Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87


naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rosalie bah wat naar! Succes met de echo morgen. Ik vind inwendige echo's heel erg meevallen - hou in je hoofd dat artsen professionals zijn die veel zien en voor hen is het gewoon werk.

Twilight, waarschijnlijk was je precies op tijd! Is er een reden dat je zo lang wacht met temperaturen als je al wakker bent?

Emceetje, heb je al getest?



Hier: probeer ik me te concentreren op m'n werk in de hoop dat de tijd dan sneller gaat wat een gezeik allemaal. Sorry dames, ik zou het goed begrijpen als jullie mijn rare verhalen liever niet horen, blijkbaar kan ik wel zwanger worden, bij mij is zwanger blijven blijkbaar het probleem. Gewoon aangeven als jullie het moeilijk vinden, ik wil dit topic niet "vervuilen".
Nee hoor bjorg. Gewoon blijven schrijven.



Ik heb negatief getest. Die kwam hard aan.
Alle reacties Link kopieren
Oh neeee Emceetje, wat ontzettend rot! Veel sterkte, hou vol. En praten lucht inderdaad op, net als dit forum. Dat geldt ook voor schrijven Bjorg, niemand vervuilt dit forum met wat dan ook want daar is het voor.



En ook voor Rosalie , het is toch statistisch gezien bijna niet mogelijk hoe weinig geluk we in dit topic hebben



Alle hoop op Twilight, Zonnebloem en Bjorg (nog iemand vergeten?) dan maar voor deze ronde..
Alle reacties Link kopieren
Wat rottig Emceetje!



Bjorg, ik sluit me aan bij mijn voorgangers, je vervuilt niets, we zitten helaas allemaal soort van in het zelfde schuitje...
Alle reacties Link kopieren
@bjorg jeetje wat spannend hee!!

@emceetje misschien is het inderdaad wel een goed idee om met iemand te praten. Hopelijk kun je het dan ook wat meer "loslaten" voor zover dat kan. Iedereen hier begrijpt natuurlijk dat het onmogelijk is maar misschien vind je een manier om er mee om te gaan.



Hier inmiddels dag 73 van de cyclus en nog geen gevoel van wod of zwangerschap.....
Alle reacties Link kopieren
Duurt weer lang Maur. Jij moet helemaal veel geduld hebben. Sterkte



En Bjorg tuurlijk mag je schrijven we zijn hier allemaal met hetzelfde doel. Hoop voor jou dat het ditmaal goed zit en mag blijven zitten. Sterkte nog met afwachten. Hou morgen het forum in de gaten en hoop op goed nieuws.

Ik probeer me trouwens ook gerust te stellen met het feit dat ik eenmaal kort zwanger ben geweest. Maarja weet niet helemaal of deze geruststelling juist is. Heb eenmaal een vruchtzakje gevonden met een vrucht erin en de huisarts heeft dit toen ook bevestigd. Maar de zwangerschapstest was toen nog negatief dus het is waarschijnlijk zo pril geweest dat het direct voordat het kon innestelen is afgestoten door mijn lichaam. Ik wil dus eigenlijk gewoon een reden weten waarom ik nog niet zwanger ben en hou me vast aan dat ene wat er het afgelopen jaar dan wel is geweest. Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Rosalie, ja, herkenbaar. Een vruchtzak met een vrucht erin betekent: levend sperma bij je vriend en eicellen bij jou en minstens 1 doorgankelijke eileier bij jou. De zwangerschapstest was misschien wel heel licht positief geweest, maar toen je testte alweer negatief. Dat je zwanger bent geweest, is medisch gezien een heel positief teken. Dat het nu zo lang duurt, ja, daar zou ik ook gefrustreerd / boos / ongeduldig van worden, maar met zoveel basis-ingredienten aanwezig ben je al heel ver op weg. Niemand kan je een garantie geven of en wanneer het goed komt, maar je staat al 1-0 voor op degene die een basis-ingredient missen. Je hebt de basis-ingredienten, nu is het zoeken naar het juiste recept om een mooie baby te maken.

Ik vertel mezelf dus ook: het kán wel. De basisingredienten zijn aanwezig. Nu is het zoeken naar dat laatste zetje wat we nodig hebben, ik hoop dat we dat gevonden hebben met het stollingsprobleem, maar de tijd zal het leren.
Alle reacties Link kopieren
maur91 Ben je alweer naar de huisarts geweest?



Bjorg: Wat ontzettend spannend! Heb je alweer een urinetest gedaan? Wat kwam daar uit? Ik ben zoooo hard voor je aan het duimen! En nee, ik wordt niet moe van je verhalen, ik begrijp jullie zo goed! Ik ben blij dat ik bij jullie mijn hart kan luchten en door jullie voor ik mij niet alleen.. Dus kom maar op met als je zorgen, dat doen wij tenslotte ook!



Emceetje: Dikke knuffel!!!



Hier ben ik vanmorgen met mijn man bij de huisarts geweest... Ik had een hele leuke, maar sinds die met pensioen is, is er een nieuwe en ik vind het echt he-le-maal niets.. Maar de andere in het dorp zit vol (dat begrijp ik wel!). Vandaag vroeg hij in eerste instantie of onze moeders problemen hadden met zwanger worden (nee totaal niet), vroeg of ik gezondheidsklachten had of mijn man. Hij begon dus niet al gelijk met zijn preek over dat 90% binnen 2 jaar vanzelf zwanger wordt;) Een hele verbetering;)

Maar aangezien we allebei gezond zijn en onze moeders makkelijk zwanger werden, begon hij toch weer met zijn preek dat 90% binnen twee jaar zwanger is en dat we nog jong zijn.. En dat we geduld moesten hebben.. Schijnbaar zag hij iets aan mijn gezicht en toen hij ernaar vroeg zei ik dat het er maar net aan ligt welk onderzoek je leest en dat we graag willen onderzoeken of het mogelijk is om zwanger te worden of dat er iets is wat het tegen houdt.. Om een lang verhaal kort te maken, ik krijg een bloedonderzoek om te kijken of ik chlamydia heb. Ik heb doorgevraagd over de procedure daarna en daar was hij duidelijk in, binnen 2 jaar doen de gynaecologen niets en ik moest begrijpen dat onderzoeken duur zijn en dat ik gewoon geduld moest hebben (want: 90% is binnen 2 jaar zwanger ) Uiteraard aangegeven dat ik verder anders lees en ook via de huisarts van mijn man wat anders gehoord heb.. Pfff moeilijke man...



Vandaag gelijk bloed laten prikken en volgende week krijg ik de uitslag (telefonisch)... Ik ben benieuwd..
Alle reacties Link kopieren
Ahhh Emceetje wat kut!



Bjorg laten we hopen dat de timing precies goed was! Ik las dat je altijd om dezelfde tijd moest temperaturen. Dus ik dacht vannacht laat ik maar verder proberen te slapen, en dan gewoon om 7 uur temperaturen.

Net ovulatietest gedaan, vandaag ook nog dikke vette streep. Dus ik dat we vanavond ook maar tegelijk naar boven gaan



Dennen, hoe komen jullie zo bij chlamydia dan? Weekje in spanning zitten dus.



Pfff Maur weer zo lang! Ongelooflijk!
Alle reacties Link kopieren
Twillight, om dezelfde tijd temperaturen is het beste inderdaad.



Hoe ze bij chlamydia komen, dat is volgens mijn huisarts het enige onderzoek wat hij als huisarts kan doen en de gynaecoloog kijkt pas verder als ik 2 jaar bezig ben (volgens hem). Man en ik hebben nog nooit een soa gehad en zijn al 11 jaar samen (en monogaam). Maar daar heeft de huisarts niet eens naar gevraagd hoor! Mijn huisarts zegt gewoon dat dat het enige onderzoek is dat een huisarts kan doen en als er sprake is van chlamydia je hier niets van hoeft te merken, maar dat er verklevingen kunnen zijn waardoor je niet zwanger kunt worden.. Volgens mijn huisarts hebben veel mensen chlamydia zonder dat ze het merken..



En Twillight, wat fijn dat de ovulatietesten zo duidelijk zijn!! Veel plezier vanavond en ik ga voor jullie duimen!
Alle reacties Link kopieren
Post was dubbel geplaatst
Alle reacties Link kopieren
Dennen, ik blijf het raar vinden dat je huisarts zo vasthoudt aan die 2 jaar. Cijfertjes of niet, na een jaar wil je gewoon weten of het goed zit vanbinnen. Die spanning is ook niet goed. Hoop iig dat de chlamydia test negatief is!



Emceetje Ah bah zeg, hele dikke knuffel!



Ik word op dit moment weer heerlijk gek van mezelf, zit weer overal op te letten en symptomen op te zoeken. Stomme is dat de meeste zwangerschapsymptomen ook lekker vaag zijn, dus bij elk steekje en krampje krijg ik weer hoop.
Dennen: je huisarts heeft statistisch misschien gelijk, maar qua geestelijke belasting is dit niet goed voor jullie. Wat je kunt doen is je huisarts opnieuw bellen na de chlamidia test en toch staan op een doorverwijzing. Ik begrijp dat je man een andere huisarts hebt? Je kunt je dan ook al neemt deze geen patiënten aan als partner vaak inschrijven. Anders zou ik je zorgverzekering bellen, of zij iets voor je kunnen betekenen.



Sterkte met afwachten Zonnebloem!!



Bjorg voor jou morgen dus heel spannende dag, ik hoop het zo!



Emceetje wat ontzettend jammer weer. Lukt het nog met je werk en denk ik zometeen tien minuten gesprekken?
Alle reacties Link kopieren
Emceetje wat vervelend van de negatieve test.



Bjorg bedankt voor je woorden, je zegt precies hoe ik het voel. Hoop voor jou vandaag goed nieuws.



Dennen wat lastig zeg maar je kan je idd laten bijschrijven bij de huisarts van je vriend. Chlamydia test hoort bij de eerste onderzoeken in het ziekenhuis. Ik had deze ook al eerder bij de huisarts gehad ivm angst onvruchtbaar te zijn. Nouja hopelijk kan die andere huisarts je dan wel eerder doorverwijzen. Opzich snap ik werd dat er veel vrouwen toch zelf in het tweede jaar zwanger wordt maar het is alleen maar een onderzoek om te kijken of alles klopt en of zwanger worden mogelijk is. En dat het geld kost nou daar betaal je genoeg

geld voor iedere maand. Dan zijn er nog genoeg andere kosten die geschrapt kunnen worden waar niet moeilijk over wordt gedaan.



Hier net in het ziekenhuis geweest voor bloed en inwendige echo. Tot nu toe voel ik me goed behandeld in het ziekenhuis en daar ben ik heel blij om. Onderzoek valt reuze mee, zelfs ongesteld. Ze heeft ook wat dingen benoemd en die schrijf ik even op wie weet kan er hier iemand iets nuttigs over zeggen. Alleen zei ze aan het einde het ziet er allemaal redelijk goed uit. Dat vind ik wel een gevaarlijke uitspraak want ik vraag me nu dus af wat er dan redelijk was, ben niet echt van de zesjescultuur dus wil ook gewoon een dikke vette 10 voor mijn inwendige voortplantingsorganen. Nouja ik zal nog twee weken moeten wachten tot ik weet wat er zo redelijk was. Mijn baarmoeder lag gestrekt...... follikels waren 6 mm en baarmoederslijmvlies 6,8. Het zegt mij allemaal niks maar wie weet jullie wel. Het is nog maar de derde dag van de cyclus dus snap dat alles nog gaat veranderen/ groeien in de loop van de cyclus. Nou nu dus afwachten tot de 27ste, spannend weer
Ik kan wel begrijpen wat je zegt Rosalie. Ik ben weleens onredelijk jaloers op mensen die ook lang bezig zijn maar een miskraam hebben gehad. Die weten ten minste dat het kan.



En bij ons is niks aan de hand. Beide vruchtbaar. Maar waarom lukt het dan niet? Ik had zo mijn zinnen gezet op deze iui poging. Iui slaagt maar bij 30 tot 40%. Maar daar zitten ook mensen met vruchtbaarheidsproblemen bij. En dat hebben wij niet. Ik dacht echt: follikel is goed (21mm), 3,2 miljoen spartelende spermacellen die rechtstreeks de baarmoeder in worden gespoten, wat kan er in hemelsnaam nog mis gaan?



bjorg Hopelijk heb je straks fantastisch nieuws! En hebben ze uitleg over hoe ze dit hebben kunnen missen. De pillen die je hebt moeten inbrengen, kan dat geen kwaad als je zwanger bent? Moet je naar de gyn toe? Krijg je dan gelijk een echo? Zou wel fijn zijn zeg, als je zwanger bent en meteen een echo met kloppend hartje ik duim voor je!



dennen volgens mij is het de norm om na 1 jaar proberen naar de gyn te verwijzen, en ligt je leeftijd boven de 35, dan na een halfjaar.

Hoewel ik 35+ was en het toch een jaar zelf moest proberen.... Maar ik zou echt geen genoegen nemen met 2 jaar proberen.

De chlamydiatest is overigens standaard. Dus dat kun je als iets positiefs zien. Het eerste onderzoekje is ingezet. Maar je nu niet voor de komende maanden laten wegsturen hoor!



zonnebloem Hopelijk voel je 'echte' zwangerschapskrampjes en -prikjes! Hoelang nog tot je nod?



maur sterkte met je lange cyclus weer....



rosalie zou het kunnen dat het meer een manier van spreken is? Zoals mensen die zeggen dat ze altijd pech hebben of nooit eens ergens komen? Maar als het je onzeker maakt, zou ik er wel naar vragen de volgende keer! Fijn dat de echo tijdens je ongesteldheid meeviel.
Dubbele post!
Alle reacties Link kopieren
Dennen, ik sluit me aan bij de opmerkingen hier boven. Statistisch is het waar van de 2 jaar - 90%, maar dat betekent niet dat je na een jaar geen onderzoeken kan gaan doen. Ga op je strepen staan, zoek een andere huisarts, neem kontakt op met je zorgverzekering, maar dit gezeur van je huisarts hoef je echt niet te accepteren.

Zonnebloem, ik duim voor je!

Emceetje, bah meid, wat k*t. Ben je al ongesteld geworden? Ik heb het idee dat de medische wetenschap nog heel veel niet begrijp over vruchtbaarheid, zwanger worden en blijven. Dat is super super kl*te. 30-40% klinkt heel hoog, maar is nogsteeds 60-70% kans dat het níet lukt. Dat klinkt dan meteen weer heel deprimerend, maar dat zijn dezelfde kansen als een natuurlijke cyclus voor een gezond paar. Hele dikke knuffel meid. Wees lief voor jezelf.

Rosalie, wat fijn dat het onderzoek mee viel. Wel een rare opmerking, "redelijk goed"?!?! Kan je ze bellen, heb je nog een nieuwe afspraak? 6 mm follikels en 6,8 mm slijmvlies klinkt niet verkeerd hoor, voor dag 3 in je cyclus. Maar ook ik ben geen arts.



Hier onverwacht nieuws: Hcg gestegen van 20000 naar 31000. Gyn en ik hebben even terug proberen te rekenen en als we uitgaan van de positieve ovulatietest in januari zou ik nu 7 weken zwanger zijn. Hcg stijgt niet na miskramen, dus het lijkt er op dat er toch een vruchtje groeit.

Echo gepland op donderdag 23 februari (dat zou ca. 8 weken zijn). Hopelijk zien we dan een kloppend hartje. Gyn vind het allemaal super positief, ik heb er nog geen vertrouwen in.

(Mag ik nog even in de tabel blijven totdat ik een kloppend hartje heb gezien?)
Bjorg wat fijn!

Zwanger, gefeliciteerd! Laat het een blijvertje zijn!
Bjorg!! Dat klinkt goed! Logisch dat je jezelf wil beschermen en het niet gelooft, maar meid dit klinkt superpositief!!! Ik hoop zo dat je volgende week de bevestiging op de echo ziet en dat het ook daarna blijft plakken. Nu heb je toch bloedverdunners? Wat een spannende week ga je weer tegemoet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bjorg oh wat spannend! Tuurlijk mag je nog even blijven. 7 weken is al best ver. Ben benieuwd volgende week. Wat mij betreft blijf je tot het voor jou goed voelt om naar een zwangerforum te gaan. Kan me voorstellen dat de eerste maanden wat onzeker voor je zijn vanwege je geschiedenis, maar hopelijk gaat alles deze keer goed.



Mijn volgende afspraak is 27 februari, dus dan hoop ik meer te horen over mijn redelijk goede eierstokken en baarmoeder.



Ik snap dat je erg baalt emceetje. Zo n miskraam is natuurlijk niet leuk maar het geeft idd hoop en je kan wat dingen uitsluiten zoals wat Bjorg al zei dat het zaad en een eitje in ieder geval zijn versmolten en de eierstok doorgankelijk is. Helaas sta je alsnog met lege handen maar begrijp het gevoel. Het is jou ook zo gegunt emceetje. Sterkte de komende dagen ook al was de test negatief het moment tot de ongesteldheid doorbreekt blijft vervelend en voor mij is elke ongesteldheid toch weer een pijnlijk moment.



Zonnebloem duim voor goed nieuws bij jou.
Het fijn vinden om een miskraam te krijgen ipv helemaal niet zwanger te worden snap ik ergens wel. Maar een miskraam krijgen is ook hartstikke zwaar en iets wat ik absoluut niet wil.

Ik heb twaalf jaar geleden toen ik 22-23 was een miskraam gehad, ondanks anticonceptie. Ik weet nu nieteens meer hoeveel weken ik was, dacht 6-8. Ik kwam bij de miskraam pas erachter dat ik zwanger was. Ik was toen ook al samen met mijn vriend. Toen vond ik het erg heftig en naar, heel verwarrend ook. Want ik besefte dat ik kinderen wilde en dat ik moeder zou zijn als het niet misgelopen was.

En nu zoveel jaar verder.... Ik had al pubers kunnen hebben!
Alle reacties Link kopieren
Heftig Foodsandbeats. Snap dat dat een gek idee is. Ik was op mijn 15de samen met mijn huidige vriend en was erg onvoorzichtig de eerste jaren (voor het zingen de kerk uit)..... eigenlijk wist ik dus al dat ik niet super vruchtbaar ben anders hadden wij ook al een puber gehad of misschien wel meer. Maargoed nooit zwanger geworden toen. Een miskraam is heel verdrietig lijkt me en ook heel pijnlijk eerst de blijdschap die daarna plaats maakt voor verdriet. Hoewel bij jullie er dan alleen verdriet moet zijn geweest omdat jullie er pas achter kwamen bij de miskraam en verbazing lijkt me. Ben je toen door de pil heen zwanger geworden? Dan lijkt het me wel zwaar dat het nu je er klaar voor bent langer duurt Foodsandbeats.
Alle reacties Link kopieren
Wauw bjorg wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd!!!! spannend de tijd tot de echo!!
Alle reacties Link kopieren
Woww Bjorg gefeliciteerd!! Wat een opsteker na al die ellende.. Nu lekker blijven plakken!



Dennen, ik zou het nog altijd niet pikken. Zie ook mijn status hieronder. Je kunt nog wel een jaar proberen, maar als er iets te ontdekken valt wat alleen maar bij de gyn ontdekt kan worden, dan is dat toch een mega tijdverspilling?

Zoveel geduld als jij moet hebben Maur, ik duim voor een spoedige menstruatie!

Rosalie, dat is wel een heel vage opmerking van de gyn. Dat had ze wel even nader mogen verklaren. Wat is het doel van de volgende afspraak? Heb je nu dus ook cyclus monitoring?

Emceetje, ik snap ergens ook wat je bedoelt met het op zijn minst zwanger kunnen worden. Wat jullie laatst schreven, dat je je vruchtbaar voelt, dat heb ik niet zozeer. En dat blijkt nu dus ook.

Dat is ook een gek idee Foodsandbeats, pubers!



Ik heb ook een vage afspraak gehad gisteren; mijn follikel was maar 10 mm, dus nog steeds erg klein. Nu zei de gyn opeens; misschien dat je toch geen eisprong maakt. En misschien dat je nu ongesteld gaat worden. Dat idee heb ik niet, maar als dit zo is dan weet ik niet wat er gaat gebeuren. Als ik niet ongesteld word moet ik maandag weer terug voor alweer de 5e echo, als ik me niet vergis. Ben best verdrietig bij het idee dat ik geen eisprong zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe Gettingeven. Hopelijk krijgt je wel gewoon nog een eisprong en heeft de gynaecoloog ongelijk dat je ongesteld gaat worden zonder eisprong.



Ik krijg een prognose dan dus ze gaan vertellen hoe lang ze inschatten dat het duurt voordat ik zwanger ben en of er eventueel nog vervolgonderzoek of een behandeling komt. Ben benieuwd.



Hou jullie we in de gaten maar ga komende 2 weken genieten van mijn kindvrije leven en proberen los te laten...... fijn weekend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven