November 2012!!

27-02-2012 20:36 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Yes, test gedaan en een super mooie dubbele streep. Gelukkig, echt heel blij mee



Voel me al vanaf dag 1 super moe, dus die streep kwam als een fijne bevestiging. Spannend, zeker na miskraam, ik hoop dat ik een beetje nuchter kan blijven haha.



Volgens mijn eigen berekening zou ik 3 november zijn uitgerekend.





Wie o wie is er nog meer in november uitgerekend?!?
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel.. ik wens jullie heel veel geluk toe met jullie zwangerschap en zal in november aan jullie denken!
Alle reacties Link kopieren
Huismussie, wat erg voor jullie zeg!! Het is wel maar een week maar je gaat er toch, positief gezien, vanuit dat het goed mag gaan.



Hopelijk heb je niet teveel last lichamelijk. Sterkte met dit verlies!
Alle reacties Link kopieren
Wat een nare boodschap Huismussie, sterkte.

Tja die eerste weken.... Ik merk dat het vaak door mijn hoofd schiet, de kans dat er iets mis gaat. Wat dat betreft zorgt het lezen op internet ook wel weer voor onrust (maar oh, wat is de verleiding groot toch even iets op te zoeken ).



Heb een boek te leen waarin staat dat de kans op een miskraam in week 1t/m 5 10% is, bij week 6 is het 7,2%, bij week 7 is het 3,3% en week 8-12 is 0,5%. Het lijkt niet veel maar na het horen van een aantal miskraamverhalen om me heen vind ik het best moeilijk om er niet teveel aan te denken. En dan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dat is mijn grootste angst. Heb ik er een gegronde reden voor? Nee. Het is ook niet zo dat het me constant bezig houdt, doorgaans overheersen de roze-wolk-gedachten Maar moet mezelf soms even tot de orde roepen met m'n doemdenken. Ben nu ruim 6 weken, over 3 weken heb ik de echo. Kan niet wachten!



Hoe is dat voor jullie?
Alle reacties Link kopieren
Mijntje, ik ben nu ook 6 weken en 3 dagen. Merk ook dat ik toch steeds in m'n achterhoofd hou dat het toch een wonder is dat het nog steeds goed gaat en de kans dat het misgaat nog aanwezig is...



Maar geniet wel en het voelt goed dus dan prent ik mezelf maar in dat ik m'n gevoel moet volgen en dus vertrouwen houden op de goede afloop.



Verder nog nieuwtjes van anderen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Voor het eerst op dit forum, wat leuk :-) Vorige week woensdag heb ik een test gedaan en ja hoor, zwanger!! Ook uitgerekend in november, van de eerste... Jeetje wat spannend dit!!

Verder wel wat symptomen (daarom deed ik de test ook) pijnlijke borsten, misselijk, kramp en ontzettend moe.

Heb er ontzettend veel zin in en ben zoo blij, maar daarnaast ook zo bang Is dat normaal?

Wanneer vertellen jullie het aan familie /vrienden??



Geniet allemaal van jullie zwangerschap....
Alle reacties Link kopieren
Hoi Smurf, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Van de eerste, dat is zeker spannend. Alles is nieuw en nog onbekend. Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom mij heel voorzichtig melden hier.

Vanochtend een test gedaan en positief!

We zijn nog helemaal beduusd, maar wel super blij.

Moet nog even aan het idee wennen, maar zou het leuk vinden met jullie mee te schrijven. Dit was de 3e ronde en aan mijn temperatuur curve dacht ik eigenlijk helemaal geen eisprong te hebben gehad. Totdat mijn temp de laatste dagen wel erg hoog was.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Miepie, wat super voor je!! Heb je er al besef van? Ook snel inderdaad in 3 rondes gefeliciteerd!!

Is het je eerste kindje?
Alle reacties Link kopieren
bessie, nee het is echt nog onwerkelijk. Ik moet elke keer naar de test kijken en wil er eigenlijk nog eentje doen.



Dit word ons eerste kindje, dus echt alles is zo nieuw.



Ik heb net gekeken en als alles goed gaat is 17 nov de uitgerekende datum. Ik ga nu eventjes terug lezen op dit forum, want ben benieuwd naar jullie verhalen!
Alle reacties Link kopieren
@Huismussie: Wat een vreselijk nieuws! Heel veel sterkte!! Hopelijk mag je je snel weer aanmelden in een januari-februari (?) topic!



@Nijntje: Ik maakte me ook zorgen dat het mis zou kunnen gaan, maar door die vreselijke misselijkheid en het spugen word ik er aan herinnert dat het waarschijnlijk toch wel gewoo goed zit. Die onzekerheid blijft altijd; de kans op een miskraam is weliswaar de eerste 3 maanden groter, maar hoe vaak hoor je niet dat er later in de zwangerschap, of zelfs tijdens of na de bevalling, wat mis blijkt te zijn? Daar moeten we ons maar niet teveel mee bezig houden, het in je achterhoofd houden is genoeg. ;)



@Smurf: Gefeliciteerd! Wat betreft vertellen: wij wouden het na de eerste echo aan familie vertellen (opa's/oma's to be etc.), maar helaas hebben we het al eerder moeten vertellen (met 6 weken) i.v.m. vreselijke misselijkheid. Ze waren allemaal erg blij, wel heel leuk! Wanneer willen jullie het gaan vertellen? En hoe ver ben je nu ongeveer?



@Bessie: Elke dag dat het goed gaat is weer een stapje dichterbij een gezond kindje moet je maar denken. ;) Zoveel mogelijk proberen te genieten.



@Miepie: Gefeliciteerd! Onwerkelijk he, die eerste positieve test. Je zou dus nu ongeveer 4 weken zijn? Geniet ervan!!



Gisteren begonnen met medicijnen tegen misselijkheid. Gelukkig helpt het wel iets, al ben ik nog steeds misselijk m.n. 's morgens heel erg. Ik hoef vandaag gelukkig niet meer te spugen. Nog meer dames die zoveel last hebben van misselijkheid? Ik ben nu 6 weken en 3 dagen, hopelijk gaat het echt snel over, vreselijk die misselijkheid! De laatste week is helemaal aan me voorbij gegaan zowat, hopelijk met die medicijnen kan ik nu een beetje bijkomen.
Alle reacties Link kopieren
Miepie, leuk de eerste, alles is nog nieuw! Lekker genieten hoor! Positieve tests zijn altijd erg leuk!!



Zeelinde, fijn dat je medicatie hebt tegen de misselijkheid. Lijkt me vreselijk als je steeds moet spugen. Ben ook wel misselijk de hele dag en heb het gevoel dat ik een buik heb van iemand die al op de helft is haha, zó opgezet! Verder heb ik nog niet hoeven spugen gelukkig! *klopt af*
Alle reacties Link kopieren
zeelinde, ja ik ben 4weekjes en 3 dagen. Heb op babybite's uitgerekend.



bessie, gelukkig dat je nog niet zo misselijk bent dat je moet spugen. Jij bent precies 2 weekjes verder dan ik.



Die buikpijn maakt mij wel onzeker. Maarja probeer gewoon posities te zijn en proberen te genieten.



Met de babykleertjes enzo wil ik ook nog eventjes wachten hoor. Het is nu nog zo pril.

Ik ga zo wel een leuk zwangerschaps boek bestellen. Wee nog niet welke, maar het is wel leuk om te zien van week tot week.



Ik kom uit hetzelfde topic als Huismussie. Vind het heel raar dat zij weer terug is naar zwanger worden en ik me nu hier aanmeld.
Alle reacties Link kopieren
@Zeelinde, dank je wel!! Wij willen idd ook wachten tot na de echo, maar dat is pas 16 april pfff... Ik ben nu 6 weken zwanger, helemaal leuk! Volgens de berekening zou 7 november dé datum zijn :-) Besef het nog niet helemaal en elke keer vragen aan mijn vriend, ben ik nou echt zwanger :p Terwijl echt alle symptomen er zijn (en de test een plus gaf)



@Miepie11, Gefeliciteerd!! Wat een heerlijk gevoel



Hebben jullie ook een dagboek om bij te houden? Zo ja welke is leuk??



Nou ik moet de andere berichtjes nu ook nog maar even teruglezen om het verhaal van iedereen te kennen
Alle reacties Link kopieren
Miepie, wat lief van je! Maar ik gun het je enorm, toch nog iemand uit ons groepje in dit november topic en we gaan er gewoon vanuit dat jij het hier wel volmaakt tot november!!!!
Alle reacties Link kopieren
Huismussie, hoe is het nu met je? Heb je naast de teleurstelling en verdriet nog veel lichamelijke klachten?



Ik zit hier wat in de stress. Heb nu al denk ik een week last van (bruin) bloedverlies, in combinatie met slijm (excuses voor de details). Weet dat ik 't toch niet in de hand heb maar het werkt behoorlijk op m'n zenuwen... Moet 10 april pas naar de verloskundige en dat duurt nog zo'n poos. Meer meiden die hier last van hebben?
Alle reacties Link kopieren
@huismus: sterkte in deze periode.



@smurf, @ zeelinde en @miepie: welkom en gefeliciteetd.



@ aisee: wat verveend, zeg. Maar het hoeft niets te betekenen. Zo lang het geen helder bloed is, is het goed.....



Ik heb echt moeite om te eten: geen trek en een vol gevoel. ' s Ochtends en 'smiddags gaat het goed, maar in de avond heb ik geen trek. Dit is nu bijna 1 week zo. Hoe zit dat bij anderen?



@miepie en @ smurf: bij mijn 1e zwangerschap heb ik online een dagboek bijgehouden, die je na de zwangerschap kon laten drukken. Ik weet alleen niet meer hoe de website heet. Ga ik voor jullie opzoeken.



Hoe gaat het met de rest?



Gr, Gorgi
Alle reacties Link kopieren
@huismussie hoe is het met je?

@aisee, spannend inderdaad die afscheiding. Om je gerust te stellen, ik heb het ook gehad bij mijn vorige zwangerschappen en dat zijn twee prachtige meiden geworden.

@gorgi hier ook moeite met eten, vervolgens weer verschrikkelijke honger. Dan weer alles eruit gegooid. nog al ingewikkeld dus. @miepie, spannend ook buikpijn. Al die dingen maken mij ook zo onzeker.

@zeelinde emesafene heb je zeker gekregen. Hielp mij ok wel wat bij mjin twee oudste meisjes.ik hoop dat je niet te slaperig van die zooi bent.



Hier alles goed ! Ik vind het erg moeilijk om mijn mond te houden en iedereen te vertellen dat er als alles goed gaat een boefje bijkomt. Mijn oudste dochter snapt niet waarom ik steeds zo boven de wc hang. Ze vertelde aan haar juf dat mama steeds misselijk is...

Wat vinden jullie, zullen we een tabel maken met onze namen en uitgerekende datum ?
Alle reacties Link kopieren
kimmake, ja leuk een tabel! Is denk ik ook handig voor het overzicht. En makkelijk om te kunnen zien hoever iedereen is.



Gorgi, O dat is ook leuk! Ik hield nu ook al een dagboekje bij, maar gewoon in een schriftje.



aisee, Zou je niet even de VK kunnen bellen? Misschien weet ze wat. Misschien dat je ook even langs de huisarts kunt gaan, want als je je de hele tijd zorgen maakt is ook niet prettig.



Vanmorgen toch nog maar een testje gedaan. Weer twee streepjes en nog iets duidelijker streepje dan gister! Durf er nu wat meer in te geloven.



Vanmorgen heel erg buikpijn, omdat ik moest plassen. Na het plassen was het weg. Wel raar.
Alle reacties Link kopieren
Hoi !

Ik zou graag meekletsen... Had deze week een knaltest en ben denk ik 4-5 weken zwanger.Ik dacht dat ik met de test door het huis zou springen maar we waren allebei helemaal beduusd en hebben een uur trillen naar elkaar zitten kijken haha. Nu begint het een beetje te 'landen'. GIster de HA gebeld en het voelde zo gek het uit te spreken dat ik zwanger ben !

Ik heb steken in mijn borsten, kramp in mijn buik rond de navel en onderin, menstruatieachtig gevoel, steken in mijn rug, hoofdpijn en moe. Nog niet echt misselijk. Het is zo'n spannende tijd !! Ik denk er wel vaak aan dat het nog mis kan gaan...
Alle reacties Link kopieren
@Bessie: Hoe is het nu met je? Nog steeds alles binnen kunnen houden hoop ik!



@Smurf: Haha, ja heel onwerkelijk eerst he?!

Ik had op bol.com een leuke gezien: 'mijn 9 maanden dagboek' van Pauline Oud. Ik wacht nog even tot de eerste echo volgende week voordat ik het boek aanschaf. Misschien wel zelfs nog tot 12 weken..



@Huismussie: Hoe gaat het nu met jullie? Ik leef erg met jullie mee!



@Aisee: Zoalng het bruin is hoef je je geen zorgen te maken. Ik heb vorige week ook wat bruinverlies gehad 1 dag. Gewoon wat oud bloed wat er op een gegeven moment uitkomt. Maar ik kan me voorstellen dat je er toch mee zit! Zolang het geen rood vers bloed is en je buikkrampen hebt dan zit het er nog. ;)



@Gorgi: Gelukkig heb je 'alleen maar' een vol gevoel. Niet misselijk dus? Dat gevoel wat jij omschrijft had ik begin week 5 tot halverwege week 5, daarna alleen maar misselijk...



@Kimmake: Leuk idee een tabel!



@Miepie: Gelukkig gaf de 2e test ook 2 streepjes, dat is het enige bewijs dat je hebt. Moeilijk de eerste tijd he?!



@Tiepetje: Welkom!



Hebben jullie ook zo last van huilen? Haha, ik kan zo bij iets op tv mee gaan huilen of om een stomme gedachte... Erg emotioneel dus. :-D

En is het normaal dat je rond 6,5 week al echt een beetje een bol buikje krijgt? Net boven het schaambeen lijkt wel alsof er een balletje zit ofzo, best wel rond... Het is mijn eerste zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen gefeliciteerd die zwanger mogen zijn.

Ook ik mag me hierbij rekenen!

Ik ben zwanger van de eerste, 2 november uitgerekende datum.

To nu toe voel ik me best goed, behalve vermoeidheid, dikke benen en gevoelige borsten. 5 april naar de verloskundige, daarna het aan iedereen vertellen. Alleen 1 vriendin weet het, we gingen wintersporten en om nou elke keer een excuus te verzinnen om niet te drinken, daar had ik geen zin aan. Het is nu erg leuk om iemand te hebben, naast mijn vriend, om erover te kunnen spreken. Allemaal succes, sterkte en als het kan, genieten!
Alle reacties Link kopieren
Even nieuwsgierig, passen jullie nog in al je kleding? Ik merk dat sommige broeken, nu dus, na6,5 week, niet meer lekker zitten. En strakke jurkjes durf ik niet meer aan, dan zie je wel een beetje een bol buikje. Gelukkig heb ik de laatste tijd veel vakanties gehad, dus kan ik me daarachter verschuilen...
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Lin en Tiepetje; van harte gefeliciteerd en welkom! Ik denk dat een tabel inderdaad wel handig is, merk dat ik af en toe even het overzicht kwijt ben.... Iemand die daar handig in is?



@Gorgi; hier ook weinig eetlust. Ben zelfs afgevallen... Totaal geen trek meer in dingen waar ik echt gek op was.



@Miepie; verder nog last van buikpijn gehad?



@Zeelinde: de hormonen houden zich hier nog redelijk rustig. Geen gekke huilbuien oid ;) Heb bij mezelf nog niet het idee dat m'n buik groeit, wel issie af en toe behoorlijk opgezet door m'n darmen.. Kan ik vast een beetje wennen ;)



@Tiepetje; haha heeeeeeel herkenbaar met de test! Wij ook allebei met open mond zitten kijken en dat heeft er vast niet heel intelligent uitgezien ;)



@Lin; Ik pas nog alles. Fijn dat je je goed voelt!





Bedankt voor alle opbeurende reacties! Besloten dat ik geen hysterische zwangere wil worden hihi... En vandaag helemaal geen bloed gehad dus ik hoop dat dit zich voortzet! Mocht het wel weer beginnen bel ik toch even de verloskundige maar voor nu ben ik blij!

Zit als het goed is nu rond de 6 weken, ohhhh als die misselijkheid maar weg blijft...
Alle reacties Link kopieren
Tiepetje en lin, Gefeliciteerd!



tabel: eventueel wil ik het wel doen. Maar ik doe het ook al op een ander topic. Daar doen we het trouwens met zn 2e. Gewoon een nieuw account gemaakt en alleen wij 2e hebben het wachtwoord. Misschien is dat een idee? Met meerdere is het minder werk op bij te houden.



Aisee, o zijn dat opgezette darmen. Wij hebben gister avond met volle verbazing naar mijn buik staan kijken. Helemaal een bolletje. Vanochtend was het weer plat.

Gelukkig is het bloeden weer opgehouden!



Vandaag bijna geen buikpijn meer. Maar na het middag eten was is al zo moe alof ik de hele dag al aan het werk was. Net na t eten even 1,5 uur op bed gelegen.



Wanneer hebben jullie VK gebeld? En wanneer krijg je je eerste echo? Las op internet dat het meestal met 10-12 weken is. Maar in andere topics zie ik er veel die met 8 weken al ééntje krijgen?



Tiepetje, herkenbaar hoor. Ik was ook geschrokken en het zweet brak me uit. Maar ook zo leuk om het er echt te zien staan. Elke keer kijk ik ernaar en denk; ja het is echt zo!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee hoe dat werkt met tabel maken maar ik wil dat best aan doen hoor. Ik ben ook het overzicht kwijt, heb ook al één gevoel van volle buik en lig nu al één uurtje op bed zo moe....ik ben ook verschrikkelijk huilerig en emotioneel, één fijn gezelschap voor mijn vent zeg maar.... Miepie, zeg maar, we kunnen die tabel wel samen doen, ik hoor het wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven