dan TOCH te doen. Maar bij deze, NEE, ik ben niet bezig om nu zwanger te worden, JA, ik gebruik nu tijdelijk een condoom tot dat het wat beter loopt. Dit forum gaat over mijn cyclus, of dit normaal is en hoe anderen dit hebben ervaren. Ik hoop dat ik nu genoeg verantwoording voor je heb afgelegd. Ach ja, ze heeft natuurlijk wel gelijk. Als vrouw zijnde open je geen topic over je cyclisch tenzij je zwanger wil worden. En in twee dagen een relatie herstellen? Ik ken dat soort relaties, stabiel zijn ze eigenlijk nooit.
Alle reacties Link kopieren
Daarnaast kun je een topic niet zelf sluiten en heb je geen forum gestart, maar een topic op een forum.
quote:lucky82 schreef op 30 april 2017 @ 02:32:

[...]





Ach ja, ze heeft natuurlijk wel gelijk. Als vrouw zijnde open je geen topic over je cyclisch tenzij je zwanger wil worden. En in twee dagen een relatie herstellen? Ik ken dat soort relaties, stabiel zijn ze eigenlijk nooit.Eens met deze reactie. Je vriend is hier nog niet klaar voor. Jij studeert nog, je relatie is instabiel. Jij wil al de volgende stappen nemen volgens je vorige topic en je vriend is hier nog nier klaar voor. Daarbij heb je je vorige topic niet gesloten. Je hebt de tekst weggehaald en daar een waarschuwing voor gekregen (staat duidelijk te lezen in je vorige topic). Je mag dat namelijk niet doen. Ook ik weet eigenlijk wel zeker dat je dit niet 'per ongeluk' op de zwangerschapspijler hebt gezet en hoopt door zwanger te worden alles gaat zoals jij de toekomst voor je zag ipv dat vriend juist wat afstand aan het nemen was. Ben je het zelf niet, hoop ik dat je vriend wijs genoeg is.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniempje20017 schreef op 30 april 2017 @ 01:10:

[...]





Ach misschien was ik ook te snel op mijn teentjes getrapt, ik begrijp dat het verkeerd overkomt door waar ik mijn Topic heb geplaatst. In de toekomst wil ik ook zeker zwanger worden maar de eerst komende tijd gebruiken we even AC, wel een condoom anders ga ik mijn lichaam nog meer overstuur maken en moet ik dit hele proces weer doorlopen.



Ik denk dat ik idd maar even langs de HA ga! Toch bedankt voor je feedback.



Fijne avond en prettig weekend nog!Netjes van je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven